Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2007, 17:37
fromBALKAN :D
Ik wist niet zo goed waar dit hoorde dus ik plaats het maar hier:

Ongeveer 34 jaar geleden kocht mijn opa een huis in Noord-Griekenland (provincie Makedonia).
Voor de zekerheid, dat m'n moeder altijd een huis heeft om terug te vallen als er iets zou gebeuren, en voor anderen familieleden mocht er oorlog in Servië komen.

Eind jaren '70 of '80 zag m'n vader een reportage over onderdrukking/haat jegens de Slaviërs daar (ze mogen daar buitenlanders niet zo) en die vroeg zich af of m'n moeder haar (erfenis) huis in Noord-Griekenland moest afstaan, dat was toen niet het geval.
Maar er woont daar ook een handje vol Macedoniërs (uit F.Y.R.O.M) en de grieken haten (eigen ervaring) Macedoniërs omdat ze geen griekse oorsprong hebben en daar toch wonen
Dus toen was m'n moeders' huis daar veilig gesteld en de lokale leiders van dat kleine stadje lieten m'n moeders huis gewoon voor wat het was, omdat wij geen Macedoniërs zijn kregen we geen problemen.
Maar nu (een paar maanden geleden) blijken er toch weer spanningen te zijn tussen Macedoniërs (uit F.Y.R.O.M) en de Grieken die er allang wonen.
En eerst wist ik niet waarom al die spanningen er waren maar het blijkt dat het Slavische Macedonië geschiedenis ''probeert te stelen'' van het Griekse Makedonia (die noordelijke provincie).
Bijvoorbeeld, de vlag in 1998 bleek de Griekse zon van vergina te zijn, dit dus:



En de Slavo-Macedoniërs wilden deze vlag in 1998 als hun staatsvlag houden:


En de grieken bleken daar boos om te worden, omdat die ''zon'' in de vlag de Grieks-Macedonische vlag zou zijn
En ook omdat de Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië symbolen gebruikt van de Noord-Griekse provincie Makedonia en ze beweren zelfs dat F.Y.R.O.M de landnaam ''gekopieërd'' zou hebben van het griekse Macedonië.
En zoals ik al zei zijn er daar spanningen enzo. en nu is m'n moeder weer bang dat er iets met haar huis gaat gebeuren in het Griekse Makedonia omdat er daar spanningen zijn tussen Slavische Macedoniërs en Griekse Macedoniërs
En nu is er daar een discussie gaanden omdat de Slavo-Macedoniërs in een enorme minderheid zijn (iets van 3% van de bevolking ofzo) en de Grieken daar ''eisen'' een soort van dat de Slavische Macedoniërs verhuizen naar de F.Y.R.O.M. omdat daar Slaviërs wonen.
En mijn moeder is nu bang dat ze ook van haar gaan eisen dat ze haar huis daar opgeeft

Maar wat vinden jullie:

Mag Griekenland van de Slavische Macedoniërs daar eisen dat ze teruggaan naar de Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië omdat ze geen griekse oorsprong hebben, of mogen ze (aangezien ze lid zijn van de EU) mensen daar niet discrimineren op grond van oorsprong


Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 17:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2007, 20:02
Verwijderd
Uiteraard is het niet de bedoeling dat mensen gedeporteerd worden, dat is sinds WO2 een beetje uit de mode. Ik vind het overigens meer iets voor N&A.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 22:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Op verzoek van de TS verplaats ik deze even naar N&A
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 22:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, en als een van beiden in een outfit van Alexander de Grote gaat lopen zijn beiden pissig, omdat de Grieken vinden dat hij een Griek was, en de Macedoniërs vonden dat hij een Macedoniër was.

Aan het eind van de dag is het allemaal etnisch- nationalistische nonsens en moeten ze normaal doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 06:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-05-2007 @ 23:19 :


Aan het eind van de dag is het allemaal etnisch- nationalistische nonsens en moeten ze normaal doen.
hele zinnige opmerking.

Maar: hoe wil je dat die lui duidelijk maken. Want laten we wel wezen, tussen dit soort opmerkingen, en het in praktijk brengen van deze opmerkingen ligt een zee van ( nationalistische ) emoties, die je er niet zomaar uithaalt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 08:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Etnische spanningen hebben nog nooit tot iets goeds geleid. Helaas is ook niets zo hardnekkig als etnische spanningen. Ik ga er geen energie in stoppen, het is toch zinloos.

Het simpelste is misschien wel om ze elkaar daar lekker uit te laten moorden, en het land de vernieling in te laten helpen, dan leren ze hun lesje misschien.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 03-05-2007 @ 07:59 :
hele zinnige opmerking.

Maar: hoe wil je dat die lui duidelijk maken. Want laten we wel wezen, tussen dit soort opmerkingen, en het in praktijk brengen van deze opmerkingen ligt een zee van ( nationalistische ) emoties, die je er niet zomaar uithaalt.
Kwestie van goed onderwijs. Als kinderen leren dat nationalisten minderwaardige misbaksels zijn, helpt dat waarschijnlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 11:46
fromBALKAN :D
Citaat:
juno schreef op 03-05-2007 @ 09:52 :
Etnische spanningen hebben nog nooit tot iets goeds geleid. Helaas is ook niets zo hardnekkig als etnische spanningen. Ik ga er geen energie in stoppen, het is toch zinloos.

Het simpelste is misschien wel om ze elkaar daar lekker uit te laten moorden, en het land de vernieling in te laten helpen, dan leren ze hun lesje misschien.
Jeetje, als je niet echt ontopic reageert, reageer dan helemaal niet

Laatst gewijzigd op 03-05-2007 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:21
fromBALKAN :D
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-05-2007 @ 10:25 :
Kwestie van goed onderwijs. Als kinderen leren dat nationalisten minderwaardige misbaksels zijn, helpt dat waarschijnlijk wel.
Die mensen daar vinden geschiedenis/cultuur echt iets van de bron van hun bestaan, daarom reageren ze denk ik zo aangebrand
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-05-2007 @ 10:25 :
Kwestie van goed onderwijs. Als kinderen leren dat nationalisten minderwaardige misbaksels zijn, helpt dat waarschijnlijk wel.
goed onderwijs.... jij bent zeker zoete, lieve Gerritje?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 08:46
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
juno schreef op 03-05-2007 @ 09:52 :
Het simpelste is misschien wel om ze elkaar daar lekker uit te laten moorden, en het land de vernieling in te laten helpen, dan leren ze hun lesje misschien.
nee hoor, dan worden de nationalistische gevoelens alleen maar sterker, tenzij je ze echt tot op de laatste man uitroeid maar dat is wel wat drastisch.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 08:58
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 04-05-2007 @ 09:46 :
nee hoor, dan worden de nationalistische gevoelens alleen maar sterker, tenzij je ze echt tot op de laatste man uitroeid maar dat is wel wat drastisch.
wel goed tegen de overbevolking
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 16:19
fromBALKAN :D
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 04-05-2007 @ 09:58 :
wel goed tegen de overbevolking
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 16:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 04-05-2007 @ 17:19 :
[afbeelding]
Wat verwacht je anders met een dergelijk topic? Niemand hier interesseerd het iets of boeren aan twee kanten van een grens in een ver van ons afstaande cultuur elkaar niet mogen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 18:41
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 04-05-2007 @ 17:45 :
Wat verwacht je anders met een dergelijk topic? Niemand hier interesseerd het iets of boeren aan twee kanten van een grens in een ver van ons afstaande cultuur elkaar niet mogen.
=|
Wat denk je hiermee te bereiken :'D
Jouw reactie's op N&A vind ik echt zwakjes, ik scroll maar sneller naar beneden als ik een ''verhaaltje'' van jouw lees waar 95% ervan bij ''onzin'' thuis hoort
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enguête Discriminatie.
XBenthe
8 28-04-2007 19:20
De Kantine Discriminatie!1~! (Word jij wel eens gediscrimineerd?)
Pinksterhaas
226 20-06-2006 12:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discriminatieklacht tegen Meldpunt Discriminatie
LaResistance
37 04-04-2004 10:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Positieve discriminatie
Verwijderd
63 19-07-2003 17:13
Lifestyle staren/naroepen/discriminatie/commentaar
#JumpDaFuckUp!#
116 09-09-2002 15:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo's en moslims steeds vaker gediscrimineerd!
Dutchy15
144 16-05-2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.