Oud 17-11-2012, 22:21
Mr. Jerriël
Mr. Jerriël is offline
hey,
Ik zit in de 4e klas van de havo en ik heb echt géén motivatie meer voor school.
ik sta 4 onvoldoendes 5.4(1x) en 5.3(3x) ik haal de onvoldoendes echt allemaal net op het randje en de meeste hiervan zijn slechts begin cijfers.
Als ik naar mijn cijfers kijk word ik gedemotiveerd maar ik weet dat die onvoldoendes mijn eigen schuld zijn.
HELP.

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2012, 22:43
Verwijderd
Luister goed. Als jij geen motivatie hebt, maar hulp nodig denkt te hebben, dan klopt er toch iets niet? JE KAN HAVO AAN! Zorg dat je een nieuwe houding krijgt tegenover school. Een scheikunde docent op een Amerikaanse uni zei ooit: treat school like a full time job. Doe dat. Zorg dat jij altijd de eerste bent die leert. Je zult je cijfers omhoog zien schieten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 23:49
Verwijderd
Ik vond het ook altijd moeilijk om thuis nog aan mijn huiswerk te gaan. Oplossing: niet naar huis gaan voordat je huiswerk af is. Er is ook bij jou op school vast wel een studieruimte of mediatheek waar je kunt zitten om je huiswerk te maken voordat je naar huis gaat. Je hebt vast al tientallen keren van leraren gehoord dat je leren voor toetsen niet allemaal de avond van te voren moet doen, maar dat je het moet verdelen over de hele week voor te toets. Daar hebben ze echt gelijk in. Bijkomend voordeel is dat leren voor een toets daardoor niet meer 1 urenlange onderneming is, waardoor je er als een berg tegenop ziet; gewoon vandaag eventjes die pagina's samenvatten, morgen die, zo kom je er ook. Dat is meteen handig om vast aan te leren voor op het HBO.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 08:59
Verwijderd
Ik sluit me helemaal aan bij Sarah. Al hoewel ik het persoonlijk weer helemaal niet fijn vind om op school te werken omdat ik daar mensen tegen kom die ik ken en vervolgens ga zitten kletsen. Maar als voor jou thuis werken niet werkt, kan je het altijd op school (of de bibliotheek) proberen. Daarnaast is het misschien om een planning te maken waar je je aan kunt houden zodat je weet waar je per dag aan toe bent. Misschien is het dan ook wat makkelijker om je aan je huiswerk te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 11:15
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Motivatie is wat anders dan discipline.

Wat enorm kan helpen is weten waarom je iets doet: als je blijft zitten, zit je nog een jaar langer op school. Als je snel je havo-diploma helpt kan je een opleiding volgen die je zelf hebt gekozen en dat is veel leuker. Welke opleiding wil je eigenlijk doen later? Als je dat weet, en daar zin in krijgt, dan weet je ook waarom je nu goeie cijfers moet halen om daar te komen.

Probeer niet alleen boos te zijn op jezelf ("Ik ben zwak!"), maar ook te kijken waarom je geen motivatie mist. Wat vind je wel leuk? Waar haal je dan de motivatie vandaan? Wat heb je nodig? Wat zou je graag willen? Praat er eens over met een leraar of mentor die je vertrouwt.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 14:23
Mr. Jerriël
Mr. Jerriël is offline
Wauw, dit heeft me echt gestimuleerd!
Allemaal heel erg bedankt voor jullie adviezen!!!
Ik heb een paar minuten geleden een mail gestuurd naar mijn mentor waarin ik vraag als ik bij het 'leerhuis' van school kan komen.
Wat het 'leerhuis' inhoud is dat je daar je huiswerk kan maken en er ook leerlingen van hogere klassen bij zitten die je kunnen helpen wanneer je iets niet snapt.
En ik heb nu voor mezelf een planning gemaakt en nu weet ik ook wat me te wachten staat per dag.

Waar ik ook nog mee zit is mijn concentratie, dit werd ook tegen mij gezegd bij de rapport bespreking.
Ik ben veel te snel afgeleid in de klas en ik vind sommige lessen gewoon echt oersaai..
Hebben jullie hier ook nog wat tips voor?

Groetjes =).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 20:47
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Ik ben veel te snel afgeleid in de klas en ik vind sommige lessen gewoon echt oersaai
Je hebt vast per vak een planning van wat je de komende periode staat te wachten . Als een les saai is, ga je toch alvast wat maken wat je als huiswerk zou moeten doen. Hierdoor hoef je tijdens de huiswerkklas (of hoe het heten mag) ook minder te doen.

Wat ik ook wel is doe, is gewoon de stof door te lezen waardoor je de stof alvast leest en weet waar je mee bezig bent en je daardoor het huiswerk ook makkelijker kan maken.

Hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes in ieder geval!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 22:54
allan53
allan53 is offline
Ga op huiswerkcurses.? Daar moet je wel leren!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 10:56
Verwijderd
Ik zou eens een dagje meewerken bij de vuilnisman of in zo'n saaie fabriek waar je maar op twee knopjes hoeft te duwen de hele dag. Dat is vaak goed tegen zelfmedelijden. Laat je meteen zien waarom het leuk is om wel verder te leren, als je dat kunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Motivatie
Verwijderd
3 08-05-2016 19:57
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 22:29
Algemene schoolzaken Motivatie weg..
KiMZz
5 09-06-2008 14:35
Algemene schoolzaken Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij?
Thanatios
61 07-05-2008 12:50
Psychologie Geen motivatie meer
Zwoek
25 11-11-2007 15:04
Algemene schoolzaken Motivatie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gigigirl
2 08-01-2002 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.