Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2007, 13:17
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is pertinent onwaar. Dat heb ik nooit gezegt.


Maar Christenen die geen creationist zijn wel minder gelovig dan zij die dat wel zijn.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Advertentie
Oud 26-02-2007, 13:20
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 26-02-2007 @ 14:17 :
Dat is pertinent onwaar. Dat heb ik nooit gezegt.


Maar Christenen die geen creationist zijn wel minder gelovig dan zij die dat wel zijn.
Wat een onzin, ze geloven net zo hard in god alleen geloven ze minder in de letterlijkheid en de dogma's van Bijbel en kerk. En onder religie valt meer dan alleen het Christendom.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Oud 26-02-2007, 16:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 26-02-2007 @ 11:05 :
Ahum Albert Einstein?
Was een typisch geval van eigenlijk beter weten maar vanwege het geen zin hebben niet bereid was alle foutieve aannames af te zweren.

Ik zou de man vooral niet noemen als een voorbeeld van iemand die geloof en wetenschap vermengt. Dat is pas wanneer mensen daadwerkelijk beïnvloed worden in hun handelen. Over het algemeen genieten die slag wetenschappers geen enkele faam vanwege de slechte kwaliteit van hun werk, dus of die groep nu serieus te nemen is...
Citaat:
BlackWolf schreef op 25-02-2007 @ 19:20 :
Veranderen van magnetisch veld is heel wat anders dan een complete poolkanteling
-_-'
Ook dat is meermalen gebeurd. Daardoor kon de theorie achter de platentektoniek bewezen worden. IJzerdeeltjes op de oceaanbodem enz.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-02-2007, 17:02
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-02-2007 @ 17:27 :
Ook dat is meermalen gebeurd. Daardoor kon de theorie achter de platentektoniek bewezen worden. IJzerdeeltjes op de oceaanbodem enz.
Jups. Is ook. Maar niet terwijl wij leefden. Of wil je zeggen dat toen alle werelddelen 1 stuk waren er ook al mensen waren? Men zegt dat de precessie overblijfsel is van een poolkanteling. Anderen zijn het daar niet mee eens maar ok dat is een andere discussie.
__________________
Dawn's Moonlight
Oud 26-02-2007, 18:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 26-02-2007 @ 18:02 :
Jups. Is ook. Maar niet terwijl wij leefden. Of wil je zeggen dat toen alle werelddelen 1 stuk waren er ook al mensen waren?
Mensen niet, leven, wel. Maar ik zie de relevantie niet echt. Er is vastgesteld dat de aarde niet uit elkaar spat als de polariteit om zal keren, dus wat is dan überhaupt het effect op het leven?
Citaat:
BlackWolf schreef op 26-02-2007 @ 18:02 :
Men zegt dat de precessie overblijfsel is van een poolkanteling. Anderen zijn het daar niet mee eens maar ok dat is een andere discussie.
De deeltjes zijn er en de effecten van polariteit op de deeltjes is bekend. Ik zie niet hoe iemand het mogelijkerwijs daarmee oneens kan zijn. Als er al kritiek is zal die zich op andere zaken richten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-02-2007, 20:09
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik zei niet dat de aarde uit elkaar spat en precessie ging niet helemaal over jou deeltjes We praten alleen maar langs elkaar heen en dat schiet niet op Dus..

...
__________________
Dawn's Moonlight
Oud 26-02-2007, 20:25
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 26-02-2007 @ 11:05 :
Ahum Albert Einstein?
Albert Einstein was niet gelovig my dear =)

Het is een leugen die onder gelovigen verspreid wordt.
Oud 26-02-2007, 20:36
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 26-02-2007 @ 21:25 :
Albert Einstein was niet gelovig my dear =)

Het is een leugen die onder gelovigen verspreid wordt.
Geen idee. Ik weet wel dat Stephen Hawking gelooft dat "iets" ons heelal heeft gemaakt, omdat het bewust is, en niks uit het niets kan ontstaan zonder invloed van wat anders.
__________________
Dawn's Moonlight
Oud 26-02-2007, 20:39
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 26-02-2007 @ 21:36 :
Geen idee. Ik weet wel dat Stephen Hawking gelooft dat "iets" ons heelal heeft gemaakt, omdat het bewust is, en niks uit het niets kan ontstaan zonder invloed van wat anders.
Maar Stephen Hawking is ook niet gelovig =)
Oud 26-02-2007, 21:08
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 26-02-2007 @ 21:39 :
Maar Stephen Hawking is ook niet gelovig =)
Het is maar wat je definitie van geloof is.
__________________
Dawn's Moonlight
Oud 26-02-2007, 21:39
Verwijderd
Ik neem aan dat iedereen heeft kunnen zeggen wat hij op z'n hart heeft? Dan sluit ik dit topic. Mocht de wereld inderdaad in 2012 vergaan, dan mogen jullie er dan een nieuw topic over openen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012
Martiño
262 06-11-2012 17:00
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
7 05-06-2007 20:14
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
5 04-06-2007 14:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Apocalypse 2012 ?
Oktay-Y
35 02-05-2007 00:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.