Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2007, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 11-03-2007 @ 00:50 :
Ah, als je uit een puur Germaans gebied komt dan heb je 't gemakkelijk: hoef je je aandacht maar op één cultuur te richten inplaats van deze te verdelen. Ik dacht overigens dat de Saksen vooral afkomstig waren in wat nu Noord-Duitsland of Oost-Duitsland is? (Of haal ik ze nu door de war met de Angelen? Wat ben ik toch slecht in geografie - ik onthoud nooit goed de specifieke gebieden waar stammen voorkwamen.)

Ik heb me tot nu toe vooral op Nederlands en Belgisch Limburg geconcentreerd (op wat daar in de pre-christelijke tijd voorkwam), maar ik moet me ook nog richten op het gebied dat nu Nordrhein-Westfalen is (Duitsland). Ik ben namelijk 50% Nederlands, 25% Belgisch en ook nog eens 25% Duits. Ik weet nog niet wat er vooral in Nordrhein-Westfalen zat, maar volgens mij zaten er in ieder geval geen Saksen.

En ik ben Engels gaan studeren omdat ik het een leukere taal vind dan Duits (al zou ik, als ik Duits was gaan studeren, wel veel meer in aanraking zijn gekomen met die aspecten van de Germaanse talen die ik interessant vind), beter ben in Engels en Engels voor mij ook beter verstaanbaar is dan Duits (op grond van mijn auditieve handicap). Maar sowieso is Engels een van oorsprong Germaanse taal, dus ik denk niet dat ik bij Engels echt meer 'fout' zit dan bij Duits.
Voor zover ik weet, is het gebied rond Twente voornamelijk Saksisch. Wikipedia vindt het ook, hoewel dat natuurlijk geen echt goede bron is: The Saxons or Saxon people are part of the German people with their main areas of settlements in the German States of Schleswig-Holstein, Lower Saxony, Westphalia, and the northeastern part of the Netherlands (Drenthe, Groningen, Twente, Achterhoek).

Ik vind het wel geinig hoeveel verschil er in die tijd al was tussen de gebieden in Nederland. Geen wonder dat mensen nu nog vaak vol verbazing kijken naar andere provincies.

En Engels en geen Duits vind ik nog wel logisch, maar waarom dan niet Nederlands? Of een minor Oudgermaans in Groningen, pfff, je zou ervoor naar het noorden verhuizen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Asatru - neoheidendom in IJsland / Scandinavie
Hernuel Fan
0 07-07-2014 13:49
Levensbeschouwing & Filosofie Mening over moderne hekserij.
Mítss
136 10-03-2007 18:06
Muziek black-metaltip: 1349
Ce-El-Wan
71 14-08-2004 16:43
Levensbeschouwing & Filosofie Wat geloof jij??????
dand
29 31-05-2002 17:09
Verhalen & Gedichten Gud avskaffe
Ulfheðin
28 09-04-2002 16:55
Verhalen & Gedichten Even tussendoor: je grote voorbeeld?
oneMen
2 17-03-2002 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.