Oud 12-08-2006, 19:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoihoi,
Ik heb al bijna een jaar heel erg gespannen spieren. Het begon met mijn handen die verkrampten als ik schreef of tekende of paardreed en dat is uiteindelijk doorgetrokken naar mijn schouders en nek. Het is een tijdje minder geweest, maar komt nu weer helemaal terug, en dan ook in mijn rug en benen. Weet iemand misschien waardoor dit komt en wat ik er eventueel aan kan doen?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 19:29
Yaris
Yaris is offline
Het kan zijn dat je eens flink "gekraakt" moet worden door een Manueel therapeut of een Chiropractor. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je nekwervel ietsje gekanteld is waardoor er een spier/zenuw wordt afgeklempt waardoor je dat weer in je arm of schouder voelt. Ze "kraken" dan je nek zodat de wervel weer in een fatsoenlijke positie komt te staan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 22:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nekwervel problematiek lijkt me sterk aangezien het in handen, armen, schouders, benen én rug zit.

Kan het stress of spanning zijn? Is de kracht in de spieren ook verminderd?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 19:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hmnee, ik ben eerder sterker geworden. En zoals ik eerder heb gezegd, ik heb er al heel lang vast van, maar toen het begon, viel het nog wel te verklaren. Toen zat ik niet zo lekker in m'n vel en was ik boos op alles en iedereen, dus voor mij was dat afdoende. Ik vind het alleen zo raar dat het niet wegtrekt.
(Ik was op vakantie trouwens, vandaar dat ik zo laat reageer.)
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 22:53
Verwijderd
Ik heb het meer gekregen toen ik ouder werd, dus misschien dat het ook gewoon daaraan ligt? Mijn schouders worden veel sneller stijf en doen veel eerder pijn dan vroeger, terwijl ik toch meestal niets raars doe (behalve dan te lang achter de computer zitten ).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:52
Corossi
Corossi is offline
Ik heb zelf chronisch een te hoge spierspanning, maar dat heb ik mn hele leven al (aangeboren)

Tijdens stress kan het idd zijn dat de spanning in je spieren wat hoger wordt, maar dat is bij jouw ook al bijna een jaar geleden.
Lijkt mij dan toch dat er meer aan de hand is
Tenzij je nog steeds (onbewust) stress hebt of niet helemaal lekker in je vel zit.

Lijkt mij toch het beste dat je naar de dokter gaat, zeker omdat je er al een jaar lang last van hebt.
Die kan je dan doorverwijzen naar bv. fysiotherapeut.

@ Morgan: misschien moet je júist iets gaan doen
Ik zit zelf ook geregeld te veel achter de computer of gewoon op de bank te hangen. Daar worden je spieren alleen maar stijver van.
Ik merk het nu ook duidelijk. Veel te slecht weer om naar buiten te gaan, dan zit ik dus veel binnen te hangen.
Meteen veel meer last van mn spieren (armen, benen en last van mn onderrug)
Dat is volgens mij bij iedereen zo dat door té weinig beweging je spieren stijver worden

Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 16:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ja, misschien zou ik eens naar mijn meneerdedokter moeten gaan, maar ik vind het zo overdreven. Vooral omdat ik er niet echt last van heb of zo, ik ben er aan gewend.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:11
Corossi
Corossi is offline
Zo dacht ik zelf ook altijd
Maar die dokters zijn ervoor om te kijken wat er is, ze maken vast wel ergere dingen mee (dr komen volgens mij echt mensen voor de kleinste dingetjes)

Als je het al een jaar hebt wen je dr wel aan jah, maar toch is het niet goed.
(nu moet ik ook zeggen dat ik ook al lang een suis in mijn oor heb. Een keer naar de dokter gegaan, oren uit laten spuiten, daarna niet meer geweest )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:06
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Als je zelf al opmerkt dat je vroeger boos was op alles en iedereen enzo weet ik het wel. Had dat eerst ook een beetje en heb nog steeds wat spanning in mijn rug ervan overgehouden. Sinds ik taiji doe word het wel steeds minder. Ga eens kijken bij accupunctuur of als je niet tegen naaldjes kunt accupressuur. Of ga tai chi of chi kung beoefenen

Die spanning in je spieren ontstaat doordat je energie nie meer vrij stroomt. En dat komt weer door emoties, in jou geval dat boos zijn geweest op iedereen? Dan kan je iets dus al verwerkt hebben maar je energie blijft geblokkeerd. Die kan een accupuncturist of accupressurist loskrijgen. Of je gaat zelf taiji oefenen dan na een tijd gaat het vanzelf los.

Je kunt wel spieren losmaken enzo, maar als die energie niet goed stroomt zijn ze binnen de kortste keren weer vast. Daarom moet je terecht bij accupressur of punctuur.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:09
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik ben er zelf ook aan gewend en ben soms te lui om taiji te doen. En accupressuur waar ik dan naartoe ga kost ook wat. Dus zit er zelf ook nog een beetje mee. Ik weet in ieder geval wel waar het door komt. Kan het merken als ik taiji doe. Maargoed als je er vanaf wilt moet je er doorheen en niet zo lui zijn als ik.

Ik geef je nog een link naar een artikel van een taiji leraar waarin staat hoe je je doorstroming kunt verbeteren. Ben daar wel mee bezig en werkt ook wel goed. Is gericht op de rug, maar werkt wel algemeen dus je kunt het zeker gebruiken.

http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1037

Hoop dat je er wat aan hebt. En niet te lui zijn net als ik
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:48
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb hier ook last van, al een hele poos. Bij mij komt het door allerlij opgekropte emoties die er nu uitkomen. Ga eens op onderzoek uit of er geen dingen zijn die je dwars zitten zonder dat je je daar echt bewust van bent.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:56
Corossi
Corossi is offline
Opgekropte emoties zonder dat je écht weet dat je ze hebt kunnen je toch een soort gespannen maken.
Het zit dan wel in je onderbewuste, maar toch heeft het wel invloed op je.
(is mij iig verteld door mn KGL leraar van de middelbare school)
Alleen hoe je het onderbewuste bewust kan maken ben ik even vergeten
Hij vertelde het tijdens meditatie lessen, dus misschien mediteren?
Anders idd even op onderzoek uitgaan.
Van die dingen die ik half onthouden heb, heb jij ook vrij weinig aan.
(stom dat ik ze vergeten ben, want ik eigenlijk vind ik het best interessant hoe je hersenen werken met bewuste en het onderbewuste)
Ik heb volgens mij nog ergens mijn mappen van KGL liggen. Die zal ik eens een keer opzoeken en even kijken wat er ook alweer instond
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 20:34
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Maxman: Aan dat artikel heb ik denk ik wel wat, dankjewel!

En verder - ja, ik kom hier wel lopen zeiken en zo en ik wil eigenlijk ook wel af van al die spanning en ik heb zelf (stiekem) ook het vermoeden dat het door opgekropte emoties komt, maar het punt is dat ik geen zin heb in alle rompslomp er omheen (als in, afspraak bij de dokter regelen, vrij vragen van school, naar de dokter gaan, eventuele doorverwijzing vragen et cetera et cetera). Er heeft vast niemand een wondermiddeltje?

Mja, ik moet misschien toch wel iets gaan doen. Nu mezelf daar nog van overtuigen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:23
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Roosje schreef op 27-08-2006 @ 21:34 :
@ Maxman: Aan dat artikel heb ik denk ik wel wat, dankjewel!

En verder - ja, ik kom hier wel lopen zeiken en zo en ik wil eigenlijk ook wel af van al die spanning en ik heb zelf (stiekem) ook het vermoeden dat het door opgekropte emoties komt, maar het punt is dat ik geen zin heb in alle rompslomp er omheen (als in, afspraak bij de dokter regelen, vrij vragen van school, naar de dokter gaan, eventuele doorverwijzing vragen et cetera et cetera). Er heeft vast niemand een wondermiddeltje?

Mja, ik moet misschien toch wel iets gaan doen. Nu mezelf daar nog van overtuigen.
Er si geen wondermiddel tegen opgekropte emoties. Ik dacht zoals jij, met als gevolg dat ik eind vorig schooljaar een enorme breakdown heb gehad. En dan moet je wel. Ik heb 4 sept een intake gesprek met een psych. Als je slim bent wacht jij niet tot je gedwongen wordt door je lichaam.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:32
joppe
joppe is offline
hoi
ik ben joppe douwes
ik ben acupuncturist en tai chi leraar in Hilversum
Ik kwam dit toevallig tegen tijdens surfen

De gegeven tips zijn erg goed denk ik
Ook denk ik zeker dat een goede tai chi leraar en/of acupuncturist jou verder kan helpen

tai chi (taijiquan ) zijn die langzame bewegingen die vanuit ontspanning dienen te gebeuren. heirdoor heeft een tai chi leraar een heel programma die to een gecontroleerde ontspanningn dient te leiden

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 14:13.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het helemaal niet meer zien zitten..
Verwijderd
20 07-01-2007 16:34
Lichaam & Gezondheid Hoe span je je spieren aan?
Pruts0r
8 06-07-2006 15:19
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Lichaam & Gezondheid Samen trekken van spieren
transfattyacid
12 16-12-2003 12:32
Lichaam & Gezondheid moelijk om in te slapen
C'est moi
22 20-02-2003 12:53
Drugs & Alcohol poppers???
punk mae
38 15-06-2002 23:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.