Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 12:47
8m&m85
8m&m85 is offline
Ik heb laatst pulp fiction bekeken, omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat hij zo goed is, k heb hem nu gezien.

Ik snap echter niet wat mensen hier zo goed aan vinden of ik heb hem natuurlijk niet goed begrepen.

Dus kan iemand me uitleggen wat er zo goed aan is en misschien merk ik dan wat ik gemist heb en/of niet begrepen
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Advertentie
Oud 07-07-2003, 12:55
GinnyPig
GinnyPig is offline
De dialogen en het acteerwerk zijn gewoon top.
__________________
O_o
Oud 07-07-2003, 13:31
ganralph
ganralph is offline
what he said ^^^

er zijn niet zo veel films die het 'gewone' leven van criminelen laten zien. geweld, drugs en sex kennen we wel, maar 2 topcriminelen die discussieren over voetmassages is weer heel wat anders
Oud 07-07-2003, 13:57
8m&m85
8m&m85 is offline
ja ik vond de dialogen op zich ook wel aardig hoor, maar ik dacht dat er meer achter zat, waarom iedereen het zo leuk vond, blijkbaar dus niet.
Mijn favoriete film is het in ieder geval niet.
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Oud 07-07-2003, 14:58
Verwijderd
De dialogen, het acteerwerk, de situaties waar ze in terecht komen (Marvin in de auto, Zed en de Gimp) zijn hilarisch, en de scenes zijn prachtig in elkaar gewoven in niet-chronologische volgorde. Oh, en de muziek is super
Oud 07-07-2003, 15:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-07-2003 @ 14:58:
De dialogen, het acteerwerk, de situaties waar ze in terecht komen (Marvin in de auto, Zed en de Gimp) zijn hilarisch, en de scenes zijn prachtig in elkaar gewoven in niet-chronologische volgorde. Oh, en de muziek is super
hmz ik moet die film echt een keer zien...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-07-2003, 15:28
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
de dialogen en acteer werk jah,de sfeer die in de film zit.
alles tegelijkertijd achtig gefilmt en een goed verhaal.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 07-07-2003, 16:11
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Alles van hierboven ben ik het mee eens


De goede dingen dan he
Oud 07-07-2003, 16:12
Type
Avatar van Type
Type is offline
De kruising tussen gangsterfilm, drugsfilm, zwarte comedie en familiefilm die erin zit is gewoonweg heerlijk.

Daarnaast is de sfeer (muziek, omgevingen, het restaurant waar Vincent met die vrouw van Marcellus naartoe gaat, de schreeuwerige gesprekken) die in de film meegegeven wordt echt iets om van te smullen...

Ik vond'm heerlijk, en dit is hetzelfde met Reservoir Dogs, wat een film met dezelfde kwaliteiten is...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 07-07-2003, 17:20
Rhinus
Rhinus is offline
Wat iedereen boven mij typt dus.

Dat ze uit het niks in die auto die neger dood schieten is ook erg amusant .
Oud 07-07-2003, 18:56
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 07-07-2003 @ 18:20:
Wat iedereen boven mij typt dus.

Dat ze uit het niks in die auto die neger dood schieten is ook erg amusant .
"My car did NOT hit a fuckin' bump!"
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 07-07-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 07-07-2003 @ 16:00:
hmz ik moet die film echt een keer zien...
Me too echt te erg..
Oud 07-07-2003, 19:53
Verwijderd
*wijst naar sig voor quote*
Oud 07-07-2003, 20:05
Verwijderd
ik vind het wel een goede film qua dialogen en opzet, maar ik vind het wel een ZWAAR overschatte film.. kom nou, zo goed is ie nou ook weer niet. deze film stelt imo niets voor vergeleken met reservoir dogs
Oud 07-07-2003, 21:19
Verwijderd
Ik vind em echt gaaf, de dialogen, humor en de keiharde acties zijn echt geweldig. Ik moest eigenlijk erg lachen om de scène waarin Vincent dat jochie door z'n hoofd schiet
Oud 07-07-2003, 21:28
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb 'm net met mijn zus gekeken en ik heb weer genoten .
Oud 07-07-2003, 22:41
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Ik moet Reservoir Dogs nog zien

Ik denk dat ik wel gelijk de dvd koop van de week
Oud 07-07-2003, 23:28
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 07-07-2003 @ 21:05:
ik vind het wel een goede film qua dialogen en opzet, maar ik vind het wel een ZWAAR overschatte film.. kom nou, zo goed is ie nou ook weer niet. deze film stelt imo niets voor vergeleken met reservoir dogs
En waarom precies vond je Reservoir Dogs zo veel beter dan?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Ads door Google
Oud 10-07-2003, 17:24
rsieswerda
Avatar van rsieswerda
rsieswerda is offline
bijna de hele film in dezelfde ruimte gefilmd, maar toch blijf je bij de film, omdat er toch genoeg dingen gebeuren, de dialogen zijn goed, en een van de gaafste scenes ooit , als ze de namen krijgen... Mr Blue etc, "Why can't he be Mr Pink" (of Purple, weet niet zeker meer)
__________________
I take pleasure in guttin' ya boy!
Oud 10-07-2003, 17:34
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
"Fucker de fuck, why the fuck did she had to forget my fucking watch!"

Die scène dat Bruce Willis die geweer vindt en John Travolta omver knalt...die blik in Travolta en Bruce hun ogen van: "what the fuck"...echt geweldig!

Het ongeval dat voorafgaat aan de scène in de wapenwinkel...echt geweldig.

Het korte filosofische gesprek tussen Travolta en die vrouw (Mia?) in het restaurant, juist voordat ze gaan dansen...echt geweldig.

"I shot Marvin!"...echt geweldig.

Maar tussen al deze ongelooflijke scènes is het niveau heel soms iets minder, wat het inderdaad niet tot de beste film ooit maakt, vind ik. Het blijft natuurlijk een topper, die sfeer...
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Oud 10-07-2003, 17:52
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 07-07-2003 @ 21:05:
ik vind het wel een goede film qua dialogen en opzet, maar ik vind het wel een ZWAAR overschatte film.. kom nou, zo goed is ie nou ook weer niet. deze film stelt imo niets voor vergeleken met reservoir dogs
nou...
Oud 10-07-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 07-07-2003 @ 21:05:
vergeleken met reservoir dogs
http://us.imdb.com/Title?0093435

Pulp Fiction had nog originaliteit met zich mee.
Niet dat ik Res Dogs slecht vind hoor, vind 't zelf ook een geweldige film.
Oud 10-07-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 10-07-2003 @ 18:34:
[BHet ongeval dat voorafgaat aan de scène in de wapenwinkel...echt geweldig.
[/B]
De scène in de kelder van de wapenwinkel
Oud 10-07-2003, 21:20
Rioto
Ik heb em pas ook gezien en ik vond het het nou ook niet zo heel erg bijzonder eigenlijk .
Oud 10-07-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 10-07-2003 @ 22:20:
Ik heb em pas ook gezien en ik vond het het nou ook niet zo heel erg bijzonder eigenlijk .
!!

Cultuurbarbaar!
Advertentie
Oud 11-07-2003, 09:11
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 10-07-2003 @ 19:02:
http://us.imdb.com/Title?0093435

Pulp Fiction had nog originaliteit met zich mee.
Niet dat ik Res Dogs slecht vind hoor, vind 't zelf ook een geweldige film.
Ho, maar nu maak je een fout.

Bij Tarantino gaat het niet alleen om het verhaal, om de film, maar vooral om de sfeer. Dat spreekt uit alles.
En de sfeer in Reservoir Dogs is NIET te vergelijken met die in Long hu feng yun.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 11-07-2003, 09:19
murcielago
murcielago is offline
Pulp fiction is een ongelooflijk goede klassieker. De dialogen, het verhaal dat gewoon heel interessant is, de topacteurs die ook echt iets uitstralen. En natuurlijk Ezechiel 25 vers 17 voor de insiders.
__________________
Proletariers aller landen verenigt u..
Oud 11-07-2003, 10:15
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
"Does HE look like a BITCH?!?!? eh what? PANG!!"
haha echt geweldig dat geschreeuw en die scene dat hij "per ongeluk" op die neger schiet [en jak met al die hersens ]

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 10:19.
Oud 11-07-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 11-07-2003 @ 10:11:
Ho, maar nu maak je een fout.

Bij Tarantino gaat het niet alleen om het verhaal, om de film, maar vooral om de sfeer. Dat spreekt uit alles.
En de sfeer in Reservoir Dogs is NIET te vergelijken met die in Long hu feng yun.
Dat snap ik, wat ik echter wil duidelijk maken is dat Pulp Fiction beide heeft, sfeer EN een origineel verhaal. Niet alleen is Pulp visueel beter dan Res Dogs, de vertelwijze is ook nog eens een stuk interessanter.
M'n punt was dat Pulp in tegenstelling tot Res, niet zomaar een 'gestolen' verhaaltje is met Tarantino-invloeden.
Oud 11-07-2003, 11:56
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-07-2003 @ 20:53:
*wijst naar sig voor quote*
^_^

"you'll know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee"
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-07-2003, 12:54
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ik moet zeggen, die laatste scène, in dat restaurant. Die speech die hij afsteekt...die is er toch over...en te lang. Vind ik dan.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Oud 11-07-2003, 19:59
Verwijderd
Pulp Fiction ROELT!!!

goede dialogen, veel personages --> toch overzichtelijk, lekker script, toffe muziek, goede montage, heel goede production design

gewoon zo'n film die lekker in de hand licht en waar niets op aan te merken valt.
Oud 12-07-2003, 21:25
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ach, de film heeft gewoon stijl en sfeer. De dialogen en scenes zijn super. (zie sig en avatar )
Lachwekkende manier van spreken vooral. Die halve slang-achtige zinnen enzo. En 'fucking' overal in.
__________________
yupyup.
Oud 13-07-2003, 13:17
js0-
js0- is offline
pulp fiction is zo goed, die gesprekken, te grappig gewoon
Oud 13-07-2003, 23:13
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
rsieswerda schreef op 10-07-2003 @ 18:24:
bijna de hele film in dezelfde ruimte gefilmd, maar toch blijf je bij de film, omdat er toch genoeg dingen gebeuren, de dialogen zijn goed, en een van de gaafste scenes ooit , als ze de namen krijgen... Mr Blue etc, "Why can't he be Mr Pink" (of Purple, weet niet zeker meer)
hmmm...beste scene uit Res Dogs vond ik, na ja, tis meer een one-liner én de scene erbij: "Hey little doggie, are you gonna bark the whole day, or are you gonna bite??" Geweldig LOL

en P Fiction is idd geniaal om de dialogen, acteerwerk, filmwerk en het scenario (hoe het verhaal in elkaar zit)

Imo kan je P Fiction en Res Dogs niet vergelijken omdat ze op dat gebied (wel misschien alleen qua dialogen) niet te vergelijken zijn, 2 totaal verschillende films, met twee totaal verschillende ideëen...
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Oud 13-07-2003, 23:34
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
I'm gonna get medieval on your ass!!!

need I say more?

hehehe... idd... het mooie leventje van de grootste gangsters... kijk al uit naar Kill Bill... tarantino's nieuwe kindje
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Ads door Google
Oud 14-07-2003, 10:17
Verwijderd
Ik vind vrijwel de gehele film geniaal. De dialogen zijn geweldig in elkaar gezet (het vele 'fuck' gebruik is juist leuk opgezet in deze film )

Zeker Samuel en Travolta vind ik een heel goed team samen. Het ene moment hebben ze het over franse hamburgers, het andere moment knallen ze een paar mensen overhoop. Geniaal gedaan.

Ook Marcellus Wallace is cool. Zeker als hij over de straat loopt met boodschappen, en opeens Bruce ontdekt in zijn auto. Let dan vooral op de manier waarop hij "motherfucker" zegt. Echt heel gevoelig

Het geniaalste stukje uit de film vind ik nog in het begin, wanneer marcellus tegen butch (bruce) zit te praten.

"when all this is over....... I think you gonna find yourself... one smiling motherfucker"
Oud 14-07-2003, 13:25
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-07-2003 @ 11:17:
Ook Marcellus Wallace is cool. Zeker als hij over de straat loopt met boodschappen, en opeens Bruce ontdekt in zijn auto. Let dan vooral op de manier waarop hij "motherfucker" zegt. Echt heel gevoelig [/i]
Butch: You okay?
Marsellus: Naw man. I'm pretty fuckin' far from okay!
Butch: What now?
Marsellus: What now? Well let me tell you what now. I'm gonna call a couple of pipe-hittin' niggers, who'll go to work on homes here with a pair of pliers and a blow torch. Hear me talkin' hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'm gonna get medieval on your ass.

Marsellus: No one needs to know about this except you, me and Mr. Soon-to-be-living-the-rest-of-his-short-ass-life-in-agonizing-pain-rapist here.

Jules: I don't wanna hear about no motherfuckin' ifs. All I wanna hear from yo' ass is, "You ain't got no problem, Jules. I'm on the motherfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the calvery which should be coming directly."
Marsellus: You ain't got no problem Jules. I'm on the moterfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the Wolf who should be coming directly.

Marsellus: The night of the fight, you may feel a slight sting. That's pride fucking with you. Fuck pride. Pride only hurts, it never helps.

Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 13:28.
Oud 16-07-2003, 02:16
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Pulp Fiction is gewoon de beste klassieker ooit.

alleen een minpuntje is dat Vincent word vermoord. hoeft er nite bij eigenlijk
__________________
Live Life.
Oud 18-07-2003, 23:00
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 07-07-2003 @ 13:47:
Ik heb laatst pulp fiction bekeken, omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat hij zo goed is, k heb hem nu gezien.

Ik snap echter niet wat mensen hier zo goed aan vinden of ik heb hem natuurlijk niet goed begrepen.

Dus kan iemand me uitleggen wat er zo goed aan is en misschien merk ik dan wat ik gemist heb en/of niet begrepen
Het is anders als anders, en een niet standaard film, en dat is wat mensen zo aantrekt aan deze film, het gaat niet alleen maar om de baas te vermoorden of de gouden disk te vinden, er zit wat realisme in en vooral sfeer en als klap op de vuurpijl is de actie die erin voorkomt grof vergeleken met een standaard film.
Oud 18-07-2003, 23:27
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 16-07-2003 @ 03:16:
Pulp Fiction is gewoon de beste klassieker ooit.

alleen een minpuntje is dat Vincent word vermoord. hoeft er nite bij eigenlijk
Juist wel. Travolta werkt in die scene alleen, en dus weet je dat die scene zich afspeelt nadat samuel is gestopt met dit type werk. Als samuel niet was gestopt, was bruce misschien wel gepakt toen ie thuis kwam. Hangt allemaal wel min of meer samen.
__________________
O_o
Oud 19-07-2003, 21:17
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Geniaal.

"Don't be a *square*"

"I'm a bad ass motherfucker, motherfucker"

__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 19-07-2003, 22:08
Rioto
nogmaals ik vond het niet echt bijzonder .. ik denk dat ik em zo nog maar is opzet en dit keer een beetje mn aandacht erbij hou
Oud 19-07-2003, 22:17
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Oh Man.... I Shot Marvin In The Face
__________________
Appelmoes
Oud 20-07-2003, 00:34
MickeyV
MickeyV is offline
Jules: I don't wanna hear about no motherfuckin' ifs. All I wanna hear from yo' ass is, "You ain't got no problem, Jules. I'm on the motherfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the calvery which should be coming directly."
Marsellus: You ain't got no problem Jules. I'm on the moterfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the Wolf who should be coming directly.


!!!! U vergeet: Jules: Shit nigga! That's all you had to say!
Oud 20-07-2003, 00:36
poesiefox
poesiefox is offline
Zie mijn sig.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-07-2003, 00:38
MickeyV
MickeyV is offline
! Ik herken 'em nu pas. Altijd overheen gelezen, kennelijk. Ja. Mooie scene. Bruce blijft een bink.
Oud 20-07-2003, 00:40
poesiefox
poesiefox is offline
Who's Zed? Zed's dead.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 20-07-2003, 00:41
MickeyV
MickeyV is offline
Oud 20-07-2003, 00:42
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison and destroy my brothers. AND YOU WILL KNOW MY NAME IS THE LORD, WHEN I LAY MY VENGEANCE UPON THEE!


J
__________________
Appelmoes
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Over Pulp Fiction
Bongalientje
298 02-05-2007 11:10
Films, TV & Radio [Film] Pulp Fiction 2?
Verwijderd
27 25-06-2004 18:10
Films, TV & Radio Pulp Fiction
Tizike
11 24-05-2004 20:46
Films, TV & Radio Boondock saints
lovetear
30 10-02-2004 21:00
Muziek Kill Bill soundtrack
Daangerous
55 04-01-2004 12:54
Films, TV & Radio Go
IEMOW-KOR
20 11-08-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.