Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2013, 01:13
Different
Different is offline
Een jaar of twee geleden raakte ik in contact met een meisje. Ze was (is) echt ongelofelijk knap, voor mij persoonlijk misschien wel het knapste meisje die ik ken, erg lief en na heel korte tijd hadden we gesprekken alsof we broer en zus waren. Hoewel ik haar niet heel vaak zag, en ik de meeste van mijn vrienden veel vaker zag, voelde ze toch aan als een beste vriendin. En dat was andersom voor haar ook zo.
Na een tijdje begon ik haar stiekem best leuk te vinden, ik wilde het niet aan mezelf toegeven maar ik vond haar echt leuk. Van haar kant uit kwamen niet echt signalen dat zij mij ook leuk vond, dus ik dacht dat ik gefriendzoned was. Om de band niet kapot te laten gaan heb ik haar toen nooit gezegd dat ik haar leuk vond.

Van het ene op het andere moment was het contact eigenlijk weg. Ik ging naar een andere school, zag haar bijna niet meer, we spraken elkaar minder via whatsapp en social media en zo stierf het contact langzaam af tot er zo goed als niks meer van over was, erg jammer van zo'n vriendschap.

Nu, een tijd terug raakten we - hoe het nou gekomen is weet ik eigenlijk niet, gewoon uit het niets of zo - weer aan de praat na een tijdje en ik spreek haar tot op de dag van vandaag nog wel af en toe via whatsapp. Maar de eerste keer dat ze me sprak vertelde ze me iets wat ik niet zag aankomen: toen ik haar leuk vond, bleek zij mij ook leuk te vinden alleen (net als mij) heeft ze het nooit durven zeggen omdat ze ook aan een friendzone dacht. Dit zag ik dus echt niet aankomen en ik baalde natuurlijk onwijs dat ik geen stappen had ondernomen twee jaar geleden. Kort geleden (heel kort geleden) heb ik een mentaal, maar ook fysiek zware periode gehad waar ik nu gelukkig wel weer overheen ben, en zij heeft me veel gesteund door constant mijn verhalen aan te horen en proberen te helpen.
Ik merk dat ik de band die ik met haar had echt mis, dit heb ik ook gezegd en zij vond het ook erg zonde. Ik spreek haar niet heel veel meer, 1 of 2x per week via whatsapp, heb haar heel toevallig afgelopen weekend nog gezien op een feestje waar ik haar kort maar gezellig heb gesproken. Ondanks dat het contact zo achteruit is gegaan willen we weer een keertje afspreken. Voor mijn gevoel is dit puur als vrienden, weet wel bijna zeker dat zij er ook zo over denkt. Stiekem hoop ik wel dat we vaker weer gaan afspreken en dat zij me weer leuk gaat vinden, want ik weet wel zeker dat ik haar binnen de kortste keren weer ontzettend leuk ga vinden als het contact terug zou komen.

Nu hoop ik dat na die keer afspreken ik weer een band met haar krijg zoals ik die altijd al met haar had, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik die band terug kan laten komen...

Heeft iemand ooit in eenzelfde situatie gezeten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2013, 08:59
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Door met haar af te spreken en gewoon jezelf te zijn. Als het terug komt, komt het terug en zo niet, dan niet. Denk er wel aan dat omdat het een tijdje geleden is, jullie allebei veranderd zouden kunnen zijn.
Dus gewoon met haar afspreken en zien waar het schip strandt. Probeer je er niet te veel op te focussen, want dan gaat het juist fout.

Veel succes en plezier!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2013, 13:23
Different
Different is offline
We zijn wel allebei veranderd, dat weet ik wel uit de gesprekken die we weer gehad hebben.
Maar ik heb haar niet meer in RL echt goed gesproken, dus dat merk ik dan vanzelf wel weer.
Zou er echt alles voor doen om de band die we hadden weer terug te krijgen, maar zoals je zegt als ik me daarop focus werkt het averechts.
Ik zie allemaal wel hoe het gaat lopen!

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2013, 20:06
Unknown123
Unknown123 is offline
Ik zit momenteel in zo'n soort situatie.. Ik heb een meisje leren kennen op 't werk die ik leuk begon te vinden. Ik voelde gwn iets speciaals maar wist niet wat. Ik had nog geen whatsapp dus deden we 2-3 keer per week chatten op facebook. Ik vond haar eigenlijk alleen maar leuker worden door het contact etc. en toen kreeg ik eindelijk een nieuwe mobiel met whatsapp. Sinds ik whatsapp had werden de gesprekken steeds persoonlijker en gingen we over dingen praten die dwarszaten etc. Ik vond 't fijn dat ze altijd voor me open stond etc. Ik begon haar eigenlijk alleen maar leuker te vinden en wilde wel misschien iets met haar.

Maar toen kwam het: Ze bleek lesbisch te zijn, tenminste dat gerucht ging rond op 't werk, dus ik baalde natuurlijk wel. Ik liet het achterwege en vergat als het ware dat ze lesbisch was omdat ik daar niet aan wilde denken. Het contact tussen ons was erg sterk, ik zei in dit geval wel dat ik haar leuk vond (wat jij dus niet had gedaan). Later vertelde ze dus dat ze indd lesbisch was en moest dat maar accepteren. Ik zit nu in een friendzone, miss wel close maar wel een friendzone. We hebben nog wel contact met elkaar en hoop dat dat ook zo blijft (voor mij zal dat geen probleem zijn omdat ik steeds de neiging heb om met haar te praten...)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 07:23
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Erm... als zij lesbisch is, kan jij niet in de friendzone zitten! Want je zal nooit een potentele kandidaat zijn, snap je wat ik bedoel?
Ze heeft geen gevoelens voor jou, noch zal ze die ooit krijgen, want jij bent geen meisje.
Denk dit niet dat je ooit nog kans maakt! Hou jezelf niet voor de gek! Ze is lesbisch, je maakt geen kans bij haar, noch kan je haar sexualiteit veranderen! Houd dat goed in je achterhoofd!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 08:33
Verwijderd
Ja echt ook zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 17:48
Unknown123
Unknown123 is offline
Eehhm, wel vreemd dit. Ze heeft wel een vriendje gehad een keer, dus toen had ze wel gevoelgens voor hem, en naar mijn idee heeft ze toch wel gevoelens... Jij wilt zeggen dat ze niet eens een beste vriendin van me kan worden??
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 07:16
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Beste vriendin wel. Maar denk niet omdat ze ooit in haar leven een vriendje heb gehad dat ze daarom ook interesse in jou kan hebben!
Ze is lesbisch, ze is dus niet geinteresseerd in mannen, maar in vrouwen!
Ze kan ook een vriendje hebben gehad om uit te vissen wat haar gevoelens precies zijn. En als ze na dat vriendje een vriendinnetje heeft gehad en dat beter bevoel, omdat alles dan op zijn plaats valt (lichamelijk en geestelijk gezien) kan je hoog en laag springen wat je wilt, lesbisch is lesbisch!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 12:25
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Eigenlijk maakt het verder ook weinig uit welke sticker jij op haar wilt plakken. Haar al dan niet onbekende geaardheid is helemaal niet meer relevant als ze al heeft aangegeven geen interesse te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 15:34
jasmijn18
jasmijn18 is offline
Wat een situatie zeg : (
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 15:40
jasmijn18
jasmijn18 is offline
De band kun je terug laten komen door gewoon weer eens gezellig met elkaar te praten. Geef het wat tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 17:52
Different
Different is offline
Ik heb vandaag dus met haar afgesproken. Was gezellig en leuk bijgepraat, af en toe viel er wel even een stilte maar die duurde niet langer dan 10 seconden en werd wel weer doorbroken, maar dit voelde niet ongemakkelijk aan of zo.
Naar mijn idee was dit gewoon echt puur een 'vriendschapsdate', hing ook niet echt zo'n sfeertje dat het meer was dan dat.
Spreek haar wel weer wat meer via app de laatste tijd en ik merk dat ik haar stiekem wel weer langzaam maar zeker leuk begin te vinden... Als het aan mij ligt spreken we ook vaker af en hopelijk kan het wat worden, maar goed dat ligt niet alleen bij mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 16:01
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Psychologie Ongeluk tijdens de buitenrit, weer een paard verloren...
Eend
41 12-04-2004 16:01
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.