Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2015, 14:24
PetterBetter
PetterBetter is offline
Hallo allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Bij ons op school zit best wel een leuk meisje. Tenminste ze lijkt me heel erg leuk, alleen ken haar eigenlijk helemaal niet. Via via weet ik alleen hoe ze heet en waar ze woont, maar dat is het dan ook.

Nou ik mijn dilemma, hoe ik dit aan moet pakken, ofwel hoe ik met haar in contact kan komen? Moet ik op haar afstappen, om een praatje met haar te gaan maken? Of moet ik misschien eerst achter haar nummer zien te komen, om eerst via Whatsapp contact te zoeken?

En als ik op haar af stap, wat moet ik dan zeggen? Moet ik haar gelijk vertellen dat ze mij best wel een leuk meisje lijkt? En dat ik haar graag beter wil leren kennen? Of moet ik het anders aanpakken?

Een ander probleem is, dat ze eigenlijk altijd bij haar vriendinnen zit. En als ik haar al aan ga spreken, doe ik dat toch het liefst onder vier ogen. Kan ik haar dan bijvoorbeeld vragen of ik even alleen met haar kan spreken? Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat ze mij niet leuk vind, en dat ze eigenlijk niks van mij wil. Dus misschien weten jullie ook wel een andere manier, zodat ik met haar ik contact kan komen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

P.S. ik ben zelf net achttien jaar, en volgens mij is het meisje waar het om gaat zestien jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2015, 16:57
Verwijderd
Praatje maken terwijl ze met haar vriendinnen is om dominantie te tonen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 20:08
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Loopt ze dan nooit alleen door de gang?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 17:24
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Loopt ze dan nooit alleen door de gang?
Nee eigenlijk altijd met haar vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 18:57
Verwijderd
Eerst haar whatsapp achterhalen zou ik creepy vinden overkomen. Ik ben geen zestien en misschien is dat tegenwoordig wel normaal, maar als ik het ongeveer mag vergelijken met eerst haar MSN achterhalen toen ik zestien was, zou het nog steeds creepy overkomen

Haar vragen om even mee te komen staat ook weer zo ernstig. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met steeds haar te begroeten als je haar tegenkomt in de gangen, daarbij haar ook in het gezicht kijken zodat duidelijk is dat je het tegen haar hebt. Dan heeft ze al wel een beetje door dat je haar leuk vindt, maar tegelijk ga je nog niet echt met de billen bloot. Na een paar weken ofzo kun je haar dan makkelijker eens uitgebreider aanspreken en voorstellen om bv na school samen iets te gaan doen (bv de stad in of een café ofzo, ik weet niet wat er bij jullie school in de buurt zit).
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 19:47
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Eerst haar whatsapp achterhalen zou ik creepy vinden overkomen. Ik ben geen zestien en misschien is dat tegenwoordig wel normaal, maar als ik het ongeveer mag vergelijken met eerst haar MSN achterhalen toen ik zestien was, zou het nog steeds creepy overkomen

Haar vragen om even mee te komen staat ook weer zo ernstig. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met steeds haar te begroeten als je haar tegenkomt in de gangen, daarbij haar ook in het gezicht kijken zodat duidelijk is dat je het tegen haar hebt. Dan heeft ze al wel een beetje door dat je haar leuk vindt, maar tegelijk ga je nog niet echt met de billen bloot. Na een paar weken ofzo kun je haar dan makkelijker eens uitgebreider aanspreken en voorstellen om bv na school samen iets te gaan doen (bv de stad in of een café ofzo, ik weet niet wat er bij jullie school in de buurt zit).
Mijn plan was eigenlijk om haar binnenkort toch een keer aan te gaan spreken, om zo toch naar haar nummer te vragen. Zo heb ik eerst toch een keer in het echt met haar gesproken. En kan ik haar beter leren kennen via Whatsapp, waarna ik haar altijd kan vragen of ze zin heeft om samen iets leuks te gaan doen. Is dit iets, of verpest ik mijn kansen hier eerder mee?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 19:52
Verwijderd
Nee als je haar telefoonnummer gewoon aan haarzelf vraagt, is het prima om de rest via whatsapp te doen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 19:56
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Nee als je haar telefoonnummer gewoon aan haarzelf vraagt, is het prima om de rest via whatsapp te doen
Maar is het niet een beetje vreemd, om zomaar haar aan te spreken en naar haar nummer te vragen? Zij zal dan ongetwijfeld vragen, waarom ik dan wil hebben lijkt mij? Kan ik haar dan wel zeggen, dat ze mij een erg leuk meisje lijkt, en dat ik haar graag beter wil leren kennen? Of wordt het dat te opdringerig?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:07
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Citaat:
Maar is het niet een beetje vreemd, om zomaar haar aan te spreken en naar haar nummer te vragen? Zij zal dan ongetwijfeld vragen, waarom ik dan wil hebben lijkt mij? Kan ik haar dan wel zeggen, dat ze mij een erg leuk meisje lijkt, en dat ik haar graag beter wil leren kennen? Of wordt het dat te opdringerig?
Ik zou zeggen gewoon doen. Vragen kan altijd, in het ergste geval zegt ze 'nee'. Nou jammer dan, je hebt het dan tenminste wel geprobeerd!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:09
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Hoe ken je haar eigenlijk? En is ze populair? dan heb je namelijk ook nog een kans om een van haar vrienden te vragen of ze je leuk vind
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:23
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Hoe ken je haar eigenlijk? En is ze populair? dan heb je namelijk ook nog een kans om een van haar vrienden te vragen of ze je leuk vind
Ik ken haar eigenlijk dus helemaal niet. Verder zit ze dus wel bij mij op school. Ik zie haar voornamelijk in de pauze, en zo is ze mij dus ook opgevallen. Ze lijkt me gewoon heel erg leuk. Verder is ze niet echt super populair ofzo. Ze heeft gewoon een aantal vriendinnen, zoals de meeste meiden bij op school. Maar het is niet zo dat ze super populair is. En helaas ken ik niet echt iemand van haar vriendinnen, dus ik denk dat deze optie vervalt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:35
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Citaat:
Ik ken haar eigenlijk dus helemaal niet. Verder zit ze dus wel bij mij op school. Ik zie haar voornamelijk in de pauze, en zo is ze mij dus ook opgevallen. Ze lijkt me gewoon heel erg leuk. Verder is ze niet echt super populair ofzo. Ze heeft gewoon een aantal vriendinnen, zoals de meeste meiden bij op school. Maar het is niet zo dat ze super populair is. En helaas ken ik niet echt iemand van haar vriendinnen, dus ik denk dat deze optie vervalt.
als je in de aula zit kun je oogcontact met haar proberen te maken en glimlachen. En anders zou ik gewoon op d'r afstappen want jij bent 18 en daarmee zit je waarschijnlijk dus ook in je examenjaar, het is denk ik nu of nooit. Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:36
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Weet je trouwens bij welke kleur zij haar kluisje heeft? Kan je haar daar aanspreken!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:52
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Weet je trouwens bij welke kleur zij haar kluisje heeft? Kan je haar daar aanspreken!
Nee ik weet helaas niet waar ze haar kluisje heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 20:57
PetterBetter
PetterBetter is offline
Dus ik zal haar toch een keer aan moeten spreken terwijl ze bij haar vriendinnen is. Want ik zie haar namelijk nooit een keer alleen lopen. Ze zit vrijwel altijd bij haar vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2015, 21:06
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Citaat:
Dus ik zal haar toch een keer aan moeten spreken terwijl ze bij haar vriendinnen is. Want ik zie haar namelijk nooit een keer alleen lopen. Ze zit vrijwel altijd bij haar vriendinnen.
Ik zou niet langer uitstellen van uitstel komt afstel! Als je te lang wacht zal iemand anders haar onder je neus wegpikken. Maar een afspraak met jezelf dat je het gewoon gaat doen! En laat ook weten morgen hoe het is gegaan

(sorry dat ik misschien een beetje opdringerig ben maar ik spoor dit aan, ik was namelijk ook een tijdje verliefd op iemand bij mij op school, maar die is van school en ik heb het nooit laten weten)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 17:11
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Ik zou niet langer uitstellen van uitstel komt afstel! Als je te lang wacht zal iemand anders haar onder je neus wegpikken. Maar een afspraak met jezelf dat je het gewoon gaat doen! En laat ook weten morgen hoe het is gegaan

(sorry dat ik misschien een beetje opdringerig ben maar ik spoor dit aan, ik was namelijk ook een tijdje verliefd op iemand bij mij op school, maar die is van school en ik heb het nooit laten weten)
Ik had me gister en vandaag dus voorgenomen om haar dan eindelijk aan te spreken. Maar op een of andere manier is het beide dagen niet gelukt. Ik baal er echt verschrikkelijk van. Nu ik weet thuis ben, en haar dus weer niet heb aangesproken, kan ik mezelf echt wel voor mijn kop slaan.

Maar op de een op andere manier, zie ik er best tegen op om haar aan te spreken. En omdat ze dus eigenlijk altijd bij haar vriendinnen is, maakt het de stap voor mij nog groter. Ik spreek haar toch liever een keer aan, als ze alleen is. Ik heb mezelf dus nu weer voorgenomen, om haar dan morgen ‘echt’ aan te spreken. Alleen blijf ik het moeilijk vinden, want zal haar dan waarschijnlijk een keer aan moeten spreken terwijl haar vriendinnen er naast staan. Heb je misschien nog tips ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 18:14
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Citaat:
Ik had me gister en vandaag dus voorgenomen om haar dan eindelijk aan te spreken. Maar op een of andere manier is het beide dagen niet gelukt. Ik baal er echt verschrikkelijk van. Nu ik weet thuis ben, en haar dus weer niet heb aangesproken, kan ik mezelf echt wel voor mijn kop slaan.

Maar op de een op andere manier, zie ik er best tegen op om haar aan te spreken. En omdat ze dus eigenlijk altijd bij haar vriendinnen is, maakt het de stap voor mij nog groter. Ik spreek haar toch liever een keer aan, als ze alleen is. Ik heb mezelf dus nu weer voorgenomen, om haar dan morgen ‘echt’ aan te spreken. Alleen blijf ik het moeilijk vinden, want zal haar dan waarschijnlijk een keer aan moeten spreken terwijl haar vriendinnen er naast staan. Heb je misschien nog tips ofzo?
Je kan op haar afstappen en zeggen 'zou ik je misschien wat mogen vragen onder vier ogen?' en dan zeg je bijvoorbeeld 'het is misschien een beetje een rare vraag (is het natuurlijk niet, maar dat kan het misschien minder 'ongemakkelijk' maken) maar zou je een keertje wat leuks willen doen? Je lijkt me namelijk een hele leuke meid' En dan kunnen jullie nummers uitwisselen ofzo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2015, 19:35
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
Je kan op haar afstappen en zeggen 'zou ik je misschien wat mogen vragen onder vier ogen?' en dan zeg je bijvoorbeeld 'het is misschien een beetje een rare vraag (is het natuurlijk niet, maar dat kan het misschien minder 'ongemakkelijk' maken) maar zou je een keertje wat leuks willen doen? Je lijkt me namelijk een hele leuke meid' En dan kunnen jullie nummers uitwisselen ofzo
Het is dus niet raar, of ik haar vraag dat ik haar even onder vier ogen wil spreken?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2015, 20:54
mediaROCKS
mediaROCKS is offline
Ja heel simpel gewoon op haar aflopen (je hebt er natuurlijk wel de ballen voor nodig) en een praatje maken, zeggen dat ze jou een leuk meisje lijkt en vraag of jullie elkaar een keer beter willen leren kennen nummer uitwisselen punt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Het is dus niet raar, of ik haar vraag dat ik haar even onder vier ogen wil spreken?
Ja dat is het wel. Gewoon aanspreken als die meisjes erbij zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 14:20
PetterBetter
PetterBetter is offline
Ik heb haar vandaag dat eindelijk aangesproken, ondanks hoe eng ik het wel niet vond. Alleen was het antwoord niet echt positief. Ze zat namelijk niet echt behoefte aan een relatie. Ontzettend balen dat het was, maar ja. Nu achteraf heb ik eigenlijk best spijt dat ik haar heb aangesproken. Want had ik dit geweten, had ik het echt nooit gedaan. Maar we moeten verder, alleen ben ik nu best bang om haar nu tegen te komen. We zitten best op een hele grote school (ongeveer 7.500 leerlingen) maar toch kom ik haar dagelijks een aantal keren tegen, in bijvoorbeeld de pauze, of tussen de lessen door op de gang. Alleen durf ik me nu dus niet echt meer te vertonen voor haar. Haar vriendinnen weten nu vast ook alles. Weet gewoon niet echt wat ik moet doen. Moet ik nu wel hoi tegen haar zeggen als ik haar tegen kom? Moet ik het loslaten, of juist voor vechten? Moet ik me nu dus juist laten zien, of kan ik me beter maar wat schuil houden? Alsjeblieft help mij.
P.S. ben er vandaag via via toevallig wel achter gekomen dat ze net 17 jaar is, weet niet of het er iets toe doet, maar dacht meldt het wel even.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 16:01
Verwijderd
Wacht, je hebt haar vandaag voor het eerst aangesproken, en weet al meteen dat ze geen behoefte heeft aan een relatie? Wat heb je dan in hemelsnaam gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 16:42
Dobbelsteen99
Dobbelsteen99 is offline
Citaat:
Ik heb haar vandaag dat eindelijk aangesproken, ondanks hoe eng ik het wel niet vond. Alleen was het antwoord niet echt positief. Ze zat namelijk niet echt behoefte aan een relatie. Ontzettend balen dat het was, maar ja. Nu achteraf heb ik eigenlijk best spijt dat ik haar heb aangesproken. Want had ik dit geweten, had ik het echt nooit gedaan. Maar we moeten verder, alleen ben ik nu best bang om haar nu tegen te komen. We zitten best op een hele grote school (ongeveer 7.500 leerlingen) maar toch kom ik haar dagelijks een aantal keren tegen, in bijvoorbeeld de pauze, of tussen de lessen door op de gang. Alleen durf ik me nu dus niet echt meer te vertonen voor haar. Haar vriendinnen weten nu vast ook alles. Weet gewoon niet echt wat ik moet doen. Moet ik nu wel hoi tegen haar zeggen als ik haar tegen kom? Moet ik het loslaten, of juist voor vechten? Moet ik me nu dus juist laten zien, of kan ik me beter maar wat schuil houden? Alsjeblieft help mij.
P.S. ben er vandaag via via toevallig wel achter gekomen dat ze net 17 jaar is, weet niet of het er iets toe doet, maar dacht meldt het wel even.
ik denk dat je je nergens voor hoeft te schamen, je hebt nu tenminste een duidelijk antwoord. Anders zou je spijt krijgen dat je het nooit hebt gevraagd en zou je het nooit hebben geweten. Ik vind het juist echt knap want er zijn maar weinig die het echt durven. Als je haar tegenkomt kun je twee dingen doen: 1. gewoon negeren en doen alsof je haar niet kent. 2. haar begroeten, maar dat kan een beetje creepy zijn. Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt, het hoeft helemaal niet awkward te zijn. Nogmaals echt goed gedaan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 18:53
PetterBetter
PetterBetter is offline
Citaat:
ik denk dat je je nergens voor hoeft te schamen, je hebt nu tenminste een duidelijk antwoord. Anders zou je spijt krijgen dat je het nooit hebt gevraagd en zou je het nooit hebben geweten. Ik vind het juist echt knap want er zijn maar weinig die het echt durven. Als je haar tegenkomt kun je twee dingen doen: 1. gewoon negeren en doen alsof je haar niet kent. 2. haar begroeten, maar dat kan een beetje creepy zijn. Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt, het hoeft helemaal niet awkward te zijn. Nogmaals echt goed gedaan
Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik het zou durven, maar heb het toch gedaan. Alleen heb er toch wel spijt van. Blijf me toch schamen voor haar, en ben echt wel een soort van bang om haar onder ogen te komen. Ik weet echt even niet wat ik moet op dit moment.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2015, 19:02
Verwijderd
Je moet niets. Je hebt het geprobeerd en daar gaat het om. Volgende keer meer succes en je zal zien dat het je dan ook makkelijker af gaat. Volgende keer als je haar tegenkomt in de gang gewoon netjes groeten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2015, 17:29
Lucifuge
Avatar van Lucifuge
Lucifuge is offline
Citaat:
Ik heb haar vandaag dat eindelijk aangesproken, ondanks hoe eng ik het wel niet vond. Alleen was het antwoord niet echt positief. Ze zat namelijk niet echt behoefte aan een relatie. Ontzettend balen dat het was, maar ja. Nu achteraf heb ik eigenlijk best spijt dat ik haar heb aangesproken. Want had ik dit geweten, had ik het echt nooit gedaan. Maar we moeten verder, alleen ben ik nu best bang om haar nu tegen te komen. We zitten best op een hele grote school (ongeveer 7.500 leerlingen) maar toch kom ik haar dagelijks een aantal keren tegen, in bijvoorbeeld de pauze, of tussen de lessen door op de gang. Alleen durf ik me nu dus niet echt meer te vertonen voor haar. Haar vriendinnen weten nu vast ook alles. Weet gewoon niet echt wat ik moet doen. Moet ik nu wel hoi tegen haar zeggen als ik haar tegen kom? Moet ik het loslaten, of juist voor vechten? Moet ik me nu dus juist laten zien, of kan ik me beter maar wat schuil houden? Alsjeblieft help mij.
P.S. ben er vandaag via via toevallig wel achter gekomen dat ze net 17 jaar is, weet niet of het er iets toe doet, maar dacht meldt het wel even.
Laat haar eerst maar even gaan. Jaa, het is klote, maar doe het maar toch. Als je gelijk weer contact gaat zoeken, laat het zien dat je er nog niet klaar mee bent. Ga haar niet negeren though; een lachje is altijd goed ofcourse. Ik zag staan dat iemand zei dat je moest doen alsof ze niet bestaat, maar dat is bullshit. Wees jezelf, maar ga niet haar freaky gelijk aanspreken. Time will heal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Help! Ik zit in de friendzone!
sebastiaan133
18 17-01-2013 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Help] Boek in het Engels
brands
1 13-11-2009 14:52
Liefde & Relatie Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Silvie
27 29-06-2005 08:25
Liefde & Relatie moet ik het vragen?
Vissertje
8 28-08-2004 20:19
Liefde & Relatie What to do.... :(
Chosen
17 13-10-2003 10:58
Liefde & Relatie hoe kan ik dit het best aanpakken?
ongekend
11 01-02-2002 12:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.