Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 11:14
Verwijderd
Het beleid is ene beetje wazig, ik vroeg me uit intresse af hoe het nmou eigenlijk zit.

Even wat voorbeeld topicjes:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=536137
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=534660
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=533786

De gebruikers geven hier zelf aan dat he om gedownloade films gaat.
Hoe zit het beleid omtrent dit soort zaken?
Je mag geen links posten met plaatsen met dat soort spul erop,
er is wel ooit iets geweest dat dit ook niet mocht..
Is dit ene soort gedoogbeleid of word het nu toegelaten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 18:47
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
OK, maar dat is toch hetzelfde dat ik zeg:

"Ik heb muziek gedownload, en wil dit op CD branden, maar de bestanden zijn in MP3 formaat. Hoe moet dat dan?"

Tuurlijk mag je hier op antwoorden, het is volkomen legaal om mensen te vertellen hoe je een MP3 op CD zet, wie zegt er dat de gebruiker niet zelf de CD in huis had maar deze is kwijtgeraakt? Je hebt dan betaald voor de muziekrechten en mag dus voor persoonlijk gebruik kopiëren.

Wat is er mis met het geven van informatie omtrent DivX? Het staat zelfs in ForumFAQ. Op het forum mogen we toch ook links geven naar KaZaA en KaZaA-lite? Hetzelfde geldt voor DivX, de software is legaal, maar wat de gebruiker er mee doet hoeft niet legaal te zijn, maar daar hoeft de "linker" geen verantwoordelijkheid voor te dragen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:49
dystopia
dystopia is offline
Dan opent diegene een nieuw topic over exact hetzelfde onderwerp onder een andere naam waarbij hij/zij niet aangeeft dat het om iets illegaals gaat

Lekker nuttig; heeft totaal geen zin om dit te verbieden en wel omdat het niet om iets gaat dat mogelijkerwijs legaal is.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:17
Verwijderd
Maar links naar FTP's met mp3's onder het moto van "Alleen downloaden als je origineel hebt" mag dus ook volgens jullie..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:12
dystopia
dystopia is offline
Wat heeft dat met de argumentatie van Martin en mij te maken? Als je een vergelijking maakt, maak dan een goede.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
McLaren schreef op 09-07-2003 @ 12:14:
Het beleid is ene beetje wazig, ik vroeg me uit intresse af hoe het nmou eigenlijk zit.
Uitgangspunt:

Wij zijn hier niet om te vertellen wat jij niet mag doen, of jij misschien wel illegale dingen doet. Dat moet je lekker zelf weten. Wij zijn niet de politie, niet de AIVD en niet je ouders.

Wel willen we niet dat illegale dingen op dit forum komen omdat Jon hier problemen mee kan krijgen. Auteursrechtelijk beschermde dingen b.v. (ook teksten kunnen hier onder vallen).

Ook overduidelijke illegale zaken zoals "hey ik heb Matrix Reloaded gedownload, hoe kan ik hem afspelen" helpen we niet mee. Als iemand zegt dat hij een film heeft gedownload en hij hem wilt afspelen, heeft dit verder niets met iets illegaals te maken. Dat 95% (?) van ditsoort vragen wellicht over auteursrechtelijk beschemde werken gaat doet niet ter zake.

Ik denk dat 80% van de PCs wel eens een (illegale) MP3 op heeft gestaan. Dat betekent niet dat er geen vragen over MP3 mogen gesteld worden ( zoals: hoe moet ik MP3s afspelen?).

Deze vrijheid houdt echter op als je hulp vraagt over daadwerkelijk overduidelijke illegale zaken.

Over cracks/warez hoef ik verder niet toe te lichten denk ik, die dingen zijn er maar voor één doel.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 10:51
Verwijderd
Dus: Als niet word omschreven over welke film het gaat, is het goed (want diegene zegt niet dat het geen eigen film is of van een vriend).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:14
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik ben het eik wel een beetje met mclaren eens, ik heb een tijdje geleden een topic gezien waarin iemand vroeg hoe hij de taal van de spellingscontrole kon veranderen bij zijn gedownloade versie van office 2000. aan de ene kant vind ik het dom van diegene die het doet, hij is trouwens op slot gegaan omdat het volgens koen illegaal was, hij moest maar een legale versie kopen en dan zou alles opgelost zijn. Terwijl als iemand vraagt waarom zn gedownloade film niet wordt afgespeeld wel wordt geholpen. Nu snap ik wel dat als diegene geen naam noemt, wij niet kunnen weten of hij auteursrechten overschrijdt, want er zijn zat films die wel legaal te downen zijn. Ik vind het ook wel een beetje vaag, maar wat mij betreft, kan het net zo ver gaan als het kan.
/me heeft geen problemen met warez-links
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-07-2003 @ 11:51:
Dus: Als niet word omschreven over welke film het gaat, is het goed (want diegene zegt niet dat het geen eigen film is of van een vriend).
Ik vind het nog overdreven om niet te willen helpen als iemand zegt dat hij The Matrix heeft gedownload, hij is degene die de illegale dingen doet.

Iets anders is het als beschermd werk op 't forum zelf terecht komt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-07-2003 @ 22:42:
Ik vind het nog overdreven om niet te willen helpen als iemand zegt dat hij The Matrix heeft gedownload, hij is degene die de illegale dingen doet.
Maar dan nog ben je iemand aan het helpen de illegale download te gebruiken, en daar gaat het die persoon ook om. En dat is strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:07
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 14:17:
Maar links naar FTP's met mp3's onder het moto van "Alleen downloaden als je origineel hebt" mag dus ook volgens jullie..
lijkt me een goed plan ja
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 23:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 13-07-2003 @ 23:13:
Maar dan nog ben je iemand aan het helpen de illegale download te gebruiken, en daar gaat het die persoon ook om. En dat is strafbaar.
Jij bent niet verantwoordelijk voor wat een ander doet. Als iemand van mij wil weten hoe 'ie zijn pas gedownloade versie van Terminator 3 op een CD brandt, mij best... daar heb ik verder dan toch niks mee te maken?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 01:01
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 14:17:
Maar links naar FTP's met mp3's onder het moto van "Alleen downloaden als je origineel hebt" mag dus ook volgens jullie..
neej,
wnat die ftps zijn zoiezo NOOIT legaal, het zijn allemaal pubs, stros of dumps.. maar dan nog is het altijd zonder medeweten van de sysadmin.. dus dat kan al niet.. en sites posten heeft geen nut want die zijn zoiezo ip sensitive

het gaat er gewoon om dat je gewoon geen illegale content mag posten hier.. dus je mag niet vragen naar cracks, of volledige apss of games.. wel mag je vragen hoe iets werkt (ook al is het gedownload en illegaal) omdat met het antwoord de auteursrechten enzo niet worden geschonden..
uiteindelijk wel natuurlijk maar daarvoor kan de aansprakelijkheid niet op het forum worden gehaald
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 10:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 02:01:

het gaat er gewoon om dat je gewoon geen illegale content mag posten hier..
Je post geen illegale content, je verwijst ernaar. Het web zit zo in mekaar dat je makkelijk overal naar kunt verwijzen. Dat soort dingen verboden maken is onzin.

En wie boeit het nu of iemand DivXjes af wil spelen, zolang er voor dingen ook legale toepassigen zijn zie ik geen enkele reden ze te verbieden
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:42
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 18:53:
Uitgangspunt:

Ik denk dat 80% van de PCs wel eens een (illegale) MP3 op heeft gestaan. Dat betekent niet dat er geen vragen over MP3 mogen gesteld worden ( zoals: hoe moet ik MP3s afspelen?).

80%? zeg maar gerust 99%
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-07-2003 @ 21:14:
ik ben het eik wel een beetje met mclaren eens, ik heb een tijdje geleden een topic gezien waarin iemand vroeg hoe hij de taal van de spellingscontrole kon veranderen bij zijn gedownloade versie van office 2000. aan de ene kant vind ik het dom van diegene die het doet, hij is trouwens op slot gegaan omdat het volgens koen illegaal was, hij moest maar een legale versie kopen en dan zou alles opgelost zijn. Terwijl als iemand vraagt waarom zn gedownloade film niet wordt afgespeeld wel wordt geholpen. Nu snap ik wel dat als diegene geen naam noemt, wij niet kunnen weten of hij auteursrechten overschrijdt, want er zijn zat films die wel legaal te downen zijn. Ik vind het ook wel een beetje vaag, maar wat mij betreft, kan het net zo ver gaan als het kan.
/me heeft geen problemen met warez-links
gedownloade film kan ook een film zijn die door iemand is gemaakt en bewerkt en op internet gezet -> niets illegaals aan.

ik snap je punt wel, hoor (en dit wat ik hierboven beschrijf zal weinig voorkomen), maar je kan het niet controleren.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.