Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 15:49
John-17
John-17 is offline

Zeker wel dames en heren. Met deze dartele bestaansvorm heeft deze geponeerde stelling van Dr. ~Dark Voice~ te maken. In haar baanbrekende onderzoek naar een beter samenlevingsverband en symbiose van vrouwelijke en mannelijke voorplantingsproduceerders (lees: eicellen en spermatoïden) stelde zij zichzelf en ons allen de volgende vraag met betrekking tot deze zogenaamde spermatoïden - komt dit woord etymologisch gezien immers niet van de Griekse filosofen die daarmee (spermata) een naam gaven aan kleine licht en beeld verspreidende deeltjes? - en deze vraag werd op deze manier gesteld: 'Zouden die dingen zich nou fijn voelen?'
De wetenschap stond voor het blok. Voelen spermatoïden zich werkelijk lekker? En onder welke omstandigheden moet deze ethisch zeer onverantwoorde kwestie bekeken worden? Hoe moet zij gemeten worden? Zal hier een antwoord op komen? Graag laten wij het antwoord op deze vraag aan u over, lieve kijkbuisvrienden (lees: forumvrienden) (in analogie van meneer De Uil leek het hier gepast het woord kijkbuisvrienden te gebruiken, aangezien dit woord cultureel bepaald zekere waarden aanroept in de leesgrage hersentjes van de gemiddelde Nederlander). Dus helpt u allen Dr. ~Dark Voice~ die geen zeker antwoord wist vast te stellen op deze vraag. Reacties graag in wetenschappelijke vorm. (Kijk ook naar de smilie, ziet er niet bepaald vrolijk uit, maar dat ligt er vast ook aan waar hij en waarnaartoe hij op reis is he...)

[Dit bericht is aangepast door John-17 (15-01-2002).]

[Edit: Op verzoek van ~Dark Voice~ naam verwijderd. Doc.]

[Dit bericht is aangepast door Doc (15-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 16:09
Phock
Phock is offline
Onder bepaalde omstandingheden is het acceptabel dat deze halve levensvormen een zelfbewustzijn kunnen creeeren. Het geen een belangrijke rol speelt in het levensproces van den mensch, doch zal de acceptatie van het emotionele gevoelspatroon van de spermatoide geheel onafhankelijk staan van de conceptionele gewaarwording. Dit doordat er in het normale geval toch slechts één gelukkige winnaar is. Bij een winnaar is euforie, en dat geeft vreugde, daarom kan aangenomen worden dat het schepsel zich een gelukkig gevoel kan verschaffen.

© Doc Phock 2002
__________________
What the Phock! Deze sig gaat langer worden! Wie wil er in mij sig? Meld je aan! Hoera: *Frozen Tears*, ifgy, black angel, flowgirl
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:10
Verwijderd
Wil je misschien please mijn naam weghalen, ik heb niet voor nix een nickname...

Maareuh... Ja ik vroeg het me echt af en het hoort hier helemaal niet volgens mij

Ik vroeg me af wat een spermacel aanzet om tot de eicel te komen, voelt ie zich echt lekker, of vlugt ie voor iets, wordt ie er door een of andere stof door aangetrokken? Of is het duidelijk dat het leven van een spermacel maar 1 doel heeft? En dat is de eicel bevruchten. De reden dat al die spermacellen er dan zo goed hun best voor doen komt in de buurt van de "Darwin Theorie" - de sterkste overleeft.
maar net zoals in het mensenleven, ieder mens stelt voor zichzelf een doel. Het algemene doel zal zijn om geluk te creëren. De een doet dit door "goed" te doen, de ander maakt er serieus een puinhoop van en doet alleen maar "slecht". (dit staat tussen haakjes omdat goed en slecht behoorlijk relatief is). Zou er onder de zaadcellen een groep zijn die het erbij laten zitten?

Ook vroeg ik me af of de zaadcellen niet een soort gevoel meekrijgen van de man. Als de man en vrouw allebei het gevoel hebben van "ik wil een kind", zouden de cellen (eicel en zaadcellen) dan meer hun best gaan doen?

Jeetje, ik denk echt na over vage dingen...
Maja dit vroeg ik me serieus af

Probeer daar maar eens antwoord op te geven
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:20
Phock
Phock is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Jeetje, ik denk echt na over vage dingen...
Maja dit vroeg ik me serieus af

Probeer daar maar eens antwoord op te geven

Soms heb ik ook wel 't gevoel dat ze nogal vrolijk zijn

*wilt 't niet te ranzig maken*
__________________
What the Phock! Deze sig gaat langer worden! Wie wil er in mij sig? Meld je aan! Hoera: *Frozen Tears*, ifgy, black angel, flowgirl
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Phock schreef:
Soms heb ik ook wel 't gevoel dat ze nogal vrolijk zijn

*wilt 't niet te ranzig maken*
hahaha, jah nouja ik denk dat het dan meer komt door de persoon die ze eruit gooit haha. Die meneer zal dan wel erg vrolijk zijn jah
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:38
Phock
Phock is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
hahaha, jah nouja ik denk dat het dan meer komt door de persoon die ze eruit gooit haha. Die meneer zal dan wel erg vrolijk zijn jah

Heeft den vrouwe dat nooit, dat in perioden van zwangerschap zij de menselijke vorming voelt trappelen
__________________
What the Phock! Deze sig gaat langer worden! Wie wil er in mij sig? Meld je aan! Hoera: *Frozen Tears*, ifgy, black angel, flowgirl
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:48
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Wil je misschien please mijn naam weghalen, ik heb niet voor nix een nickname...
Heb ik gedaan Zelfs in de titel

__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:09
John-17
John-17 is offline
sorry ik dacht dat een dergelijk gestelde naam nog wel geoorloofd was...!

we hebben het hier wel over gehad met bio, maar herinneren doet ik het me niet
ik geloof dat ze door het bewegen van de staart iig vooruit gaan, totdat er eentje de eicel bereikt
volgens mij kunnen ze niet bepaald denken ;]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:43
Soullar
Soullar is offline
de golfbeweging die voorkomt uit de instinctieve gevoelens van deze ééncellige vorm van parastiet zit hem denk ik het feit dat deze "gevallen" (zo we het maar willen noemen.. ) geen hersenen bevatten om überhaupt gevoelens te kunnen bevatten...

dat konkludeerd deze vraagstelling tot een negatief antwoord.

Nee, spermatoïden kunnen niet blij zijn.

helaas anders zou je juist wel een enorm gejuich te horen krijgen op het punt van verlossing voor deze vormen van pre-symbionale levensvormen...
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:09
John-17
John-17 is offline
Zou het echter niet mogelijk zijn, zoals mevrouw Voice al zeer terecht opvatte, dat spermatozoïden een zekere perceptie hebben voor de pre-ejaculatieve levens- en kindervisie en -instelling van de chromosoomleveraars alsmede een hormonale ribosoom censor voor hypothalamusische spelingen en spanningen door welke de kans op een succesvolle samensmelting, de daaropvolgende symbiose en non-uit het levenscheidende element met een zeer groot te noemen getal wordt geincreaseerd?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zo. FF lekker het woordenboek opengetrokken? We zijn onder de indruk!

Nee. Het is biologisch onmogelijk dat spermatozoïden gevoel hebben, ze hebben 0.0 hersencapaciteit, en dat is een vereiste. De weg die ze afleggen in de vagina is in hun DNA ingeprogrammeerd, net zo als het leven van een amoebe ingeprogrammeerd is.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:15
John-17
John-17 is offline
Doch wat te denken van hetgeen ik hierboven al probeerde te verduidelijken, namelijk dat er een zekere hormonale gevoeligheid kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:03
Verwijderd
Citaat:
John-17 schreef:
Zou het echter niet mogelijk zijn, zoals mevrouw Voice al zeer terecht opvatte, dat spermatozoïden een zekere perceptie hebben voor de pre-ejaculatieve levens- en kindervisie en -instelling van de chromosoomleveraars alsmede een hormonale ribosoom censor voor hypothalamusische spelingen en spanningen door welke de kans op een succesvolle samensmelting, de daaropvolgende symbiose en non-uit het levenscheidende element met een zeer groot te noemen getal wordt geincreaseerd?
Owkee weetje...ik ben vast heel intelligent. Maar dit is helemaaaaal niet wat ik wilde zeggen... hahaha, jeetje ik vraag me af of mijn woordenboek wel weet wat dit betekent!!
Maar dat is trouwens wel wat ik eigenlijk wilde zeggen. Als die beesten geen gevoel hebben en geen gedachten. Dan zouden ze het niet doen, want zonder gevoel kun je toch nix..? Iets moet zo'n ding aanzetten tot het vechten om die eicel...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:20
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Owkee weetje...ik ben vast heel intelligent. Maar dit is helemaaaaal niet wat ik wilde zeggen... hahaha, jeetje ik vraag me af of mijn woordenboek wel weet wat dit betekent!!
Maar dat is trouwens wel wat ik eigenlijk wilde zeggen. Als die beesten geen gevoel hebben en geen gedachten. Dan zouden ze het niet doen, want zonder gevoel kun je toch nix..? Iets moet zo'n ding aanzetten tot het vechten om die eicel...

Wat ik me nu afvraag is..wie ze heeft leren zwemmen, en of ze allemaal de schoolslag doen, of dat sommige liever de vlinderslag gebruiken
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:04
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Zo. FF lekker het woordenboek opengetrokken? We zijn onder de indruk!

Nee. Het is biologisch onmogelijk dat spermatozoïden gevoel hebben, ze hebben 0.0 hersencapaciteit, en dat is een vereiste. De weg die ze afleggen in de vagina is in hun DNA ingeprogrammeerd, net zo als het leven van een amoebe ingeprogrammeerd is.

(ups)
bewijs maar 's dat je hersenen nodig hebt voor perceptie en bewustzijn en gevoel.
ik geloof dat namelijk echt niet.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 19:06
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
(ups)
bewijs maar 's dat je hersenen nodig hebt voor perceptie en bewustzijn en gevoel.
ik geloof dat namelijk echt niet.
[/B]
Denkt U soms, dat spermatozoïden een geest/ziel hebben, heer McCormick?
Tevens wilde ik graag aan Mevrouw Voice vragen of zij al een antwoord heeft gevonden in haar onderzoek...?

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Denkt U soms, dat spermatozoïden een geest/ziel hebben, heer McCormick?
Tevens wilde ik graag aan Mevrouw Voice vragen of zij al een antwoord heeft gevonden in haar onderzoek...?

mijn religie zegt van wel, mijn verstand zegt van niet.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:57
^AmArU^
^AmArU^ is offline
jouw religie zegt dat spermacellen een geest hebben? ik kan mij geen religie voorstellen die iets over spermatozoïden stelt
haha
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2002, 16:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
jouw religie zegt dat spermacellen een geest hebben? ik kan mij geen religie voorstellen die iets over spermatozoïden stelt
haha
niet alleen spermatozoiden, elke cel.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 19:20
^AmArU^
^AmArU^ is offline
interessant
heel interessant
maar denk je dan dat iedere cel een aparte geest heeft, of dat het zoals bij de mens is, dat de cel een onderdeel is van, dus dat de geest bijvoorbeeld een lichaam is in een andere dimensie, met ook cellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.