Oud 23-11-2010, 16:12
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Hoi, hoe maak ik het beste spacecake? Ik en een vriendin willen dit deze week doen, dus voor twee personen. Wie heeft een goed recept? En hoeveel gram?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2010, 16:24
Pyro Power
Pyro Power is offline
De werking van spacecake is dat de gevoelens vele malen sterker worden en men stoned of high wordt. Daarom is het sterk af te raden in een depressieve bui spacecake te nuttigen. Het kan twintig tot negentig minuten duren voordat de spacecake zijn werk doet!

Ingredienten voor de spacecake:
- 200 gram bloem
- 200 gram zachte boter
- 8 gram wiet (of 0,5 gram per persoon)
- 3 eieren
- 1 Zakje bakpoeder
- 1 Zakje vanillesuiker
- Snufje zout
- Klein scheutje melk
Verkruimel de wiet en haal de grote blaadjes en alle takken eruit.
Meng alle ingredienten door elkaar met een electrische mixer. Als laatste de wiet toevoegen,
Goed op kloppen tot het een luchtig mengsel is.
Spacecake massa in een ingevette cakevorm gieten en 1 uur op 180 graden in de oven.
Cake laten afkoelen dan pas kan je hem mooi uit de vorm halen, en smullen maar!

Spacecake bakken met wietboter, Ingrediënten:
1 pak cakemeel
200 gram wietboter (zie recept wietboter)
200 gram suiker
1 zakje vanille suiker (of geraspte citroen schil)
3 eieren
50 ml. melk (ongeveer 4 eetlepels)
1 cakevorm

Bereiding van de spacecake:
Zorg dat alle ingrediënten op kamer temperatuur zijn. Verwarm de over voor tot 160 graden.
Vet de cakeschaal in met boter en gooi er een beetje cakemeel tegenaan.
Doe de boter, suiker en vanillesuiker in een kom en mix tot een lichtgekleurde romige massa.
Mix de eieren er één voor één doorheen. Na het laatste ei nog 5 min. mixen in mixer met hoogste stand.
Voeg dan langzaam de cakemeel en de melk toe en mix tot het glad is. Doe dan de beslag in de bakvorm en strijk de bovenkant glad. Bak de cake circa 1 uur en 15 min. gaar en goudbruin.

Als je met een sateprikker (of ander dun scherp voorwerp) in het midden van de cake prikt en de prikker komt er schoon uit, dan is de cake ok. Laat de cake dan een minuut of 5 afkoelen en haal de bakschaal er af (of haal de cake er uit). Laat de cake verder afkoelen, en dan lekker smullen van je spacecake.
Na het eten van een plak spacecake wordt je als ongeveer na een uurtje en een half stoned.
Het effect kan wel tot 3 uur lang daarna doorgaan.
Heb je nog geen ervaring in het eten van spacecake? Neem dan niet teveel in één keer!

Bereidingswijze THC boter:
Bereidingswijze Breng de benodigde hoeveelheid boter in een pannetje op laag vuur aan de kook. Voeg per persoon een 1/2 gram wiet toe. Laat dit minimaal 10 min. rustig doorborrelen. Je kunt i.p.v. wiet ook overblijfselen van de wietplant gebruiken (afval). Dit is net zo goed. Hierna giet je de boter door een theedoek of zeef. Zet de boter in de koelkast en laat m daar staan totdat de boter weer hard is. Daarna kunt u de THC-boter gebruiken in cake, muffins of ieder ander gerecht waar boter in nodig is.

Bron: http://www.jointjedraaien.nl/ en http://www.smulweb.nl/

Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 16:26
Verwijderd
Bovenstaand recept ziet er wel fatsoenlijk uit naar mijn weten, verder gewoon eten en relaxen. Niet in één keer teveel eten, en rustig afwachten tot het werkt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 22:53
Verwijderd
Ik zou eerst de Boter smelten en je wiet supergoed verkruimelen en in de boter mee laten smelten. (wietboter zoals bij het 2e recept van Pyro power wordt vermeld.)
Thc is namelijk een vet minnende stof, en die wordt dus veel beter en egaler in het beslag op genomen als je hem in de boter smelt, en dan die boter gebruikt in het cake recept.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 23:32
Verwijderd
wel oppassen dat je de cake niet te heet bakt; het verdampt bij iets van 160 graden ofzo. vorige keer heb ik het 1.5 uur op 130 graden gedaan en dat ging prima, gewoon met een standaard chocoladebrownie-pak van dr oetker ofzo. hasj/wiet verkruimelen, boter smelten en stuff erbij gooien, en dan even goed roeren, langzaam en zeker niet te heet verwarmen. 10 minuten ofzo... dan gewoon recept van het pak volgen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 14:28
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
oke bedankt alvast! ik denk dat ik toch brownies maak, vind ik zelf wat lekkerder, hoezo moet je niet nemen bij depressie? (niet dat ik depressief ben) en als ik toch een cake maak, hoe lang in de oven precies? hier staat van anderhalf uur tot tien minuten. groetjes
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 22:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als het maar voor 2 personen is, waarom haal je dan niet een paar plakjes kant en klaar bij de shop

+ Wat je ook gaat maken, zet de oven niet te hoog (max 170 dacht ik, kan ook 180 zijn ) anders wordt de werking minder.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 19:51
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik koop het niet kant en klaar omdat het vooral leuk is om zelf te maken
bedankt voor alle tips!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 14:32
Verwijderd
Citaat:
oke bedankt alvast! ik denk dat ik toch brownies maak, vind ik zelf wat lekkerder, hoezo moet je niet nemen bij depressie? (niet dat ik depressief ben) en als ik toch een cake maak, hoe lang in de oven precies? hier staat van anderhalf uur tot tien minuten. groetjes
ik heb 1.5 uur op 130 graden gedaan en dat ging prima
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 16:07
Verwijderd

dit filmpje probeert hij te posten.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 16:08
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
http://www.youtube.com/v/hqFIfQIEwL4?fs ?
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 20:01
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
[filmpje]
dit filmpje probeert hij te posten.
Dit ja, ik weet niet waarom het niet werkt, though. Ik link youtube altijd zo.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 21:10
Verwijderd
Code:
[youtube]id van je filmpje [ /youtube]
En dan werkt het en dus alleen het laatste stukje van de url van een youtube filmpje.
en die spatie weghalen in de eindtag

hqFIfQIEwL4

dit gedeelte dus bij het filmpje wat jij wou posten.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 21:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Embedden deed het vroeger ook altijd :/, maarja.. Bakken met Baard heeft duidelijke tips m.b.t. spacecake en andere producten met wiet.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 01:48
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Haha ja dat filmpje had ik gezien, hij deed er wel enorm veel wiet in,of is dat normaal?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 22:53
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Embedden deed het vroeger ook altijd :/, maarja.. Bakken met Baard heeft duidelijke tips m.b.t. spacecake en andere producten met wiet.
Sinds de laatste software update werkt dit niet meer. De manier die Ikzelf100 beschrijft is de enige juiste manier om een filmpje in je post te plaatsen. Ik heb je reactie en de reacties erop weggehaald omdat ze op deze manier niet veel toevoegen aan het topic en het filmpje later alsnog goed gepost is.

Wat betreft spacecake wil ik je alleen op het hart drukken dat je niet te veel in een keer moet nemen. Ook is het belangrijk te weten dat het in sommige gevallen pas na een uur of soms nog langer kan gaan werken en dat alles wat je extra neemt voor die tijd er simpelweg later ook net zo hard in kickt. Wees verder voorzichtig met het eventueel mixen met alcohol of andere middelen. Ik zeg niet dat je helemaal geen biertje ofzo erbij kunt drinken maar het is (zeker als het de eerste keer is) verstandig om eerst het effect af te wachten en pas daarna iets anders te doen.

De laatste keer dat wij het gedaan hebben hebben we een random pak cakemix gebruikt en daar 7 gram hash poeder in gegooid. Dit maak je heel makkelijk met een vijzel maar kan ook prima met een hamer in een theedoek. Wij hebben het er dus gewoon doorheen gegooid en een flinke plak genomen. We zijn er met z'n 4en 3 dagen compleet van van de kaart geweest. Ik heb bij vlagen nog een idee wat we gedaan hebben maar ben verreweg het meeste kwijt. Het was voor mij niet de eerste keer dus ik wist wel ongeveer wat me te wachten stond maar als het wel de eerste keer is is het niet aan te raden om gelijk heel veel te nemen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 29-11-2010 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Haha ja dat filmpje had ik gezien, hij deed er wel enorm veel wiet in,of is dat normaal?
Hij doet er wel heel veel in, maar je weet niet hoe sterk zijn wiet is he.
Als hij een thuisgegroeide soort van Jamaicaanse komaf heeft dan heeft dat een veel lager percentage THC, dan de wiet die jij in een shop haalt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 16:45
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Oke, bedankt voor de tips. Ik heb al twee keer eerder genomen maar niet zelf gebakken, en ik voelde me alleen maar heel blij en kon niet stoppen met lachen enzo. Voor mijn vriendin zal het wel de eerste keer zijn, ik heb haar dus al vaak gezegd dat we het rustig aandoen, de eerste keer moet wel leuk blijven.

Dus 0,5 gram per persoon? dus 1 gram (klinkt wel erg weinig) voor in een hele brownie-mix voor twee personen?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2010, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Dus 0,5 gram per persoon? dus 1 gram (klinkt wel erg weinig) voor in een hele brownie-mix voor twee personen?
1 gram voor een hele mix kan wel, maar dan moet je in een keer samen die cake opeten om die halve gram binnen te krijgen en da's denk ik niet zo chill

als je er echt brownies van maakt zou je het zo moeten doen dat je per brownie een halve gram hebt. denk dat je er meestal 6-8 uit een pak browniemix kan maken dus 3-4 gram wiet.. als je er een cake van maakt kun je net zoiets doen, als je dan de cake in 6/8 plakken verdeelt. je kan natuurlijk ook 2 gram er in doen en de cake in vieren verdelen. of 6 gram en 12 plakjes, weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 00:44
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Oke, dan wordt het wat duidelijker. En best wel logisch.
Ik heb wel zin in een half pak brownies, dus kom maar op!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 20:39
Verwijderd
hmm lekker brownies. post je achteraf ook of het gelukt is?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 00:53
jordyQQ
jordyQQ is offline
Niet teveel brownies hé, dan komen ze allemaal weer naar boven
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 00:35
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Haha ja ik zal achteraf natuurlijk posten!
Jammer genoeg is mijn vriendin kotsziek geworden dus duurt het nog een week of twee, in de kerstvakantie waarschijnlijk. Maar meer tips zijn welkom!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 01:58
broertje van ^
Avatar van broertje van ^
broertje van ^ is offline
Maak ook brownies waar geen wiet in zit. En cake. En pizza.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 14:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je kan het met verkruimelde wiet maken zoals in post 2,

veel lekkerder is echter als je de olie uit de plantenresten eruit kookt en in de boter laat trekken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2010, 14:28
fib
Avatar van fib
fib is offline
ik heb het topic niet gelezen.
MAar je gaat toch niet mn zn tweetjes een hele cake opeten. WAt ik zou doen is muffins maken zodat je ook goed kunt dosseren.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 23:08
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
@arPos, brownies zijn lekker genoeg en ik denk niet dat mijn kookkunsten dat aankunnen.. klinkt me nu al te ingewikkeld, haha
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 00:07
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
@arPos, brownies zijn lekker genoeg en ik denk niet dat mijn kookkunsten dat aankunnen.. klinkt me nu al te ingewikkeld, haha
Bereidingswijze Breng de benodigde hoeveelheid boter in een pannetje op laag vuur aan de kook. Voeg per persoon een 1/2 gram wiet toe. Laat dit minimaal 10 min. rustig doorborrelen. Je kunt i.p.v. wiet ook overblijfselen van de wietplant gebruiken (afval). Dit is net zo goed. Hierna giet je de boter door een theedoek of zeef. Zet de boter in de koelkast en laat m daar staan totdat de boter weer hard is. Daarna kunt u de THC-boter gebruiken in cake, muffins of ieder ander gerecht waar boter in nodig is.

Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Bereidingswijze Breng de benodigde hoeveelheid boter in een pannetje op laag vuur aan de kook. Voeg per persoon een 1/2 gram wiet toe. Laat dit minimaal 10 min. rustig doorborrelen. Je kunt i.p.v. wiet ook overblijfselen van de wietplant gebruiken (afval). Dit is net zo goed. Hierna giet je de boter door een theedoek of zeef. Zet de boter in de koelkast en laat m daar staan totdat de boter weer hard is. Daarna kunt u de THC-boter gebruiken in cake, muffins of ieder ander gerecht waar boter in nodig is.

je hoeft dan alleen de boter niet hard te laten worden, ik vind beslag veel fijner mengen als de boter warm is juist.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 23:25
Pimoes
Avatar van Pimoes
Pimoes is offline
Ik gebruik meestal gewoon een pak cakemix waar melk bij moet.
Dan laat ik eerst de wiet weken in de melk zodat de THC in de melk trekt en zeef dan de wiet er uit.
En dan gewoon de instructies op het pakje volgen, maar dan gebruik je de wietmelk i.p.v gewone melk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 13:20
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Als je niet gewend bent om wiet te gebruiken, dan zou ik er minder in doen dan een half gram p.p. Zeker als je niet al te veel massa hebt of je het niet eerder hebt gedaan.
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 18:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
en misschien wel het belangrijkste, merk je niet direct iets ga dan niet de hele cake opvreten, bij oraal consumeren van thc duurt het gewoon wat langer (meestal 20-30 minuten) maar is het effect (zeker bij flinke dosis) sterker.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol spacecake en soortgenoten
huntingyade
22 19-07-2013 18:53
Drugs & Alcohol Spacecake vraagjes
Verwijderd
8 12-07-2008 15:00
Drugs & Alcohol spacecake als je nog nooit geblowd heb?
Da Girl
23 17-04-2007 17:08
Drugs & Alcohol Goede Spacecake te koop in Amsterdam ?
Brasco
6 14-07-2005 15:58
Drugs & Alcohol SpaceCake (dosering)
apekop123
17 22-03-2002 10:15
Drugs & Alcohol Spacecake uit coffeeshop
sweeet Iz0
5 15-02-2002 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.