Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 11:48
zeekoe
Avatar van zeekoe
zeekoe is offline
Mensen dit wordt een lang verhaal en ik hoop dat jullie ook het geduld hebben om het te lezen en mij na dit verhaal een advies kunnen geven wat ik er mee moet doen.

Het zit zo.. Im heb al 6 maanden een relatie met een hele lieve leuke jongen genaamd Bart. Bart ziet er niet slecht uit en hij heeft genoeg belangstelling van vrouwen. Maar bovenal is het een lieve jongen of laten we het anders zeggen hij was altijd heel erg lief in de begin periode van onze relatie. Bart en ik hebben een beetje problemen. We zitten om dit moment in een heel erg diep dal. Nou wat is nu het probleem, we weten niet meer of we wel of niet verder met onze relatie moeten gaan. We houden allebei heel erg veel van elkaar en we geven in ieder geval een hoop om elkaar (ik in ieder geval) de laatste tijd is Bart nogal geheimzinnig vaak afwezig en er is vaak ruzie. Ruzie.. Ruzie over mijn gezeik, mijn onzekerheid en zijn vage gedrag. Het gezeik houd in dat ik vaak dezelfde vragen stel.. Bijvoorbeeld dat hij een avond is wezen stappen in Groningen met vrienden en hij gaat daar alleen heen met de trein heen. Dan stel ik de volgende dag 10 keer de vraag of het leuk was, met wie die was en wat hij heeft gedaan. Daar wordt ie helemaal gek van, maar nu weet ik dat dat in mijn karakter zit. Omdat mijn vader ook altijd dezelfde zinloze vragen 30 keer stelt. Door mijn onzekerheid stel ik ook vaak de vraag Hou je nog wel van me honderden keren op een dag. Bart heeft soms ook een groot geld bedrag in zijn broekzak zitten en ik vraag elke keer weer waar dat vandaan komt en iedere keer is het hetzelfde antwoord ja dt was nog van een openstaande lening uit de vroegere periode wat ik nog terug krijg. (kort over Bart; Bart is vroeger erg veel in Amsterdam tussen de foute figuren geweest) Ik heb hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen.. Of ik ben misschien achtelijk. Nu heb ik gisteren met zijn ex gewerkt in de winkel en hij had me al gewaarschuwd van de week dat ze veel liegt en dingen verzint. (of hij dekt zichzelf hier goed mee in) Ik had er helemaal geen zin in gisteren omdat ze me vorige week op een verjaardagsfeestje met collegae had gezien en ik had redelijk wat alcohol op maar ik had een leuke avond en ik stond aardig wat met de mannen te praten (meer mannen op het werk dan vrouwen) en te dansen, maar zij was er ook. Nu hebben Bart en zij nog kontact met elkaar en vraag me niet waarom want ik zou niet omgaan met iemand die liegt en dingen verzint, maar das mijn mening. De dag na dat feestje had zei bart gesproken en ze wist niet wie ik was maar vertelde Bart wel dat er een meisje was dat bij hem uit de omgeving kwam en veel gedronken had en zich als een slettebak had gedragen. Hier had ik met Bart ruzie over gekregen maar dat was uitgepraat maar hierdoor had ik toch geen zin om met haar te werken. Maar zo positief als ik ben was ik met volle moed gegaan. En ik deed echt me best deed vriendelijk.. Zette thee en koffie en betrok haar in gesprekken.. Totdat ze op een gegeven moment vroeg of ik een vriend had, Waarop ik zei: Ja, en je weet heel erg goed wie dat is. Nee dat wist ze niet en zo ging dat ja nee spelletje door. Uiteindelijke conlclusie zei vertelde dat ze al sinds 2 maanden weer een relatie met hem had en hem anderhalve week geleden voor het laatst had gezien precies een dag waarop ik niet bij hem was. Ik begin nu zo te twijfelen. Is zij aan het stoken of kan bart gewoon zo goed liegen en ben ik zo naief dat ik erin trap? bart wordt gek van mijn gezeik.. Ik heb hem gisteren voor de keuze gesteld gaan we door of stoppen we. Hij twijfelt en hij weet het niet dan is het ja dan is het nee.. Maar als hij daadwerkelijk gek van me wordt kan ie er zo mee stoppen maar dat doet hij, waardoor ik denk dat hij wel degelijk om me geeft lijkt mij. Maar ik mis de aandacht en de liefde die ik van hem krijg waardoor ik onzeker wordt. Ik weet het niet meer hoor. doorgaan of stoppen... Het liefst ga ik door omdat ik weet dat we ook zoveel goede momenten hebben gekend en nog steeds, maar liegt hij de hele boel bij elkaar, is zij aant het stoken of ben ik paranoia geworden?

Ik hoop dat jullie mij verhaal een beetje bergrijpen en me kunnen helpen, mocht je vragen helpen stel ze gerust....
__________________
als het puntje bij paaltje komt ben jij dan het puntje of het paaltje ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2003, 12:01
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ik zou eens gaan praten met dat meisje en dan samen met bart
zo kan zij zich er niet onderuit lullen en hij ook niet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:14
silla02
silla02 is offline
hey..


Ik heb je verhaal gelezen!Ik herken veel van jou in mezelf! Ik heb dus ongeveer hetzelfde gehad met mijn vriend en zijn ex! Ik ben heel erg onzeker geworde na een relatie met een andere jongen. Maar mijn vriend ging dus elke keer alleen stappe en ik vond dat niet zo heel erg leuk, ik was toch bang dat er iets zou gebeuren! Totdat ik oppeens een vervaal te horen kreeg wat zij had vertelt tegen mijn ex. K kreeg dus te horen dat hij na ut stappe met haar naar bed was geweest en ze wist de data nog enzo..zo waren er dus nog meer dingen ik wer d echt helemaal gek toen ik dat hoorde! en omdat het op dat moment al nie zo lekker ging met mijn vriend had ik dus ook mijn twijfels, ik heb hier met mijn vriend over zitte prate en haar toen opgebeld! Ik heb toen bijna een half uur haar verhaal aangehoord. Volgens haar waren er dus nog een paar anderen die erbij waren dus ik heb het ook aan hun gevraagt, en het scheen dus helemaal niet waar te zijn! Ze heeft ut wel bij meer ex-vriendinnen bij hem geflikt!

dit is de korte versie van ut verhaal..

Om op jouw verhaal terug te komen..Ik denk dat je het er beste met je vriend over kan praten! Ook zijn kant aanhoren enzo. Want ik neem aan dat je alleen haar kan heb gehoort. HOelang hebben zen eigenlijk wat met elkaar gehad? En hoe oud is je vriend en zijn ex?

Nouja als je erover wilt praten ofzo moet je het maar zeggen dan geef ik je wel mijn emailadres of jij de jouwe! Ik hoor het nog wel en suc6 he!!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:55
zeekoe
Avatar van zeekoe
zeekoe is offline
ik heb dus zijn kant van het verhaal gehoord en hij zegt dat ze het verzint en dat het niet waar is, waarom keek hij mij lang genoeg me in de ogen aan om hem te geloven... En waarom zou hij liegen? Als hij echt zo gek van mij gezeik en dergelijke wordt dan had hij me gisteravond aan de kant gezet want ik had hem de keuze voorgelegd alleen maar JA of NEE zeggen is genoeg maar hij twijfelt net zoals ik dus.. waarom zou hij liegen? Mijn vriend is 23. En zij is 20 geloof ik dat weet ik niet zo zeker.

En volgens mij hebben ze niet langer dan 5 maanden een relatie gehad...

Ik word nog onzekerder
__________________
als het puntje bij paaltje komt ben jij dan het puntje of het paaltje ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 13:06
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Hmmmz praat eens tegelijk met dat meisje en met bart!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 13:09
silla02
silla02 is offline
Jah..mijn vriend zegt ook altijd dat ik zoveel zeur enzo, maar ik heb zoiets: Als hij meer rekening met mij houd hoef ik om die dingen ook niet meer te zeuren. Maar nou zeur ik volgens hem wel supersnel. Als ik gewoon iets zeg zeur ik al

Ik heb in die tijd ook superveel getwijfelt of ik wel of niet door zou gaan met hem..Ik heb uiteindelijk toch gekozen om verder te gaan ik had toen 3 maanden wat en nu een jaar en toch blijf ik nog wat onzeker! En die ex zie ik ook nog af en toe...

Misschien helpt ut beter als je de reden weet waarom het uitgegaan is tussen die 2. Ik wist het naderhand ook en dat kan helpen. Alleen voor mij was het wat moeilijker want die 2 hebbe 3 jaar wat gehad en ja die hebbe dus ook wel veel dingen met elkaar gedeeld!!

Wat bij mij wel zo was, is dat hij er ook heel erg onzeker over was, hij wou me absoluut niet kwijt en hij heeft haar ook flink de waarheid verteld. Hij uit bijna nooit zijn gevoelens maar ik merkte aan hem dat tie ut kut vond als ik haar zou geloven! Want dan had ze het weer voor elkaar..

Hij ziet en spreekt haar nu weer en daar word ik nog best onzeker van maar ik heb gezegt: Als ik merk dat ze weer begint met die verhalen, dan wil ik dat hij het contact afkapt, als hij dat niet wil...dan moet hij kiezen..zij of ik
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 14:43
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
zeekoe schreef op 14-10-2003 @ 13:55:
en betrok haar in gesprekken.. Totdat ze op een gegeven moment vroeg of ik een vriend had, Waarop ik zei: Ja, en je weet heel erg goed wie dat is. Nee dat wist ze niet en zo ging dat ja nee spelletje door.
dit lijk mij dat dat meisje liegt (en dat ze het niet kan)
ik zou het met beide erover hebben en proberen toto die tijd niet teveel erover te hebben en je vriendje de voordeel van de twijfel geven

PS als je steeds hetzelfde vraagt en 100x vraagt of ie van je houd komt dat bij hem waarschijnlijk over van ze vertrouwd me niet dus dat moet je proberen niet te veel te doen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:11
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
mee eens, hoe moeilijk 't dan ook is, probeer wat minder onzeker te zijn over of hij nog wel van je houdt. En zelfs de kleinere dingen, zoals vragen of het gezellig was, niet al te vaak vragen. Dat begint na een tijd ook te irriteren.

Heel veel succes, en ga idd met z'n 3en een keertje praten!
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
tja, 't is moeilijk af te leiden wie er liegt. Het is wel een bekend bitchy trucje van meiden die hun ex terug willen om te stoken in de nieuwe relatie van hun ex. Dus aan de ene kant zou ik zeggen: yeah right... Maar aan de andere kant... Je weet het nooit zeker. Je hebt nu zijn kant van het verhaal gehoord, en hij zegt als ik het goed begrijp dat er niets van waar is. Ik zie geen reden waarom hij zou liegen als hij toch nog steeds ervoor kiest om bij jou te blijven (twijfelen is vaak uitstel van executie in de hoop dat het goedkomt), maar toch... Je weet het nooit. 1 ding is zeker: 1 van beiden kan liegen alsof het gedrukt staat. De truc is erachter te komen wie.

Kan zelfs zijn dat ze allebei staan te liegen. Dat bv je vriend die 2 weken terug een "slippertje" heeft gemaakt met zijn ex uit pure ellende en twijfel en het daarna meteen wou afkappen, terwijl zijn ex het serieus neemt. Kan ook nog...

Het is belangrijk om erachter te komen wie nou de waarheid verteld om een stuk onzekerheid weg te nemen. Dus ik zou ze idd allebei bij elkaar zetten, erbij gaan zitten en precies vragen wat hoe en wanneer. Dan kunnen ze er beiden niet onderuit. Als hij (of allebei) dan liegt, dan lijkt het me een duidelijke zaak: bye bye. ALs zij liegt, dan zou ik hem idd voor de keuze zetten: dit wil ik niet langer doormaken het is zij of ik.

Als ie dan nog voor jou kiest, probeer dan precies te achterhalen wat hem dwarszit. Alleen overmatig vragen stellen is vaak niet het enige. Als het tot uitbrsting komt is het vaak een ophoping van meerdere kleine dingetjes bij elkaar en datgene wat de emmer doet overlopen is hetgeen wat je het meest te horen zult krijgen. Als je eenmaal alles weet wat hem dwarszit, probeer dat dan te verbeteren aan jezelf. Vertel hem ook precies wat jou dwarszit aan hem. Da's vast niet alleen zijn ex. Een relatie betekent geven en nemen. Als hij jou zover krijgt dat jij je 'gezeur' gaat minderen/wegwerken of dat iig probeert, zal hij ook iets moeten doen om jou meer op je gemak te stellen, zoals bijvoorbeeld minder uitgaan zonder jou, iig naar plaatsen die ver weg zijn.

En neem ook even een stapje terug. Probeer niets te overhaasten, claim elkaar absoluut nooit, probeer compromis te stellen. Gaat het dan na verloop van tijd nog niet beter, dan is het een verloren zaak hoe hard het ook klinkt, en kan je beter op zoek gaan naar een ander. Maar als jullie echt nog zoveel van elkaar houden, dan moeten jullie eruit kunnen komen. Als jullie beiden maar goed realizeren dat een relatie geven en nemen is en niet alleen nemen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:19
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Offtopic: Ligt het niet aan de naam dat alle Bart-en afwezige figuren zijn?

Ontopic: Tijd voor een Goed Gesprek met je vriend. Hij mag de confrontatie met jou nu wel eens aangaan, en vertellen hoe het in elkaar zit. En daarna moet jij besluiten wat je er van denkt, en hoe je verder wilt.

Succes!!!
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 09:05
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
bart lijkt me niet zo'n leuke jongen
je verdient wel wat beters dan een liegende papzak!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Zwanger???
sweetgirl00
1 12-04-2006 14:09
Verhalen & Gedichten Nep
Inferno
3 25-06-2004 18:54
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 18:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 06:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.