Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 14:48
:P
:P is offline
Ik heb alle oefenexamens met uitwerkingen uit de examenbundel gemaakt, geen 1x de hoofdgedachte goed gehad.

Ik verwacht wel dat ze hem gaan vragen en het is sowieso handig voor je samenvatting om heen te bouwen.

Heeft iemand tips hoe ik de hoofdgedachte er makkelijk uit kan halen. Ik begrijp wel wat ze willen horen maar ik heb moeite met het op papier zetten.

Dank jullie wel alvast
__________________
Liberté / Egalité / Fraternité
Advertentie
Oud 18-05-2003, 15:03
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je het al 10x gehoord van je leraar/lerares, maar kijk goed waar de tekst over gaat. Wat is de rode draad door het verhaal heen, waar draait het om. Wat probeert de schrijver/schrijfster te bereiken met deze tekst. Probeer dus in één zin samen te vatten wat de boodschap is van de tekst.
Oud 18-05-2003, 15:04
JJJur
JJJur is offline
wow, heb je AL die examens gemaakt??

ikke heb er net één gemaakt...
Oud 18-05-2003, 15:06
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vind het ook moeilijk...
Ik weet alleen dat je eerst de kernzinnen/-woorden per alinea op een rijtje moet zetten (die staan meestal in de 1e of laatste zin van de alinea) en van daaruit moet je een allesomvattende hoofdgedachte formuleren, dacht ik.
Zoiets
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 18-05-2003, 16:48
JP3
JP3 is offline
HEEJ BTW NIET ZEUREN! HOOFDGEDACHTE ZAT ER DE AFGELOPEN 2 JAAR NIET BIJ. en al die multiplechoice vragen zijn zoooo simple.
Oud 18-05-2003, 16:51
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
De hoofdgedachte is gewoon wat als eerste in je opkomt als je je afvraagt: Waarom zou de auteur dit vertellen, hoe denkt hij erover, wat is zijn mening. Daar maak je dan een zin van zoiets!
Oud 18-05-2003, 16:56
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Mijn lieve leraresje zei dat je je een multi gok vraag krijgt voor je hoofdgedachte.. je hoeft hem dus zelf niet te formuleren.. dus a, b, c of d kiezne.. en dat is toch niet zo moeilijk dacht ik
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.