Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 11:30
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
gisteren toen ik in bed lag zag ik opeens een rookwolk en vuur en toen stond daar voor mij de enige echte God! Dit onzijdige wezen zag eruit als een wijze roze eenhoorn en sprak tot mij in een taal die alleen ik kan verstaan (maar ik zal het even vertalen voor jullie): Job! aanschouw mij! ik ben pink unicorn, de enige god en schepper van dit universum! jij, Job, jij zal mijn profeet zijn en de wereld vertellen over mijn bestaan als enige God!

daarna vertelde PU mij over het onstaan van de wereld:
De wereld is ontstaan toen PU 150 jaar geleden flink moest poepen (begrijp: PU is een almachtig wezen en heeft altijd gelijk) besloot hij van zijn drol het universum te creëren. hier heeft ie precies 2 minuten over gedaan. De eerste minuut maakte PU de wereld en alles eromheen, de sterren, de zon en het melkwegstelsel. Hij keek erna en zag dat het goed was. de tweede minuut maakte hij de mens en alle dieren en planten en al het levende wat er is. en hij zag dat het goed was. PU besloot dat deze een geschiedenis in de hoofden van de mensen zou stoppen waardoor ze zouden denken dat het universum al heel lang bestond (wat een grap), en ook maakte PU een mengelmoes van gedachten, ideeën en godsdiensten om het ware geloof te testen (waaronder het christendom en de evolutietheorie).

Hij had me bijna alles verteld wat ik moest weten! ondertussen was ik heel moe geworden maar Pink Unicorn trappelde met zijn hoefjes en toen was ik weer klaar wakker (dit getuigd al van zijn goddelijke macht). Ik vroeg Pink Unicorn: "hoe kan ik iedereen doen geloven dat het waar is wat jij zegt?" het antwoord daarop was simpel: "Spreek me aan met U. En de mens zal mijn woord als waarheid accepteren." Daarna vertelde hij mij dat hij alles wist over mij! En alles wat ik PU vroeg, kon PU zo beantwoorden! Als dat geen bewijs is!! Om nog meer bewijs te krijgen, mocht ik een foto maken van Pink Unicorn! Het enige probleem is dat Pink Unicorn niet van deze wereld is en dus niet op de foto is blijven plakken, WEDEROM EEN BEWIJS! hier is de foto:

Zie jij Pink Unicorn staan? ik niet, maar dat komt omdat hij onzichtbaar was voor de camera! Een bewijs van zijn goddelijke macht!

Ook gaf Pink Unicorn mij de kracht om mijn eigen wonden te genezen en vuur uit mijn hand te schieten! Dit kan ik echt!! ik kan het alleen niet laten zien want dat mocht niet van Pink Unicorn, maar als ik alleen ben kan ik het echt!

Het enige ware geloof is dat van de Pink Unicorn! Hij die aan hem twijfelt zal naar de oneindige anus gezonden worden om daar te boeten voor zijn zonde! Hij die hem eert zal voor altijd kunnen leven in de speeltuin van verlangen (hier hebben ze een familieschommel).

Daarom mijn vraag:
is hier nog iemand die twijfelt aan het bestaan van Pink Unicorn? de bewijzen zijn onweerlegbaar zou ik zelf zeggen!

verenigt uzelf en komt tezamen om de Pink Unicorn te eren!

De Pink Unicorn zij met u
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Advertentie
Oud 12-04-2007, 11:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Moet ik nog wat zeggen over het Vliegende Spaghetti Monster (Zijn sauzen zijn met Hem), of is het al wel duidelijk dat het hier nergens over gaat?
__________________
Altijd nuchter
Oud 12-04-2007, 11:46
jfcksr
jfcksr is offline
Nou ik wil wel op de familieschommel
Oud 12-04-2007, 11:52
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 12-04-2007 @ 12:37 :
Moet ik nog wat zeggen over het Vliegende Spaghetti Monster (Zijn sauzen zijn met Hem), of is het al wel duidelijk dat het hier nergens over gaat?
you get the point, religion is bullcrap
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 11:52
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
He, waarom komt er bij mij nou nooit iemand langs met trappelende hoefjes : (
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Oud 12-04-2007, 12:00
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 12:52 :
you get the point, religion is bullcrap
Toch valt dat wel beter te verwoorden dan op zo'n manier.

Slotje graag.
__________________
Altijd nuchter
Oud 12-04-2007, 12:06
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 12-04-2007 @ 13:00 :
Toch valt dat wel beter te verwoorden dan op zo'n manier.

Slotje graag.
hoezo een slotje?? dit is mijn religie! er staat een vraag in de post dus een slotje is nergens voor nodig. onzin is het ook niet, dit is de Waarheid!

accepteer maar dat er mensen anders denken dan jij!
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 12:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 13:06 :
hoezo een slotje?? dit is mijn religie! er staat een vraag in de post dus een slotje is nergens voor nodig. onzin is het ook niet, dit is de Waarheid!

accepteer maar dat er mensen anders denken dan jij!
Dat accepteer ik best, maar net zoals ik het niet fijn vind dat Freddy Goodkind evangeliseerd, mag jij dat net zo min van mij. Bovendien is dit gewoon provocatie.

Als je een duidelijke discussie wil opstarten, reformuleer je eerste post dan.
__________________
Altijd nuchter
Oud 12-04-2007, 12:10
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
ik snap goed wat het is natuurlijk, het is meer een protest tegen mensen als freddy godskind die ons vervuilen met hun achterlijke gepreek.
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 12:12
pantypasta
pantypasta is offline
Waarschijnlijk was het Satan die jou een verkeerd beeld wilde geven.
Oud 12-04-2007, 12:12
Verwijderd
Met dit soort verhaaltjes kwam ik ook altijd om religie te bashen


toen ik 13 was
Oud 12-04-2007, 12:15
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-04-2007 @ 13:12 :
Met dit soort verhaaltjes kwam ik ook altijd om religie te bashen


toen ik 20 was
Fixed voor je Reverend . Geen dank
__________________
Altijd nuchter
Oud 12-04-2007, 12:21
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
toen zat ik ong niet op dit forum
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 12:22
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 12-04-2007 @ 13:12 :
Waarschijnlijk was het Satan die jou een verkeerd beeld wilde geven.
ik hoop dat je dit serieus meent
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 13:52
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 13:22 :
ik hoop dat je dit serieus meent
Ja dat zou mijn commentaar op jou tenietdoen of niet soms. Ben niet achterlijk.
Oud 12-04-2007, 14:21
DjangoVaal
DjangoVaal is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 13:10 :
ik snap goed wat het is natuurlijk, het is meer een protest tegen mensen als freddy godskind die ons vervuilen met hun achterlijke gepreek.
Komt daar niet al genoeg protest tegen dan?

Wie weet tot wat voor geloof jij je gaat keren als je opeens getroffen wordt door heel veel leed?

Ik vind het niet zo raar dat je overtuigde gelovigen kan vinden in een subforum getiteld: religie.



PS: mooie kamer trouwens.
Oud 12-04-2007, 14:22
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
heeft pu ook noge en bijdrage aan de wereld, een boodschap of een vraag van of aand de mens, of bestaat ie alleen maar?

'puuuuuu
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 12-04-2007, 15:16
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
DjangoVaal schreef op 12-04-2007 @ 15:21 :

Ik vind het niet zo raar dat je overtuigde gelovigen kan vinden in een subforum getiteld: religie.
ik ook niet.
ik ben het gepreek gewoon zat, mensen die niet geloven krijgen constant te horen 'dat we respect moeten hebben voor gelovigen' terwijl onze goede argumenten gewoon verworpen worden zonder enige bewijsbare redenering.

ik weet ook dat je niet kan bewijzen dat er een god bestaat maar we kunnen ondertussen wel bewijzen dat ie niet bestaat. vandaar dat ik ook maar een totaal ongeloofwaardige god heb bedacht waar evenveel bewijzen voor zijn als de zogenaamde 'echte' god.
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Ads door Google
Oud 12-04-2007, 15:26
DouglasEX
DouglasEX is offline
Citaat:
vandaar dat ik ook maar een totaal ongeloofwaardige god heb bedacht waar evenveel bewijzen voor zijn als de zogenaamde 'echte' god. [/B]
wie zit er nu de andere kant een beetje te mokken? ik ben niet religieus, maar wel gelovig! het verschil?..:

Religie is een verkeerde perspectie van heiligheid dat zich vooral focust op de wet en de echte boodschap van Jezus vermoord.

in andere woorden; religie gaat meer om van "HET MOET", "DOE DIT, of DOE DAT". Neej. Ik geloof dat God ons niet als robots wilt, en ons daarom een eigen will gegeven heeft.

en ik kan best begrijpe dat er ook mense zijn die denken dat gelovigen saai, streng en een "heilig boontje" zijn, nou ik niej . ik heb respect voor iedereen en ik leef gewoon zoals hoe ik ben, wetend dat er iemand daar is dat van mij houdt.

als je God wilt uitdagen ga je gang, je zult wat merken..


God Bless..
Oud 12-04-2007, 15:39
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
DouglasEX schreef op 12-04-2007 @ 16:26 :
wie zit er nu de andere kant een beetje te mokken? ik ben niet religieus, maar wel gelovig! het verschil?..:

Religie is een verkeerde perspectie van heiligheid dat zich vooral focust op de wet en de echte boodschap van Jezus vermoord.

in andere woorden; religie gaat meer om van "HET MOET", "DOE DIT, of DOE DAT". Neej. Ik geloof dat God ons niet als robots wilt, en ons daarom een eigen will gegeven heeft.

en ik kan best begrijpe dat er ook mense zijn die denken dat gelovigen saai, streng en een "heilig boontje" zijn, nou ik niej . ik heb respect voor iedereen en ik leef gewoon zoals hoe ik ben, wetend dat er iemand daar is dat van mij houdt.

als je God wilt uitdagen ga je gang, je zult wat merken..


God Bless..
ok dan, jij bent het soort gelovige die er meer moeten zijn!

Citaat:
als je God wilt uitdagen ga je gang, je zult wat merken..
alleen dit is dan weer tsja
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 15:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-04-2007 @ 13:12 :
Met dit soort verhaaltjes kwam ik ook altijd om religie te bashen


toen ik 13 was
Pink Unicorn en het Vliegende Spaghetti Monster (en eerder Russell's Theepot) zijn anders uitstekende argumenten tegen het vaak gebruikte, religieuze argument 'je kunt ook niet bewijzen dat god niet bestaat'.

Het leuke van Invisible Pink Unicorn is, dat ze ook religieuze paradoxen aan de kaak stelt omdat ze zowel roze als onzichtbaar is, maar dat heeft Flushpuppie blijkbaar niet begrepen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 12-04-2007, 16:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Okay, ik ben bekeerd. Waar kun je dat ding aanbidden?

En voor de mensen die slotje roepen, misschien terecht, maar zoals terecht aangestipt is dit niet meer of minder belachelijk dan de recalcitrante evangelisatiepogingen door sommige anderen. Daar volgt ook geen postverwijdering, slotje of ban op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-04-2007, 17:11
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-04-2007 @ 17:22 :
Okay, ik ben bekeerd. Waar kun je dat ding aanbidden?

En voor de mensen die slotje roepen, misschien terecht, maar zoals terecht aangestipt is dit niet meer of minder belachelijk dan de recalcitrante evangelisatiepogingen door sommige anderen. Daar volgt ook geen postverwijdering, slotje of ban op.
Ik ben uberhaupt tegen evangelisering en volgens mij is het verboden op dit forum.
__________________
Altijd nuchter
Oud 12-04-2007, 17:11
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Er is idd geen verschil tussen e.o.a. PU, en de God waar moslims/christenen in geloven.

ROFL...
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 12-04-2007, 17:14
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Maar dit heeft minder discussiewaarde, niemand wil PU bashen
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Advertentie
Oud 12-04-2007, 17:29
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
dit is gewoon het zelfde als elke andere religie als deze dicht gaat mag de rest van dit forum ook wel dicht
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 12-04-2007, 17:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 12-04-2007 @ 18:14 :
Maar dit heeft minder discussiewaarde, niemand wil PU bashen
U vraagt, wij bashen: Alle mensen die geloven in de paarse eenhoorn zijn nono's.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-04-2007, 18:37
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
ok dan mijn punt is duidelijk
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Oud 12-04-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 12-04-2007 @ 18:14 :
Maar dit heeft minder discussiewaarde, niemand wil PU bashen
Doe er dan een slotje op.
Oud 12-04-2007, 18:45
Verwijderd
Dit is echt zó niet origineel
Oud 12-04-2007, 19:29
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 16:16 :
ik ook niet.
ik ben het gepreek gewoon zat, mensen die niet geloven krijgen constant te horen 'dat we respect moeten hebben voor gelovigen' terwijl onze goede argumenten gewoon verworpen worden zonder enige bewijsbare redenering.

ik weet ook dat je niet kan bewijzen dat er een god bestaat maar we kunnen ondertussen wel bewijzen dat ie niet bestaat. vandaar dat ik ook maar een totaal ongeloofwaardige god heb bedacht waar evenveel bewijzen voor zijn als de zogenaamde 'echte' god.
Ik geloof niet in de een of andere god, en het bestaan ervan zou me ten zeerste verwonderen, maar volgens mij is er niet bewezebn dat er niet eentje bestaat. nog meer dan dat je respect moet hebben voor iemands oprechte geloofsovertuiging, zou ik willen dat jou slag mensen eens wat meer respect opbracht voor het concept van bewijzen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 12-04-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-04-2007 @ 18:59 :
U vraagt, wij bashen: Alle mensen die geloven in de paarse eenhoorn zijn nono's.
nog erger zijn de denkbeeldige onzichtbare doorzichtige roze eekhoorns
Oud 12-04-2007, 21:41
DjangoVaal
DjangoVaal is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-04-2007 @ 16:16 :
ik ook niet.
ik ben het gepreek gewoon zat, mensen die niet geloven krijgen constant te horen 'dat we respect moeten hebben voor gelovigen' terwijl onze goede argumenten gewoon verworpen worden zonder enige bewijsbare redenering.

ik weet ook dat je niet kan bewijzen dat er een god bestaat maar we kunnen ondertussen wel bewijzen dat ie niet bestaat. vandaar dat ik ook maar een totaal ongeloofwaardige god heb bedacht waar evenveel bewijzen voor zijn als de zogenaamde 'echte' god.
Daarin heb je wel gelijk. Preken heeft toch weinig nut als de ander er niet voor open staat, dan leidt het slechts tot Pink Unicorns.

Een discussie of je als Christen of Islamiet of Boeddhist of ... ten opzichte van een niet-religieus persoon nou gelukkiger bent, lijkt mij eigenlijk veel interessanter. Of waar de balans moet liggen tussen feitenkennis en geloof.

In het Boeddhisme, oh oooh begin ik nu ook al?!, begint het pad in vertrouwen(=geloof) maar als je het pad doorloopt mondt dit uit in kennis omtrent alle dingen(=feitenkennis). Het doel van het Boeddhisme is dan ook Inzicht te verkrijgen.
Alleen om een startpunt te hebben moet je erop kunnen vertrouwen dat je het goede doet voor jezelf, alleen na een tijdje is het toch niet meer nodig om je te verzetten tegen alle invloeden die op je afkomen. Je bent er dan toch beter tegen bestand en kijk je naar wat ze werkelijk zijn, waardoor je je er niet meer voor hoeft tegen te verzetten of de feiten afwijzen... Als je je beter gaat voelen door je geloof (dat is toch uiteindelijke de bedoeling, dat we er ons beter van gaan voelen, door zekerheid of meer geestelijke luxe) dan kunnen we het geloof meer aan de kant zetten en het meer praktiseren zonder dat we andere mensen tegen het hoofd stoten?

Of geldt dit alleen voor mijn interpretatie van het Boeddhistische geloof....?
Oud 12-04-2007, 22:10
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 12-04-2007 @ 13:00 :
Toch valt dat wel beter te verwoorden dan op zo'n manier.

Slotje graag.
Waarmee ik het volledig eens ben.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een kijk op de westerse wereld
Toerkoe
372 25-10-2012 23:51
Liefde & Relatie Met mijn handen in het haar
U*NiQ
9 29-10-2005 18:08
De Kantine Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt
niceman1984
67 16-04-2004 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
De Kantine Het raadsel van Scholierië [2]
Talon
15 04-05-2002 11:27
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.