Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2006, 13:47
Mítss
Avatar van Mítss
Mítss is offline
Vergeef me als hier al een onderwerp over is, maar het lijkt mij dus wel interessant om een mondeling voor Nederlands over moderne hekserij te houden. Dit omdat het me wel interesseert en ook omdat hier heel veel verschillende meningen over zijn in onze samenleving. Nu zou ik willen vragen of jullie misschien je mening hier neer willen zetten. Vind je het onzin? Doe je zelf aan moderne hekserij? Ik zou graag wat verschillende visies over moderne hekserij leren kennen.

Alvast bedankt!
__________________
Standing in the shadows of our lifes, to hide our imperfection.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2006, 13:50
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
Het is maar hoe je t bekijkt, wicca vind ik n beetje onzin hoewel t concept wel okee is om de aarde te helen en allemaal positive shit.. alleen jan en alleman aanroepen vind ik n beetje onzin omdat wij immers zelf god zijn en zelf de goddelijke power hebben, maar daar niet zo van bewust zijn. Vroeger wel flink in verdiept en nu helaas bijna alles vergeten. Maar ik doe gewoon me ding, of t nou onder hekserij of wat dan ook valt..geen idee und its nobody's business
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:01
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik vind het eerlijk gezegd pure onzin.

ze verzinnen godverdomme 10 andere goden per minuut, voor elk grassprietje is er wel een andere, en die namen hebben ze gewoon ergens uit een lord of the rings boek ofzo gehaald.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:02
Marzs
Marzs is offline
Ik vind hekserij fout. Het is grote onzin.
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:05
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
an sich, laat ze maar, maar als ze mij gaan lastig vallen, dan weet ik toch wel wat ik ga doen met die bezemsteel van hun...
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:16
Verwijderd
Ik vind het onzin, maar ik denk dat de geďnstitutionaliseerde religies schadelijker zijn voor de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is een beetje alto en klopt uiteraard niet.
Valt natuurlijk in het niet bij gristenen die ook ergens gehoord hebben dat wicca 'teh evil' is en het daarom slecht vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 16:08
Verwijderd
wat versta je onder moderne hekserij?

Als dat enkel de (geneeskundige) werking is van sommige planten dan is het moeilijk onzin te noemen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 16:17
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 22-12-2006 @ 15:01 :
ik vind het eerlijk gezegd pure onzin.

ze verzinnen godverdomme 10 andere goden per minuut, voor elk grassprietje is er wel een andere, en die namen hebben ze gewoon ergens uit een lord of the rings boek ofzo gehaald.
Echter, de aanhangers vallen regelmatig over elkaar heen en beschuldigen elkaar ook moeiteloos van het prevelen van onzin en het uitvoeren van onzinnige danspasjes, lees ik op de website van st. skepsis.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 16:38
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
vichog schreef op 22-12-2006 @ 17:17 :
Echter, de aanhangers vallen regelmatig over elkaar heen en beschuldigen elkaar ook moeiteloos van het prevelen van onzin en het uitvoeren van onzinnige danspasjes, lees ik op de website van st. skepsis.
pot en ketel
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 17:10
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind het onzin, maar geenzins onzinniger dan de zogenaamde gerenomeerde religien.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 18:07
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 22-12-2006 @ 17:38 :
pot en ketel
misschien komen er nog verschillende groeperingen binnen dat clubje...
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 18:12
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
een niet zo makkelijk te definieeren groep en dus heel makkelijk om over te oordelen .

ik denk dat er veel gefake is in dat wereldje. daar kan ik een mening van ´het is onzin´ of ´het is een trend´ over hebben.
ik weet er niet zoveel vanaf. als iemand zich er lekker bij voelt, moet hij zich er vooral mee bezig houden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 18:39
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Ik geloof er totaal niet in. Deels vanwege mijn christelijk geloof, maar sowieso zie ik er geen nut van in. Volgens mij heeft hekserij totaal geen invloed.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 18:40
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-12-2006 @ 19:12 :
een niet zo makkelijk te definieeren groep en dus heel makkelijk om over te oordelen .

ik denk dat er veel gefake is in dat wereldje. daar kan ik een mening van ´het is onzin´ of ´het is een trend´ over hebben.
ik weet er niet zoveel vanaf. als iemand zich er lekker bij voelt, moet hij zich er vooral mee bezig houden.
zoals ik al eerder zei, als zij mij willen tegenhouden om iets te doen omdat ze dat vanwege die onzin niet willen, dan steek ik die bezemsteel hoogstpersoonlijk in zn aarsch
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 19:21
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 22-12-2006 @ 19:39 :
Ik geloof er totaal niet in. Deels vanwege mijn christelijk geloof, maar sowieso zie ik er geen nut van in. Volgens mij heeft hekserij totaal geen invloed.
Maar bidden wel?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 22-12-2006 @ 20:21 :
Maar bidden wel?
Die discussie is laatst al geweest, in beide richtingen niet te bewijzen, en we gaan die discussie niet in dit topic herhalen.

Ontopic dus.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 21:28
Verwijderd
ik ben een tijdje aanhanger geweest van moderne hekserij, voornamelijk de wicca kant. ik vind de hele theorie geweldig, maar in de praktijk is het net zo narrowminded, dogmatisch en "verziekt" als alle andere religies en levenswijzen.
over magie ben ik nog steeds niet uit. in principe ben ik erg nuchter, alles bestaat uit atomen en die reageren op een bepaalde, vaststaande manier op elkaar. maar ik weet ook dat placebo-effecten en wishful thinking (self-fullfilling prophecies) wel echt bestaan. dus als mensen rituelen willen doen om de maan en de zon te groeten en zo meer in harmonie willen komen met zichzelf en de wereld om zich heen, waarom niet?
bovendien vind ik alle legenden eromheen, de germaanse voornamelijk, erg interessant. dat trok me heel erg.
en om eerlijk te zijn vond ik het ook leuk om me af te zetten tegen het christendom, omdat daarmee volgens mij zo veel is foutgegaan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2006, 21:44
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
duizenden goden vereeren ben ik ook niet zo fan van inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 22:16
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Hourglass schreef op 22-12-2006 @ 22:44 :
duizenden goden vereeren ben ik ook niet zo fan van inderdaad.
Ergens anders zei je dat de mens zelf god was. Duizenden goden vereren is niet 'jouw ding', maar 6 miljard wel?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 22:48
deleugen
deleugen is offline
Zelf heb ik maar een beperkte kennis over wicca, maar ik zal toch mijn mening geven.
Ik vind wicca op zich niet slecht, ik geloof ook wel dat er vroeger echte heksen waren die d.m.v. bepaalde krachten echt ver in de magie waren zegmaar. En dat men daar dus eigenlijk bang voor was, en het daarom maar heeft uitgewist (zoals met veel geloven ook)
Maar ik vind het wel erg jammer dat het nu zo'n hype is geworden en dat er van die domme mensen zijn die het cool vinden om te magiccen en er vooral erg interessant mee lopen te doen en er zelf weinig tot niets van weten of begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 23:12
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
dat betekend nog niet dat ik iedereen ga aanbidden, ik ga toch ook geen koe aanbidden,
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 23:59
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-12-2006 @ 20:21 :
Maar bidden wel?
Bidden is wel even heel wat anders als hekserij .......
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 02:02
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Ik ben paganist en dan hang ik met name de traditionele hekserij aan, geen wicca. Ik verzin geen 10 goden per minuut, ik heb geen bezemsteel, ik roep geen geesten op (daar geloof ik ook niet in). Wat ik wel doe? Ik doe aan kruidengeneeskunde, ik maak kaarsen en wierook en ik "bid" via een ritueel (wat niets meer is als een meditatie en een gebed in dichtvorm). Daarnaast vier ik de feesten van de oude religie. Bijv. midwinter (daar komt die spar met lichtjes vandaan). Ik zie de goddelijke macht als (en daar gaan we weer) een allesomvattende levensenergie die in harmonie is met alles en aanwezig is in alles. Moderne hekserij of wicca is ook een stroming binnen het paganisme. onzin? Wie zijn jullie om te oordelen over anderen? Het paganisme kent geen bekeringsdrang en laat iedereen in zn waarde. Dat is meer dan ik kan zeggen over andere "erkende" religies.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 09:53
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 03:02 :
Ik ben paganist en dan hang ik met name de traditionele hekserij aan, geen wicca. Ik verzin geen 10 goden per minuut, ik heb geen bezemsteel, ik roep geen geesten op (daar geloof ik ook niet in). Wat ik wel doe? Ik doe aan kruidengeneeskunde, ik maak kaarsen en wierook en ik "bid" via een ritueel (wat niets meer is als een meditatie en een gebed in dichtvorm). Daarnaast vier ik de feesten van de oude religie. Bijv. midwinter (daar komt die spar met lichtjes vandaan). Ik zie de goddelijke macht als (en daar gaan we weer) een allesomvattende levensenergie die in harmonie is met alles en aanwezig is in alles. Moderne hekserij of wicca is ook een stroming binnen het paganisme. onzin? Wie zijn jullie om te oordelen over anderen? Het paganisme kent geen bekeringsdrang en laat iedereen in zn waarde. Dat is meer dan ik kan zeggen over andere "erkende" religies.
als er 1 ding te zeggen valt over de "erkende religies" dan is het dat ze altijd toch best dicht bij hun oorsprong blijven.
het "in hun eigen waarde" laten wat jij zegt, betekend eigenlijk gewoon:"verzin maar wat, je hoort er toch bij".
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2006, 11:20
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 23-12-2006 @ 10:53 :
als er 1 ding te zeggen valt over de "erkende religies" dan is het dat ze altijd toch best dicht bij hun oorsprong blijven.
het "in hun eigen waarde" laten wat jij zegt, betekend eigenlijk gewoon:"verzin maar wat, je hoort er toch bij".
Ja precies..
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:21
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 03:02 :
Ik ben paganist en dan hang ik met name de traditionele hekserij aan, geen wicca. Ik verzin geen 10 goden per minuut, ik heb geen bezemsteel, ik roep geen geesten op (daar geloof ik ook niet in). Wat ik wel doe? Ik doe aan kruidengeneeskunde, ik maak kaarsen en wierook en ik "bid" via een ritueel (wat niets meer is als een meditatie en een gebed in dichtvorm). Daarnaast vier ik de feesten van de oude religie. Bijv. midwinter (daar komt die spar met lichtjes vandaan). Ik zie de goddelijke macht als (en daar gaan we weer) een allesomvattende levensenergie die in harmonie is met alles en aanwezig is in alles. Moderne hekserij of wicca is ook een stroming binnen het paganisme. onzin? Wie zijn jullie om te oordelen over anderen? Het paganisme kent geen bekeringsdrang en laat iedereen in zn waarde. Dat is meer dan ik kan zeggen over andere "erkende" religies.
..en wie zegt dat het Christendom men niet in zijn waarden laat?
__________________
And i know nothing good comes eazy
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Marzs schreef op 23-12-2006 @ 12:21 :
..en wie zegt dat het Christendom men niet in zijn waarden laat?
Hoe laat je een ongelovige in zijn waarde als je hem dood moet maken?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:24
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 12:22 :
Hoe laat je een ongelovige in zijn waarde als je hem dood moet maken?
Hoezo doodmaken?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 12:24 :
Hoezo doodmaken?
Exodus 22:19
Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:53
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 23-12-2006 @ 10:53 :
als er 1 ding te zeggen valt over de "erkende religies" dan is het dat ze altijd toch best dicht bij hun oorsprong blijven.
het "in hun eigen waarde" laten wat jij zegt, betekend eigenlijk gewoon:"verzin maar wat, je hoort er toch bij".
Mag ik vragen in hoeverre jij je eigenlijk in het paganisme hebt verdiept?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:56
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Marzs schreef op 23-12-2006 @ 12:21 :
..en wie zegt dat het Christendom men niet in zijn waarden laat?
De conservatieve christenen hebben me nogal vaak voor duivelaanbidder uitgemaakt. Maar je hebt gelijk, ik liet me iets teveel meeslepen, komt ook wel een beetje omdat veel mensen nogal vreemd reageren op het paganisme. Dus bij deze een kleine rectificatie: er zijn ook zeker christenen die een ander wel in zn waarde laten en niet oordelen. Zoals mijn eigen ouders.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:57
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 12:50 :
Exodus 22:19
Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden.
Ja maar aan de andere kant staat er ook in: Gij zult niet doden.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:59
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Marzs schreef op 23-12-2006 @ 00:59 :
Bidden is wel even heel wat anders als hekserij .......
Oh?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:20
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 12:50 :
Exodus 22:19
Wie aan andere goden offers brengt, en niet uitsluitend aan de HEER, moet onder de ban worden geplaatst en gedood worden.
Deze wetten waren bedoeld voor de Israëlieten (Exodus 20:22). En in de Tien Geboden die wel voor iedereen gelden, staat U mag niet doodslaan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:21
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 12:59 :
Oh?
Bidden doe je niet met toverkunstjes en kruiden en andere rare dingen, maar puur vanuit jezelf.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2006, 12:30
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 13:21 :
Bidden doe je niet met toverkunstjes en kruiden en andere rare dingen, maar puur vanuit jezelf.
Ja inderdaad. Wie zei trouwens dat ik met toverkunstjes en andere rare dingen in de weer ga? de dingen die ik doe vanuit mijn religie komen vanuit mezelf. En die kruiden? Daar maak ik thee van en ik brand er wel eens wat omdat het lekker ruikt en me helpt te concentreren. Niet oordelen over dingen waar je duidelijk niets vanaf weet.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:37
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 13:30 :
Ja inderdaad. Wie zei trouwens dat ik met toverkunstjes en andere rare dingen in de weer ga? de dingen die ik doe vanuit mijn religie komen vanuit mezelf. En die kruiden? Daar maak ik thee van en ik brand er wel eens wat omdat het lekker ruikt en me helpt te concentreren. Niet oordelen over dingen waar je duidelijk niets vanaf weet.
Ik bedoel dat niet perse zo, ik zeg niet dat jij dat doet. Bidden is anders dan hekserij, omdat het geen hulpmiddelen gebruikt bedoelde ik te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:39
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 13:37 :
Ik bedoel dat niet perse zo, ik zeg niet dat jij dat doet. Bidden is anders dan hekserij, omdat het geen hulpmiddelen gebruikt bedoelde ik te zeggen.
Ja, maar hekserij heeft niets te maken met toverkunstjes en rare dingen. En jullie bidden zonder ritueel, wij doen het met. Dat is wat ik even duidelijk wilde hebben.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:40
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 13:39 :
Ja, maar hekserij heeft niets te maken met toverkunstjes en rare dingen. En jullie bidden zonder ritueel, wij doen het met. Dat is wat ik even duidelijk wilde hebben.
Precies, en juist dat ritueel maakt bidden anders dan hekserij.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:41
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 13:40 :
Precies, en juist dat ritueel maakt bidden anders dan hekserij.
Het is op een andere manier bidden, maar het is wel bidden.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:51
deleugen
deleugen is offline
Bidden is heel breed en wordt in bijna alle geloven toegepast. Dus.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:58
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 23-12-2006 @ 13:51 :
Bidden is heel breed en wordt in bijna alle geloven toegepast. Dus.
Inderdaad.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:00
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
deleugen schreef op 23-12-2006 @ 13:51 :
Bidden is heel breed en wordt in bijna alle geloven toegepast. Dus.
Dus?
Maar het punt was om ontopic te blijven: bidden naar God is anders dan hekserij en als je zelf gelovig bent kun je bidden en toch tegen hekserij zijn, omdat er een aanzienlijk verschil is.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:04
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:00 :
Dus?
Maar het punt was om ontopic te blijven: bidden naar God is anders dan hekserij en als je zelf gelovig bent kun je bidden en toch tegen hekserij zijn, omdat er een aanzienlijk verschil is.
Dus ik bid niet naar god?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:10
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 14:04 :
Dus ik bid niet naar god?
Ja, naar een andere god waar ik dan niet in geloof, maar dan met hekserijmanieren en dat vind ik een verschil met bidden zoals ik dat doe.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:13
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:10 :
Ja, naar een andere god waar ik dan niet in geloof, maar dan met hekserijmanieren en dat vind ik een verschil met bidden zoals ik dat doe.
Een andere god? Goh en ik maar denken dat alle religies uiteindelijk allemaal dezelfde bron aanbidden maar dan ieder op hun eigen manier. Domme ik.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:18
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 14:13 :
Een andere god? Goh en ik maar denken dat alle religies uiteindelijk allemaal dezelfde bron aanbidden maar dan ieder op hun eigen manier. Domme ik.
Jij denkt dat die god waar jij in gelooft bestaat, maar ik denk dat die god niet bestaat. Bij veel religies zijn er idd veel overeenkomsten (Allah en God is op zich hetzelfde), maar jij gelooft dat in alles god is (toch?) en dat vind ik wel een verschil met God waar ik in geloof. En er zijn ook religies die geloven in heel veel goden, dus dat is ook een andere bron aanbidden dan ik.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:20
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 14:18 :
Jij denkt dat die god waar jij in gelooft bestaat, maar ik denk dat die god niet bestaat. Bij veel religies zijn er idd veel overeenkomsten (Allah en God is op zich hetzelfde), maar jij gelooft dat in alles god is (toch?) en dat vind ik wel een verschil met God waar ik in geloof. En er zijn ook religies die geloven in heel veel goden, dus dat is ook een andere bron aanbidden dan ik.
Ik denk dus dat god er anders uitziet dan jij, dat wil nog niet zeggen dat het verschillend van elkaar is wat bron betreft. Noem een religie met heel veel goden?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:27
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-12-2006 @ 14:20 :
Ik denk dus dat god er anders uitziet dan jij, dat wil nog niet zeggen dat het verschillend van elkaar is wat bron betreft.
Oke dat is waar.
Citaat:
Noem een religie met heel veel goden?
Alle polytheďstische religies (mythologie, hindoeďsme, boeddhisme).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II
arPos
186 12-04-2010 20:55
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie wat is hekserij/satanisme/e.a.
Hernuel Fan
46 09-08-2005 21:25
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete heksen en hekserij
LadyOfDarkness
1 17-11-2003 15:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie wil stukJE engels vertalen?
Sask!a
6 09-01-2003 02:22
De Kantine Is het satanisme bedreigend of niet bedreigend voor Christenlijken?
Christel
46 19-04-2002 02:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.