Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 18:42
sjefke
sjefke is offline
Wat nou als er een zelfmoord in de klas is! ik weet nie of een van jullie dit ooit heeft meegemaakt maar wat deed t met jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 18:46
Verwijderd
Zelfmoord in de klas? Dat iemand zichzelf in de klas vermoord, of dat iemand zichzelf uit jouw klas vermoord?
Mja, neej k heb t (allebei) nog nooit mee gemaakt... K hoop ook niet dat ooit mee te make
Maarruh, hoe kom je op deze vraag? Niet echt een ding waar je dagelijks mee bezig bent hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:47
Silverwolf
Silverwolf is offline
Bedoel je iemand die zichzelf om het leven brengt in de klas, of iemand uit de klas die niet meer op komt dagen omdat hij zelfmoord heeft gepleegd?
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:49
Silver_Rose
Avatar van Silver_Rose
Silver_Rose is offline
whoo ik hoop dak ut niej meemaak, en ik denk dat ik er un best trauma van krijg . als diegene zn keel afsnijd gewoon in de klas iew
__________________
i'm really gettin pissed off right now,
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb dat wel eens meegemaakt (al gebeurde het natuurlijk niet in de klas zelf, duh). Wat het met me deed? Och... ik heb er niet wakker van gelegen (ging niet echt met hem om ofzo), maar leuk is het natuurlijk absoluut niet. Het is vooral de schok als zoiets ineens heel dichtbij je gebeurt (maar na een week lang foto's en kaarsjes had ik ook wel weer zoiets van "Jaja, nu weten we het wel").
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:00
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
In de klas zou wel een heel erg traumatische ervaring zijn denk ik.
Uit de klas is ook naturuurlijk een traumatische ervaring. Ikzelf heb het (gelukkig) nog niet meegemaakt. Een vriendin van mij wel, er zat een meisje in haar klas en die had zelfmoord gepleegd. Wel ja, dan is er zo veel over en weer gepraat, klasgesprekken, kans om met een vertrouwenspersoon te praten, enz...
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:03
Hardtroze
Hardtroze is offline
ik denk dat ie bedoelt dat er iemand uit je klas zm pleegt
__________________
***
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:12
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
[*Lôllie.] schreef op 06-04-2005 @ 20:03 :
ik denk dat ie bedoelt dat er iemand uit je klas zm pleegt
cker

bij een andere klas op school is dit dus gebeurd en een vriendin van mij zit dus in die klas. Die heeft t er nogal moeilijk mee en ik wil haar helpen daarom wil ik graag weten hoe jullie dit hebben meegemaakt om zo een btje in haar gedachte te komen want ze praat er weinig over maar ik weet cker dat t dr zeer doet
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:14
Verwijderd
Misschien kun je aan haar vragen wat zij het liefst wil?
Zo iets verschilt toch wel erg per persoon.

Zelf heb ik het (gelukkig) nog nooit meegemaakt...een docent vertelde wel eens dat een flink aantal jaar geleden een leerling zelfmoord had gepleegd, ze hebben toen volgens mij veel over hem gepraat en een soort van boek over hem gemaakt oid, 'k weet het niet precies (volgens mij heeft hij dat ook niet verteld).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:20
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 20:14 :
Misschien kun je aan haar vragen wat zij het liefst wil?
Zo iets verschilt toch wel erg per persoon.

Zelf heb ik het (gelukkig) nog nooit meegemaakt...een docent vertelde wel eens dat een flink aantal jaar geleden een leerling zelfmoord had gepleegd, ze hebben toen volgens mij veel over hem gepraat en een soort van boek over hem gemaakt oid, 'k weet het niet precies (volgens mij heeft hij dat ook niet verteld).
Ik wil het wel aan dr vragen enzo maar het is een soort muur waar ik tegen aan loop. Maar ik zie dat t er dwars zit en misschien moet ik dan ook wel laten rusten enzo maar ik wil haar zo graag helpen das t moeilijke ervan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
sjefke schreef op 06-04-2005 @ 20:20 :
Ik wil het wel aan dr vragen enzo maar het is een soort muur waar ik tegen aan loop. Maar ik zie dat t er dwars zit en misschien moet ik dan ook wel laten rusten enzo maar ik wil haar zo graag helpen das t moeilijke ervan
Stuur haar een kaartje waarin je schrijft dat ze altijd bij je terecht kan als ze dat wil oid... Dan weet ze iig dat je haar wilt helpen, wat ze er mee doet zal ze uiteindelijk toch zelf moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:54
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 20:40 :
Stuur haar een kaartje waarin je schrijft dat ze altijd bij je terecht kan als ze dat wil oid... Dan weet ze iig dat je haar wilt helpen, wat ze er mee doet zal ze uiteindelijk toch zelf moeten weten.
Das wel een goeie die ga ik proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:11
delete_me
delete_me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 20:40 :
Stuur haar een kaartje waarin je schrijft dat ze altijd bij je terecht kan als ze dat wil oid... Dan weet ze iig dat je haar wilt helpen, wat ze er mee doet zal ze uiteindelijk toch zelf moeten weten.
dat is inderdaad het beste, het is heel vervelend als iemand de hele tijd achter je aan loopt om te vragen of ie niet nog iets voor je kan doen.. dan kan je beter op deze manier aan geven dat áls ze er over wil praten bij je terecht kan..
al denk ik ook wel dat ze op school goed op gevangen wordt.. dat was bij ons tenminste.. maar daar weten ze ondertussen precies hoe het moet.. zijn binnen een jaar 5 leraren gestorven en 3 leerlingen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:12
delete_me
delete_me is offline
niet allemaal door zelfmoord natuurlijk, 1 leraar.. maar het principe bedoel ik, de verwerking
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:19
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Ik weet wel dat op de MAVO een oud- leerling zelfmoord had gepleegd maar die heb ik zelf niet gekend.
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
nooit meegemaakt
maar denk ook niet dat het op mij indruk zal maken
zou geen gezeik van anderen willen hebben erover

maar ik ben niet representatief
dus jah geen tips voor je vriendin
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 23:08
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 07-04-2005 @ 21:44 :
nooit meegemaakt
maar denk ook niet dat het op mij indruk zal maken
zou geen gezeik van anderen willen hebben erover

maar ik ben niet representatief
dus jah geen tips voor je vriendin
dacht ik ook, maar toen ik hoorde dat een jongen van mijn vorige school zelfmoord had gepleegt was het wel even schrikken hoor. Vooral omdat die jongen zijn kluisje in de buurt van mijn kluisje had, dus ik zag hem bijna elke dag. Niet dat ik hem kende ofzo maar toch vreemd. Ik zei wel hoi tegen hem, maar voor de rest kende ik hem totaal niet
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 23:14
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-04-2005 @ 00:08 :
dacht ik ook, maar toen ik hoorde dat een jongen van mijn vorige school zelfmoord had gepleegt was het wel even schrikken hoor. Vooral omdat die jongen zijn kluisje in de buurt van mijn kluisje had, dus ik zag hem bijna elke dag. Niet dat ik hem kende ofzo maar toch vreemd. Ik zei wel hoi tegen hem, maar voor de rest kende ik hem totaal niet
indruk was misschien niet het juiste woord
want even schrikken denk ik ook jah
alleen niet dat ik dan verdrietig ga zijn ofzo
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2005, 06:48
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ik ken iemand die ooit een keer de neiging had om haar eigen polsen in de klas door te snijden... dat zou echt te ziek zijn
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 07:07
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Lijkt me wel de ultieme wraakactie als je gepest wordt door je klas
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 08:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Lotte schreef op 08-04-2005 @ 08:07 :
Lijkt me wel de ultieme wraakactie als je gepest wordt door je klas
net als in dat carry slee boek
maar oveigens niet mee eens
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:43
~
~ is offline
Citaat:
Lotte schreef op 08-04-2005 @ 08:07 :
Lijkt me wel de ultieme wraakactie als je gepest wordt door je klas
'wraakactie'? leuk... jij bent dood, de klas wou je toch al dood hebben...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
~ schreef op 08-04-2005 @ 12:43 :
'wraakactie'? leuk... jij bent dood, de klas wou je toch al dood hebben...
Als het zo ver is willen ze niets anders dan de tijd terugdraaien.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 12:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik neem aan dat je bedoelt dat iemand in je klas zelfmoord pleegt.

Dit heb ik wel eens gehad. Alleen telt het eigenlijk niet, want ik kwam toen in een nieuwe klas. En zij had in de zomervakantie het leven verlaten. Ik heb haar dus nooit gezien/gekend.

Helaas heeft toen vlak daarna nog iemand op onze school zelfmoord gepleegd (maar ze zat niet in onze klas gelukkig). Dat was erg zwaar, een flinke klap op de school, en dat kon je ook heel duidelijk merken. Het zet je wel aan het denken. Zelfs de mensen die beide mensen nooit gekend hebben, daarvan hadden sommigen het er zwaar mee. Gelukkig is er op onze school veel saamhorigheid en we hadden dus elkaar om op te steunen. Wij als school waren al redelijk dicht bij elkaar, er hangt een goede sfeer, maar dit kan je nog meer tot elkaar brengen.

Ik heb het nu over m'n oude school trouwens
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:30
Verwijderd
Een oud klasgenoot van mij heeft niet al te lang geleden zelfmoord gepleegd. Wel bizar, omdat je hem zeg maar gewoon kende, maar schok was relatief minder omdat het al langer niet goed met hem ging, en omdat ik niet meer met hem om ging (af en toe sprak ik hem al dan niet online).
(Was hier overigens bekend als GeritoDM).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 14:39
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ze zit toch niet toevallig in maastricht op school? ik kreeg afgelopen dinsdag te horen van die en die heeft zelfmoord geplegd van iemand op mn werk, hij dacht dat die jongen bij mij op school had gezeten en ik schrok me kapot, maar ik dacht weer aan iemand anders. Het was niet degene die ik dacht maar iemand van een andere school. heel vervelend en ik denk ook wel dat dat heel erg aanslaat ookal ken je iemand niet echt. Maar ik zit dan ook op een piepklein schooltje...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:17
Cæles
Avatar van Cæles
Cæles is offline
Ik heb zelf niet meegemaakt dat er iemand uit mijn klas zelfmoord heeft gepleegd. Ik heb weleens iemand zelfmoord zien plegen uit een andere klas. Hij sprong uit het raam van de derde verdieping. Daar zat mijn klas (ik dus ook) tegenover en we hebben alles gezien.
De schrik was erg groot, want het lijkt allemaal heel onwerkelijk tot het moment dat diegene echt springt. Voor de rest heb ik er geen traumas ofzo aan over gehouden. Maar dat komt denk ik ook omdat ik die jongen niet persoonlijk kende....De jongen is trouwens niet overleden, maar zit nu in een rolstoel en heeft nog maar 1 long, voorzover ik gehoord heb.
__________________
Lame...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:40
Verwijderd
Op m'n oude school is er tijdens een les (practicum in het donker) een leraar zo goed als dood gegaan (hij is een paar dagen later in het ziekenhuis alsnog overleden).. dat was voor die mensen zeker wel heftig en ze hebben er later met z'n allen over gepraat en shit. Dus ik denk dat als zoiets met zelfmoord in een klas gebeurd het nog erger zou zijn..

en als het een klasgenoot is die het buiten school doet.. er had toen ook een meisje van m'n school zelfmoord gepleegd en toen stond er een tafel met foto's en je kon nog wat voor der op schrijven. En binnen die klas waren ze der geloof k wel redelijk kapot van (t was een tweede klas ofzo).. maar het ligt denk k ook aan hoe oud die klas is en natuurlijk wat voor klas het is en welke band je kals met die persoon heeft..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:45
Whateverrr
Avatar van Whateverrr
Whateverrr is offline
Ik ben ooit erg bang geweest dat n vriendin van mij erover d8 om zelfmoord te plegen..

Laat haar maar weten dat je er voor haar bent en haar graag wilt helpen, met wat dan ook!
__________________
Juist, en wie ben jij.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:28
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Citaat:
delete_me schreef op 07-04-2005 @ 20:12 :
niet allemaal door zelfmoord natuurlijk, 1 leraar.. maar het principe bedoel ik, de verwerking
Toevallig het Peelland College?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 04:11
Verwijderd
Citaat:
sjefke schreef op 06-04-2005 @ 19:42 :
Wat nou als er een zelfmoord in de klas is! ik weet nie of een van jullie dit ooit heeft meegemaakt maar wat deed t met jullie?
Ik heb dit zelf meegemaakt ik kreeg op 22 februarie 2003 te horen dat mijn vriendin was overleden. Ik ben toen weken lang gewoon ziek geweest van verdriet en van alles en nog wat. Ik ben 2 maand daarna weer naar school gegaan maar de schade was al verricht ik zat al met problemen en een borderline persoonlijkheids stoornis.

Ik heb het tot de school vakantie volgehouden en we zijn daarna op vakantie gegaan had ik min of meer de boel verdrukt , maar na de vakantie op school was ik niet meer in staat wat te doen. Ik zat 9 van de 10 keer achter in de klas te huilen , uit eindelijk gebeurde het in oktober dat ik HET deed.

De leraar vertrouwde het niet omdat ik te lang weg bleef en vond mij ben vervolgens met spoed naar het ziekenhuis gebracht en niet lang daarna 1 week op behandel afdeling en vervolgens 6 weken op afdeling psychiatrie gelegen.

In 2004 heb ik 9 maand therapie gehad die gaat binnenkort weer verder. Ik ben echter niet blij met het fijt dat ik nu inmiddels al 4 maand zit te wachten , het geeft maar al te goed aan dat de psychologie hulp diensten niet zijn zoals men zou verwachten.

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:49
Redhair
Redhair is offline
Bij ons heeft een leraar zelfmoord gepleegd, een paar jaar geleden. Heel tragisch allemaal, hij was terminaal kanker patient, zat in een scheiding. Er werd verder helemaal geen aandacht aan hem besteed, best triest hoe het gelopen is. De enige leraar die erover praatte was een biologieleraar. Hij nam er echt de tijd voor en gaf iedereen duidelijkheid.

Laat het meisje merken dat je er voor haar bent, maar leg het er niet te dik bovenop. Sterkte.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:49
Hardtroze
Hardtroze is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 09-04-2005 @ 05:11 :
Ik heb dit zelf meegemaakt ik kreeg op 22 februarie te horen dat mijn vriendin was overleden ik ben toen weken lang gewoon ziek geweest van verdriet en van alles en nog wat ik ben 2 maand daarna weer naar school gegaan maar de schade was al verricht ik zat al met problemen en een borderline persoonlijkheids stoornis ik heb het tot de school vakantie volgehouden en we zijn daarna op vakantie gegaan en had ik min of meer de boel verdrukt na de vakantie op school was ik niet meer in staat wat te doen ik zat 9 van de 10 keer acher in de klas te huilen uit eindelijk gebeurde het in oktober dat ik HET deed de leraar vertrouwde het niet omdat ik te lang weg bleef en vond mij ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht en niet lang daarna 1 week op behandel afdeling vervolgens 6 weken op afdeling psychiatrie gelegen en in 2004 heb ik 9 maand therapie gehad die gaat binnenkort weer verder
*wow*
__________________
***
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:50
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 09-04-2005 @ 05:11 :
Ik heb dit zelf meegemaakt ik kreeg op 22 februarie te horen dat mijn vriendin was overleden ik ben toen weken lang gewoon ziek geweest van verdriet en van alles en nog wat ik ben 2 maand daarna weer naar school gegaan maar de schade was al verricht ik zat al met problemen en een borderline persoonlijkheids stoornis ik heb het tot de school vakantie volgehouden en we zijn daarna op vakantie gegaan en had ik min of meer de boel verdrukt na de vakantie op school was ik niet meer in staat wat te doen ik zat 9 van de 10 keer acher in de klas te huilen uit eindelijk gebeurde het in oktober dat ik HET deed de leraar vertrouwde het niet omdat ik te lang weg bleef en vond mij ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht en niet lang daarna 1 week op behandel afdeling vervolgens 6 weken op afdeling psychiatrie gelegen en in 2004 heb ik 9 maand therapie gehad die gaat binnenkort weer verder
Ik vind het knap dat je dat allemaal verteld, alleen zou je misschien interpunctie willen gebruiken, het is erg warrig om te lezen. Jij ook erg veel sterkte.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:53
Verwijderd
ik zie wat je bedoelt ik zal het wat aanpassen.

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:44
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Redhair schreef op 09-04-2005 @ 17:50 :
Ik vind het knap dat je dat allemaal verteld, alleen zou je misschien interpunctie willen gebruiken, het is erg warrig om te lezen. Jij ook erg veel sterkte.
Idd erg knap dat je dit allemaal verteld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2005, 19:10
Verwijderd
ik zag nog een foutje ik had niet vermeld dathet in 2003 gebeurde ik ben nu inmiddels meer dan 2 jaar bezig met hulp instanties
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:54
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb ook wel iemand gekend via school die zelfmoord gepleegd had. Toen ging ik nog naar een andere school: 's morgens naar mijn grootouders en zij was het buurmeisje daar en zo'n 3 of 4 jaar ouder geloof ik; we kenden haar wel vrij goed omdat we als kind heel vaak bij onze grootouders waren en dus ook regelmatig met haar in contact kwamen. Ik ging wel eens samen met haar naar school of we kwamen samen terug van school en ze was wel een leuke persoon en zeker niet iemand waarvan je zou verwachten dat ze zelfmoord zou plegen.

Na een korte schoolvakantie (ik denk de krokusvakantie van 2002) vernam ik van mijn grootouders dat ze zelfmoord gepleegd had; op school ging het natuurlijk ook de ronde dat er een meisje uit de hogere jaren dood was, maar in de lagere jaren (waar ik toen in zat) werd het om begrijpelijke redenen niet rondgebazuind dat het zelfmoord was.

Zij had naar het schijnt zelfs meerdere keren geprobeerd om zelfmoord te plegen; en in het begin is het wel slikken om te denken dat je nooit meer met die persoon zult praten en dat ze helemaal niet depressief overkwam.

Fysiek zelfmoord in de klas lijkt me helemaal geflipt; gewoonweg rot als je zoiets voorhebt. De kans dat de hele klas je zo hard haat is zeer klein lijkt me dat ze nadien er geen problemen mee hebben.

Toen ik daar ben weggegaan in dezelfde zomervakantie heeft de econoom (die op het pas vrijgekomen directeursplaatsje hoopte) zelfmoord gepleegd; waarom weet ik niet (de directeur had overigens geen zelfmoord gepleegd, maar kreeg een directeurspostje in de plaatselijke scholengemeenschap).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:11
boe-1986
Avatar van boe-1986
boe-1986 is offline
hallows,

ik wil ff zeggen dat ik niet het hele topic heb gelezen, maar k kende een jongen uit een paralel klas die zm heeft gepleegd, ik kende hem van de psychiatrisch dagbehandeling waar ik heb gezeten, en toen hebben we allebei school weer opgepakt, en hij zat in die paralel klas en toen heeft hij in februari vorig jaar zelf moord gepleegd.

ik moet zeggen dat het me toen wel even een beetje te dicht bij kwam omdat ik toen zelf ook met zm gedachten rondliep.

ik ben wel samen met mensen van de dagbehandleing naar de crematie geweest. het was in hele mooie crematie, echt in zijn steil.

ik heb er gelukkig goed over kunnen praten met mensen uit mijn directe omgeving. dat is denk ik het belangrijkste. ook voor die vriendin van jou. dat is de beste tip die ik kan geven. praat er over met mensen. en het is niet verkeerd om diegen te missen. dat hoort erbij. en zorgt er juist voor dat je sneller door die dip heen komt als het net gebeurd is.

ik hoop dat het helpt wat ik hier heb opgeschreven.

dikke puutsj mieke
__________________
ik word er wel es mismoedig van, dat ik, wat ik voel niet zeggen kan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:46
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik heb geen ervaring met een 'succesvolle zelfmoordpoging' maar wel met 2 (!!) mislukte. Het lijkt wel een virus op dit moment.
Een dikke maand geleden heeft één van mijn beste vriendinnen een zelfmoordpoging gedaan, ik ga niet zeggen vanuit het niets maar wel zeer onverwacht.
Een kleine week geleden heeft een ander meisje uit Vwo5 (wij vriendin&ik) zitten ook in Vwo5 ook een zelfmoordpoging gedaan, de schok was weer helemaal terug.

Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, omdat de poging dus mislukt is ben je het vertrouwen kwijt, de angst is aanwezig dat ze het nog een keer probeert. Eigenlijk zijn wij, als vriendinnengroep, haar kwijtgeraakt terwijl ze nog tussen ons in zit. Heel apart gevoel.. gelukkig kunnen we op school met veel mensen praten. Dat is mijn enige advies, blijf met iedereen aan de praat en zorg dat iedereen evenveel weet over hoe jij je voelt als hoeveel jij weet hoe de ander zich voelt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:18
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Bij mij op school is het ook eens voorgekomen. Wij kregen toen allemaal een brief thuis in de zomervakantie met de trieste mededeling dat 'Joep ervoor gekozen heeft om het leven te laten.' Ik vond het een belachelijke zin, maar gek genoeg; het was zo. Er hing uiteraard een grafsfeer in de school, en in de aula konden we condoleance register tekenen. Een leerkracht schreef: 'je bent thuis.' Dapper geschreven, zo vond ik het...

Op de middelbare school werd er bij ons een meisje uit de klas geroepen; haar moeder was voor de trein gesprongen. Dat maakte veel meer indruk op mij, omdat ik toendertijd al iemand aan zelfdoding was verloren. Bij dit meisje wist ik meteen dat er iets fout zat, en toen ik het hoorde klonk het enkel als bevestiging. Ik wist niet hoe ik haar kon steunen, maar door haar maar te laten weten dat je er bent, en de dingen niet te ontwijken kom je al een heel eind...

Hoor mij nu spreken, met al deze dingen...Die vorig jaar betrekking hadden op mij. Na mijn zelfmoordpoging, gevolgd door een paar dagen in coma, een tijd intensive Care, en een lange opname kwam ik weer terug op school. Doodeng vond ik het, maar ik kreeg best goede reacties. Ik voelde me wel ontzettend bekeken, en ik wist niet wat ik van de mensen moest denken. Zij zijn er heel goed mee omgegaan, dat wel. Ik heb een boel kaarten gekregen in die tijd, en ik volgde alleen de lessen die ik aankon. Mijn studiegenoten hebben mij hier volledig in gesteund, en doen dit nog steeds. Ik ben ze daar bijzonder dankbaar voor.
Wel denk ik dat het goed is geweest dat dit niet op de middelbare school gebeurd was, dan wordt het allemaal veel minder begrepen had ik het idee.

Voor je vriendin veel sterkte, zorg dat ze er niet teveel in verzuild raakt, en ga leuke dingen met haar doen. Je hoeft het onderwerp niet te vermijden, dat heeft denk geen zin. Maar je moet het ook niet pushen. Gewoon kijken wanneer ze er zelf over begint, en er een beetje in mee gaan. Als goede vriendin moet je gewoon je gevoel volgen!

Sterkte!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord
MarkMusic
5 18-02-2014 12:08
Liefde & Relatie hulp nodig in liefde, hopeloos :(
xwebelieve
6 09-06-2013 09:17
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Psychologie Zelfmoord op school
DJJochem
35 24-05-2012 21:31
Psychologie Ramp in de liefde.
De Sjaak
1 20-02-2007 07:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.