Oud 16-12-2013, 10:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ja! De animatiefilm uit 1966 is echt geweldig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2013, 16:29
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
World War Z

Het begint aanvankelijk best mooi qua muziek en beeld en het geeft de indruk dat we te maken krijgen met een film die iets meer sophisticated is dan de gemiddelde rampenfilm.
Helaas blijkt al snel dat ook deze rampenfilm niet aan cliché's ontkomt. Van de drukke weg in de stad met stilstaande auto's tot de nieuwsbeelden op tv die de situatie elders in de wereld laten zien; we've all seen it before.

Brad Pitt doet het -ondanks dat het een kleurloos personage is- wel goed als de hoofdrolspeler. De rest van de personages is inwisselbaar. Bij nader inzien, Brad zou ook zo vervangen kunnen worden door een Tom Cruise of een Will Smith, en de film zou nog steeds hetzelfde zijn.

De film heeft een aantal onbedoeld grappige plotontwikkelingen. Het meest lachwekkende moment was wel toen de jonge viroloog
Spoiler


De special effects zitten goed in elkaar. Memorabel is de
Spoiler
. Ik ben geen fan van de moderne, snelle zombie (hou meer van de langzame, moaning zombie), maar dat zag er wel goed en dreigend uit.

De film is verder helaas niet bijzonder spannend, maar weet op het eind nog wel wat spanning op te bouwen met de setting, een verlaten lab met flikkerende tl-buizen. Maar het is allemaal niet genoeg.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 16-12-2013 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 18:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
2000, kun je de oude aanraden?
Die is fantastisch. En maar vijfentwintig minuten, trouwens.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 19:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
World War Z

-
Wel leuk om te weten dat alles vanaf de vliegtuigcrash reshoots zijn
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 16-12-2013 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 20:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
The Hobbit in iMax 3D HFR en dat zag er echt fantastisch uit. Het is wel echt een tussenfilm, ik vraag me daarmee af of 2 delen gewoon niet beter was geweest. Maar goed, ik ben een nerdje en kan dit wel waarderen met al die extra stukken enzo.
Spoiler
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 00:00
Verwijderd
1 deel was zat geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 00:09
Verwijderd
Saving Mr. Banks
Gewoon een fijn filmpje, met een toffe Emma Thompson en Paul Giamatti. Wel ontzettend zoetsappig Hollywoodish, maar ach. En nu wil ik Mary Poppins kijken <3

7,5/10
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 17:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
How the Grinch Stole Christmas (1966)

Ja, gewoon heerlijk

7,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 21:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ja! De animatiefilm uit 1966 is echt geweldig
Citaat:
Die is fantastisch. En maar vijfentwintig minuten, trouwens.
, Dan ga ik die binnenkort meer eens bekijken
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 23:41
Verwijderd
The Butler.
Prima Hollywoodsentiment dat op oscars aast. Gewoon lekker onderuitgezakt kijken en denken "ooh wat erg allemaal" en dan weer naar buiten lopen en de helft alweer vergeten zijn.
7/10
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 15:56
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Gewoon lekker onderuitgezakt kijken en denken "ooh wat erg allemaal" en dan weer naar buiten lopen en de helft alweer vergeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 19:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Impossible

Waargebeurd verhaal over de tsunami-ramp in 2004.
De nadruk ligt op één gezin, hun strijd om te overleven en de zoektocht naar elkaar. Dat levert enkele mooi gefilmde beelden op, van zowel de ramp zelf als de emoties van de hoofdrolspelers. Bij vlagen is de film ook erg ontroerend en is het leed (en de fysieke pijn!) goed voelbaar.

Toch vind ik dat de film de ramp iets te eenzijdig belicht. Door slechts te focussen op dat ene gezin en hun ontberingen (en kleine momentjes van blijdschap), komt de omvang van de ramp niet zo heel goed over. Soms zijn er beelden van parkeerplaatsen vol lijken of volle ziekenhuizen, maar dat is maar sporadisch. Ik had graag meer beelden willen zien van overstromende dorpen en de 'aftermath', om een indruk te krijgen van de verwoesting. Nu is het aantal van 230.000 doden voor mij nog steeds niet meer dan een statistiek.
Dat is misschien wel het jammere aan de rampenfilm als genre. Focus je op teveel mensen tegelijk, dan verlies je als kijker de emotionele binding, maar als je teveel op één gezin focust, wordt het te triviaal.

Wel vond ik de golf die op de kust sloeg mooi gefilmd, erg realistisch. De kracht van de stroming onder water (met alle puin die tegen je aan botst) was ook goed weergegeven.

Soms stoorde ik me aan het slechte geluid. Spraak was vaak onverstaanbaar en de subs waren ook vaak in het Engrish, dus dat hielp ook niet echt mee.

Kortom, mooie, ontroerende film, maar er had meer in gezeten.

7,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 19-12-2013 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 17:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Miracle on 34th Street (1947)

Dit is één van de beste en mooiste kerstfilms die ik tot nu toe gezien heb, net achter It's a Wonderful Life. Prima verhaal met courtroomdrama in een kerstfilm.

8,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 21:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Miracle on 34th Street (1947)

Dit is één van de beste en mooiste kerstfilms die ik tot nu toe gezien heb, net achter It's a Wonderful Life. Prima verhaal met courtroomdrama in een kerstfilm.

8,8/10
En er wordt nog Sinterklaas Kapoentje in gezongen ook!
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 21:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En er wordt nog Sinterklaas Kapoentje in gezongen ook!
En verstaanbaar Nederlands gepraat in tegenstelling tot te veel Amerikaanse films waar het net Zweeds lijkt (niet ondertiteld op de BluRay met Engelse subs overigens )
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 22:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En verstaanbaar Nederlands gepraat in tegenstelling tot te veel Amerikaanse films waar het net Zweeds lijkt (niet ondertiteld op de BluRay met Engelse subs overigens )
Het is volgens mij nooit ondertiteld geweest. Dat geeft de scène ook juist z'n kracht; het feit dat je minutenlang naar een conversatie zit te kijken waar de doelgroep van de film niets van begrijpt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2013, 13:46
Verwijderd
The Young and Prodigious T.S. Spivet.
Ja, fijn filmpje weer van meneer Jeunet. Meteen herkenbaar als een film van hem, in zowel beeld als dialoog als montage als alles. Toch vond ik hem minder dan al zijn andere (allen Frans) films die ik heb gezien, en dat zijn ze zo'n beetje allemaal. Vooral het einde vond ik wat afgeraffeld.

7,8/10
Met citaat reageren
Oud 23-12-2013, 17:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
The Skeleton Key (2005)

Ik vond het verhaal wel goed, maar de film zelf niet zo boeiend. Tegen het saaie aan.

6/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2013, 21:20
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Final Destination 1 t/m 5

Final Destination 1 en 2 zijn gaaf, zeker omdat het in elkaar overloopt. Dan heb je deel 3, waarin ze refereren naar 1 en 2 en waar er ook weer over nagedacht is. En dan heb je 4, wat een loeder van een film. Die hadden ze er net zo goed uit kunnen laten, want de sterfgevallen waren duidelijk niet zo inventief als in de eerste 3 en het verhaal stond naar mijn idee totaal los van de eerste 3. Het enige goede aan deel 4 was Shantel Vansanten (met haar mooie benen die vervolgens in een roltrapmotor terecht komen ). Ik miste die neger ook trouwens, die ik ervan verdenk de Dood zelf te zijn, alleen in dit deel.
En dan nummer 5, net als je denkt dat het niet meer leuk kan worden, zeker na deel 4 niet, wordt het toch nog briljant. Toen ze in het vliegtuig stapten, zat ik al 'OMG vlucht 180!' en ja hoor gaaf dat het full circle is. Dat het geen geweldige hoogstaande films zijn, weet ik, maar ik vond het toch leuk en de volgende keer laat ik deel 4 er gewoon uit.

Alles bij elkaar, gemiddelde naar beneden gehaald door deel 4:
7/10

Prima vermaak
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2013, 14:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The Hobbit: The desolation of Smaug

Wel leuk, maar niet episch en ik hoef deze film ook maar één keer te zien. Toch ben ik benieuwd naar deel 3.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-12-2013, 22:07
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Great Gatsby

Draak van een film. De hele film lijkt op een slechte HDRI-foto, met veel te felle kleuren, raar belichte shots en veel te veel lelijke cgi.

Ik hoopte dat de film juist een authentieke 20's uiterlijk en verhaal zou hebben. Maar nee, de jaren '20 zijn superdik aangezet met karikaturale figuren en feestjes, waarin de feestgangers tot overmaat van ramp dansen op hedendaagse popnummers van Fergie en Will.I.Am, Jay-Z en fucking Kanye West.
Ik had het kunnen weten, iemand als Baz Luhrmann heeft schijt aan authenticiteit en gebruikt waar hij kan moderne muziek om de boel op te leuken. Het werkt hier niet.

Nou, dan maar hopen dat het verhaal nog wat kan boeien, maar helaas, ik moet dik 2 uur kijken naar lang uitgerekte shots van overbewerkte, opgepoetste landhuizen en landschappen, met zoveel melodramatiek dat een soapregisseur zich er nog voor zou schamen.

Ergens hield ik mijn achterhoofd nog de hoop (ja, net als Gatsby heb ik ook een extraordinary gift for hope! ) dat er wel een sublieme ontknoping zou volgen, die spontaan de verloren anderhalf uur van mijn leven goed zou maken, maar je ziet het al ver van tevoren aankomen en het weet geen gevoelige snaar te raken.

De acteurs doen nog hun best om hun acteertalent te uiten, maar zijn zo strak geregisseerd dat alles geforceerd overkomt. Zonde van het talent, want Leonardo, Tobey en Carey zijn uitstekende acteurs en tot veel meer in staat dan dit soort kapotgeregisseerde lariekoek.

4,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 00:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Heb office space gekeken, feest van meme-herkenning schaamtelijk genoeg. En een scène die ook in family guy gebruikt is. Verder wazige film, maar entertaining genoeg
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 08:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Singin' in the Rain (1952)

Herkijk en nog steeds gewoonweg een briljante film met heerlijke liedjes, prachtige slapstick en een ongelooflijk tempo

9/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 09:20
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
The Godfather (allemaal)

Mooie film, gaat over de Maffia en de films zijn best oud maar nog steeds goud xD.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 11:23
Verwijderd
Citaat:
The Young and Prodigious T.S. Spivet.
Ja, fijn filmpje weer van meneer Jeunet. Meteen herkenbaar als een film van hem, in zowel beeld als dialoog als montage als alles. Toch vond ik hem minder dan al zijn andere (allen Frans) films die ik heb gezien, en dat zijn ze zo'n beetje allemaal. Vooral het einde vond ik wat afgeraffeld.

7,8/10
Heb je het boek gelezen? Één van de beste boeken die ik dit jaar gelezen heb
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 15:18
Verwijderd
Oeh, dan moet ik die nog maar eens gaan lezen dan!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 20:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Filmmarathon:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring EE (2001)
9.8/10

The Lord of the Rings: The Two Towers EE (2002)
9.8/10

The Lord of the Rings: The Return of the King EE (2003)
9.8/10

The Hobbit: An Unexpected Journey EE (2012)
9.5/10

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
9.8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 21:06
Verwijderd
ha.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 23:35
Verwijderd
Pff, jij liever dan ik

Monsieur Lazhar.
Nondeju gewoon weer tranen in m'n ogen, en ik was niet de enige in de kamer. Fucking goeie film.

9,3/10
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 18:41
Commander2
Avatar van Commander2
Commander2 is offline
The Conjuring

Had hem minder verwacht dan dat hij was, topfilm, alleen is het verhaal soms moeilijk te volgen

9/10
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 18:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
My Sisters Keeper

Wel aangrijpend, maar ook vreselijk irritant en verwarrend door overmatig gebruik van flashbacks.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 19:36
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
The Shining

Een van de klassiekers in het horrorlandschap, en ik snap nu waarom. Zonder al te veel schrikmomenten, gore en special effects toch huiveringwekkend, bijna de hele film door. De spanning van een desolate, van de buitenwereld afgesloten omgeving als een leeg hotel hoog in de bergen en een vader die doordraait en waaraan niet te ontsnappen valt doen 't hem.

9,5/10
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 21:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Filmmarathon:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring EE (2001)
9.8/10

The Lord of the Rings: The Two Towers EE (2002)
9.8/10

The Lord of the Rings: The Return of the King EE (2003)
9.8/10

The Hobbit: An Unexpected Journey EE (2012)
9.5/10

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
9.8/10
Wat maakt dat je er een 9,8 van maakt ipv een 10?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 00:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Omdat de perfecte film bijna onmogelijk is en hoe goed ik de verfilmingen van Jackson ook vind en ze wat mij betreft grenzen aan perfectie zijn ze het niet.

Een 10 is voor mij alleen voorbehouden aan 12 Angy Men en The Shawshank Redemption
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 16:25
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Volgens mijn profiel op 'n filmsite heb ik dit jaar alleen al 44 films gezien die ik een 10 geef. Morgen zie ik de nieuwe Hobbit, maar ik betwijfel of het de eerste 10 van 2014 gaat worden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 16:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier mijn eindejaarslijstje van 2013:

Spoiler
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 18:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb 104 nieuwe films gezien, waarvan nul tienen. Wel wat achten en negens.

Turk, welke films gaf je een 10?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2014, 12:17
nathalie02
nathalie02 is offline
Blue crush uit 2002 die zich afspeelt op hawai ( er is een latere deel die in africa maar is niets aan )
Costa ( zowel de film als tv serie )
Philine zegt sorry
vollemaan
american grafitty
cocktail ( heerlijk romantisch)
Fame
grease
Met citaat reageren
Oud 01-01-2014, 16:11
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb 104 nieuwe films gezien, waarvan nul tienen. Wel wat achten en negens.

Turk, welke films gaf je een 10?
Niet 44 films uit dit jaar hè, maar 44 films die ik dit jaar gezien heb. Waaronder The Seventh Seal, Jaws, The Big Heat, The Passion of Joan of Arc, Starship Troopers, Throne of Blood, RoboCop, Airplane!, The General, The Iron Giant, Death Proof en The Kid.

Van de films die dit jaar uitgekomen zijn geef ik tot nu toe alleen The World's End een 10. Maar ik heb nog wat in te halen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 01:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Hobbit: The Desolation of Smaug

Iets beter dan de eerste, maar ik begin het kitscherige pretpark Middle Earth nu toch wel goed zat te worden. De Hobbitfilms zijn er meer voor de worldbuilding dan voor het verhaal, maar de wereld die Jackson bouwt is gewoon vrij lelijk en saai.

Er zijn een paar aardige momenten, met name de cameo's van Bilbo, het enige personage in de film waar ik achter sta. Helaas spenderen we het grootste deel van de tijd echter in het gezelschap van volstrekt vergetelijke personages met hun eigen nutteloze subplot, met als dieptepunt de romantische verwikkelingen tussen dwerg 6 en een of andere elf.

Tekenend zijn de vele momenten waarin Legolas ergens op gaat surfen; een cool moment in LOTR, hier irritante en repetitieve fanservice. Zoals eigenlijk de hele film.

3,5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 15:49
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet 44 films uit dit jaar hè, maar 44 films die ik dit jaar gezien heb.
Ja, ik snapte het Ik bedoelde met nieuwe films dan ook films die ik nog niet eerder heb gezien.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 16:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Chugyeogja / The Chaser (2008)

Na eerder de Koreaanse film Hwanghae (The Yellow Sea / The Murderer) te hebben gezien, wilde ik ook die andere film van dezelfde regisseur zien.

The Chaser heeft dezelfde twee acteurs als The Yellow Sea, maar de film staat op zichzelf.

De film is een stuk rustiger en langzamer dan The Yellow Sea, weinig vechtpartijen en bloederige confrontaties. Wat niet wil zeggen dat The Chaser geweld mijdt; het geweld is hier iets macaberder en realistischer. Het verhaal is hier en daar een beetje onnodig ingewikkeld, met extra personages die verder weinig toevoegen.
Ook is er een goede mix van geweld, humor en drama, hoewel het op het eind te lang gaat duren. De film had gemakkelijk een kwartier tot half uur korter gekund.

Al met al vond ik The Yellow Sea net iets spannender en leuker. Dit voelde soms wel een beetje aan als een standaard 'serial killer on the loose' politieverhaaltje.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 22:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Adventures of Sherlock Holmes (1939)

Nogal niksige Holmesfilm die bijzonder weinig met de boeken van doen heeft, en eigenlijk net zo goed over een andere detective zou kunnen gaan. Op een mooie vertolking van Basil Rathbone na is het een uiterst gemiddeld misdaadavontuur.

6/10

Sherlock Holmes and the Secret Weapon (1942)

Dat lijkt er al meer op; nog niet zo goed als de latere Holmsen van Universal, maar de serie gaat de goede kant op: het verhaal is een onzinnige, maar samenhangende berg gekkigheid, met veel vermommingen, een geheime code, een geheime doorgang en meer van dat fraais. En nazi's, natuurlijk, want Holmes zit nu opeens in de jaren '40 en moet Britse staatsgeheimen veilig houden. Waarom een amateurdetective die baan krijgt, geen idee. Maar dat is Universals Holmes voor je.

7/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 00:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Su-Ki-Da (2005)

Waar te beginnen?

Het eerste half uur is een herhaling van dezelfde soort scenes: dan zitten ze weer hier, dan staan ze weer daar, een beetje doelloos te mijmeren bij het water of op een weggetje.
De film probeert een verhaal te vertellen over een opbloeiende liefde, maar het is allemaal veel te vaag en saai.

De mannelijke hoofdrol is een saaie mute jongen die een beetje amateuristisch op een gitaar plingelt bij het water en zich verder nogal awkward gedraagt rond meisjes. Het meisje heeft schijnbaar ook een chromosoom teveel want zij kan weinig anders dan hem wat aanstaren, af en toe giechelen of janken.
Gesprekken verlopen moeizaam. Veel stiltes, vage blikken en een soort stomme Japanse nederigheid maken elke scene onverdraaglijk saai, met zo nu en dan nog een cliché shot van voorbijgaande wolken.

Het tweede deel van de film speelt zich jaren later af en daarin hebben de personages al iets meer persoonlijkheid gekregen, maar het is nog steeds langdradig en vervelend.
Ik heb het echt zo gehad met die art-housefilms waar ze onder het mom van naturel acteerwerk en rauw realisme de camera maar zo lang mogelijk laten draaien terwijl er niks gezegd wordt. Waar Transformers een hoop druk gedoe zonder inhoud is, is Su-Ki-Da een hoop nietsdoenerij zonder inhoud.

Natuurlijk zijn de recensies op Moviemeter weer lovend, met superlatieven die zelfs God nog overdreven zou vinden. Ik citeer:

"De kleuren zijn nog mooier, nog subtieler gekozen. De shots van de luchten magisch. De kleine stiltes, de haast niet vast te leggen lentebries. De kille zon en de ijle atmosfeer, die zo fijn aan je huid voelt. Su-Ki-Da is dit alles (en meer)."

Mag ik een teiltje?

3,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 02:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Enchanted

Leuk, een Disney die allemaal referenties naar zijn eigen films geeft, het is bijna een parodie. Goed gecast en zoals het hoort, enigszins voorspelbaar, maar toch heel leuk.

Limitless

Goeie film, ging niet zoals ik had verwacht. Je zit de hele film te wachten tot hij door zijn pillen heen is en daar wat op moet verzinnen, en dat gebeurt maar niet. Gaaf vind ik dat soort dingen.

Hancock
Traag begin en dan een hele snelle ontknoping, hadden ze naar mijn idee beter kunnen uitwerken. Jammer, maar toch niet slecht bedacht.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 23:15
Verwijderd
Citaat:
The Adventures of Sherlock Holmes (1939)

Op een mooie vertolking van Basil Rathbone na is het een uiterst gemiddeld misdaadavontuur.
!
Is dit waarom die detective in de Speurneuzen Basil heet en een rat is?

Edit: nee, Basil is een muis

Edit: aha! Toch wel! De film is gebaseerd op het boek "Basil of Baker street" en daarin is de titelmuis vernoemd naar Basil Rathbone.

Laatst gewijzigd op 06-01-2014 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2014, 23:08
Verwijderd
Inside Llewyn Davis.

Ik hou hiervan. 8,8/10
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 17:43
Verwijderd
Mandela: long walk to freedom.

Ik verwachtte er niet veel van, door de matige recensies, maar ik vond het werkelijk indrukwekkend. Stringer Bell doet het keigoed.

8/10
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 00:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Gravity

Intense film met Bullock in een misschien-wel-comeback-rol, waarbij de nadruk ligt op de ervaring in space. Het verhaal en plot zijn eenvoudig, maar door het spelen met geluid en viewpoints weet de film 90 minuten lang te boeien, omdat je het gevoel krijgt dat je je net als de hoofdrolspelers in de ruimte bevindt.

Prachtig vormgegeven ook, met alle special effects die overtuigend werken en waar je je echt middenin lijkt te bevinden. In 3D zal dit een geweldige bios-ervaring zijn.

Er zal ongetwijfeld één en ander niet realistisch zijn (al is het alleen maar dat ze al die debris-regens overleeft) maar de spanning is goed voelbaar.
Clooney vond ik soms een beetje te nonchalant (misschien ook niet de meest geschikte acteur, iets teveel playboy), maar hij wist nog wel een betrouwbare, geruststellende astronaut te portretteren. Zijn beslissing vond ik een beetje abrupt en uit het niets komen, maar voor het plot was het noodzakelijk.

Spoiler


Maar goed, heb er van genoten, dus een dikke 8.

8,3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 10-01-2014 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 00:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Offtopic: Comeback? Was ze weg dan?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.