Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2006, 11:38
Verwijderd
Ik had een teek in mijn zij zitten, het lichaam hebben we eruit kunnen halen, alleen de kop zit heel erg vast en wil niet loskomen.

Nu is mijn vraag of dit erg is, gaat het vanzelf een keer eruit of moet ik hem eruit laten halen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:53
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Die kop moet er wel degelijk uit en wel binnen 24 uur. Zo niet dan heb je een kans op de ziekte van Lyme.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 11:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DDM schreef op 02-09-2006 @ 12:53 :
Die kop moet er wel degelijk uit en wel binnen 24 uur. Zo niet dan heb je een kans op de ziekte van Lyme.
Die kans heb je sowieso met een tekenbeet, maar die kop moet er inderdaad uit!
Volgende keer een tekenpen (goed) gebruiken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:04
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
DDM schreef op 02-09-2006 @ 12:53 :
Die kop moet er wel degelijk uit en wel binnen 24 uur. Zo niet dan heb je een kans op de ziekte van Lyme.
Normaal gesproken moet je een teek er helemaal uithalen ( dus dat er niets achterblijft) met een speciale tekentang.

Die kans, en de kans op vele andere ziekten/aandoeningen heb je zowiezo al omdat je de teek er niet goed uitgehaald hebt. Zelfs als je er nu geen last van hebt, kun je na 3 maanden nog klachten krijgen van een tekenbeet.


De teek moet er zowiezo helemaal uit gehaald worden, anders gaat het ontsteken. Ook moet je opletten dat wanneer de teek er helemaal uit is, er geen rare verkleuringen/kringen komen om het wondje heen. Anders toch maar even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:04
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-09-2006 @ 12:59 :
Die kans heb je sowieso met een tekenbeet, maar die kop moet er inderdaad uit!
Volgende keer een tekenpen (goed) gebruiken
Nee die kans heb je alleen als je de teek niet binnen 24 uur verwijdert. Dit geldt voor Nederland dan.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:09
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
DDM schreef op 02-09-2006 @ 13:04 :
Nee die kans heb je alleen als je de teek niet binnen 24 uur verwijdert. Dit geldt voor Nederland dan.
Dit klopt inderdaad ook. Maar dat kun je meestal wel zien aan de grootte van de teek (tot hoever hij zich al volgezogen heeft) hoelang hij er ongeveer zit. Sommige mensen valt het pas erg laat op als ze gebeten zijn door een teek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:16
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
DDM schreef op 02-09-2006 @ 13:04 :
Nee die kans heb je alleen als je de teek niet binnen 24 uur verwijdert. Dit geldt voor Nederland dan.
dit geld voor alle teken niet alleen voor Nederland. In Nederland is de kans op besmetting met de ziekte van lyme alleen een stuk kleiner dan in bijvoorbeeld de Ardennen. En ookal haal je die teek binnnen 24 uur weg dan nog heb je kans op de ziekte van lyme alleen veel minder.

@ts zorgen dat die kop er wel uit gaat en ook opschrijven wanneer je die teek vond/verwijderd hebt en waar die zat, en dat papiertje bewaren. Ook die plek goed in de gaten en als je een rode kring op de plek waar die teek zat krijgt moet je naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:18
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang de teek erin gezeten heeft, hij was nog niet zo dik. Mn moeder heeft er met een pincet uitgedraaid (normaal gesproken gaat dat altijd perfect...).

Ik zal maandag even langs de huisarts gaan. Bedankt voor de snelle reacties
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:24
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
light fighter schreef op 02-09-2006 @ 13:16 :
dit geld voor alle teken niet alleen voor Nederland. In Nederland is de kans op besmetting met de ziekte van lyme alleen een stuk kleiner dan in bijvoorbeeld de Ardennen. En ookal haal je die teek binnnen 24 uur weg dan nog heb je kans op de ziekte van lyme alleen veel minder.
Ik heb het meer over de richtlijnen In bijvoorbeeld de Amerikaanse literatuur houden ze een tijd aan van 48 uur.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:39
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
En als je het niet vertrouwt kan je alsnog je bloed laten testen op Lyme (niet heel betrouwbaar, in een niet-actieve fase zal er 'negatief' uit komen, maar bij 'positief' weet je het in elk geval zeker)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:08
Verwijderd
Tegenwoordig is er een nieuwe procedure, omdat je niet altijd kringen krijgt en toch de ziekte van Lyme kan hebben, dus je kunt naar de huisarts gaan, krijg je meteen een antibiotica kuur mee.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 02-09-2006 @ 13:18 :
Ik weet niet hoe lang de teek erin gezeten heeft, hij was nog niet zo dik. Mn moeder heeft er met een pincet uitgedraaid (normaal gesproken gaat dat altijd perfect...).

Ik zal maandag even langs de huisarts gaan. Bedankt voor de snelle reacties
Kan je voor zoiets dan niet langs de weekendarts? Lijkt me toch wel erg belangrijk dat die kop er zo snel mogelijk uit gaat..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 00:16
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Het is altijd veel verstandiger bij een tekenbeet om naar de huisarts/huisartsenpost of het ziekenhuis te gaan. Daar hebben ze ervaring met die dingen en kunnen ze die er ook meteen volledig uithalen. Vaak krijg je dan ook meteen iets mee voor de zekerheid. Het is heeeeeeeel onverstandig zelf een teek proberen te verwijderen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 02:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-09-2006 @ 18:08 :
krijg je meteen een antibiotica kuur mee.
Ook zoiets
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 08:02
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 01:16 :
Het is altijd veel verstandiger bij een tekenbeet om naar de huisarts/huisartsenpost of het ziekenhuis te gaan. Daar hebben ze ervaring met die dingen en kunnen ze die er ook meteen volledig uithalen. Vaak krijg je dan ook meteen iets mee voor de zekerheid. Het is heeeeeeeel onverstandig zelf een teek proberen te verwijderen.
dat is bull-shit teken kun je prima zelf verwijderen, ja met een tekentang en dat gaat ook goed. En daarnaast hoef je niet direct aan de antibiotica omdat de kans dat je in nederland Lyme op loopt een klein is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 08:47
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 03-09-2006 @ 09:02 :
dat is bull-shit teken kun je prima zelf verwijderen, ja met een tekentang en dat gaat ook goed. En daarnaast hoef je niet direct aan de antibiotica omdat de kans dat je in nederland Lyme op loopt een klein is.
Maar wil je die kans lopen, is de vraag?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 08:51
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
light fighter schreef op 03-09-2006 @ 09:02 :
dat is bull-shit teken kun je prima zelf verwijderen, ja met een tekentang en dat gaat ook goed. En daarnaast hoef je niet direct aan de antibiotica omdat de kans dat je in nederland Lyme op loopt een klein is.
Kun je doen ja, maar heb je dan heel de teek te pakken en heb je het goed gedaan? Dat is nog maar de vraag he.
Je kunt het beter laten doen door een arts, de kans dat die het niet goed doet is aanzienlijk kleiner, doet hij het wel fout dan kan hij ook meteen de rest eruit pulken.

De dochter van een vriendin van mijn moeder had ook een teek, die ouders dachten er net zo simpel over als jij, maar zij kreeg wel mooi Lyme. Dus laat het maar gewoon aan iemand over die het kan, tenzij het een noodsituatie is en je niemand kunt bereiken om het te doen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 09:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het is echt onzin dat je niet zelf een teek kunt verwijderen en dat je dat beter in het ziekenhuis kunt laten doen. Met een tekentang gaat dat heel goed zelf. En normaal gesproken krijg je ook niet meteen antibiotica oid mee, dus daar hoef je ook niet voor naar de huisarts of het ziekenhuis. (Echt, geen wonder dat wachtlijsten/tijden overal zo lang zijn als mensen met dit soort 'onbenullige' dingen meteen naar het ziekenhuis rennen )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 09:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2006 @ 09:47 :
Maar wil je die kans lopen, is de vraag?
Wil je de kans lopen dat je resistent raakt tegen antibiotica omdat je het (te vaak) krijgt terwijl het dus eigenlijk niet nodig is?

Gewoon onthouden dat je die teek hebt gehad, als je klachten krijgt naar de huisarts. Heel rottig als je dan lyme hebt, maar die kans is zo klein dat het imo zwaar overdreven is om iedereen dan maar preventief antibiotica te geven.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 09:51 :
Je kunt het beter laten doen door een arts
Alsof die niets beters te doen heeft
Er zijn niet voor niets tekentangen op de markt, die dingen werken echt prima
Ik heb het zelf nog een paar keer gedaan met een pincet, als je geen complete randdebiel bent gaat dat ook goed
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 03-09-2006 @ 09:02 :
dat is bull-shit teken kun je prima zelf verwijderen, ja met een tekentang en dat gaat ook goed. En daarnaast hoef je niet direct aan de antibiotica omdat de kans dat je in nederland Lyme op loopt een klein is.
Toch schijnt de kans op de ziekte van Lyme in Nederland best groot te zijn, mijn beide broertjes hebben de ziekte van Lyme gehad. Bij veel mensen is niet bekend dat ze de ziekte hebben, maar de ziekte wordt vaak verward met andere ziektes als vermoeidheidsziektes zoals MS ofzo. En door de zwakke winters overleven steeds meer teken het en het besmettingsgevaar wordt ook steeds groter. Het verradelijke is dat de symptomen pas een jaar later kunnen optreden waardoor mensen niet meer denken aan hun tekenbeet. En mijn broertjes hadden allebei geen rode kringel om hun beet. Onthoud gewoon dat je een teek hebt gehad en het liefst ook waar, want als je je dan langere tijd niet lekker voelt en je denkt 'dit klopt niet', dan kan je daar aan denken. En een vragenlijst op het internet maken waarop je kan aanvinken van welke dingen je last hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 12:00
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Miekepieke schreef op 03-09-2006 @ 12:27 :
Toch schijnt de kans op de ziekte van Lyme in Nederland best groot te zijn, mijn beide broertjes hebben de ziekte van Lyme gehad. Bij veel mensen is niet bekend dat ze de ziekte hebben, maar de ziekte wordt vaak verward met andere ziektes als vermoeidheidsziektes zoals MS ofzo. En door de zwakke winters overleven steeds meer teken het en het besmettingsgevaar wordt ook steeds groter. Het verradelijke is dat de symptomen pas een jaar later kunnen optreden waardoor mensen niet meer denken aan hun tekenbeet. En mijn broertjes hadden allebei geen rode kringel om hun beet. Onthoud gewoon dat je een teek hebt gehad en het liefst ook waar, want als je je dan langere tijd niet lekker voelt en je denkt 'dit klopt niet', dan kan je daar aan denken. En een vragenlijst op het internet maken waarop je kan aanvinken van welke dingen je last hebt.
De kans is altijd aanwezig en ja er komen meer besmette teken maar ik heb genoeg ervaring met teken om te zeggen dat de kans in nederland gewoon kleiner word owk, over een aantal zal die ook zijn toegenomen, het wisselt per gebied.
Het klopt idd dat je moet opschrijven waar en wanneer je een teek had ivm met eventuele vage klachten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 17:03
Verwijderd
Ik heb de teek in Tsjechie gekregen, maar ik bel morgen wel even de doktersassistente op om te vragen wat ik moet doen. Heb ik iig zekerheid over wat moet ik doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 17:27
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
De kop moet er sowieso uitgehaald worden, als de teek de lyme bacterie had dan is het nu toch al te laat, de reden dat hij binnen 24 uur verwijderd moet worden is omdat hij dan vol is en gaat spugen, zo spuugt hij de bacteriën in je lichaam.
Ook met alleen zijn kop kan hij nog spugen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 03-09-2006 @ 18:27 :
De kop moet er sowieso uitgehaald worden, als de teek de lyme bacterie had dan is het nu toch al te laat, de reden dat hij binnen 24 uur verwijderd moet worden is omdat hij dan vol is en gaat spugen, zo spuugt hij de bacteriën in je lichaam.
Ook met alleen zijn kop kan hij nog spugen.
Dat is waar, het was sowieso al meer dan 24 uur.. Ik denk dat hij er een dag of 3 heeft gezeten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:03
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
MTpower schreef op 03-09-2006 @ 11:51 :
Alsof die niets beters te doen heeft
Er zijn niet voor niets tekentangen op de markt, die dingen werken echt prima
Ik heb het zelf nog een paar keer gedaan met een pincet, als je geen complete randdebiel bent gaat dat ook goed
Ja, maar helaas voor onze samenleving, zijn de meeste mensen randdebielen en gaat het dus wel fout, zelfs nog met een tekentang. Bovendien als je hem perongeluk kapot knijpt met een pincet dan ben je ook de sigaar.

De mensen die zeggen dat je hier de huisartsen mee lastig valt hebben het totaal aan het verkeerde eind. Een teekje verwijderen is voor de huisarts een fluitje van een cent en is zo gebeurd. Waarmee je huisartsen wel lastig valt is zijn dingen als: "Dokter, als ik hier op mijn vinger druk dan doet het in mijn been pijn."
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:07
netram
Avatar van netram
netram is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:03 :
Ja, maar helaas voor onze samenleving, zijn de meeste mensen randdebielen en gaat het dus wel fout, zelfs nog met een tekentang. Bovendien als je hem perongeluk kapot knijpt met een pincet dan ben je ook de sigaar.

De mensen die zeggen dat je hier de huisartsen mee lastig valt hebben het totaal aan het verkeerde eind. Een teekje verwijderen is voor de huisarts een fluitje van een cent en is zo gebeurd. Waarmee je huisartsen wel lastig valt is zijn dingen als: "Dokter, als ik hier op mijn vinger druk dan doet het in mijn been pijn."
de teek er uit halen zal niet zo veel werk zijn. maar volgens mij zit er dan nog best wel wat administratie die hij moet doen omdat jij op zijn spreekuur bent geweest met een teek die je er ook best zelf uit had kunnen halen.
__________________
3l$ i$z Mii Du$|-|y // "Lekker oeverloos graaien in een natte doos" © Hecatomb // Igor is mijn kebatsje
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:09
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
netram schreef op 03-09-2006 @ 19:07 :
de teek er uit halen zal niet zo veel werk zijn. maar volgens mij zit er dan nog best wel wat administratie die hij moet doen omdat jij op zijn spreekuur bent geweest met een teek die je er ook best zelf uit had kunnen halen.
Dat doen die baliedozen die alleen maar een beetje liggen te lamballen de hele dag. De huisarts hoeft alleen maar op je naam te klikken en de klacht + eventuele behandeling erbij te typen en de rest doen zijn sloofjes.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:11
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:09 :
Dat doen die baliedozen die alleen maar een beetje liggen te lamballen de hele dag. De huisarts hoeft alleen maar op je naam te klikken en de klacht + eventuele behandeling erbij te typen en de rest doen zijn sloofjes.
Nounou iets meer respect mag ook wel Wil je zelf ook arts worden ofzo?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:09 :
Dat doen die baliedozen die alleen maar een beetje liggen te lamballen de hele dag. De huisarts hoeft alleen maar op je naam te klikken en de klacht + eventuele behandeling erbij te typen en de rest doen zijn sloofjes.
Je kost de huisarts extra tijd omdat je toch weer ingepland moet worden op het spreekuur, je verhaal uit moet leggen, etc. Vervolgens kost je die 'baliedozen' (die het druk genoeg hebben met alle andere administratie) tijd omdat weer genoteerd moet worden dat je geweest bent en waarvoor, je kost de maatschappij geld omdat je bezoekje aan de huisarts vergoed moet worden, etc etc. En dat allemaal voor een teek die 99 van de 100 keer gewoon door jezelf probleemloos verwijderd had kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:31
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-09-2006 @ 19:19 :
Je kost de huisarts extra tijd omdat je toch weer ingepland moet worden op het spreekuur, je verhaal uit moet leggen, etc. Vervolgens kost je die 'baliedozen' (die het druk genoeg hebben met alle andere administratie) tijd omdat weer genoteerd moet worden dat je geweest bent en waarvoor, je kost de maatschappij geld omdat je bezoekje aan de huisarts vergoed moet worden, etc etc. En dat allemaal voor een teek die 99 van de 100 keer gewoon door jezelf probleemloos verwijderd had kunnen worden.
Ja, maar die ene van de 100 die dan toch zonodig om Lyme stond te springen compenseerd de andere 99 in kosten voor de maatschappij. Dus gaat je theorie niet op.
Trouwens, een huisarts vindt het helemaal niet erg zo'n kort bezoekje, dat betekend dat de andere patiënten weer wat eerder kunnen en zo kan hij weer wat achterstand wegwerken.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:32
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:11 :
Nounou iets meer respect mag ook wel Wil je zelf ook arts worden ofzo?
Hoezo?
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:40
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Even een andere vraag. Als de teek nog klein is, is dan de kans dat hij een ziekte meedraagt ook kleiner?
Ik had laatst namelijk 3 baby-teken
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:32 :
Hoezo?
Gewoon vraagje!!
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 03-09-2006 @ 19:40 :
Even een andere vraag. Als de teek nog klein is, is dan de kans dat hij een ziekte meedraagt ook kleiner?
Ik had laatst namelijk 3 baby-teken
Nee niet kleiner. En het is geen ziekte maar een bacterie.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 03-09-2006 @ 19:40 :
Ik had laatst namelijk 3 baby-teken
Die hadden zich waarschijnlijk nog niet volgezogen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:54
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
MTpower schreef op 03-09-2006 @ 19:52 :
Die hadden zich waarschijnlijk nog niet volgezogen.
Nee, maar als je ze niet goed verwijderd of ze perongeluk kapot maakt met verwijderen, dan kunnen de bacteriën nog steeds in je lijf komen en zo de ziekte veroorzaken.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:55
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:42 :
Gewoon vraagje!!
Ja, ik wil later neurochirurg worden. Eerst maar op geneeskunde zien te komen
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:59
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:55 :
Ja, ik wil later neurochirurg worden. Eerst maar op geneeskunde zien te komen
Aha oke toekomstige collega.Ik dacht dat al
Maar ik zou ze later niet zo noemen hoor. Gewoon te vriend houden

Nu laatste jaar VWO zeker?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:04
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:42 :
Nee niet kleiner. En het is geen ziekte maar een bacterie.
Ok, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:10
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:59 :
Aha oke toekomstige collega.Ik dacht dat al
Maar ik zou ze later niet zo noemen hoor. Gewoon te vriend houden

Nu laatste jaar VWO zeker?
Haha, ik wil juist geen huisarts worden omdat je dan met die baliedozen zit opgescheept.

Nee, dit jaar doe ik 5 vwo, afgelopen jaar ben ik geslaagd voor havo, dus moest ik op 5 vwo weer beginnen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:59 :

Maar ik zou ze later niet zo noemen hoor.
Ik zou ook niet zo over ze denken, eigenlijk. Lijkt me dat je wel mag waarderen wat zij artsen uit handen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:06
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-09-2006 @ 20:22 :
Ik zou ook niet zo over ze denken, eigenlijk. Lijkt me dat je wel mag waarderen wat zij artsen uit handen nemen.
Ik zou het helemaal niet erg vinden omdat zelf te moeten doen, dat betekent automatisch dat er veel minder patiënten kunnen langskomen, want ik ga natuurlijk niet langer werken van 5-6 uur. Het gevolg hiervan is dat je waarschijnlijk psychologisch gezien langer stabiel blijft omdat je minder gezeur aan je kop hebt van patiënten die met nutteloze dingen komen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:03 :
Ja, maar helaas voor onze samenleving, zijn de meeste mensen randdebielen en gaat het dus wel fout, zelfs nog met een tekentang. Bovendien als je hem perongeluk kapot knijpt met een pincet dan ben je ook de sigaar.
Hm dit is wel heel erg overdreven zeg..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 19:54 :
Nee, maar als je ze niet goed verwijderd of ze perongeluk kapot maakt met verwijderen, dan kunnen de bacteriën nog steeds in je lijf komen en zo de ziekte veroorzaken.
Dan moet je ook niet als een randdebiel aan dat beest gaan lopen sjorren.
Iedereen met een BEETJE verstand krijgt zo'n beest er goed uit
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 03-09-2006 @ 21:48 :
Hm dit is wel heel erg overdreven zeg..
Inderdaad, volgens mij is in dit topic iemand zo panisch voor ziektes dat hij spoken ziet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-09-2006 @ 10:11 :
Gewoon onthouden dat je die teek hebt gehad, als je klachten krijgt naar de huisarts. Heel rottig als je dan lyme hebt, maar die kans is zo klein dat het imo zwaar overdreven is om iedereen dan maar preventief antibiotica te geven.
Het punt was dat je het soms niet ziet dat je Lyme hebt, en dat je dus maar beter wél kunt doen. Maar alleen als je 'm er niet goed uit hebt gehaald (wat in het geval van de TS dus zo is).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 03-09-2006 @ 19:42 :
Nee niet kleiner. En het is geen ziekte maar een bacterie.
Teken kunnen volgens mij alleen Lyme hebben als ze wat groter zijn...?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 12:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-09-2006 @ 11:29 :
Teken kunnen volgens mij alleen Lyme hebben als ze wat groter zijn...?
Teken hebben geen Lyme, maar dragen een bacterie bij zich die dat eventueel kan veroorzaken. Nee ook kleine teken kunnen deze bij zich hebben. Ze kunnen klein zijn omdat ze gewoon klein zijn, maar ze kunnen ook klein zijn omdat ze zich nog niet hebben volgezogen met bloed. Maar in beide situaties kunnen ze dus de bacterie bij zich dragen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Teken / ziekte van lyme?
MaartenNL18
30 14-08-2016 12:56
Lifestyle teken met de hand op rockfestivals
leentje_d_s
80 15-09-2003 19:30
Seksualiteit Is zelfbevrediging een teken van tekortkoming?
MissKiss1985
33 10-09-2003 12:45
Muziek Teken
ANTIWAR
8 29-04-2003 20:49
Software & Hardware [Windows] €-teken doet het niet
Maradinus
16 25-10-2002 18:05
Psychologie Is bewust nadenken over of je ‘gek bent’, al een teken van geestelijke gezondheid?
Juliah
6 25-08-2002 07:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.