Oud 08-04-2003, 10:28
*Novah*
Avatar van *Novah*
*Novah* is offline
Ik vind wiskunde echt zo'n rotvak..en het kost me dan ook veel moeite om mezelf tot leren aan te zetten. En als ik dan bezig ben dan zit ik me vaak af te vragen of ik wel iets in me opneem. Wat een gedoe he

Ik heb deze week dus een toets over alle stof, maar ben de helft al lang weer kwijt... Vandaar dat ik me dus afvraag hoe jullie wiskunde leren?
__________________
Are you the fishy wine that will give me a headache in the morning..or just a dark blue land mine that will explode without a decent warning
Advertentie
Oud 08-04-2003, 10:30
Verwijderd
je moet niet echt leren.
Gewoon vooral opdrachten maken uit oude examens. Als je er daar genoeg van maakt en je kan ze redelijk dan haal je vast een redelijk cijfer.
Oud 08-04-2003, 11:03
Toemoesh
Avatar van Toemoesh
Toemoesh is offline
Hoe leer ik wiskunde?

Tja...Niet! Ik haal toch een 1...
__________________
Nostalgie is niet meer wat het geweest is...
Oud 08-04-2003, 12:33
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Ik heb wiskunde a1 maar ik heb echt een wiskunde-krater. Ik heb altijd een 4 gemiddeld gestaan. Maar nu heb ik opeens het licht gezien. Ik doe er dan ook wel veel voor hoor. Ik bekijk altijd alle sommetjes opnieuw. Ik maak ze niet allemaal maar bekijk ze wel. En bijv. bij kansberekenen is toch veel hetzelfde. En ook de algemene herhaling (boek getal & ruimte) maak ik, omdat die vaak een stuk moeilijker zijn dan de opgaven in het hoofdstuk zelf! En nu sta ik gemiddeld een 7.8 voor wiskunde..lol

Groetjes Moppie
Oud 08-04-2003, 14:37
Verwijderd
Een paar oude examens oefenen, en van de stof die je moeilijk vindt ff de theorie doorlezen en wat oefenopgaven maken.
Oud 08-04-2003, 14:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik mik op een 4 voor wiskunde. Met de rest voldoende ben ik dan geslaagd.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 08-04-2003, 14:56
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Gewoon genoeg oefenen, dan is wiskunde volgens mij helemaal niet zo erg, ik heb wiB1, dus veel snap ik niet, maar toch, met veel oefenen kom je al een heel eind'
Ik zou iig niet alle theorie helemaal uit mn hoofd gaan leren
Oud 08-04-2003, 14:58
Verwijderd
Tja, ik lees alle stof nog eens door, en maak een paar oefenopgaven. Als ik een moeilijk stuk(je) tegenkom, besteed ik daar wat meer aandacht aan.

Pas als ik de theorie goed kan, begin ik in de examenbundels te oefenen.
Oud 08-04-2003, 14:59
Verwijderd
Als je een GR hebt, daar alle theorie in zetten, met voorbeeld sommen, hoef je alleen de goede getallen te veranderen!
Oud 08-04-2003, 15:14
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik maak altijd van elk hoofdstuk belangrijke sommen en sluit een hoofdstuk af met een d-toets. Dan ken ik het meestal wel en haal ik goede cijfers
Oud 08-04-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
smartie85 schreef op 08-04-2003 @ 15:14:
Ik maak altijd van elk hoofdstuk belangrijke sommen en sluit een hoofdstuk af met een d-toets. Dan ken ik het meestal wel en haal ik goede cijfers
algemene herhaling is beter, d-toets is te simpel in vergelijking met een tentamen
Oud 08-04-2003, 15:52
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik ga denk ik alle hoofdstukken opnieuw maken.
Oud 08-04-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 08-04-2003 @ 14:59:
Als je een GR hebt, daar alle theorie in zetten, met voorbeeld sommen, hoef je alleen de goede getallen te veranderen!
Dan kan je nog beter alle sommen uit je hoofd leren want invoeren in GR duurt echt massive lang!

De sommen waar ik tijdens de lessen niet uitkom markeer ik (met een uitroep teken) en vraag daar hulp bij. Voor een toets maak ik de sommen met uitroepteken nog een keer en de alg. Herhaling of gemengde opgaven
Oud 08-04-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 08-04-2003 @ 15:52:
Ik ga denk ik alle hoofdstukken opnieuw maken.
Oud 08-04-2003, 16:15
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Veel oefenen.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 08-04-2003, 16:21
Verwijderd
Wiskunde is niet een theorie die je moet weten. Oefenen oefenen oefenen... alleen dan leer je het toe te passen.
Oud 09-04-2003, 18:23
DE vinger
Avatar van DE vinger
DE vinger is offline
ik leer niet echt maar maak veel opgaven.
Oud 10-04-2003, 14:48
jpvg
jpvg is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-04-2003 @ 14:45:
Ik mik op een 4 voor wiskunde. Met de rest voldoende ben ik dan geslaagd.
Same here, maar hopen dat het goed gaat
__________________
There are only 10 kinds people in the world, those who understand biniary and those who don't.
Ads door Google
Oud 10-04-2003, 14:50
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
ehh.. niet?
Oud 10-04-2003, 15:00
Nar'Hyarmen
Avatar van Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
*Novah* schreef op 08-04-2003 @ 10:28:
Ik vind wiskunde echt zo'n rotvak..en het kost me dan ook veel moeite om mezelf tot leren aan te zetten. En als ik dan bezig ben dan zit ik me vaak af te vragen of ik wel iets in me opneem. Wat een gedoe he

Ik heb deze week dus een toets over alle stof, maar ben de helft al lang weer kwijt... Vandaar dat ik me dus afvraag hoe jullie wiskunde leren?

ik wordt wiskunde docent en ik leer niet

dus je moet het gewoon snappen, als je het niet snapt moet je net zo lang sommen maken totdat je het wel snapt en als je het snapt hoef je hetniet meer te leren
__________________
Pluk de dag, voordat ie wegrot.
Oud 10-04-2003, 19:12
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 10-04-2003 @ 15:00:
ik wordt
Joechei.

Oefenen, oefenen, oefenen als je niet gezegend bent met talent.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Oud 11-04-2003, 19:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 08-04-2003 @ 12:33:
Ik heb wiskunde a1 maar ik heb echt een wiskunde-krater. Ik heb altijd een 4 gemiddeld gestaan. Maar nu heb ik opeens het licht gezien. Ik doe er dan ook wel veel voor hoor. Ik bekijk altijd alle sommetjes opnieuw. Ik maak ze niet allemaal maar bekijk ze wel. En bijv. bij kansberekenen is toch veel hetzelfde. En ook de algemene herhaling (boek getal & ruimte) maak ik, omdat die vaak een stuk moeilijker zijn dan de opgaven in het hoofdstuk zelf! En nu sta ik gemiddeld een 7.8 voor wiskunde..lol

Groetjes Moppie
wauw! ik heb dat boek ook..... sta nu een 5!
mm, ook maar eens proberen...
*heb wel wiskunde a12, maar dat maakt verder niet uit.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 11-04-2003, 20:17
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Niet of amper in ieder geval...
wij hadden dezelfde stof al voor het afgelopen schoolonderzoek en toen had ik een 8 (*is trots* )
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 11-04-2003, 21:55
gunhead
gunhead is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 11-04-2003 @ 20:17:
Niet of amper in ieder geval...
wij hadden dezelfde stof al voor het afgelopen schoolonderzoek en toen had ik een 8 (*is trots* )
iets zegt mij dat de schoolonderzoeken op jullie school gemakkelijker zijn dan gemiddeld. bij ons worden de schoolonderzoeken zo gedaan dat het doel (van de wiskundelereraren dus) is dat er gemiddeld een 5,5 uit komt.
Oud 11-04-2003, 22:54
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 10-04-2003 @ 19:12:
Joechei.

Oefenen, oefenen, oefenen als je niet gezegend bent met talent.
(wiskunde, geen Nl )

Citaat:
gunhead schreef op 11-04-2003 @ 21:55:
iets zegt mij dat de schoolonderzoeken op jullie school gemakkelijker zijn dan gemiddeld. bij ons worden de schoolonderzoeken zo gedaan dat het doel (van de wiskundelereraren dus) is dat er gemiddeld een 5,5 uit komt.
Wat voor wiskunde heb jij dan? A of B?

Wiskunde kun je niet leren, dat moet je snappen. Ik snap de sommen uit het boek vaak wel maar bij een toets ben ik het helemaal kwijt. Dus nou ja je moet gewoon veel oefenen.

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 22:57.
Advertentie
Oud 13-04-2003, 19:18
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 11-04-2003 @ 22:54:
(wiskunde, geen Nl )

Algemene ontwikkeling.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Oud 13-04-2003, 20:27
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb wiskunde A1, en ik heb net zo'n wiskundekrater als Moppie4ever. Als het onderwerp mij ligt (bijvoorbeeld de binomiale verdeling) dan kan ik met heel hard leren en oefenexamens maken misschien nog wel een 7 halen. Maar ik mijn laatste SE ging over de normale verdeling, en daar heb ik me helemaal de tandjes voor geleerd, oefenopgaven gemaakt, en ik had een 3.6!

Nu ga ik het herkansen, en ik snap er nog geen *** van! Dat wordt weer een 4 of zo...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 14-04-2003, 15:20
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik lees alleen de samenvattingen door. wiskunde is een eitje
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 15-04-2003, 09:28
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Om een 4 op mn eindlijst te staan moet ik een 2.9 halen....en met die kennis ga ik examentraining doen....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 15-04-2003, 11:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
proefexamens maken, en de uitwerking narekenen (dat je dus niet alleen de methode leert zonder er iets mee te doen, om vervolgens tijdens je examen op de meest vreemde andwoorden uit te komen) meerdere keren dan, zodat je er zelf ook wat handiger in word. Het is rotwerk, maar j moet toch wat hé? en als we die hel eenmaal achter de rug hebben kunnen we de komende drie maanden lezen, slapen gamen en tv kijken tot onze hersens via onze oren wegsijpelen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 15-04-2003, 13:25
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb nooit iets gedaan voor mijn wiskunde (A1) en de dag voor het CE moest ik nog een boek met sommen doen. Heb ik dus niet gedaan.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 16-04-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Acey schreef op 08-04-2003 @ 15:55:
Dan kan je nog beter alle sommen uit je hoofd leren want invoeren in GR duurt echt massive lang!

De sommen waar ik tijdens de lessen niet uitkom markeer ik (met een uitroep teken) en vraag daar hulp bij. Voor een toets maak ik de sommen met uitroepteken nog een keer en de alg. Herhaling of gemengde opgaven
Moet je handigheid in krijgen...Ik ben nooit zo lang bezig hoor!

Maarem, wiskunde is snappen, niet stampen!
Oud 16-04-2003, 11:09
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 16-04-2003 @ 10:24:
Moet je handigheid in krijgen...Ik ben nooit zo lang bezig hoor!

Maarem, wiskunde is snappen, niet stampen!
mee eens, bij bijvoorbeeld biologie is het een kwestie van feiten, feiten en nog eens feiten, maar bij wiskunde is het een kwestie van toepassen, daarom zijn die proefexamens ook zo belangrijk
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 16-04-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-04-2003 @ 20:27:
Ik heb wiskunde A1, en ik heb net zo'n wiskundekrater als Moppie4ever. Als het onderwerp mij ligt (bijvoorbeeld de binomiale verdeling) dan kan ik met heel hard leren en oefenexamens maken misschien nog wel een 7 halen. Maar ik mijn laatste SE ging over de normale verdeling, en daar heb ik me helemaal de tandjes voor geleerd, oefenopgaven gemaakt, en ik had een 3.6!

Nu ga ik het herkansen, en ik snap er nog geen *** van! Dat wordt weer een 4 of zo...
Daar had ik een 1.7 voor... Ik kan het echt niet uitstaan dat ik niets met getalletjes kan

Ik heb trouwens A1,2 , echt een ramp. Ik heb vandaag nog een toets verneukt (inhaal)...

Gelukkig sta ik voor alle overige vakken goed voldoende.
Oud 17-04-2003, 20:01
m@rie
m@rie is offline
euh........niet...
Ik oefen voor het examen nog wat examensommen en dan haal ik het wel denk ik.
Oud 18-04-2003, 13:47
danielle01
danielle01 is offline
ik ga al die hoofdstukken nog een keer doornemen/ wat sommen maken enzo en dan de oude examens maken
__________________
arrrrrrnieee!!! .: Jim RuLeZz!:.
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 13:50
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
heeeeel veel oefenen en als je iets fout hebt ZELF de fout gaan zoeken en verbeteren.....
oefening baart kunst.....
niet dat wiskunde nou zo'n kunstzinnig vak is mja...
maar ik zit wel pas in de derde dus dan gaat t mayB allemaal veel makkelijker...
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Oud 20-04-2003, 23:57
Verwijderd
Citaat:
xliselottex schreef op 18-04-2003 @ 13:50:
heeeeel veel oefenen en als je iets fout hebt ZELF de fout gaan zoeken en verbeteren.....
oefening baart kunst.....
niet dat wiskunde nou zo'n kunstzinnig vak is mja...
maar ik zit wel pas in de derde dus dan gaat t mayB allemaal veel makkelijker...
Oh wat zou ik nu blij zijn als ik derde klas wiskunde had, iets wat ik toentertijd ook niet kon. Inmiddels wel. Ik loop met wiskunde een paar jaartjes achter heb ik zo het gevoel.
Oud 22-04-2003, 12:47
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
ik sta nu een 3.9 en mik op een vier, dus ik mag een 3.1 op het CE halen. daarnaast ga ik trouwens een 5 halen voor aardrijkskunde waarschijnlijk, ik doe C&M dus volgens mij slaag ik daarmee.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Oud 22-04-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
corduroy schreef op 22-04-2003 @ 12:47:
ik sta nu een 3.9 en mik op een vier, dus ik mag een 3.1 op het CE halen.
Wiskunde is niet je sterkste vak zo te zien . 3,1 + 3,9 = 7 / 2 = 3,5
Oud 22-04-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Henri schreef op 22-04-2003 @ 14:01:
Wiskunde is niet je sterkste vak zo te zien . 3,1 + 3,9 = 7 / 2 = 3,5
Een 3.5 wordt afgerond een 4 .
Oud 23-04-2003, 12:42
gunhead
gunhead is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 11-04-2003 @ 22:54:

Wat voor wiskunde heb jij dan? A of B?

[/B]
b12, maar bij ons op school geldt dat 5,5 gemiddelde streven voor alle wiskundes
Oud 23-04-2003, 16:11
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
In de boeken die wij ghebruiken (Getal&Ruimte) staan achterin een heleboel oude examen-opgaven. Die moet je gewoon allemaal gaan maken, en zogauw je iets niet weet; terugzoeken in de boeken. Dan ontdek je alles zelf weer en schiet veel je wel weer te binnen. Gewoon iets van 4 van die opgaves per week maken en dan ben je er een week voor je examen wel doorheen, dan kun je nog D-toetsen e.d. maken eventueel. Das mijn idee in elk geval, en ik ben ook erg slecht in wiskunde
__________________
Terug in NL!
Oud 03-05-2003, 17:30
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
Citaat:
Laurens schreef op 22-04-2003 @ 14:05:
Een 3.5 wordt afgerond een 4 .
Jij snapt het.
Ik heb erg behoefte aan verhalen van mensen die ooook zo slecht zijn, is er nog hooooop voor mij? Snif. Ik schijt hem toch best wel.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Oud 05-05-2003, 21:36
Just-Rian
Avatar van Just-Rian
Just-Rian is offline
Op www.examenbundel.nl en dan bij 'trainen' staan allerlei proefexamens!! kan je veel oefenen!!
Oud 05-05-2003, 21:43
Sophia
Sophia is offline
Ik heb de boeken van 5V bij de administratie opgehaald, en daar ga ik weer allerlei sommen van maken. Wij hebben in de lessen ook 4 hele examens gemaakt, en dat viel behoorlijk tegen....
Dus dat wordt weer oefenen. Ik redt Wiskunde met een 5.5 op m'n eindlijst als ik voor mijn CSE een 4.7 haal; ik heb er een hard hoofd in...
__________________
Rome sweet Rome...
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Leren voor een exact vak
Verwijderd
17 13-12-2005 20:28
VWO HELP wiskunde b1 hoe leren jullie dat?!
Ingrid87
3 02-05-2005 18:29
Eindexamens 2003 Hoe leren jullie wiskunde?
juud85
22 12-05-2003 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.