Oud 03-09-2010, 17:40
Finurando
Finurando is offline
Welke websites gebruiken jullie zoal om vacatures mee op te zoeken? Ik ben 16 jaar en heb er een beetje moeite mee, en er zijn nogal veel websites en de meeste zijn onoverzichtelijk of hebben weinig vacatures.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2010, 19:25
Rodawa
Rodawa is offline
Hangt er een beetje vanaf. Wat voor soort werk zoek je? Voor bijvoorbeeld folder- en krantenwijken weet ik er wel een paar, maar als je naar een supermarkt wilt zal je daar gewoon een iets op moeten halen en invullen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 21:37
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
monsterboard.nl, nationalevacaturebank.nl, indeed.nl
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 15:41
Verwijderd
ik hoor van veel mensen dat je veel sneller aangenomen wordt, als je contact opneemt via het bedrijf ipv een vacaturesite, weet niet wat dr waar van is ofzo, maar als het waar is kun je dus beter googlen op bv, kapperszaak in rotterdam, ipv een vacaturesite.

of gewoon naar een bedrijf toe gaan dat je wel aanspreekt, dan hebben ze je al n keer gezien, maak je volgens mij ook meer kans op n baan mee.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 12:45
Verwijderd
Je kan inderdaad het best naar een bedrijf toegaan. Heb je meer kans op een (bij)baan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 14:39
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik heb nooit goede ervaringen gehad bij uitzendbureaus. Vaak krijg je daar k*tbaantjes aangeboden die je 4 dagen volhoud. Je kan het beste gewoon binnenstappen bij een drogist, kledingzaak, supermarkt, restaurant, enz...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 14:00
maaike84
maaike84 is offline
Ik gebruik eigenlijk zelf monsterboard.nl
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 20:25
JustADreamer
JustADreamer is offline
Sowieso zijn die vacaturesites meestal voor volwassen functies en niet voor bijbaantjes. Die scoor je inderdaad makkelijker door gewoon bij een bedrijf/winkel binnen te lopen en te vragen of ze nog mensen zoeken. Eventueel al een cv meenemen en een leuke motivatiebrief, heeft bij mij altijd prima gewerkt!
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 00:09
Catch
Catch is offline
Er hangen vaak ook wel advertenties aan het begin van het nieuwe schooljaar bij winkels .
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 13:27
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
bijbaan.nl
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 14:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sowieso zijn die vacaturesites meestal voor volwassen functies en niet voor bijbaantjes. Die scoor je inderdaad makkelijker door gewoon bij een bedrijf/winkel binnen te lopen en te vragen of ze nog mensen zoeken. Eventueel al een cv meenemen en een leuke motivatiebrief, heeft bij mij altijd prima gewerkt!
En ga niet in je afgetrapte spijkerbroek en met je haar door de war naar zo'n winkel. Je maakt op dat moment al je eerste indruk, dus zorg dat die oké is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 14:25
ganralph
ganralph is offline
Buurtlink.nl heeft soms vacatures voor bijbaantjes (en dan weet je meteen of ze in de buurt zijn). Maar de ene "buurt" is actiever dan de andere.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:56
Catch
Catch is offline
Citaat:
En ga niet in je afgetrapte spijkerbroek en met je haar door de war naar zo'n winkel. Je maakt op dat moment al je eerste indruk, dus zorg dat die oké is.
Ga ook niet met een stel vrienden ofzo, vriendinnen van me deden dat nog wel eens. Met zijn drietjes tegelijk om een vacature vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 01:55
Peter324
Peter324 is offline
nee lijkt mij ook niet handig. kan de werkgever kiezen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Ga ook niet met een stel vrienden ofzo, vriendinnen van me deden dat nog wel eens. Met zijn drietjes tegelijk om een vacature vragen.
Ik ben een keer samen met een vriendin gegaan en vonden ze niet erg ben twee keer uitgenodigd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 19:22
Catch
Catch is offline
Maar vind je het niet ongelooflijk niet-professioneel overkomen? Ook al solliciteer je voor het lulligste bijbaantje, ik vind dat nogal vreemd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 19:35
Verwijderd
Nee.
We waren aan het winkelen en ik deed het woord want ik zocht een baantje zij niet. En ik heb hem uiteindelijk gekregen dus het was hem meer dan waard. Ik zou vriendinnen niet mee nemen naar een sollicitatie gesprek.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 22:25
Catch
Catch is offline
Ah oke, dus niet twee mensen die om hetzelfde baantje vragen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2010, 09:46
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Eh ja inderdaad, iemand meenemen naar je sollicitatiegesprek? Meestal zorg ik wel dat ik naderhand bij iemand terecht kan (vriend meestal), zodat je zo'n gesprek even van je af kan gooien en voor jezelf kunt evalueren. Ik heb een tijd gesolliciteerd voor een fulltime baan, als het voor een bijbaan was dan deed ik bovenstaand niet per sé.

Zorg altijd dat je op tijd bent en netjes gekleed. Heb eens een discussie gehad of je verregend aan mag komen omdat het weer tegenzit. Ik doe het liever niet, al blijft het netjes wegwerken van je natte paraplu ook een gehannes..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 12:21
Catch
Catch is offline
Ik denk dat de meeste werkgevers wel begrip hebben voor je paraplu als het weer echt tegenzit. Misschien is het bij lange afstanden makkelijker om de bus/auto te pakken. Je bent toch minder op je gemak als je kleding nat is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Eh ja inderdaad, iemand meenemen naar je sollicitatiegesprek? Meestal zorg ik wel dat ik naderhand bij iemand terecht kan (vriend meestal), zodat je zo'n gesprek even van je af kan gooien en voor jezelf kunt evalueren. Ik heb een tijd gesolliciteerd voor een fulltime baan, als het voor een bijbaan was dan deed ik bovenstaand niet per sé.

Zorg altijd dat je op tijd bent en netjes gekleed. Heb eens een discussie gehad of je verregend aan mag komen omdat het weer tegenzit. Ik doe het liever niet, al blijft het netjes wegwerken van je natte paraplu ook een gehannes..
Dat was meer iets wat ik dus niet zou doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 16:30
sammydjee
Avatar van sammydjee
sammydjee is offline
Citaat:
En ga niet in je afgetrapte spijkerbroek en met je haar door de war naar zo'n winkel. Je maakt op dat moment al je eerste indruk, dus zorg dat die oké is.
Ik was eens opzoek naar werk en stapte ook zomaar een winkel in die me aanstond, maar die zouden me nog terugbellen... Niet dus. Het beste wat je akn doen is na 1 à 2 weekjes weer even je neus laten zien en formeel te vragen of ze ondertussen al weten of je er kan werken, onder het mom van: dan weet ik of ik verder moet zoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 23:20
Verwijderd
Ja ik ben ook 16 jaar, ik werk bij Centerparcs in de keuken als kok.

Ik weet niet of er bij jullie in de buurt ook een park van Centerparcs zit, ik weet dat ze daar echt zitten te wachten op weekendhulpen.

Verder zijn het gewoon de standaard baantjes zoals vakkenvullen, kranten, afwaskeuken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 16:06
Peter1995
Peter1995 is offline
Hangt er van af wat je zoekt? Ik zelf heb een zaterdagbaan bij een garage bedrijf. Gevonden op www.zaterdagbaan.nl

Staan verschillende vacatures op! Succes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 10:38
Lysanne91
Lysanne91 is offline
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb een hele goede site gevonden. Misschien kan dit andere mensen nog helpen om een stageplaats of startersfunctie te vinden.

De link naar de site is: www.eerstewerkgever.nl

Ik heb hier mijn eigen stage ook gevonden en ik vind de site fijn werken. Bovendien kan je ook je eigen C.V. uploaden zodat je ook bedrijven zelf gevonden kan worden.

Groetjes,
Lysanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2011, 16:45
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Hangt er van af wat voor baan je zoekt. Als je alw eet waar je wil werken kan je beter het bedrijf zelf bellen of gewoon langsgaan met een CV'tje. En anders zou ik op monsterboard kijken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 14:44
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
er zijn nogal veel websites en de meeste zijn onoverzichtelijk...
Ik neem aan dat de ts nu wel wat gevonden heeft.
Toch wil ik nog een paar handige tips plaatsen, voor de mensen die op internet zoeken.
  • Maak gebruik van een zoekmachine dat op meerdere vacaturesites zoekt, bijvoorbeeld indeed.nl.
  • Heb je iets op een vacaturesite gevonden, maar je komt op een site uit van een uitzendbureau in plaats van het bedrijf zelf. Kopieer een stukje tekst of belangrijke kernwoorden uit de vacature en gebruik dit voor je zoekopdracht op google.
  • Wil je "automatisch" naar vacatures op verschillende vacaturesites laten zoeken en het toch overzichtelijk houden, maak dan gebruik van RSS-feeds met vacatures en een RSS-reader.
    In plaats van dat je iedere dag verschillende vacaturesites afstruint, start je een computerprogramma dat automatisch je zoekopdrachten uitvoert en gevonden vacatures netjes overzichtelijk in een venster weergeeft. Bij veel populaire zoeksites kan je rss-feeds laten genereren, ook bij dit forum

Je krijgt dan zoeits:

(maar dan met de gevonden vacatures)


Instructie:
Ga bijvoorbeeld naar indeed.nl, voer een zoekopdracht uit en klik met de rechtermuisknop aan de rechterkant op "RSS-vacature feed" en selecteer link kopieeren, om zo het adres van de vacature-feed te kopieeren.
Open dan een RSS-reader (bijvoorbeeld RSSowl, google reader, enz.) en voeg daar de feed toe door de link naar de feed in te vullen.
Tip: wanneer je feeds in google reader bekijkt, geef je geschikte vacatures een ster om ze sneller weer terug te vinden.

__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 07-11-2011 om 15:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Weekendwerk - site's
Ocharme ik
1 27-03-2004 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.