Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2008, 22:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
The Hitchhikers Guide to the Galaxy

Ik vond het boek een stuk leuker, maar het was best een leuke film.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2008, 23:25
Verwijderd
I'm Not There

Ik ben absoluut geen Bob Dylan-kenner en ken slechts enkele nummers, maar de manier waarop deze film in elkaar is gezet is absoluut intrigerend te noemen. Eindelijk eens geen saaie, onoriginele biopic à la Walk The Line of Ray, maar een haast sprookjesachtige verteltrant, waarbij Dylan's kanten in een aantal personages is gegoten. Het deed erg Palindromes-achtig aan.
Dus een leuke invalshoek, maar helaas is het voor nietkenners als ik moeilijk om er een touw aan vast te knopen. Een hoop verwijzingen, al dan niet subtiele, zal ik ongetwijfeld gemist hebben waardoor ik de film niet geheel op zijn mogelijke waarde kan schatten.
Hoe dan ook, wel een leuke kijkervaring, en de muziek klinkt ook lekker her en der. En de acteerprestaties zijn zeer goed te pruimen, overigens.

7/10
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 00:42
Verwijderd
10.000 bc

Belachelijk slechte film. Ik weet dat het gros van hollywoodfilms een fetish hebben voor voorspelbaarheid maar vergeleken met dit is 'jumper' zelfs een feest van verrassingen.

Nu kan ik nog wel even doorgaan met afzeiken.. dus dat zal ik doen.

De computeranimaties waren misschien in 10.000bc heel wat maar ik vond star wars een stuk realistischer, en dan bedoel ik dus de oude delen. De karakters zijn gebrekkig gespeeld (waar ze gezien de kwaliteit van de film misschien weinig aan kunnen doen), de constante slowmotion acties zijn totaal overbodig, ik werd onvruchtbaar van de overdreven dramatische muziek en voor holbewoners kunnen ze verdacht goed engels praten, waarbij ze af en toe ook nog eens in de fout gaan met zo'n typisch kakkerig accentje om te huilen.

Al met al dus huilen met de broek uit. Als je hem toch zonodig wil zien, beperk het dan tot de eerste 10 minuten. Je weet toch al wat er gaat gebeuren. De rest van de film kan je nog een beetje wanken op de chick met dreads want die is relatief hot.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 07:58
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
LOL.

-

Zerkalo: voor de honderste keer dit jaar, geloof ik. Nog steeds een van mijn favoriete films, .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:17
Verwijderd
Yaji and Kita: Midnight Pilgrims

Een totaal idiote maar geniale film over 2 homofiele samurai die een roadtrip maken naar een afkick kliniek en onderweg de meest idiote en absurde dingen beleven. 5/5

Shiki Jitsu

Een erg vertederende film over een meisje (gespeeld door niemand minder dan de dochter van steven seagal) dat in haar eigen georganiseerde wereldje leeft en een gedesillusioneerde filmmaker (Shunji Iwai) leert kennen die haar besluit te filmen. Erg mooie film. 4.5/5

Samurai reincarnation

Een homofiele christelijke samurai verkoopt zijn ziel aan de duivel en maakt een leger met andere dode beroemde samurai om het shogunate omver te werpen. Geniale film met Sonny Chiba in de hoofdrol, maar wordt soms wel erg cheesy 4/5

Beijing Bicycle

Aardige film, maar niet echt memorable 3/5

Never give up

Japanse versie van rambo. Hij is aardig maar springt wel erg van hak op de tak 3/5
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 16:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Kakurenbo - 7/10

Goede short, die het vooral moet hebben van zijn korte speelduur, waarmee wordt voorkomen dat het gegeven zijn kracht verliest. De artwork is geweldig en bevat veel details en ijzersterke belichting. Minpuntje is dat de film cell shaded animation heeft. De personages zijn hierdoor weliswaar full motion en driedimensionaal (met de textures van een ouderwetse 2D-film), maar ze bewegen er wel trager (kunstmatiger) door. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze gewoon handwerk hadden gebruikt. Maar ja.

Verder een prima film met veel gevoel voor mysterie en een subtiele opbouw.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 19:57
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Otesánek: een wat tegenvallend absurdistisch sprookje waarin een boomstronk, die door een onvruchtbaar koppel op liefdevolle wijze wordt geadopteerd, tot leven komt en een hoop chaos aanricht. De hele film komt nogal flets over, het acteerwerk is echt verschrikkelijk slecht - vooral dat van het gruwelijk irritante kleine meisje -, de animaties waren zo-zo (zeker naar Svankmajer-standaarden) en de dynamiek ontbrak om twee uur lang te kunnen boeien.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 10:34
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
Reign of fire

Heel hard gelachen
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 11:59
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
McCabe & Mrs Miller. Eindelijk gezien en hij voldeed aan mijn verwachtingen. Helaas wist ik al hoe hij af zou lopen door een college, maar dat maakte niet echt uit. Gaaf gedaan met muziek ook. Yea.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 17:23
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ja, fantastische film. Eén van mijn favorieten.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 20:25
Gaara
Avatar van Gaara
Gaara is offline
Eerst The Bank Job, met dezelfde gast als uit Crank, en wat een vette film [9/10] Daarna 10.000 BC, mooi romantisch verhaal met wat actie tussendoor, vond vooral het einde , zoals het hoort eigenlijk. [8/10]
__________________
The Deepest Circle Of Hell Is Reserved For Betrayers And Mutineers
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 21:13
Verwijderd
>.>
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 21:17
Verwijderd
Skin, Nederlandse film
goede film
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Iron Man

Mijn favo superhero-film samen met X2. Downey Jr = Tony Stark; en verder petje af voor ILM voor de effecten, een van de weinige keren dat ze niet 'sticking out like a sore thumb' in dit genre (kuch Spiderman)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 23:29
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
tideland
vrij onbekend heb ik t idee? raar want is redelijk vergelijkbaar met pans labyrinth, alleen dan wat meer disturbing.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 03:32
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Rambo

Gewoon een een super lekker actie film, verhaal niet zo boeiend gewoon lekker knallen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 19:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Iron Man - 7/10

De eerste helft van de film was me veel te haastig, het slotgevecht met Iron Monger stelt een beetje teleur en het ontbreken van een echte score is irritant, maar desalniettemin is dit een van de betere stripverfilmingen. En dan bedoel ik dat hij pak 'm beet vijfhonderd keer beter is dan alle Supermans, Batmans en Spidermans bij elkaar.

Anywayz, nu de origin story achter de rug is, kunnen ze de volgende film aangrijpen om in de psyche van meneer Stark te duiken, want dat miste ik nu wel een beetje. Maar goed, geen slechte start van een filmreeks.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 19:54
Verwijderd
Citaat:
tideland
vrij onbekend heb ik t idee? raar want is redelijk vergelijkbaar met pans labyrinth, alleen dan wat meer disturbing.
Vergelijkbaar?

OT: La meglio gioventù. Nouja, de eerste vier uur dan. Knap hoe een film die zo lang is en waarin vrij traag het verhaal wordt ontrolt, me toch zo kan blijven boeien. Die twee laatste uren ga ik zeker snel zien.

I am Legend
Behoorlijk vermakelijk. Alleen het einde...bluh.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 01:26
Verwijderd
Crimes and Misdemeanors

Wat kan Woody toch heerlijke films maken. Kleurrijke personages die altijd geweldig neergezet zijn door de acteurs. Leuke dialogen en Woody zelf is altijd lekker sullig maar scherpgebekt.

8/10
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 08:51
Verwijderd
Red Eye
Thriller beginnend op een vliegtuig als de aardig mede-passagier van de hoofdpersoon toch niet zo aardig blijkt te zijn.
Hoewel enigzins voorspelbaar op sommige stukken leidt het niet erg af, daar de acteurs vrij goed acteren en er duidelijk veel zorg is besteed aan alles.
Aan het eind kun je ook duidelijk de hand van Wes Craven herkennen in de typische filmstijl als de bad guy (met een groot mes!!) in een huis de hoofdpersoon achterzit.

7,5/10

Deep Rescue

Bar slechte film over een spaceshuttle lancering die fout gaat waardoor de shuttle diep in de zee terechtkomt. De SFX zijn duidelijk gemaakt met behulp van een 'my first SFX generator' en enige flarden van claustrofobie zijn nergens te herkennen.
Daarnaast wilden de makers ook zo nodig een liefdesverhaal ingooien door te zorgen dat de echtgenoot van de vrouwelijke piloot hen komt redden, maar dat haar ex die aan boord is ook nog probeert haar terug te winnen.
Het acteerwerk an sich is nog best te pruimen, maar zelfs met goede wil maak je van zulke rommel nog geen aanvaardbare film.

4/10
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Red Eye
Thriller beginnend op een vliegtuig als de aardig mede-passagier van de hoofdpersoon toch niet zo aardig blijkt te zijn.
Hoewel enigzins voorspelbaar op sommige stukken leidt het niet erg af, daar de acteurs vrij goed acteren en er duidelijk veel zorg is besteed aan alles.
Aan het eind kun je ook duidelijk de hand van Wes Craven herkennen in de typische filmstijl als de bad guy (met een groot mes!!) in een huis de hoofdpersoon achterzit.

7,5/10
Ik heb hem ook gezien en kon het ook goed blijven kijken, maar vond het ongelooflijk voorspelbaar en slecht Zo'n film die je lekker suf kan kijken (Hoger dan een 5/10 zou ik echt niet kunnen komen.)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 01:45
Verwijderd
Mr. Smith Goes to Washington

James Stewart doet het leuk in deze Capra-film als een naieve padvindersleider die een senatorsfunctie krijgt toebedeeld en in al zijn naïviteit denkt een plan door te kunnen voeren in het Senaat. Omdat de plannen botsen met de financiele bouwplannen van een corrupte politieke machthebber, gaat hij het gevecht aan tegen corruptie en leugens die zich langzamerhand ook tegen hem gaan keren.
Het begin was wat suf en luchtig, en James Stewart overacteerde zijn naïviteit wel wat, maar het werd stukken beter toen de corruptie en omkoperij ter sprake kwam en de film een wat serieuzere lading kreeg. Vooral tegen het einde werd het leuk, toen Stewart
Spoiler


8/10
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 21:57
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Chopper

Hard, meedogenloos, absurd, grappig, onderhoudend. Eric Bana is geweldig als gestoorde psychopaat. Verder is de film vooral een klein aantal karakterschetsen, veel plot zit er niet in. 7/10.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 00:11
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Gisteravond maar weer eens Der Himmel über Berlin opgezet. Gewoon omdat ik daar zin in had. En omdat het een prachtige film is. Och, och. Die bibliotheek.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 02:18
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Boondock saints

Blijft een goede film
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 09:21
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Van goed naar nog steeds wel goed naar middelmatig: Mar Adentro, El Orfanato, Shock Corridor, May, Naked Lunch, Thank You For Smoking.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 10:01
Verwijderd
The Fall
Het verhaal over de depressieve stuntman en het kleine meisje vond ik ontzettend goed. Dat kind is zó overtuigend en ''echt''.
Het verhaal wat door die man aan haar verteld werd, en wat in de film ook uitgebeeld werd, was echter ultieme kitsch. Nét niet over de top. Prachtige lokaties, kostuums, overviews etc, maar het deed met allemaal niet zoveel omdat het er zó dik bovenop lag. Wellicht was dat de bedoeling, maar van mij had het niet gehoeven op deze manier.
7/10

The kite runner
Kon me meer boeien dan het boek (want dat vond ik in tegenstelling tot veel mensen, niet bijzonder goed). Heel mooie ''cultuurbeelden'' en erg overtuigende hoofdrolspeler. Wel had ik, nog meer dan bij het boek, het gevoel dat er té veel in een paar uur film verteld moest worden, waardoor het een nogal onrustige film is.
7/10
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 16:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dark City

Vrij indrukwekkend filmpje van de heer Proyas. Stond al lang op de -todo- list en gisteren eindelijk eens gekeken. Het acteerwerk is nogal ondergeschikt aan de beelden (vond hoofdrolspeler Rufus Sewell nogal zwak) maar de sets en de hele look van de film maakten veel goed. Aardig Scifi-verhaaltje ook, iig een film die een stuk beter te pruimen was dan Proyas' The Crow.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 19:36
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Iron Man: de special effects waren alleraardigst (hoewel de hoeveelheid actie over de gehele linie eigenlijk best tegenviel), maar het verhaal stelde echt helemaal niets voor. Daarenboven was het veels te veel een Downey Jr. one-man-show en was The Dude best slecht gecast. Sowieso, als je twee uur de tijd neemt om iets te laten zien over de opkomst van Iron Man, dan verwacht je als kijker wel iets meer karakterverdieping - het bleef allemaal wel erg aan de oppervlakte nu.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
12 Angry Men - 8/10

Nu ik wat ouder ben valt me op dat hij niet zo perfect is als ik vroeger dacht. De film is hoofdzakelijk een plotgestuurde sociale studie, maar verspilt wel wat tijd door enkele karakters van halfslachtige karakterontwikkeling te voorzien. Zonde, want de personages werken veel beter als archetypes die allemaal een standpunt in het maatschappelijke debat representeren. De pogingen tot persoonlijke verdieping zetten een beetje de rem op de film. Ook vind ik dat film soms in herhaling valt en dat het einde wat afgeraffeld is. Maar dat laatste is erg typisch voor jaren vijftig-films.

Toch is en blijft het een zeer boeiende film die enkele echt briljante dialogen bevat en op een voor die tijd opvallend treffende manier vraagstukken behandelt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 20:15
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Mr. Smith Goes to Washington

James Stewart doet het leuk in deze Capra-film als een naieve padvindersleider die een senatorsfunctie krijgt toebedeeld en in al zijn naïviteit denkt een plan door te kunnen voeren in het Senaat. Omdat de plannen botsen met de financiele bouwplannen van een corrupte politieke machthebber, gaat hij het gevecht aan tegen corruptie en leugens die zich langzamerhand ook tegen hem gaan keren.
Het begin was wat suf en luchtig, en James Stewart overacteerde zijn naïviteit wel wat, maar het werd stukken beter toen de corruptie en omkoperij ter sprake kwam en de film een wat serieuzere lading kreeg. Vooral tegen het einde werd het leuk, toen Stewart
Spoiler


8/10
Verbazingwekkend genoeg ben ik het helemaal met je eens. Ik verbaas mezelf, want deze film had alle premisses om door mij echt een draak van een film gevonden te kunnen worden. Maar ik vond 'm wonder boven wonder erg onderhoudend, met een leuke story zonder al te veel romantiek en moraliserend geleuter - waar ik wel bang voor was bij een Capra-film. Ik vond die plotselinge ommekeer van zenuwachtig knulletje naar erudiete gozer, die in Stewart's karakter plaats vond ook wel iets te veel van het goede trouwens.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 23:55
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Pi
rare film, mooi neergezet
4/5
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 07:01
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Balls of Fury Goed. Een film over ping pong. Ook niet echt. Maar goed. Met Christopher Walken in een slechte bijrol. En de geflopte broer van Jack Black in de hoofdrol. Normaal gesproken ben ik wel een liefhebber van dit soort ongein. Maar dit ging zelfs mij te ver. Wat een rommel zeg. Een musical element had de film veel goed gedaan.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 14-05-2008 om 07:07.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 13:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wui wan yeh - 6/10

Wat een rare film. Of nou ja, eigenlijk ook weer niet. Het is een horrorfilm met typische Chow-humor en talloze verwijzingen naar andere films, zelfs van buiten het genre. Bij vlagen erg aanstekelijk, maar soms net iets te dik aangezet en zeker niet zo vermakelijk als sommige van Chow's latere films. Maar hij is op zich wel te kijken voor de liefhebbers, al is het alleen maar vanwege zijn hilarische optreden. En Sammo Hung, natuurlijk. Gek genoeg krijgt hij op IMDB geen credit, maar ik zou toch zweren dat hij het was.

Batman Begins - 5/10

In eerste instantie heb ik had meegenomen vanwege de extra's, maar daarna kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik de film ook maar weer gekeken. En helaas, repeat viewings houden de film niet bepaald overeind. Het eerste half uur, hoewel redelijk vermakelijk, is gevuld met geforceerde quasi-existentialistische dialogen die geen moment geloofwaardig overkomen, zelfs niet in context. Wanneer de film daarna overschakelt op een hogere versnelling komen daar ook nog een onzinnig plotje, wat mislukte pogingen tot humor en wat rommelige actiescenes bij. Meh.

Pluspunten zijn natuurlijk de geweldige cast, de prachtige cinematografie + art direction en de aardige score, maar die kunnen de film helaas niet redden. Toch kan ik het wel waarderen dat Nolan en consorten hun favoriete stripheld zo serieus nemen. Daar kunnen ze bij Marvel nog wat van leren, want die zijn vooral bezig met de vraag hoe ze hun complexe karakters zo luchthartig mogelijk kunnen maken voor de filmversies. Blergh.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Verbazingwekkend genoeg ben ik het helemaal met je eens. Ik verbaas mezelf, want deze film had alle premisses om door mij echt een draak van een film gevonden te kunnen worden. Maar ik vond 'm wonder boven wonder erg onderhoudend, met een leuke story zonder al te veel romantiek en moraliserend geleuter - waar ik wel bang voor was bij een Capra-film. Ik vond die plotselinge ommekeer van zenuwachtig knulletje naar erudiete gozer, die in Stewart's karakter plaats vond ook wel iets te veel van het goede trouwens.
Hehe, dat 'verbazingwekkend genoeg' klinkt alsof ik anders een bizar slechte mening heb over films
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 18:29
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Hehe, dat 'verbazingwekkend genoeg' klinkt alsof ik anders een bizar slechte mening heb over films
Hehe, verbazingwekkend genoeg kwam dezelfde gedachte in me op tijdens het schrijven van het bericht. (En ook dit kan weer op twee manieren worden opgevat.)

-

Nazarín: Jesus fucking Christ, om maar even in de thematiek van de film te blijven. Wat een treurniswekkende aaneenschakeling van saaiheid, godverdomme. Luis Buñuel belicht het leven van een priester die heel wat te verduren krijgt in het dagelijks leven. Verder volgde ik het niet echt, want de oogleden trokken het slecht.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Hehe, verbazingwekkend genoeg kwam dezelfde gedachte in me op tijdens het schrijven van het bericht. (En ook dit kan weer op twee manieren worden opgevat.)
Lúl die je bent!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 20:10
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
En dat kan maar op één manier worden opgevat.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 22:10
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ex drummer. Aardige film. Wel jammer dat er zo hard geprobeerd is om een stoere mannen film voor de vieze woorden periode te maken en dan toch af en toe die tacky (en vooral volslagen onzinnige) scenes tussendoor. Verder was het verhaal onsamenhangend en zo verliest de onvoorspelbaarheid zijn kracht. De cinematografie was wel goed, de muziek kut. En ik moest 1 keer lachen.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 22:30
Verwijderd
Tokyo Story

Dit is echt tergend traag. Ik heb er nu 1 uur op zitten (de eerste helft) en er is echt amper iets gebeurd. Oud echtpaar komt naar Tokyo om een paar dagen bij hun kinderen te verblijven, die te weinig tijd hebben om leuke dingen met ze te doen, dus worden ze naar een spa gestuurd om tot rust te komen. Het is daar helaas is te rumoerig dus komen ze weer gauw terug bij de kinderen. En dat gegeven is uitgerekt over de eerste helft van de film. Omg. Ik hoop dat deel 2 wat boeiender wordt.
Overigens zijn de acteerprestaties wat houterig en is de cinematografie bij vlagen wel leuk, maar niet interessant genoeg.

Edit: vandaag afgekeken. Het tweede deel is wat gehaast, met veel tijdsprongen.
Spoiler

Ook vond ik het verder maar heel erg mild, gezien de plotomschrijvingen op IMDB en Moviemeter. Daar hebben ze het over onwil, zelfzuchtigheid, onverschilligheid, confrontatie en onenigheid, maar daar zag ik maar weinig van terug.
Naja, de meeste puntjes krijgt de film voor de serene sfeer. Erg boeiend was het daarentegen niet.

5/10

Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 22:34
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Zo gaat het nog een uur - gevoelsmatig zijn het er vier - door.

-

Ex Drummer: precies dat wat P.: NTIL zei, met als enige uitzondering dat ik veel van de cinematografie nogal onfunctioneel vond. Stompzinnige framing en een continue bewegende handycam, die me op een gegeven moment echt de spuigaten uitkwam. Ook vond ik de enorme focus op rariteiten en ranzigheden een beetje cheesy na verloop van tijd. Het was niet grappig en ook niet shockerend. En de muzikale intermezzo's haalden me geheel uit de flow van de film, voor zover ik er in zat dan.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 23:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:

- vieze woorden

- vooral volslagen onzinnige scenes tussendoor.
Ik heb het boek niet gelezen en de film niet gezien, maar het klinkt toch wel Brusselmansiaans zo.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 00:51
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Grindhouse
hehe eindelijk. planet terror was de shit, de trailers leuk maar death proof was boooring. verschrikkelijk saaie en irritante karakters die een beetje slap lopen te lullen om vervolgens een suffe achtervolging met elkaar aan te gaan die veel te lang duurt en uitloopt op een dikke vette anti climax.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 14:33
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
ik kan niet wachten op the happening
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:57
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Into The Wild. Aangrijpende film.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 22:06
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
bloedbroeders

te traag, idiote personages, slecht acteerwerk, slecht script en ik had veel te veel medelijden met het vermoorde jongetje dus het was allemaal kut. maar ik ben er wel achter dat mensen van twintig er uit kunnen zien als jochies van 12 en dat was een openbaring.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 22:34
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Into The Wild: nog steeds een prachtige film, met name vanwege de beelden. Ik stoorde me ditmaal echter veel meer aan het enorme egocentrisme van Alexander en zijn quasi-diepzinnige quotes, die hij continue van andere schrijvers jatte. Ook hadden alle scenes met het hippietuig aan het strand een hoog fronsgehalte.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 01:34
Verwijderd
Survival Style 5+

WTFBBQ! Vaag, absurd, surrealistisch, vreemd, en vooral grappig. Vijf verhaallijntjes die allemaal een gekke insteek hebben
Spoiler
Bizar.
Het begin is erg vlot en grappig, daarna zakt het wat in en worden de lachmomenten minder omdat de verrassing eraf is. Ook vond ik het allemaal wat zwakjes eindigen. Maar het blijft een creatieve, bijzondere film.

8/10
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:17
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Yojimbo: waarom is niet elke Japanner zo tof / tough als Toshiro Mifune? Want hoewel het een erg leuke en onderhoudende film was, heb ik toch nog wel wat moeite met de aanblik van tientallen vechtende, mollige Jappen, die er uit zien als misvormde Playmobil-poppetjes. Natuurlijk komt zo mooi het contrast tussen de pussies in het dorp en de stoere bodyguard naar voren, maar alsnog werkt het op de lachspieren.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 14:49
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Stroszek: een absurdistische blik op het leven van de waanzinnige Bruno S., die net uit de gevangenis is vrijgelaten. Samen met de prostituee Eva en zijn buurman Scheitz reist hij af naar Amerika om daar het grote geluk te vinden, zodat hij zijn oude verstoorde leven achter zich kan laten. De film presenteert zichzelf alsof het een documentaire is en aangezien Bruno in het echt ook een schizofrene fucker scheen te zijn, komt dit alles overtuigend over. Toch gebeurde er niet zo veel in de film en afgezien van een toffe veilingscene - waarin het absurdisme sterk naar boven kwam - en een intrigerend slotstuk, was het een saaie bedoening.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.