Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 16:19
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Waarom geef jíj iets om wat anderen van je denken?

Nou? Leg eens de diepere reden erachter uit?

Kom niet aan met 'omdat ik dat belangrijk vind', of 'omdat ik anders geen vrienden heb'.

Wees ook eerlijk! Als je je een bepaalde kledingstijl aanmeet en je haar iedere ochtend in een half uur durend gevecht in een bepaald model probeert te krijgen, dan geef je er dus wel om!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 16:23
Verwijderd
Onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:23
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
acceptatie
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:24
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 27-05-2003 @ 17:23:
Onzekerheid.
En dat is angst...waarvoor?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:25
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 17:23:
acceptatie
Waarom wil je graag geaccepteerd worden dan? Waar ben je bang voor?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:30
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Diovai schreef op 27-05-2003 @ 17:24:
En dat is angst...waarvoor?
komt onzekerheid dan voort uit angst?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:32
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Diovai schreef op 27-05-2003 @ 17:25:
Waarom wil je graag geaccepteerd worden dan? Waar ben je bang voor?
Ik denk dat iedereen graag geaccepteerd wil worden. Zonder acceptatie geen vrienden. Zonder vrienden geen (weinig) communicatie. Zonder communicatie geen (weinig) leven
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 27-05-2003 @ 17:24:
En dat is angst...waarvoor?
Geen acceptatie. Geen liefde. Geen zelfvertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:00
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-05-2003 @ 17:30:
komt onzekerheid dan voort uit angst?
Waaruit anders?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:01
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 17:32:
Ik denk dat iedereen graag geaccepteerd wil worden. Zonder acceptatie geen vrienden. Zonder vrienden geen (weinig) communicatie. Zonder communicatie geen (weinig) leven
Waarom is een leven hebben belangrijk dan? Wat voegt communicatie die op basis van wat jij geeft om wat anderen van je denken is ontstaan toe?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:48
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Diovai schreef op 27-05-2003 @ 18:01:
Waarom is een leven hebben belangrijk dan? Wat voegt communicatie die op basis van wat jij geeft om wat anderen van je denken is ontstaan toe?
Om vrienden en daarmee positieve communicatie te krijgen, moeten mensen natuurlijk wel iets positiefs over je denken (dat kan zowel over innerlijk als uiterlijk gaan) En wat dat toevoegt? Ik vind een leuk leven hebben met vriendschap belangrijk.

Ik zeg niet dat ik mezelf ga veranderen, omdat iemand anders iets aan mij misschien niet aanstaan. Ik geef alleen aan dat het belangrijk is, en ik geef erom.
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:02
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Diovai schreef op 27-05-2003 @ 17:19:
Waarom geef jíj iets om wat anderen van je denken?

Nou? Leg eens de diepere reden erachter uit?


Wanneer ik om bepaalde mensen geef is het een onzekerheid dat die mensen me gegeven moment niet meer leuk vinden. Tis heel kortzichtig natuurlijk want mensen blijven ook wel om je geven wanneer je haar niet zit, maar goed van die mensen vindík 't fijn om te horen wat ze van me denken, vinden, ook als is het negatief, dan kan ik er verder wat mee doen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:02
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Ik let WEL op mijn uiterlijk, har, kleding, make-up
maar NIET op wat anderen van me denken

ik zoek leuke kleding en zo uit omdat ik dat leuk vind, leuke kleren dragen of m'n haar goed doen is geen must, gewoon iets wat ik doe omdat ik het leuk vind, zodra ik er geen tijd voor hebt of het zit me in de weg doe ik het niet.

Het kan me niet schelen wat anderen van me denken omdat ik vind dat er al genoeg voor me bepaald word, op school, thuis door je ouders, de hele wereld baast over je heen. Dan laat je anderen toch niet bepalen wat jij aan hebt?
ik draag wat ik mooi vind, ook al vind de hele rest van de wereld het flut.
En juist doordat ik me van niemand iets aantrek voel ik me nog zekerder van mezelf omdat ik weet dat niemand controle heeft over wie ik ben en dat geeft een goed gevoel.
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:04
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 17:32:
Ik denk dat iedereen graag geaccepteerd wil worden. Zonder acceptatie geen vrienden. Zonder vrienden geen (weinig) communicatie. Zonder communicatie geen (weinig) leven
als ik niet geaccepteerdword zoals ik ben, dan maar niet, daar ga ik mezelf niet voor veranderen
als je helemaal jzelf niet bent omdat jebij anderen in de smaak wil vallen, dan heb je pas geen leven.
vind ik tenminste
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:06
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 27-05-2003 @ 19:04:
als ik niet geaccepteerdword zoals ik ben, dan maar niet, daar ga ik mezelf niet voor veranderen
als je helemaal jzelf niet bent omdat jebij anderen in de smaak wil vallen, dan heb je pas geen leven.
vind ik tenminste
L E E S

Citaat:
Firefly schreef:
Ik zeg niet dat ik mezelf ga veranderen, omdat iemand anders iets aan mij misschien niet aanstaan. Ik geef alleen aan dat het belangrijk is, en ik geef erom.
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:14
ruby soho
Avatar van ruby soho
ruby soho is offline
als k me van iedereen die commentaar op me heeft om welke reden dan ook iets aan moet trekken, blijf k bezig.

nee, alleen van vrienden, vriendje, ouders denk k. en waarom. omdat zij me kennen en ik bij hun dus het gevoel heb dat ze weten waar ze t over hebben wanneer ze me beoordelen (als in de trant van: dit is niks voor jou. of wanneer ik ruzie met ze heb.)

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:16
moizelf
Avatar van moizelf
moizelf is offline
Volgens de piramide van Maslow:
* Behoefte aan zelfverwerkelijking
*** Behoefte aan waardering
***** Behoefte aan liefde en geborgenheid
******* Behoefte aan veiligheid
******** Fysiologische behoeften
De hogere behoefte neemt pas plaats als de lagere behoefte bevredigd is. Ik kan moizelf daar wel in vinden
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:20
Verwijderd
Omdat ik graag wil dat andere mensen me leuk vinden (onzekerheid dus)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2003, 18:22
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
moizelf wat zijn Fysiologische behoeften ?
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:33
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Mij boeit het geen ruk....

En dat is geen stoerdoennerij of i.d.
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:40
Verwijderd
Wat ik ook doe ik word maar niet geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 27-05-2003 @ 19:41:
Onee zal wel niet..

Die avatar erbij is wat te veel van het goede
Wat is er met m'n avatar
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 27-05-2003 @ 19:43:
Ik respecteer en accepteer jouw avatar, tot in den eeuwigheid.

Ik had het over moizelf, eigenlijk.
Ik vind 't wel een lieve eigenlijk. Maar ik krijg op m'n donder van Avelon, dus ik moet u vriendelijk doch beslist sommeren om ontopic te blijven.

Nou vertel eens koetje, geef jij iets om wat anderen van je denken.

Btw, in de begintopic moet er dit staan:

Waarom geef jíj [n]iets om wat anderen van je denken?

Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:01
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
ik geef er af en toe best wel om, gewoon omdat ik zo onzeker als de tering ben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:10
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Ik geef er niks om wat mensen van me vinden smaak verschilt wel zo erg dat je altijd mensen moet kunnen vinden die je wel mogen en betreft ouders sjah je wordt ermee geboren veranderen doe je het niet je hebt elkaar maar te accepteren.

En voor de mensen die denken dat dit een true alto uitspraakje is, ik kan ook goed koken hoor ik vaak.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 19:37
moizelf
Avatar van moizelf
moizelf is offline
Fysiologische behoeften zijn basisbehoeften als drinken, eten etc.

En sorry dat ik hello kitty schattig vind hoor!!!
naja smaken verschillen, in dit geval heel erg!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:55
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
moizelf schreef op 27-05-2003 @ 19:16:
Volgens de piramide van Maslow:
* Behoefte aan zelfverwerkelijking
*** Behoefte aan waardering
***** Behoefte aan liefde en geborgenheid
******* Behoefte aan veiligheid
******** Fysiologische behoeften
Ik blijf die piramide bullshit vinden. Hij klopt in grote lijnen, sociologisch gezien een beetje. Maar individueel dus echt niet.
Waar slaat het op dat je pas naar jezelf gaat kijken als je voldoende waardering, liefde en geborgenheid hebt? Er zijn genoeg mensen die al veel eerder over zichzelf nadenken, zelfstandiger zijn en daardoor helemaal niet zo veel waarde hechten aan bijv waardering.

Een mens is een sociaal wezen dus zal altijd behoefte hebben aan acceptatie. Hoe cool het ook mag klinken dat je je niets van anderen aantrekt.
Dus ik sluit me helemaal bij Firefly aan .
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:59
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
In principe kan het iedereen iets schelen wat anderen van hem/haar denken (zie Maslow), alleen het ligt er aan WIE iets van je denkt. Als men op straat weer eens iets opbraakt dan kan me dat weinig schelen. Maar wanneer vrienden iets vinden is dat in meer of mindere mate wel belangrijk. Althans, belangrijker. De kern is toch dat je van jezelf houdt en jezelf accepteerd zoals je bent. En in dat geval heb je geen bevestiging nodig van anderen. Helaas is dit bij lang niet iedereen in orde...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:18
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:18
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
weet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:19
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:19
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
eens
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:20
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
wat Hello Kitty is

Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:23
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Hm. Ik had eigenlijk meer verwacht een topic vol met
'Ik niet hoorrz, ik ben meselluf'
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:43
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Ieme schreef op 27-05-2003 @ 20:59:
In principe kan het iedereen iets schelen wat anderen van hem/haar denken (zie Maslow), alleen het ligt er aan WIE iets van je denkt. Als men op straat weer eens iets opbraakt dan kan me dat weinig schelen. Maar wanneer vrienden iets vinden is dat in meer of mindere mate wel belangrijk. Althans, belangrijker. De kern is toch dat je van jezelf houdt en jezelf accepteerd zoals je bent. En in dat geval heb je geen bevestiging nodig van anderen. Helaas is dit bij lang niet iedereen in orde...

be-aamt
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:01
SlackerBitch
Avatar van SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 27-05-2003 @ 19:02:
Ik let WEL op mijn uiterlijk, har, kleding, make-up
maar NIET op wat anderen van me denken

ik zoek leuke kleding en zo uit omdat ik dat leuk vind, leuke kleren dragen of m'n haar goed doen is geen must, gewoon iets wat ik doe omdat ik het leuk vind, zodra ik er geen tijd voor hebt of het zit me in de weg doe ik het niet.

Het kan me niet schelen wat anderen van me denken omdat ik vind dat er al genoeg voor me bepaald word, op school, thuis door je ouders, de hele wereld baast over je heen. Dan laat je anderen toch niet bepalen wat jij aan hebt?
ik draag wat ik mooi vind, ook al vind de hele rest van de wereld het flut.
En juist doordat ik me van niemand iets aantrek voel ik me nog zekerder van mezelf omdat ik weet dat niemand controle heeft over wie ik ben en dat geeft een goed gevoel.

zo zou ik nou willen zijn...dan zou ik pas echt gelukkig met mezelf kunnen zijn. helaas word ik nu nog te vaak door anderen gekwetst als ik mijn mening over iets geef, dus tja, dan maar aanpassen...gekwetst worden vermijd ik liever, dus dan sluit ik me maar af van mijn eigen innerste en wat ik zelf vind en doe ik maar vrolijk met de rest mee...das overigens geen onzekerheid, meer een te groot vertrouwen in de medemens.

maar ik bewonder jouw standvastigheid (ik zou ook moed willen zeggen, maar ik denk niet dat het echt een kwestie van moed is) echt!
__________________
Goedemiddag, dit is het eindpunt van deze trein. Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage. Ik wens u nog een prettige dag
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2003, 21:56
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
ik snap mezelf nooit daar in...

ik draag altijd wat ik wil...ik doe wat ik wil....ik koop wat ik wil....daarin trek ik me echt van niemand wat aan....

maar als ik t gevoel heb dat mensen me raar aankijken kan ik me daar toch heel ongemakkelijk om voelen....

en toch blijf ik altijd doen dragen en kopen wat ik zelf leuk vind....


ik ben soms wel bang dat mensen die ik net leer kennen me dik of lelijk of dom vinden...dat is gewoon omdat ik graag geaccepteerd wil worden.....





maar ik denk dat ik me vergeleken met de meetse anderen me niet erg druk maak over wat anderen van me denken....hmz dat word me ook wel vaak gezegt eigenlijk "jij trekt je echt van niemand wat aan he?"
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:03
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik geef niet echt om wat anderen van mij denken, complimentjes neem ik niet en kritiek kan me niets schelen

Im am like I am and if you have a problem please fuck off
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:04
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
ik geloof je niet
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:10
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 23:04:
ik geloof je niet
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 23:04:
ik geloof je niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:24
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
ik denk dat iedereen zich druk maakt om wat anderen van zich vinden, alleen op een andere manier.
Ook de mensen die het hardst schreeuwen dat het hen allemaal niet uitmaakt, misschien wel juist Die mensen. Want die willen gezien worden als mensen die het geen reet kan schelen.
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:33
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Waar ben je naar op zoek echt. Zit je soms in de knoop met jezelf? In de kantine zag ik ook al zo'n gefrustreerde topic van jou.

Het juiste antwoord is acceptatie en invloed van andere mensen. Want als we niet door anderen beinvloed zouden worden hadden we niet eens kleren aan.

Dus doe eens wat simpeler en niet zo gefrustreerd.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:11
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-05-2003 @ 19:40:
Wat ik ook doe ik word maar niet geaccepteerd.
vaak heb je dat bij hel onzekere mensen, die zich enorm veel aanpassen, iedereen ziet dat het fake is en alleen minder van je moet hebben.
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:12
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-05-2003 @ 23:03:
Ik geef niet echt om wat anderen van mij denken, complimentjes neem ik niet en kritiek kan me niets schelen

Im am like I am and if you have a problem please fuck off

mee eens
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:13
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 27-05-2003 @ 22:56:
hmz dat word me ook wel vaak gezegt eigenlijk "jij trekt je echt van niemand wat aan he?"
dat word mij ook vaak gezegt
vind ik een geweldig compliment
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:25
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 27-05-2003 @ 22:56:
maar als ik t gevoel heb dat mensen me raar aankijken kan ik me daar toch heel ongemakkelijk om voelen....
Ja dat heb ik soms ook, terwijl ik helemaal niet wil dat het me iets kan schelen. Maar ik weet het vaak wel weer positief te draaien. Wanneer mensen commentaar leveren op anderen is het (altijd) jaloezie of angst. Want het is anders dan zij en dat moet natuurlijk ver van ze af blijven. Stel je voor dat er namelijk iets mis met hen zelf is!
Bovendien steken zij er energie in om tegen mij iets achterlijks te zeggen. DAt is heel fijn, geef maar hier die energie.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-05-2003 @ 19:20:
Omdat ik graag wil dat andere mensen me leuk vinden (onzekerheid dus)
Dan geef je er dus WEL om wat mensen van je denken.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 28-05-2003 @ 12:32:
Dan geef je er dus WEL om wat mensen van je denken.
zie titel
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:16
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
ik geef er wel om. maar laat dat weinig blijken.
eigenlijk. sommigen in de klas bijv vinden het wel grappig om een beetje gemene opmerking te maken over hoe ik eruit zie ofzo. maar je moet egwoon weten hoe je daar mee omgaat. als je het niet laat blijken. dan verdien je eerder respect denk ik. beter dan dat je om alles zeurt. je moet je ook in mensen kunnen verplaatsen, meestal vinden die mensen dat gewoon en zeggen ze het niet direct om je te kwetsen.

verder pas ik me vaak wel een béetje aan. maar dat merkt niemand ooit

oh en waarom geef ik erom? dat zit toch in je. enigzins. dat wat anderen van je vinden heeft gewoon effect op je
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.