Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2006, 21:23
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Mijn vriend heeft af en toe, meestal als we uit eten gaan en als hij bij mijn ouders is, een vol gevoel, terwijl hij bijna niks gegeten heeft. Het eten staat hem dan echt tegen. Dit is begonnen toen hij stage liep. Niet in het begin, maar juist toen hij de mensen van zijn stageplek leerde kennen.

We hebben het er uitgebreid met elkaar over gehad, maar we kunnen niet echt een verklaring bedenken. Hij is bijvoorbeeld niet bang om in het openbaar te moeten overgeven of schaamt zich niet om in het openbaar te eten.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben of dat iemand hier misschien een verklaring voor heeft?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:40
Verwijderd
is het alleen als hij ergens anders eet? of ook thuis?

gebruikt hij toevallig medicatie?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:51
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Citaat:
red5 schreef op 01-09-2006 @ 22:40 :
is het alleen als hij ergens anders eet? of ook thuis?

gebruikt hij toevallig medicatie?
Niet altijd als hij ergens anders eet. Thuis nooit.
Eigenlijk alleen in mijn beschreven situaties. Hij gebruikt ook geen medicijnen. Zou er dan wel een oorzaak bij medicijnen kunnen liggen als je dat zou gebruiken dan?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 21:59
Verwijderd
nouja, sommige medicijnen zorgen voor een lichte misselijkheid/verminderd eetlust.

ik moet zeggen, dat ik dit ook welleens heb. maar dan is het meestal als ik bij mensen eet die ik niet heel goed ken ofzo, en heeft het toch meer met spanning te maken. maar omdat hij dat niet vanaf het begin heeft gehad, lijkt me dat een beetje raar. misschien heeft hij veel stress op zijn stage, of misschien zit hij gewoon ergens mee (al dan niet bewust)?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:02
LB06
LB06 is offline
Het lijkt me zo dat het iets psychologisch is, en niet iets medisch. Hij heeft immers er thuis nooit last van, en ik kan zo snel geen plausibele medische verklaring bedenken voor het verschil thuis <-> niet thuis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:57
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Soms heb ik ook iets gelijkaardigs...Dan heb ik al een hele tijd niet gegeten (en normaal zou ik dan honger moeten hebben) maar dan heb ik geen honger. 'k Heb dan het gevoel alsof ik pas nog gegeten heb.

Maar als ik mezelf dan verplicht om toch wat te eten, lukt dat ook zonder problemen. Misschien bij hem ook? Gewoon eten, zelfs al heb je een vol gevoel?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 23:11
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ja als ie het eten niet lekker vind...
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:28
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-09-2006 @ 00:11 :
Ja als ie het eten niet lekker vind...
Idd, misschien vind je ouders eten niet te vreten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:49
Verwijderd
Als ik gestresst ben, heb ik ook geen of weinig zin in eten. Misschien is hij gewoon erg druk de laatste tijd?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:07
Teres
Avatar van Teres
Teres is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 02-09-2006 @ 11:28 :
Idd, misschien vind je ouders eten niet te vreten
Doe eens normaal seg


Een tijdje geleden heb ik ook wel zoiets gehad. Ik had vooral moeite met eten ergens anders. Puur psychologisch, dat besefte ik ook wel, maar je zit er ondertussen maar mee
Bij mij was het eigenlijk begonnen toen ik op restaurant me opeens helemaal slecht begon te voelen (het was verschrikkelijk warm, ik had de volgende dag deliberaties hoewel ik niet zenuwachtig moest zijn omdat ik toch al wist dat ik herexamens had én ik had dan nog eens iets heel pikants gegeten, wat wel belastend kan zijn voor je maag)
Sindsdien begon ik me natuurlijk op voorhand al op te boeien in de wetenschap dat ik ergens anders zou eten en dan geraakt je maag helemaal gespannen. Mss heeft hij iets dergelijks meegemaakt in de periode van zijn stage? Of gewoon de spanning in het algemeen zoals hier al meerdere malen is geopperd.
Een hint: zeg niet tegen hem dat hij wel moét eten omdat hij anders gaat flauwvallen van de honger ofzo, want dan lukt het helemaal niet meer hoor
En volgens mij gaat het ook wel langzaam over, stress is iets vreselijks en zeker als het onderhuids zit en je er niet echt je vinger op kan leggen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:10
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties. De meeste verklaringen van jullie hebben wij ook al aan gedacht. Hij heeft geen last van stress, en hij is ook bijna nooit misselijk ofzo. Ook vind hij het eten bij mijn ouders wel te eten
Het vreemde vinden wij dat er eigenlijk geen verband te vinden is tussen deze situaties.

Waarschijnlijk is het moeilijk te achterhalen dus. Of iemand moet nog een onbekende oorzaak weten wat het zou kunnen zijn.
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 20:53
Vip3r
Vip3r is offline
Ik heb precies hetzelfde (gehad) Maar dit is meer iets voor psychologie, want het zit echt tussen de oren.

Wat ik denk dat het is... Hij heeft zich misschien de 1e keer ofzo wat ongemakkelijk/zenuwachtig gevoeld waardoor hij niet kon eten. (Bij veel mensen verdwijnt het hongergevoel compleet door spanning etc). Daardoor denkt hij nu misschien onbewust iedere keer dat het weer zo gaat dat ie niet kan eten, en daardoor lukt het dus ook echt niet.

Dit is mijn verklaring uit ervaring. Misschien is het wat anders, maar ik denk het niet. Het zit sowieso echt tussen de oren. Hoe dan ook moet het onbewust (aangezien hij zegt dat ie geen last van spanning/stress heeft) iets zijn wat opeens zijn hongergevoel wegdrukt.

Helaas heb ik er geen oplossing voor, aangezien mijn relatie niet zo heel lang duurde (5 maanden ofzo). Maar dat probleem heb ik nu nog wel eens in bepaalde situaties als ik met anderen ga eten. Als ik me helemaal op m'n gemak voel bij die mensen dan lukt het eten wel goed, maar sommige momenten lukt het nog steeds niet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Friendzone of toch niet?
WeAreOne
3 13-04-2013 17:36
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 17:20
Verhalen & Gedichten 'Wanneer mag ik me hoe voelen'
Verwijderd
5 20-01-2005 18:41
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
De Kantine Op welk moment in je leven had je het gevoel dat je in een film zat?
stout!
55 15-08-2004 01:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.