Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 13:52
dragonheart-16
Avatar van dragonheart-16
dragonheart-16 is offline
Er zijn veel mensen bang voor geesten, ik heb dit topic ook op een andere site geopend en daar loopt ie goed.
Graag als je iets zegt, doe dat op een normale manier, maak anderen niet belachelijk en geef argumenten voor je mening en leg deze nog uit als dat nodig mocht zijn.

Hopelijk komt hier een goed gesprek uit.
__________________
Het leven is hard, maar de voorkant van de trein is harder.
Advertentie
Oud 23-04-2007, 14:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Alles dat bovennatuurlijk is is eng. Mensen verzinnen zelfs hele religies en goden om gunstig te stemmen, om maar van de onzekerheid van het onbekende af te komen.

Vanwaar die blijkbaar ingebakken angst? Tja, daar is niet echt sluitend antwoord op te geven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-04-2007, 14:21
dragonheart-16
Avatar van dragonheart-16
dragonheart-16 is offline
Alles dat bovennatuurlijk is is eng -> dit kun je slechts als mening op schrijven dus dan word het -> Alles dat bovennatuurlijk is vind ik eng...
Dit is eignelijk ook een mening vraag, dus het zijn dingen met ik vind, meestal dan.
Majah, bedankt voor je bericht.
__________________
Het leven is hard, maar de voorkant van de trein is harder.
Oud 23-04-2007, 15:57
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Als ik voor mezelf spreek zou ik bang zijn voor een geest omdat hij door zijn bovennatuurlijkheid voor mij onbekende machten heeft. Wat kan het doen, wat wilt het? Een geest verschijning komt over als een teken van bovennatuurlijke macht.

Maar goed, ik ben niet bang voor geesten; dat komt door mijn religie/geloof.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Oud 23-04-2007, 16:19
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
In eerste instantie ben ik niet bang voor geesten. Als ik wakker word en er ineens eentje voor mn ogen staat ga ik wel flippen.. Laat dat duidelijk zijn. Maar je weet meestal niet wat ze willen dus voorzichtig moet je altijd zijn..

En.. De meeste mensen zijn bang voor wat ze niet snappen of kunnen geloven. Het onbekende dus. Dus om niet in angst te leven gaan ze dingen totaal ontwijken en afkraken. Dat is denk ik de reden dat mensen het óf eng/gevaarlijk vinden óf er totaal niet in geloven.
__________________
Dawn's Moonlight
Oud 23-04-2007, 16:36
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
crosspost @dk...
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 23-04-2007, 16:44
Daevrem
Daevrem is offline
Het onbekende.

Je fout is dat je denkt dat angst een rationele basis heeft. Bijna altijd heeft het dat niet. Immers, een vals negatief is veel erger dan een vals positief.

Je weet wel, evolutionaire oorzaak voor bijgeloof.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 23-04-2007, 17:46
maximekuh
maximekuh is offline
"Geesten" en bovennatuurlijke dingen worden vaak "eng" gevonden volgens mij omdat ze onbegrijpelijk zijn; ze zijn zelden berekenbaar (of zo worden ze weergeven), men gelooft er geen enkele controle over te hebben. Dit is beangstigend voor de mens. Mensen willen zekerheden, zoals een rechtvaardige God die op de dag des oordeels zal oordelen over ieders leven. En niemand heeft dit kunnen weerleggen, wat een aangename gedachte is voor mensen die angst koesteren tegen onzekerheden.
Vaak ook werden "bovennatuurlijke" machten geassocieërd met de kwaadaardigheid, beheksing en dergelijke, er hangt steeds zo'n negatief sfeertje rond. En natuurlijk kent iedereen wel een of andere urban legend over iemand die glaasje-draaien speelde...
Oud 23-04-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 23-04-2007 @ 17:36 :
crosspost @dk...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten NaNoWriMo Beginnetje
Tsasil
0 03-11-2004 23:47
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Films, TV & Radio TriGun ?
Rioto
127 26-02-2003 18:49
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.