Oud 02-03-2007, 09:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2007 @ 02:53 :
Een paar van die liedjes staan ook op YouTube. Inderdaad erg de moeite waard. Samson en Gert bestaat nog steeds, maar de visie en de humor zijn verdwenen (ja, af en toe zap ik nog wel eens langs zo'n aflevering). Er zijn allerlei nieuwe personages toegevoegd en het dorp komt nu vaak in beeld (op straat), maar de verhaaltjes zijn echt slecht geworden. Plus dat er geen afleveringen van een uur meer gemaakt worden met allerlei tekenfilms tussendoor, en Samson en Gert spreken hun kijkertjes niet meer rechtstreeks aan.
Danny Verbiest is toch ook gestopt? Hebben ze dan een nieuwe stem voor Samson?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2007, 16:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2007 @ 10:10 :
Danny Verbiest is toch ook gestopt? Hebben ze dan een nieuwe stem voor Samson?
Ja, zoiets hoorde ik vaag, maar ik wist niet of het waar was.

Citaat:
Severus schreef op 02-03-2007 @ 03:36 :
Dat ben ik he-le-maal met je eens. De rek, het leven, is uit de serie. Ik denk dat alle betrokkenen bij de serie het inmiddels wel zo'n beetje hebben gehad met de serie, maar dat ze vooral doorgaan vanwege het geld.
Over dat geld gesproken: onlangs heeft een student Gert Verhulst herinnerd aan zijn belofte uit het liedje '10 miljoen': "Ik kocht liters limonade, honderd kilo chocolade, om aan iedereen uit te delen". Het blijkt dat Gert zijn belofte heeft waargemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=fGquZhAAr1I

Citaat:
Na ongeveer 1995 (rond de introductie van Octaaf en Jeanine de Bolle) is het bergafwaarts gegaan met de kwaliteit van "Samson & Gert," maar ik betwijfel of een kind van 3 echt maalt om de slechte kwaliteit van de afleveringen van nu - daar is het nog te jong voor.
Octaaf werd al veel eerder geïntroduceert dan Jeanine. 1995 zou wel correct kunnen zijn voor Jeanine de Bolle. Maar ik ben het er niet mee eens dat toen de kwaliteit al bergafwaarts ging. Ik heb de afleveringen met haar zeker nog lang leuk gevonden. Een kind vandaag de dag kan natuurlijk ook niet vergelijken.

Citaat:
Ik vind het vooral jammer dat de burgemeester en Alberto zo overdreven klunzig zijn geworden. Ik begrijp dat ze de komische noot moesten zijn in de serie, maar ze hebben het nu echt té ver doorgetrokken. Ik heb net zo'n oude aflevering gezien en het is een opluchting als je de burgemeester niet steeds van die gekke bekken ziet trekken, maar meer normaal doet. Nu zijn ze echter typetjes (flat characters) zonder diepgang geworden.
Eh... waren ze dat niet altijd al? Van een kinderserie kun je natuurlijk ook geen karakters mét diepgang verwachten. Al te ingewikkeld moet het niet worden. Alle personages hebben één of twee karaktertrekken die voortdurend terugkomen en waarop ingespeeld wordt. Het is volgens mij dat patroon van herkenning en herhaling dat het bij kleine kinderen zo goed doet.

Citaat:
Maar na het zien van al die clips op dat forum, heb ik toch zoiets van: het was veel fijner en leuker om een kind te zijn in begin jaren '90 dan het nu is. TV-programma's waren toen tenminste ook nog vrij educatief, gingen niet louter om het stompzinnige amusement en stimuleerden de intelligentie van een kind inplaats van deze te onderschatten.
Ik geloof dat iedere generatie dat zegt over hun eigen jeugd. En ik geloof dat ze ook allemaal gelijk hebben. Er is een neerwaartse spiraal, dat heb ik eerder in dit topic al aangekaart. Tekenfilmseries van vroeger waren -voor kinderen- veel complexer van opzet. Dat zie je bijvoorbeeld aan series als Alfred J. Kwak.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 16:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jonijntje schreef op 01-03-2007 @ 10:52 :
ohja; en de rescue rangers!
ppppak ze dan
rescue rangers
kkkkom er an
lalalalala..


Intro, helaas ontbreken de eerste paar seconden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 17:12
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
fack maple town vond ik toen al griezelig

je had ook iets van star island ofzo met die roze beesten die op een ster wonen ofzo met die groene blubber monsters als vijand.
ook griezelig.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 18:25
Verwijderd
Star Street.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 00:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 02-03-2007 @ 18:12 :
fack maple town vond ik toen al griezelig
Dat was toch juist heel lief enzo?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 07:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-03-2007 @ 01:27 :
Dat was toch juist heel lief enzo?
Verontrustend lief ja. Ik kreeg de smaak van warme boterhammen met honing in mijn mond als ik ernaar keek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2007 @ 10:10 :
Danny Verbiest is toch ook gestopt? Hebben ze dan een nieuwe stem voor Samson?
Ja, er is een nieuwe stem voor Samson. Het kleine beetje jeugdsentiment dat er nog in zat is nu helemaal weg...

Ik had een cd van Samson en Gert, cd 3, geweldige cd!

1. Wij gaan beginnen
2. Vandaag is het zo'n dag
3. Hele dikke vrienden
4. Koud
5. Samson is ziek
6. Repeteren
7. Ik ben verliefd
8. De bel doet 't niet
9. Krakzo de mattebom
10. Zwemmen
11. Samson rui
12. Piraten-potpourri

Brings back memories!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 12:16
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 03-03-2007 @ 11:16 :
Ja, er is een nieuwe stem voor Samson. Het kleine beetje jeugdsentiment dat er nog in zat is nu helemaal weg...

Ik had een cd van Samson en Gert, cd 3, geweldige cd!

1. Wij gaan beginnen
2. Vandaag is het zo'n dag
3. Hele dikke vrienden
4. Koud
5. Samson is ziek
6. Repeteren
7. Ik ben verliefd
8. De bel doet 't niet
9. Krakzo de mattebom
10. Zwemmen
11. Samson rui
12. Piraten-potpourri

Brings back memories!
Samson heeft nu dezelfde stemacteur als Big uit Big en Betsy (wat kan Z@ppelin toch een heerlijke vorm van studie-ontwijkend gedrag zijn op z'n tijd). Tja, ik vind het ook jammer, vond het mooier toen Samson zichzelf insprak
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 12:38
Verwijderd
Misschien geen tekenfilmserie, maar wel erg mooi:

Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 03-03-2007 @ 13:16 :
Samson heeft nu dezelfde stemacteur als Big uit Big en Betsy (wat kan Z@ppelin toch een heerlijke vorm van studie-ontwijkend gedrag zijn op z'n tijd). Tja, ik vind het ook jammer, vond het mooier toen Samson zichzelf insprak
daarom kwam tie me bekend voor (mja, wij hebben ooit een kamp gedraaid met als thema studio 100 gedoetjes) Maar vind de oude echt beter, helaas
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 03-03-2007 @ 13:38 :
Misschien geen tekenfilmserie, maar wel erg mooi:

[afbeelding]
woah dat was inderdaad een briljante film. die wil ik echt weer es zien.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 15:51
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Darko schreef op 02-02-2007 @ 01:35 :
Mocht dit vervallen in een algemeen retro tekenfilm topic:
SWAT Kats! [afbeelding]
ooeeh totaal vergeten, daar was ik vroeger ook echt gek op!
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 00:04
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 03-03-2007 @ 13:45 :
daarom kwam tie me bekend voor (mja, wij hebben ooit een kamp gedraaid met als thema studio 100 gedoetjes) Maar vind de oude echt beter, helaas
Ik vind deze Samson-stem ook driewerf waardeloos. Het lijkt net alsof Gert zijn hondje voor elke uitzending aan de helium zet...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 17:20
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
nils holgerson

(met de ganzen)
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 10:26
tvpretpark
tvpretpark is offline
halllo, allmaal k heb een vraagje heeft iemand de tv tune nummer van the bamboo bears?

ben er al heel lang opzoek naar!

maakt niet uit engels of nederlands.

grt Cris
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 13:46
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2007 @ 02:53 :
Hier trouwens de clip van 'Er zit meer in een liedje', waarvan de tekst en muziek ook werden gemaakt door Stef Bos:
http://www.youtube.com/watch?v=EwMOg72j7Yg
Die lijkt erg veel op het nummer 'Het Orkest' van Bassie en Adriaan. Geweldig nummer is dat.

Als eerste komt de drummer da's de basis van het orkest
Hij geeft het ritme aan en wordt gevolgd door de rest.

Top nummer
Maar Bassie en Adriaan heerschte sowieso hard.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:12
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
1. Bassie en Adriaan
2. Wicky de Viking
3. Alfred J Kwak
4. Dommel
5. Boes (ofzoiets)

Jeugdsentiment
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 10-02-2007 @ 00:13 :
PUNKY BREWSTER

[afbeelding]
omg hier was ik vanochtend nog over aan het nadenken, ik kon echt niet meer op de titel komen, maar Punky Brewster idd met haar boomhut
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 31-01-2007 @ 22:06 :
DE FAMILIE SANDERS IS ANDERS!!

Ovide is ook een baas.
die was kei tof!!! Stomme Wienneke
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 09:33
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 13-02-2007 @ 14:32 :
Die gaat boven mijn bed...
Ze is al dik tien jaar ouder dus ja.. btw was rot serie
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 11:23
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Micheltje* schreef op 15-03-2007 @ 10:06 :
die was kei tof!!! Stomme Wienneke
Het mooie was ook dat alle namen omgedraaid waren. De moeder heette Karel, de vader Annie, de dochter Dicky en de zoon Wieneke. En uiteindelijk was de jongste nog de slimste.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 01:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik weet niet of het ook op Kindernet was, maar:

Babar



http://www.youtube.com/watch?v=oeNcYKNejx0

Heel lang waren De Smurfen niet te zien op Kindernet, raar genoeg, maar ze kwamen altijd bij RTL 4, dus het zal wel iets met rechten gemaakt te hebben. Later waren ze wel op Kindernet te zien. Achteraf gezien was het best knullig geanimeerd en getekend en de verhaaltjes waren best sullig, zeker als je de strips van Peyo kent.

http://www.youtube.com/watch?v=D5J_GfrK1DI

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 02:25.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 10:18
kimmetje1986
kimmetje1986 is offline
Hey hallo

ik zie dat er al een tijdje niemand gepost heeft maar ik heb even een vraagje aan jullie 'kindernet fans'

Ook ik keek vroeger elke dag kindernet maar ook wel eens andere zender (zou nu niet meer weten wat allemaal)

Er was een tekenfilmpje die volgens mij op kindernet werd uitgezonden.
Daarvoor zoek ik jullie hulp. Ik weet namelijk niet meer hoe het heet.

Het was met een dolfijntje in de hoofdrol (nogmaals het was een TEKENfilm dus niet Flipper)
Ook kwamen er haaien in voor volgens mij en het speelde zich natuurlijk allemaal onder water af.
Ik had in mijn hoofd dat het iets met Delfi of Delphi heette, maar ik kan er niets over vinden.
Kan iemand mij helpen??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
kimmetje1986 schreef op 12-04-2007 @ 11:18 :
Het was met een dolfijntje in de hoofdrol (nogmaals het was een TEKENfilm dus niet Flipper)
Ook kwamen er haaien in voor volgens mij en het speelde zich natuurlijk allemaal onder water af.
Ik had in mijn hoofd dat het iets met Delfi of Delphi heette, maar ik kan er niets over vinden.
Kan iemand mij helpen??
Volgens mij heet dat idd Delfi..

Op YouTube gevonden, wel een Arabisch filmpje



Indien YouTube het hier niet doet

Laatst gewijzigd op 13-04-2007 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 05:21
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hier nog een paar series uit de oude doos, ben benieuwd of er mensen zijn die ze kennen.


Sky Trackers




Mirror, Mirror




The Girl From Tomorrow




Ocean Girl




The Demon Headmaster




Spellbinder




The Odyssey




The Genie From Down Under




Woof! (over die jongen die steeds in een hond verandert)


The Adventures Of Black Beauty




Dogtanian And The Three Muskehounds




Ceddie




De Familie Robinson




Rémi... alleen op de wereld




Heidi




Jodie en het hertenjong




Kissyfur




Talespin




Darkwing Duck




De Bobobobs




De Bremer Stadsmuzikanten




Teenage Mutant Hero Turtles




Cococinel




Cat City




Ketchup Vampires




Tao Tao




Blinky Bill

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 07:52
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 01-02-2007 @ 15:34 :
Albert, de vijfde Musketier!

Geef 'm een touwtje
Een steen of een houtje
Een schroef, een snaar of een speld,
Hij doet er wat mee
Hij krijgt een idee
En iedereen staat versteld!

Want dat is Albert, Albert
Nummer vijf van de vier musketiers!

tune
dat was zaterdagochtend en dan zat ik altijd in de zetel van m'n papa met mijn donsdeken en dan at ik lekker sterrekoeken met chocolade voor ontbijt!!

Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:08
Verwijderd
kennen jullie Liegebeest niet??




en Chitty Chitty Bang Bang??


Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 13-04-2007 @ 22:36 :
Volgens mij heet dat idd Delfi..

Op YouTube gevonden, wel een Arabisch filmpje



[youtube] [ / youtube]
en je moet alleen de "xy-ZOIRxWoE"-code àchter "watch?v=" copy pasten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:14
Verwijderd
Calimero heb ik precies ook niet zien staan, kan dat?

Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 20-04-2007 @ 09:10 :
[youtube] [ / youtube]
en je moet alleen de "xy-ZOIRxWoE"-code àchter "watch?v=" copy pasten.
Ik ben niet zo'n held met codes
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 23-04-2007 @ 16:18 :
Ik ben niet zo'n held met codes
ik ook niet
de eerste keer dat ik zelf zo'n filmpje wilde posten heb ik dan ook gedaan wat jij hier had gedaan maar nu weten we dus allebei hoe het werkt, en kunnen we naar hartelust filmpjes posten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 23-04-2007 @ 17:30 :
ik ook niet
de eerste keer dat ik zelf zo'n filmpje wilde posten heb ik dan ook gedaan wat jij hier had gedaan maar nu weten we dus allebei hoe het werkt, en kunnen we naar hartelust filmpjes posten
Haha, idd En ik had nog wel gekeken bij n ander hoe t moest, haha... Maar goed, nu ga ik het niet meer vergeten
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 15:57
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Deze kwam ik net toevallig tegen - had ik al héél lang niet meer gezien en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die 'm nog herinneren.

Alice In Wonderland

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:32
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
[QUOTE]Severus schreef op 20-04-2007 @ 06:21 :
[B]Hier nog een paar series uit de oude doos, ben benieuwd of er mensen zijn die ze kennen.
Mirror, Mirror

[afbeelding]


The Girl From Tomorrow

Spellbinder

[afbeelding]



Ja! Ik was vroegah verliefd op die jongen uit Spellbinder en die van girl of tomorrow vroeg ik me al heel lang af hoe dat ook alweer heet (wat een rare zin, ik wist gewoon niet meer de naam van de serie).

Oja en ik wilde nog toevoegen:

The storyteller
De zakziener
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 11:58
Nyawa
Geweldig om al die oude tekenfilms weer tegen te komen op Youtube; als je een beetje zoekt kom je zo weer allemaal intro's en afleveringen tegen. Ik was zelf vooral fan van Ovide, Dommel, Dinobabies en Albert de vijfde musketier, maar stiekem kijk ik nog steeds best graag Nickelodeon .

Overigens, voor alle nostalgieliefhebbers, een kennis van mij is een actie gestart om die filmpjes weer op de buis te krijgen op Teruggespoeld.nl. Extra handtekeningen zijn welkom .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 18:00
Verwijderd
http://www.teruggespoeld.nl



Maar dan wel:

MASK
Transformers
X-Men
The Wuzzles
Gummiberen
Vrouwtje Theelepel
De tovenaar van Oz
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 18:39
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Deze kwam ik net toevallig tegen - had ik al héél lang niet meer gezien en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die 'm nog herinneren.

Alice In Wonderland

[filmpje]
omg ja <3
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 10:46
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline


Bollo, bries en bondgenoten.

http://www.kindertv.org/index.php?op...291&Itemid=358
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:32
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Oké dit kwam niet op Kindernet, maar het was wel altijd leuk

Saban's Adventures of the Little Mermaid
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:37
FrozenFlames
FrozenFlames is offline
Citaat:
Niels Holgerson


Je had ook een serie (geen tekenfilm) waarbij kinderen 'onverklaarbare' dingen gingen oplossen. Met iets dat met magie te maken had.
Als ze iets kwijt waren ging dat naar een soort zandvlakte waar allemaal mannetjes waren die dingen die mensen kwijt waren terug gooide naar de mensenwereld (ik kan het niet beter uitleggen )
Bedoel je die serie waarbij twee kinderen in een groot huis aan een rivier woonden en 's avonds als hun ouders niks door hadden dat meer opgingen. Ze voeren dan naar een grot, met allemaal slijmerige en spinragachtige gangen.
Er waren daar enkele mannen die overdag gewoon waren, maar daar 's nachts een soort slijmmonsters werden.....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:51
FrozenFlames
FrozenFlames is offline
Citaat:
Kloontje het Reuzenkind. Nee, dat heb ik nooit iets gevonden. Ik vond het ook uiterst vervelend en opvoedkundig onverantwoord dat ze zo gebrekkig Nederlands sprak.
Dat klopt zeker te weten. Echter na de eer te hebben gehad haar zelf zo'n 3 jaar te mogen spelen, niet op tv, maar in het themapark zelf, moet ik je echter tegenspreken. De serie is in die tijd nagechroniseerd en daardoor nogal gebrekkig, zeker als je het nu, ouder en verstandiger, terug kijkt.
In het themapark zelf was dat gebrekkige nederlands al lang niet meer zo aan de orde. Het gebrekkige nederlands werd eerder gebruikt in woordgrapjes en een enkele keer werd een werkwoord verkeerd vervoegt, ("Jeeh, deze keer heb ik lekker gewint van jou! Lekker puh") waardoor Kloontje juist op haar nummer werd gezet door de kinderen. Zij zouden dat kleine reuzenkind wel eens even helpen! Ouders spoorden hun kinderen vaak ook aan. "Hoorde je dat, volgens mij zei Kloontje dat niet helemaal goed". Juist daardoor werd het wel opvoedkundig.
Daarbij, Kloontje was nog maar vijf en kende geen andere kinderen totdat ze bij haar op bezoek in het park kwamen (om maar even in het sprookje te blijven), dus van hen kon ze juist alles leren. Ook samen kleuren, wel of niet binnen de lijntjes, leren touwtje springen was een kunst. De kinderen speelden samen met haar in het themapark. Mijn ervaring was dat jongens en meisjes, die net iets ouder waren dan Kloontje (een jaar of acht) zich echt verantwoordelijk voelden voor haar. En haar bijvoorbeeld wilden helpen met veters strikken.
Het was juist heerlijk innemend om te zien hoe het sprookje zo ver ging dat ze mij, als 18-jarige, en zelf 10 jaar jonger, veters strikken leerden.
Het sprookje werkte dus echt! Ik was geen 18-jarige in een pak, ik was een reus van 5 jaar oud!
Hoezo, niet opvoedkundig?
Zij waren juist echt een keer de grootsten en de baas voor een dag in dat mooie land!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:58
FrozenFlames
FrozenFlames is offline
Kent iemand dit nog?

Tao Tao - dierenverhalen van over de hele wereld

Ik weet niet zeker of dit op kindernet kwam, maar ik weet wel dat ik menig uurtje met mijn moeder op de bank heb doorgebracht om samen naar Tao Tao te kijken.
De aflevering die me het meest bijstaat is ; De krokodillenkoning...

Tao Tao?? Iemand??

En nog een, kent iemand deze nog:

The Racoons..

Misschien bij sommigen beter bekend als : De wasbeertjes!


Groetjes

Laatst gewijzigd op 31-08-2008 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 13:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat klopt zeker te weten. Echter na de eer te hebben gehad haar zelf zo'n 3 jaar te mogen spelen, niet op tv, maar in het themapark zelf, moet ik je echter tegenspreken. De serie is in die tijd nagechroniseerd en daardoor nogal gebrekkig, zeker als je het nu, ouder en verstandiger, terug kijkt.
In het themapark zelf was dat gebrekkige nederlands al lang niet meer zo aan de orde. Het gebrekkige nederlands werd eerder gebruikt in woordgrapjes en een enkele keer werd een werkwoord verkeerd vervoegt, ("Jeeh, deze keer heb ik lekker gewint van jou! Lekker puh") waardoor Kloontje juist op haar nummer werd gezet door de kinderen. Zij zouden dat kleine reuzenkind wel eens even helpen! Ouders spoorden hun kinderen vaak ook aan. "Hoorde je dat, volgens mij zei Kloontje dat niet helemaal goed". Juist daardoor werd het wel opvoedkundig.
Daarbij, Kloontje was nog maar vijf en kende geen andere kinderen totdat ze bij haar op bezoek in het park kwamen (om maar even in het sprookje te blijven), dus van hen kon ze juist alles leren. Ook samen kleuren, wel of niet binnen de lijntjes, leren touwtje springen was een kunst. De kinderen speelden samen met haar in het themapark. Mijn ervaring was dat jongens en meisjes, die net iets ouder waren dan Kloontje (een jaar of acht) zich echt verantwoordelijk voelden voor haar. En haar bijvoorbeeld wilden helpen met veters strikken.
Het was juist heerlijk innemend om te zien hoe het sprookje zo ver ging dat ze mij, als 18-jarige, en zelf 10 jaar jonger, veters strikken leerden.
Het sprookje werkte dus echt! Ik was geen 18-jarige in een pak, ik was een reus van 5 jaar oud!
Hoezo, niet opvoedkundig?
Zij waren juist echt een keer de grootsten en de baas voor een dag in dat mooie land!
Ja, maar dat vond ik toen he. Toen was ik zelf ook vijf ofzo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 13:19
FrozenFlames
FrozenFlames is offline
Citaat:
Ja, maar dat vond ik toen he. Toen was ik zelf ook vijf ofzo.
OKey! Wilde het enkel even uitleggen

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.