Oud 23-07-2018, 12:05
Zoekende
Zoekende is offline
Hoi allemaal!

Ik zal proberen zo kort en bondig mogelijk mijn situatie uit te leggen.
In het schooljaar 2014-2015 ben ik met de opleiding HBO Verpleegkunde gestart. Ik heb het eerste jaar succesvol doorlopen en mijn propedeuse behaald. Daarna ben ik ook begonnen aan het tweede schooljaar waarvan ik de eerste 3 blokken volledig heb afgerond. Daarna was het voor mij vanwege ziekte niet mogelijk om op stage te gaan waardoor ik niet aan het vierde blok van het tweede studiejaar ben begonnen. Tot op heden heb ik mijn studie nog niet kunnen voortzetten en ook dit jaar zag het er niet naar uit dat ik in september zou kunnen starten, waardoor ik mezelf nu dus niet heb ingeschreven bij DUO/Studielink/school etc.

Nu is mijn vraag, mocht ik bijvoorbeeld in februari wel in staat zijn mijn studie op te pakken, kan ik me dan op dat moment inschrijven bij DUO en nog instromen of moet ik nu sowieso wachten tot volgend jaar september? Ook is het curriculum het jaar na mijn lichting op de schop gegaan, is de kans hierdoor groot dat veel van mijn behaalde studiepunten (en wellicht zelfs mijn behaalde propedeuse?) ongeldig worden?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Ik heb al navraag gedaan op mijn eigen school, maar van hen krijg ik enkel te horen dat we alles wel gaan bekijken op het moment dat ik daadwerkelijk in kan stromen, maar voor mezelf wil ik dus graag weten of dit halverwege een schooljaar kan.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2018, 14:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In principe is het niet verboden om halverwege een jaar in te stromen, dus je maakt wel een kans. Veel studies hebben bijvoorbeeld een startpunt in februari en in september. Of het op jouw hogeschool ook mag is helemaal aan hen. Ik zou een afspraak maken met de studieadviseur en eens met ze om tafel gaan zitten. Dan kun je ook horen of je bepaalde onderdelen opnieuw zou moeten doen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 16:25
Zoekende
Zoekende is offline
Bedankt voor je reactie! Maar zo'n instroom in februari is vaak voor diegene die bijvoorbeeld switchen van studie en dus al wel ingeschreven staan bij DUO/Studielink. Is het ook mogelijk in te stromen als je dus niet voor 1 mei bent ingeschreven bij DUO/Studielink?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 18:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Studielink en duo zijn niet de beperkende factor. Zij doen alleen het geld en de administratie. Of je je mag inschrijven ligt volledig aan je hogeschool
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.