Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 11:34
Verwijderd
ik heb onlangs een abbonement genomen op LINDA. vanwege het geschenk: Pure van Jil Sander( geurtje). De kosten van het abbonement zijn 31,75 en die van het geurtje ongeveer 60 euro. Goede deal dacht ik.

Ik bleef maar wachten op mijn eerste nummer en checkte dus even de website van LINDA. (www.lindamagazine.nl ) Daar bleek dat het geurtje niet meer op voorraad was, en ik dacht dat daarmee mijn abbonementsaanvraag zou komen te vervallen, of dat ze op zijn minst contact met me op zouden nemen. Niet dus.

Vandaag kreeg ik mijn eerste nummer inclusief acceptgiro. Toch maar eens bellen dacht ik, misschien krijg ik het geurtje wel. Bleek dat ik een 'vervangend geschenk' zou krijgen. Wat dat dan was? "een verassing...." (ja dat ken ik, heb ik eerder gehad bij Fancy kreeg ik een lelijk blauw horloge ipv een Furby...)

Ik heb gezegd dat ik daar niet mee accoord ga, ik wil het geurtje, anders ook geen abbonement.

Ik vraag me nu alleen af of ik nu wel of niet kan worden verplicht door te gaan met het abbonement....

Weet iemand dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 12:05
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Hoogst waarschijnlijk stond er bij de aanvraag van het abonnement (!) met kleine lettertjes 'geschenk zolang de voorraad strekt'. Als dat het geval was kunnen ze altijd zeggen dat de voorraad 'niet strekt' en jou een vervangend geschenk aanbieden.

Het aangaan van een abonnement is in een feite een contract afsluiten met de uitgever van dat blad. Aan elk contract zitten voorwaarden en dat is ook het geval met dit abonnement. Voor het opzeggen van een abonnement zijn vaak voorwaarden vastgelegd, zoals bijvoorbeeld een opzegtermijn van enkele maanden.

Aangezien jij gemeldt hebt een abonnement af te sluiten, zul je er niet zomaar onderuit kunnen. Dat heeft vrij weinig te maken met het geschenk wat je krijgt. Naar mijn mening ben je verplicht om het aangegaane abonnement te betalen. Ik weet dit echter niet 100% zeker. Nare man is wat beter op de hoogte van dit soort zaken dan ik en er zijn wel meer die hier rondhangen en het beter weten.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:19
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dat heb ik ook een keertje gehad, ook bij de fancy. Kon het toen niet meer opzeggen omdat er inderdaad in kleine lettertjes bij stond 'Zolang de voorraad strekt'..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:36
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Het idee van abonnementen is ook dat je het blad ook daadwerkelijk wil lezen, niet dat je er ook geschenken bij krijgt.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:44
Verwijderd
Ik heb is een half jaar de sportweek (wardeloos blad) voor een nokia 3210 gehad. toen was ik 14 jaar ofzo. toen was dat telefoontje nog best hip.

best stoer hoor, telefoon met simkaart en beltegoed. abb. was toen nog in guldens. 60 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:47
Verwijderd
nou en..... (maar het is echt een lekker geurtje hoor....)

Ik heb net nog maar ff gebeld... op mijn aller "ik ben een boze consumentst"

Ik zei, ik wil dat geurtje en anders... NIETS

Toen zei die vrouw, nou dan moet je dus een brief schrijven, dan zeg je het op. Toen zei ik ja daaaaag, dan moet ik dit nog betalen, zo had ik het niet afgesproken. Tja zei die vrouw (onwijs chagerijnig... maar ja ik ook chagerijnig).... dan hef ik het abbonement wel op....

Dus nu heb ik een gratis LINDA. nummer, geen abbonement en een chagerijninge callcenter medewerker....HAHAHA (alleen geen geurtje... )
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:49
Verwijderd
kun je toch nog naar de winkel ...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:51
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Acey schreef op 20-01-2004 @ 14:47:
nou en..... (maar het is echt een lekker geurtje hoor....)

Ik heb net nog maar ff gebeld... op mijn aller "ik ben een boze consumentst"

Ik zei, ik wil dat geurtje en anders... NIETS

Toen zei die vrouw, nou dan moet je dus een brief schrijven, dan zeg je het op. Toen zei ik ja daaaaag, dan moet ik dit nog betalen, zo had ik het niet afgesproken. Tja zei die vrouw (onwijs chagerijnig... maar ja ik ook chagerijnig).... dan hef ik het abbonement wel op....

Dus nu heb ik een gratis LINDA. nummer, geen abbonement en een chagerijninge callcenter medewerker....HAHAHA (alleen geen geurtje... )
Doe je goed. Met een beetje tegenslag zat je aan dat abonnement (!!!!!!) vast.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.