Advertentie | |
|
28-01-2009, 21:14 | |
Aanrijding in Moscou
Heb met een zwaar dubbelgevoel naar deze film zitten kijken. Ik vond 'm grappig. Maar op hetzelfde moment deed die vrouw me ZO sterk aan m'n "schoonmoeder" denken. Qua uiterlijk en qua persoonlijkheid leek ze op haar en dat versterkte elkaar ook alleen maar. Net alsof ik 2 uur naar m'n schoonmoeder aan het kijken was. Beetje raar was dat. Ook een dubbelgevoel omdat ik er eigenlijk zeker van ben dat ik ook zo word.. zo'n alleenstaande moeder midden in een soort van vaag liefdesdrama met 1 klootzak en 1 niet-klootzak die helemaal niet goed voor me is. Nou ja goed, anyway, de film was leuk.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
|
28-01-2009, 22:03 | |
House
Wazige horrorfilm over een koppel dat een ongeluk krijgt in the middle of nowhere en wanneer ze op zoek gaan naar hulp/een telefoon terecht komen in een huis (goh) met geesten. Niet bijster origineel, maar wel vermakelijk. 6/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
30-01-2009, 23:14 | |
Verwijderd
|
The curious case of Benjamin Button
Mwah, vond hem behoorlijk tegenvallen. Dat zoiets dan ruim 2,5 uur moet duren... Er had nogal wat weggelaten kunnen worden, het was alsof de regisseur/scriptschrijver iets te veel in één film wilde proppen.
Spoiler
Opzich heb ik me best vermaakt, en tegen het einde vond ik de film echt wel mooi worden, de relatie tussen Benjamin en Daisy, maar veel dingen waren echt om te huilen gewoon.
Spoiler
|
31-01-2009, 02:13 | |
Verwijderd
|
W. (2008)
Semi-autobiografische film over ons aller George W. Bush, over hoe hij het van domme alcoholist tot domme president schopte. De cast is wel goed, maar de meeste acteurs lijken in de verste verte niet op hun real-life counterparts. Josh Brolin ziet er niet uit als Bush, maar zijn stem is wel goed geïmiteerd. Cheney was okee, Powell mwah, Rice ging wel en Bush sr was totaal niet herkenbaar. Het is allemaal wel aardig in beeld gebracht, maar imho nog iets te vroeg om er onbevangen naar te kunnen kijken. Het Bush-presidentschap ligt nog te vers in ons geheugen. En behalve wat Bush-uitspraken en (fictieve?) scènes over het familieleven van Bush is er eigenlijk gewoon niet zo heel veel aan. 5/10 |
31-01-2009, 07:26 | |
De maand zit erop.
Januari Films 1. The Incredible Shrinking Man (Jack Arnold, 1957) :: 9.0 2. Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) :: 8.0 3. Goyôkiba: Kamisori Hanzô jigoku zeme (Yasuzo Masumura, 1973) :: 8.3 4. Goyôkiba: Oni no Hanzô yawahada koban (Yoshio Inoue, 1974) :: 8.5 5. Mishima: A Life in Four Chapters (Paul Schrader, 1985) :: 7.5 6. The Curse of the Cat People (Gunther von Fritsch, Robert Wise, 1944) :: 8.5 7. After Hours (Martin Scorsese, 1985) :: 9.0 8. Yes Man (Peyton Reed, 2008) :: 7.5 9. Diamonds Are Forever (Guy Hamilton, 1971) :: 6.7 10. Bigger Than Life (Nicholas Ray, 1956) :: 9.5 11. Sullivan's Travels (Preston Sturges, 1941) :: 10.0 12. Ziegfeld Follies (Lemuel Ayers, Vincente Minnelli, Roy Del Ruth, 1946) :: 6.5 13. Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) :: 8.5 14. The Duchess (Saul Dibb, 2008) :: 3.0 15. Visions of Light (Arnold Glassman, Todd McCarthy, Stuart Samuels, 1992) ::6.0 16. Joshuu 701-gô: Sasori (Shunya Ito, 1972) :: 8.0 17. The Talented Mr. Ripley (Anthony Minghella, 1999) :: 8.5 18. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 5.5 19. Days of Heaven (Terrence Malick, 1978) :: 10.0 20. Live and Let Die (Guy Hamilton, 1973) :: 7.5 21. Hannah and Her Sisters (Woody Allen, 1986) :: 8.5 22. The Purple Rose of Cairo (Woody Allen, 1985) :: 8.0 23. The Fugitive (Andrew Davis, 1993) :: 8.0 24. You Can't Cheat an Honest Man (Edward F. Cline, George Marshall, 1939) :: 9.0 25. Demolition Man (Marco Brambilla, 1993) :: 7.8 26. The Man with the Golden Gun (Guy Hamilton, 1974) :: 5.5 27. Non si sevizia un paperino (Lucio Fulci, 1972) :: 8.0 28. Bringing Up Baby (Howard Hawks, 1938) :: 10.0 29. It's Always Fair Weather (Stanley Donen, Gene Kelly, 1955) :: 8.0 30. Slumdog Millionaire (Danny Boyle, Loveleen Tandan, 2008) :: 6.7 31. Frost/Nixon (Ron Howard, 2008) :: 7.8 32. Dolores Claiborne (Taylor Hackford, 1995) :: 6.7 33. Will Success Spoil Rock Hunter? (Frank Tashlin, 1957) :: 8.5 34. Dogging: A Love Story (Simon Ellis, 2009) :: 6.0 35. Frozen River (Courtney Hunt, 2008) :: 5.5 36. Rachel Getting Married (Jonathan Demme, 2008) :: 9.0 37. Will Success Spoil Rock Hunter? (Frank Tashlin, 1957) :: 9.5 Statistieken Totaal 37 films (maandgemiddelde: 37.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 36. Totale speelduur: 3873 min. Aantal films / series herzien: 12. Best beoordeeld: Sullivan's Travels, Days of Heaven, Bringing Up Baby (10.0, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: The Duchess (3.0). Media-verdeling 7. 28. 2.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
|
31-01-2009, 08:07 | |
Slumdog Millionaire
Mooie film. Alleen had er van mij wat meer variatie in mogen zitten wat betreft het afwisselen tussen de vraag en het antwoord. Als je begrijpt wat ik bedoel En ik vond dat romantische juist leuk gedaan, want uiteindelijk is dat de motivatie van de jongen voor álles in zijn leven; de liefde voor een meisje. Ik vond dat erg goed uitgewerkt. 8,5/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
01-02-2009, 10:39 | |
Midnight Movie
Maffe horrorfilm over een bioscoop waar midden in de nacht een horrorfilm wordt vertoond, waarbij de moordenaar van de film letterlijk uit de film stapt en de medewerkers en bezoekers van de bios gaat vermoorden om ze vervolgens weer mee te nemen in de film. Vond het wel een origineel verhaal. Af en toe goede schrikmomenten en goed spannend, soms ook lachwekkend. Ik heb me er erg mee vermaakt. 7/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
02-02-2009, 10:12 | |
Is zeker aan te raden idd
Le Pacte des loups (2001) Heerlijke sfeer in een 18-eeuws Frankrijk en de film deed me qua sfeer en kleuren een beetje aan Vidocq denken. Het verhaal gaat over de Franse landstreek Gévaudan waar een groot beest rondloopt die mensen doodt, men vermoedt een wolf. Deze moet gedoodt worden door een ridder die in opdracht van de koning handelt. Het verhaal is mooi uitgewerkt, de actiescènes zijn erg sterk gefilmd, maar hier en daar wat onoverzichtelijk helaas. Prima film, zeker een aanrader als je van Franstalige films houdt. 8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. |
02-02-2009, 16:09 | ||
Citaat:
Gister Lucía y el Sexo gezien, maar omdat ik nogal ziek was, zakte ik af en toe weg.. Het duurde een tijdje voordat ik doorkreeg hoe alle relaties in elkaar zaten (ik denk ook omdat ik af en toe sliep ), maar ik vond het wel een goede film. |
02-02-2009, 17:16 | |
My Name is Bruce - 3/10
Bruce Campbell is wel leuk, maar verder een waardeloze film. Of nou ja, er is nog wel een lichtpuntje: het Chinese monster, dat een eerbetoon lijkt te zijn aan klassieke Chinese horror-martial arts als A Chinese Ghost Story en Mr. Vampire. Dat was wel leuk gedaan.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
02-02-2009, 18:17 | |
Paths of Glory (1957)
Hoe meer films ik van Kubrick zie, hoe meer ik hem ga waarderen. Hoewel dit in mijn ogen niet zijn beste film is, is het zeker een meesterwerk. Er wordt goed stilgestaan bij de moraal van oorlog en hoe makkelijk 'gewone' soldaten op worden geofferd voor het grote goed. 8.5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. |
02-02-2009, 18:48 | |
Milk.
Maakte de verwachtingen waar en bleek een zeer boeiend en compleet beeld van zowel de persoon Harvey Milk als de politieke/sociale beweging waar hij min of meer symbool voor stond. Vooral overdonderd door het acteerwerk; Sean Penn overtreft zichzelf en Emile Hirsch is ook weer verrassend sterk. Aanradertje.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
|
03-02-2009, 18:55 | |
Keane
Na 15 minuten uitgezet. Best wel knap hoe ze een onderwerp hebben gekozen voor die film waarbij iedereen volgens mij kan meevoelen (ontvoering van z'n kind op een moment dat-ie heel even de andere kant op keek) en daar zo'n ontzettend vervelende vaderrol bij kan schrijven dat we na 10 minuten al dachten: hoe lang duurt deze film? En na 15 minuten een andere zijn gaan kijken. Inheritance (Arven) De film die we vervolgens zijn gaan kijken. Aardige film wel. Psychologisch interessant. Leuk omdat ik veel in Zweden ben en Zweeds versta. Ben Hur Tja wat moet ik daar nou over zeggen. Wel lang overigens, ik zat 'm met m'n jongere broertje mee te kijken en ik was helemaal vergeten dat-ie zo ontzettend lang was.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
|
04-02-2009, 10:53 | |
Revolutionary Road
Mooie film. Op bepaalde momenten kon je de ongemakkelijkheid tussen beide karakters gewoon echt bijna voelen. Ook de hele sfeer van de suburbs en eenheidsworsten werd prachtig weergegeven. Maar op de één of andere manier kon de film me niet echt raken. Heel gek, want vond het echt een mooie film, maar ik kon me niet in de karakters verplaatsen. Ondanks de sterke rollen van zowel Winslet als DiCaprio. Daarom: 7,5/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
|
04-02-2009, 18:48 | |
Twilight
Voor de tweede keer, ik heb er een crush bij Het is natuurlijk wel een enorme tienerfilm, maar blijkbaar ben ik daar nog steeds gevoelig voor, want ik vind 'em echt tof! Mja, soms denk ik dat ik geestelijk nog 16 ben
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
|
05-02-2009, 19:11 | |
Slumdog Millionaires - 4/10
Blah, ik had eigenlijk helemaal geen zin in deze film, want het thema trekt me totaal niet. Maar ja, ik moest wel he? Sociale verplichtingen *mopperdemopper*. Aardig gegeven, saaie film. De dramatiek is erg plotgestuurd, de sprookjesachtige inslag vormt een slap excuus voor debiel gedrag van de hoofdpersoon, het einde is vrij lame en de bijrollen zijn niet interessant genoeg. En Danny Boyle verliest zich teveel in geregisseerde flair, terwijl dat helemaal niet zijn sterkste punt is. Al met al werd ik er niet door gegrepen, hoewel het spel vrij goed is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
07-02-2009, 19:17 | |
Verwijderd
|
Happy Go Lucky
Als ik ooit ga trouwen met een mens als Poppy, mogen jullie En dan die rare rij-instructeur. Hij mankeert iets (slechte jeugd, opgekropte woede, whatever), maar hoe en wat wordt nooit echt duidelijk en daardoor leidt die plotlijn naar niks. Wat wilde Leigh nou vertellen met dit verhaal? 5/10 |
07-02-2009, 22:20 | |
The Curious Case Of Bla bla bla
Te lang, te saai, te cliché, kolibries, en in essentie is het gewoon het lullige levensverhaal van iemand wier enige bijzonderheid is dat hij steeds jonger wordt. En daarbij heb ik zowel Pitt als Blanchett wel eens beter hun best zien doen. 5/10.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
|
08-02-2009, 00:20 | |
Frost/Nixon
Mijn geschiedenis kennis op dit gebied laat mij enorm in de steek dus ik kan wat dat betreft heel weinig zeggen. Ik vond dat beide acteurs een erg geloofwaardige persoonlijkheid neer zette, maar ik weet dus niet of het aansluit bij hoe Frost en Nixon echt waren (bijzonder irritant vind ik dat ). Maar goed, erg sterk acteerwerk hoe dan ook. Ik vond het ook een interessante film omdat het heel erg gemengde gevoelens op riep en de hele sfeer echt blijft hangen (nu 2 dagen later nog). Een aanrader wat mij betreft! Love actually Ik had het begin al gezien en zocht een simpele film omdat ik moe was. Deze stond in de kast dus ik heb 'm dit keer maar helemaal gekeken. Ik hou niet van zulk soort films, maar deze was in z'n soort dan wel weer leuk. Als je dan toch een simpele film zoekt, dan is dit wel een van de leukere (de andere opties die ik zo snel zag waren "the devil wears prada" en "legally blonde" dus zo ontzettend veel keuze had ik nou ook weer niet )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
|
08-02-2009, 11:06 | ||
Citaat:
Ook JFK (1991) (Ook van Oliver Stone) en Malcom X (1992) (Met Denzel Washington als Malcolm X) zijn films die op dit gebied erg hoog scoren
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. |
|
|