Oud 14-08-2006, 14:37
Verwijderd
Hallo allemaal.
Ik ben nu al 6 jaar ongesteld en ik heb nog nooit echte mestruatie pijnen gehad. Beetje buikpijn, maar verder niets. Nu ben ik weer ongesteld geworden en de pijn is echt wreed. Ik heb last van mijn rug, buik, benen en ik heb migraine aanvallen. Misschien is het voor jullie heel normaal. Maar wat kan ik eraan doen? In 6 jaar nooit echt pijn gehad, en nu kan ik niet een suit bed komen..
Kan iemand mij adviseren..??
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:41
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Dokter bellen en naproxen vragen.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:48
colour_of_fire
Avatar van colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Aleve Feminax helpt bij altijd erg goed, kun je gewoon bij de drogist halen.

(zit trouwens ook naproxen in)
__________________
Ik ben hier hoor..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:53
Estar
Estar is offline
Diclofenac vragen bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
colour_of_fire schreef op 14-08-2006 @ 15:48 :
Aleve Feminax helpt bij altijd erg goed, kun je gewoon bij de drogist halen.

(zit trouwens ook naproxen in)
is vaak hetzelfde als naproxen of ibuprofen

bij mij helpt het om warm te douchen en om de straal op mijn onderbuik te richten. Werkt natuurlijk geen uren, maar als je het doet voor je gaat slapen, slaap je in ieder geval lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:01
colour_of_fire
Avatar van colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Ibuprofen is een pijnstiller, dat is anders dan Naproxen. Naproxen werkt in op je hormonen.

Bij mij is de pijn zowieso 10 keer minder geworden sinds ik aan de pil ben. Ik heb er nu alleen nog de eerste dag last van.
__________________
Ik ben hier hoor..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:03
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Op zich maakt het niet veel uit welke NSAID je slikt. Uit onderzoek is gebleken dat het geen verschil uitmaakt voor de werking. Alleen werkt Naproxen snel. En dat is natuurlijk wel fijn. Dus ik zou zeggen: ga voor de Naproxen
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:05
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
colour_of_fire schreef op 14-08-2006 @ 16:01 :
Ibuprofen is een pijnstiller, dat is anders dan Naproxen. Naproxen werkt in op je hormonen.

Bij mij is de pijn zowieso 10 keer minder geworden sinds ik aan de pil ben. Ik heb er nu alleen nog de eerste dag last van.
Op je hormonen?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:12
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Naar mijn weten is naproxen gewoon een stuk sterker dan ibuprofen, de dokter heeft namelijk ook nooit iets verteld over hormonen bij naproxen dus eh ja...
Maar naproxen werkt echt binnen 10 minuten.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Pijnstiller en in bed blijven liggen.
Of in bad gaan.

En lekker een kruik warm maken voor je rug en buik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 14-08-2006 @ 16:12 :
Naar mijn weten is naproxen gewoon een stuk sterker dan ibuprofen, de dokter heeft namelijk ook nooit iets verteld over hormonen bij naproxen dus eh ja...
Maar naproxen werkt echt binnen 10 minuten.
bij mij maakt het niets uit welke ik neem. En een apothekersassistente zei me ooit dat het allemaal hetzelfde was, of in ieder geval op het zelfde neer kwam
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 18:23
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik gebruik Ovasan van Vogel. Daar moet je 1 week voordat je het wordt mee beginnen en dan heb je nergens meer last van.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:31
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 14-08-2006 @ 17:42 :
bij mij maakt het niets uit welke ik neem. En een apothekersassistente zei me ooit dat het allemaal hetzelfde was, of in ieder geval op het zelfde neer kwam
Eerlijk gezegd denk ik absoluut niet dat het op hetzelfde neer komt aangezien je ibuprofen zonder recept kan kopen en naproxen niet, dat zal niet voor niks zijn denk ik zo.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:37
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 14-08-2006 @ 19:23 :
Ik gebruik Ovasan van Vogel. Daar moet je 1 week voordat je het wordt mee beginnen en dan heb je nergens meer last van.
Dat lijkt me nou echt helemaal niks. Dan heb je bijna niet door dat je ongesteld bent, behalve dan het feit dat je bloed verliest.

Verklaar mij voor gek, maar ik vind het juist altijd wel fijn om ongesteld te zijn en dat ook zo te ervaren. Stemmingswisselingen, buikkrampen, gevoelige borsten. Ik weet niet waarom, dat maakt het echter ofzo. Als ik verder helemaal niks zou merken in mijn lichaam, zou ik dat toch best wel missen. Ik vind het een fijn idee dat mijn lichaam zich elke maand weer schoonmaakt.

En als ik echt veel last heb van buikkrampen of moet werken waardoor ik er geen last van wil hebben, neem ik een Advil Liquid Cap 400 mg. Werkt snel en genoeg pijnstillend voor mij. Maar goed, ik heb dan ook wel het geluk dat ik niet heel erg zwaar ongesteld ben
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Naproxen kan je ook zonder recept kopen. Waarschijnlijk is de werkzame stof gewoon net ff anders als in ibuprofen waardoor het een bij de ene persoon beter werkt en het ander bij de andere persoon maar zou de uitwerking (pijnstiller) hetzelfde moeten zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:37
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Dith schreef op 14-08-2006 @ 22:31 :
Eerlijk gezegd denk ik absoluut niet dat het op hetzelfde neer komt aangezien je ibuprofen zonder recept kan kopen en naproxen niet, dat zal niet voor niks zijn denk ik zo.

Naproxen kan je wel gewoon zonder recept kopen
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:46
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
O.
De laatste keer dat ik het gebruikte is alweer 5 jaar geleden en toen was het bij mijn apotheek/huisarts iig wel op recept.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-08-2006 @ 22:37 :
Dat lijkt me nou echt helemaal niks. Dan heb je bijna niet door dat je ongesteld bent, behalve dan het feit dat je bloed verliest.

Verklaar mij voor gek, maar ik vind het juist altijd wel fijn om ongesteld te zijn en dat ook zo te ervaren. Stemmingswisselingen, buikkrampen, gevoelige borsten. Ik weet niet waarom, dat maakt het echter ofzo. Als ik verder helemaal niks zou merken in mijn lichaam, zou ik dat toch best wel missen. Ik vind het een fijn idee dat mijn lichaam zich elke maand weer schoonmaakt.

Correct me if I'm wrong, maar ik neem aan dat je nooit echt erge pijnaanvallen gehad hebt zoals de topicstarter, ik, en vele anderen. Want dan zou je dit echt niet zeggen. Je merkt toch nog steeds dat je ongesteld bent, ook al heb je geen buikpijn enzo? Lijkt mij alleen maar positief.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 23:32
Verwijderd
Sanalgin. Daar zweer ik echt bij. Heeft mij altijd geholpen. En toen ging ik aan de pil en dat helpt nog meer Hahaha... Nu merk ik alleen nog aan wat stemmingswisselingen, hoog zittende emoties, wat krampjes in mijn buik en vooral het alsmaar willen eten en dan vooral lekkere dingetjes dat ik ongesteld moet worden. En heel soms heb ik de eerste dag wat last van mijn buik, maar verder niet Terwijl ik daarvoor me standaard ziek moest melden omdat ik gewoon echt letterlijk ziek werd van de buikpijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 14-08-2006 @ 22:46 :
O.
De laatste keer dat ik het gebruikte is alweer 5 jaar geleden en toen was het bij mijn apotheek/huisarts iig wel op recept.
Ik moest naproxen 500mg volgens mij via een recept halen, maar de rest kreeg ik zo mee. Maar dat ik een recept kreeg, kan ook zijn omdat de dokter het me specifiek had voorgeschreven.
Maar voor ibuprofen boven de 500mg, moet je ook een recept hebben.

Maar goed, ze werken tegen de pijntjes, om maar even OT te blijven
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:44
Verwijderd
Nou,, Bedankt voor jullie reacties..
Ik denk dat ik straks maar even een afspraak bij de huisarts maak.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:49
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 14-08-2006 @ 22:51 :
Correct me if I'm wrong, maar ik neem aan dat je nooit echt erge pijnaanvallen gehad hebt zoals de topicstarter, ik, en vele anderen. Want dan zou je dit echt niet zeggen. Je merkt toch nog steeds dat je ongesteld bent, ook al heb je geen buikpijn enzo? Lijkt mij alleen maar positief.
Ik heb meestal niet zo'n hevige pijn dat ik helemaal niks meer kan inderdaad. Maar af en toe heb ik wel erg veel last van krampen en kan ik daar zelfs misselijk van worden en wil ik het liefste gewoon lekker rustig zitten of liggen. Tuurlijk baal ik daar dan wel van, maar naar mijn idee hoort het er wel gewoon bij. Ik neem dan een advil en doe even rustig aan. Maar om nou bij voorbaat al te zorgen dat je helemaal niks voelt, is toch niet helemaal mijn ding. Net als de pijn bij een bevalling, ik laat het wel gewoon over me heenkomen, het hoort er tenslotte bij.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:11
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Nee oke, een beetje kramp is heel normaal maar ik was echt een week ziek, inclusief koorts en alles, gewoon puur van de pijn. En ik neem aan dat de mensen die zulke pijnstillers moesten gebruiken ook dat hadden en niet gewoon wat krampen. Snap je?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:22
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-08-2006 @ 22:37 :
Ik vind het een fijn idee dat mijn lichaam zich elke maand weer schoonmaakt.
ik voel me altijd vies als ik ongesteld ben.

sinds dat ik de pil slik, kan ik wel met de pijn leven. anders helpt een warme hand ook altijd nog.
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 17:35
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Dith schreef op 15-08-2006 @ 14:11 :
Nee oke, een beetje kramp is heel normaal maar ik was echt een week ziek, inclusief koorts en alles, gewoon puur van de pijn. En ik neem aan dat de mensen die zulke pijnstillers moesten gebruiken ook dat hadden en niet gewoon wat krampen. Snap je?
Ja, tuurlijk snap ik dat. Ik veroordeel ook niemand om het gebruik van pijnstillers, maar gaf alleen mijn mening en ervaringen daarover. En voor zover ik weet, is daar niks mis mee
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 17:59
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
bij mij hielp ibuprofen altijd heel goed
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 13:36
Verwijderd
Ik ben naar de dokter geweest.
Hij heeft me nog geen recept voor geschreven hij zei:

" Dit is de eerste keer dat je zo'n hevige pijnen hebt, het kan zijn dat het de volgende keer niet zo is. Als je volgend maand wel weer pijn hebt, schrijf ik je het recept voor".

Dus.. Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties..
Ik zou het trouwens niet erg vinden om helemaal niets te voelen tijdens de menstruatie.. Het lijkt mij alleen maar fijn..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 09:05
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-08-2006 @ 22:37 :


Verklaar mij voor gek, maar ik vind het juist altijd wel fijn om ongesteld te zijn en dat ook zo te ervaren. Stemmingswisselingen, buikkrampen, gevoelige borsten. Ik weet niet waarom, dat maakt het echter ofzo. Als ik verder helemaal niks zou merken in mijn lichaam, zou ik dat toch best wel missen. Ik vind het een fijn idee dat mijn lichaam zich elke maand weer schoonmaakt.
holy lord, meen je dit nu serieus...


@ topic starter: ik ben laatst naar de dokter geweest en die heeft me ontstekingsremmers gegeven. deze helpen veel beter dan naproxen, wat ik daarvoor slikte. en een optie is natuurlijk ook een spiraaltje.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:01
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Doe een pyamabroek en een warme trui aan en wikkel jezelf in een deken met een kruik tegen je buik. Dat werkt bij mij echt geweldig. En ja dan ga je zweten, maar om de een of andere reden is het bij mij zo dat ik het eruit kan zweten. Alsin: hoe heter ik het heb, hoe sneller t over is.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
unfaiithful schreef op 16-08-2006 @ 14:36 :
Ik ben naar de dokter geweest.
Hij heeft me nog geen recept voor geschreven hij zei:

" Dit is de eerste keer dat je zo'n hevige pijnen hebt, het kan zijn dat het de volgende keer niet zo is. Als je volgend maand wel weer pijn hebt, schrijf ik je het recept voor".

Dus.. Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties..
Ik zou het trouwens niet erg vinden om helemaal niets te voelen tijdens de menstruatie.. Het lijkt mij alleen maar fijn..
Ik heb normaal ook heel weinig last, maar 3 jaar geleden had ik idd ook opeens dat het echt enorm pijn deed, ik helemaal duizelig werd en over moest geven enzo.

Toen ook naar de dokter geweest, maar die zei toen ook hetzelfde dat ik af moest wachten enzo.
De keer erna dat ik ongesteld was, was ik het gewoon weer heel normaal met weinig problemen.

Zelf denk ik dat bij mij de oorzaak toen vooral was dat ik veel te weinig sliep enzo waardoor m'n lichaam misschien wat verzwakt was.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:41
Verwijderd
De pil kan ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Naproxen bevat geen hormonen, maar het is een pijnstiller die met name krampopheffend werkt. Ideaal dus voor menstruatieklachten.

Ik heb diverse pijnpilletjes uitgeprobeerd, zoals aspirine, gewone paracetamol, ibuprofen, en naproxen, en die laatste helpt het beste en het snelste.

En warme kruik op je buik werkt ook goed. En de poes op schoot, en met een dekentje op de bank, warme chocolademelk erbij en een dagje niks. Maarja, als je moet werken kan dat niet, en dan gaan we voor de naproxen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 14-08-2006 @ 16:05 :
Op je hormonen?
ik gebruik Naproxen (niet tegen menstruatiepijn, maar ik besef me in ene dat ik er daardoor geen last van heb misschien) al jaren en ik heb de dokter nog nooit horen praten over mijn hormonen. Eerder over maag problemen, net als bij ibuprofen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:37
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Kun je die naproxen gewoon bij de drogist halen?
Of moet je daarvoor naar de apotheek?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
drogist, zelfs de discounters hebben het.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:13
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 17-08-2006 @ 10:05 :
@ topic starter: ik ben laatst naar de dokter geweest en die heeft me ontstekingsremmers gegeven. deze helpen veel beter dan naproxen, wat ik daarvoor slikte. en een optie is natuurlijk ook een spiraaltje.
Het schijnt, en ik spreek gelukkig niet uit ervaring, dat het niet aan te raden is om een spiraaltje te nemen voordat je een kind hebt gebaard, omdat dat ongelofelijk zeer doet.
Btw, welke ontstekingsremmer heb je dan van je dokter gekregen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:56
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 24-08-2006 @ 18:13 :
Het schijnt, en ik spreek gelukkig niet uit ervaring, dat het niet aan te raden is om een spiraaltje te nemen voordat je een kind hebt gebaard, omdat dat ongelofelijk zeer doet.
Btw, welke ontstekingsremmer heb je dan van je dokter gekregen?
@spiraaltje: Ik had dat ook gehoord, daarna heb ik het aan wat meiden gevraagd die zo'n spiraaltje hebben laten zetten. En wat blijkt? 't Doet wel zeer, maar echt niet extreem ofzo.
Ik denk er zelf ook over om zo'n ding te laten zetten.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Met een spiraaltje ben je heftiger omgesteld dan zonder. Dat je dat maar effe weet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:23
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
juno schreef op 24-08-2006 @ 18:59 :
Met een spiraaltje ben je heftiger omgesteld dan zonder. Dat je dat maar effe weet.
En de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:39
Verwijderd
De ins en outs van een spiraaltje liggen nogal aan wat voor soort spiraaltje het is he. Een hormoonspiraaltje maakt je menstruatie meestal minder, mag maximaal 2 jaar blijven zitten en is minder pijnlijk om te laten zetten. Een koperspiraaltje is wat pijnlijker om te laten zetten, kan zo'n 5 jaar blijven zitten en het maakt je menstruatie heviger. Afgezien van het feit dat het allebei een ankervormig dingetje is dat in je baarmoeder komt en daar zwangerschap voorkomt, hebben die twee geen overeenkomsten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ben nog van de tjd dat je alleen de Copper T had en het Dalkon schildje.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat helpt tegen menstruatiepijn???
jesjah
38 25-01-2004 09:08
Lichaam & Gezondheid menstruatiepijn(?) zonder ongesteld te zijn
wont cry
11 22-01-2004 19:18
Lichaam & Gezondheid Orgasme tegen menstruatiepijn?
sofie3
20 13-08-2003 07:27
Lichaam & Gezondheid Vibrerende tampon tegen menstruatiepijn
Eurydice
23 13-05-2003 10:21
Lichaam & Gezondheid Wat doen jullie tegen menstruatiepijn?
Somebody Special
24 14-03-2002 12:59
Lichaam & Gezondheid menstruatiepijn!!!!
goldsilver
9 26-11-2001 05:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.