Oud 25-08-2006, 11:10
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik ben een tijdje geleden naar de oogarts gegaan en ik denk dat ik een lui oog heb? Ze heeft er nix over gezegd (enkel dat ik elk jaar op controle moest) maar: Met 1 oog zie ik perfect, met het ander oog iets minder. Toen ze een lens voor mijn ene oog deed zag ik beter (met goede oog gesloten), maar toen ik mijn ander oog dan weer opendeed zag ik helemaal troebel. Zelfs slechter dan enkel met mijn 'slecht' oog.

Nu vraag ik mij iets af. Als kind heb ik daar nooit last van gehad (denk ik toch). Om de 2 jaar laten controleren met school en er werd nooit iets gezegd. Hoe komt het dan dat ik nu plots een lui oog krijg? En gaat dat oog dan ook niet steeds luier worden?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 11:21
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Wikipedia paste:

Citaat:
Treatment consists of forcing use of the amblyopic eye either by patching or instilling topical atropine in the eye with better vision. [4]

Although the best outcome is achieved if treatment is started before age 5, research has shown that children older than age 10 and some adults can show improvement in the affected eye. Children from 7 to 12 who wore an eye patch and performed near point activities (vision therapy) were four times as likely to show a two line improvement on a standard 11 line eye chart than amblyopic children who did not receive treatment. Children 13 to 17 showed improvement as well, albeit in smaller amounts than younger children. (NEI-funded Pediatric Eye Disease Investigator Group, 2005)

People with amblyopia have difficulty seeing the three-dimensional images in autostereograms such as Magic Eye.
Behandeling bestaat uit of een ooglapje of het aanbrengen van atropine in het betere oog .


Als je wil weten of je het hebt, zou je moeten kijken of je moeite met autostereograms hebt. Maja, beste is natuurlijk een dokter want die weet het beter

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Denk je niet dat als je echt een lui oog had gehad de oogarts dat wel gezien had en er iets voor verzonnen had? Je bent net bij de oogarts geweest, als die er niets over heeft gezegd lijkt het me dat je oog iig niet een afwijking heeft waar iets aan gedaan moet worden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:06
Verwijderd
Ze dachten vroeger dat ik een lui oog had, maar waarschijnlijk is dat nooit zo geweest; ik zie met m'n linker oog gewoon veel minder goed, een bril of lens kan dat niet compenseren. Ik heb nu een lens die het zo goed mogelijk compenseert, zodat ik er wel mee kan zien als het moet. Maar ik gebruik mijn linker oog alleen als mijn rechter oog dicht is, ik gebruik ze dus nooit tegelijk.

Misschien heb jij iets soortgelijks? Mogelijk kijk jij wel met beide ogen tegelijk, maar zie je met één oog niet meer 100%.

Als je het niet vertrouwt, ga dan gewoon weer naar de arts en leg uit wat er is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:34
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Welja, ik weet niet of ik echt een lui oog heb, maar de oogarts zij dat ik meer kijk met mijn rechteroog (goede oog) (omdat alles troebel werd toen ik met een lens voor mijn slechte oog keek) En ze zei dat ik het elk jaar es moest komen laten controleren...

Dus maw kijk ik minder met mijn linkeroog...En dat noemt men dan toch een lui oog? Of kijk je daar dan helemaal niet meer mee ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik heb vroeger ook eel lui oog gehad maar ben geopereerd eraan. Moest voor de 4e gebeuren anders kan er niks meer geopereerd worden. Ik heb vroeger (toen ik die operatie gehad heb) ook met zo'n lapje voor mijn ''goede'' oog gehad om het slechte ook te verbeteren maar meer weet ik ook niet meer (is al té lang geleden).

als je per se iets wilt weten vraag ik het wel aan me moeder die zal het nog wel allemaal precies weten
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Vroeger had ik zo'n lapje voor m'n goede oog , omdat ik ook een lui oog had. Maar nu is alles weer goed, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 25-08-2006 @ 13:34 :
Welja, ik weet niet of ik echt een lui oog heb, maar de oogarts zij dat ik meer kijk met mijn rechteroog (goede oog) (omdat alles troebel werd toen ik met een lens voor mijn slechte oog keek) En ze zei dat ik het elk jaar es moest komen laten controleren...

Dus maw kijk ik minder met mijn linkeroog...En dat noemt men dan toch een lui oog? Of kijk je daar dan helemaal niet meer mee ofzo?
Niet per se, geloof ik, volgens mij kan je ook gewoon minder zien met één oog, en het daardoor ook minder gebruiken, zonder dat het oog lui is. Mijn linker oog is niet te redden, als ik mijn goede oog zou afplakken, zou hij niet beter worden. Sterker nog; de oogarts heeft gezegd dat ik links eigenlijk geen lens hoef te dragen; ik gebruik het oog toch niet. Maar het 'gevaarlijke' daaraan is dat ik mogelijk erg zal gaan loenzen, dus ik doe nog braaf iedere keer de linkerlens in
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 16:20
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb contactlenzen, en ik heb ook een goed en een slecht oog. Na lang onderzoek kwamen ze er achter dat de bolling van de binnenkant van mijn slechte oog niet goed is, waardoor ik daarmee altijd "minder" zal zien dan met de rest.
Als de oogarts niet denkt dat het een lui oog is zou het ook zoiets kunnen zijn. Als het niet erger word zou ik er gewoon mee blijven leven, het is erg prijzig om uit te laten zoeken wat het precies kan zijn, en als je het weet kunnen ze er meestal nog niks aan doen...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 07:59
Verhalen & Gedichten Een decembersprookje in drie delen
Verwijderd
9 20-12-2008 19:59
Seksualiteit fantasie
nickypicky
57 20-09-2007 18:40
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 19:22
Lichaam & Gezondheid Lui oog ?
Stinger
24 25-05-2002 16:53
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.