Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2006, 10:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb sinds kort ontzettend veel last van m'n voeten en achillespees. Dit is begonnen met sporten. We moeten erg veel rennen en het voelt alsof je meteen veel gaat rennen zonder eerst te rekken en warming up.

Ik train 3x per week en na de trainingen en de dagen erna heb ik er nog last van. Het lijkt beetje op spierpijn en het voelt heel stijf. Ik heb er erg last van als ik de trap af moet. Verder trekt de pijn ook naar boven tot m'n kuit (al doet die niet zeer)...

Ik weet dat rust houden natuurlijk de beste manier is om het over te laten gaan, maar dat wil ik niet. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om te zorgen dat het op de rustdagen gaat ontspannen. Ik heb pijnstillers geprobeerd bij het slapen en dat helpt iets. Tijgerbalsum voelt ook niet verkeerd, maar echt helpen doet het geloof ik niet. Verder heb ik het 1x in een warme bak water gehad en dat voelde ook wel fijn...

Iemand een idee? Warm houden? Of juist ijs erop? Voeten hoog leggen of juist niet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:41
_charlotjeh_
Avatar van _charlotjeh_
_charlotjeh_ is offline
mss toch maar eens een nmr van de achillespees ofzo laten nemen voor de zekerheid. verder zou ik je achillespees zoveel mogelijk ontspannen door te rusten natuurlijk maar als je zou lopen of wandelen of wat dan ook, zeker genoeg verhoogde schoenen nemen. of speciale zooltjes die je kan kopen zodanig dat het achterste gedeelte van je voet hoger ligt dan het voorste gedeelte. meer kan ik ook niet zeggen maar op die manier ontspan je wel je achillespees
__________________
If Someone Took Everything You Live For... How Far Would You Go To Get It Back?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 18:00
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Je zegt zelf dat je geen rust wilt houden, dan geef je die spier ook geen rust om weer te kunnen herstellen. Sla gewoon een weekje sporten over, dat zal heus niet zo erg zijn. Of je moet graag met die pijn zitten?

Je kunt er een rekverbandje omheen draaien om de spier wat te ontlasten en ervoor te zorgen dat je hem niet te erg forceerd. Voor de rest gewoon je spier rust geven dan gaat het vanzelf over, tijgerbalsem erop doen kan ook geen kwaad, dan wordt de pijn meestal wat minder.

Hoe je het ook went of keert, je zult toch je spier rust moeten geven om volledig te herstellen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 13:00
Verwijderd
Zorg dat je goede schoenen hebt, die voldoende demping hebben en ondersteuning geven, goede warmingup doen, maar het belangrijkste lijkt ook mij idd rust nemen. En na vandaag kan dat best even, lijkt me. (Je zult weten moeten als je wilt dat de pijn ophoudt.)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gewrichtsbanden uitgerokken
celistyle
2 06-05-2011 09:36
Lichaam & Gezondheid gewrichten
FrantiC
12 24-07-2005 13:17
Lichaam & Gezondheid info over tarsale coalitie please :)
Croeloes
5 03-02-2003 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.