Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 20:03
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
allo mensen...

ik vind het nu wel eens tijd worden dat ik wat minder verlegen word, want het schiet niet echt op... ik weet niet of ik deze topic op psychologie moet zetten of op liefde & relatie, want het is op beide forums wel toepasselijk denk ik
mijn verlegenheid valt normaal wel mee, maar als ik een meisje leuk vind dan ben ik echt dodelijk verlegen.. ik heb geen gebrek aan zelfvertrouwen en ik ben ook niet echt onzeker, dus ik vraag me af waar het dan aan ligt en wat ik eraan kan doen
ik dacht even een tijdje dat die verlegenheid wel minder werd, maar dan kom ik weer per ongeluk dat meisje tegen en dan ontwijk ik haar zo hard mogelijk, en dan denkt zij waarschijnlijk ook van "brrr daar heb je die engerd weer die me altijd ontwijkt en van die scheve bekken trekt"

ik ben het echt zoooooo verschrikkelijk zat.. zijn er hier toevallig meer mensen die het zo erg hebben? of weet iemand iets wat ik eraan kan doen? ik weet dat ik moet "oefenen" en m'n "tanden op elkaar" moet doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... ik neem het me elke keer wel weer voor, maar op het kritieke moment helpt het gewoon geen ene reet
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 20:32
Verwijderd
Ja, ik heb het ook...

Mja, zelf ben ik nu druk bezig me steeds weer in het diepe te gooien en te zwemmen, gewoon dóen... Maar daar raak ik zó uitgeput van, niet leuk meer...

Een andere oplossing is er denk ik niet... Gooi jezelf telkens opnieuw in het diepe... tot je het gewend wordt...

Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:32
hopefully
hopefully is offline
heey,

ik heb er zelf op zich wel ervaring mee, maar niet zo erg als jij dat hebt volgens mij.. ik ben er over heen gekomen, doordat ik op een gegeven moment zoiets had van, ach kan mij wat ik ga er gewoon voor en zo niet, dat is dan jammer, maar niet het einde van de wereld... maar dat duurde wel een tijdje.. tot die tijd krabbelde ik ook altijd terug op het laatste moment, dus ik denk dat jij gewoon op een moment moet zeggen van, ik ga er gewoon voor zo schiet het in ieder geval ook niet op.. en ik weet dta het idd makkelijker gezegd is dan gedaan.. maar een beter advies kan ik je ook niet geven.. sorry
nou succes er in ieder geval mee!
groetjes,
hopefully
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:59
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb t ook, maar misschien nog wel erger omdat ik t ook heb bij mensen waar ik níet verliefd op ben (plus dat ik ook nog s heel onzeker ben, dus tja)...

het kan misschien helpen als je jezelf ind gewoon in het diepe gooit, maar bij mij werkt dat niet... ik wordt daar zo depressief van, dat het er alleen maar erger door lijkt te worden. ofzo. ik probeer er meer op de lange termijn op af te komen, door steeds een (heeeeel klein ) stapje verder te gaan. en soms op eens wel iets heel durfachtigs te doen zoals alleen ergens heen gaan ofzo.
maar ja, lange termijn oplossingen zijn niet echt ideaal, want daar heb je op dit moment nix aan en meestal gaat het om dit moment, maar zoals ik al zei werkt het in het diepe gooien bij mij ook niet.

ik denk trouwens niet dat het betreffende meisje ind waah wat een engerd denkt, alleen omdat jij haar (uit verlegenheid) ontwijkt enzo. als dat wel zo is is ze >sorry < een uh niet erg aardig persoon lijkt me. als ze je daar op afrekend dus. verlegen is toch niet direct negatief? kan ook erg schattig zijn > alleen wel lastig als je allebei heel verlegen bent, want dan schiet het niet erg op

nou ja, opzich heb ik niet echt goeie adviezen geloof ik, ik denk dat je gewoon zelf een manier moet zoeken om er mee om te gaan, want tja iedereen 'beleeft' het toch anders. ofzo.

succes en sterkte ermee iig en je bent dus niet de enige, das toch ook altijd weer fijn om te weten

je kunt misschien ook op een dapper moment gewoon opbiechten dat je heel verlegen bent... zeker als je er na het eerste moment/een tijdje over heen bent. dat heb ik zelf namelijk, dat ik vooral in het begin dood ga van verlegenheid, maar als ik een beetje 'gewend' ben, gaat t al veel beter. t draait dan dus om die eerste stap en dan kan het helpen als je anderen vertelt dat je zo verlegen bent... misschien.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:33
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
sublime schreef op 14-04-2003 @ 21:59:
ik denk trouwens niet dat het betreffende meisje ind waah wat een engerd denkt, alleen omdat jij haar (uit verlegenheid) ontwijkt enzo.
tja... niet alleen ontwijken maar ook bijvoorbeeld per ongeluk over haar heen struikelen, niks zeggen en met een strak gezicht verder lopen

Citaat:
als dat wel zo is is ze >sorry < een uh niet erg aardig persoon lijkt me. als ze je daar op afrekend dus. verlegen is toch niet direct negatief? kan ook erg schattig zijn > alleen wel lastig als je allebei heel verlegen bent, want dan schiet het niet erg op
tja, ik denk toch niet dat het uberhaupt iets kan worden want ze is ten eerste nog een stuk jonger, en ten tweede is ze niet echt een type voor mij... alleen hoe maak ik dat mijn onderbewustzijn duidelijk
en verlegen kan inderdaad wel schattig zijn maar niet in die ernstige gevallen bij mij, dat kan ik je wel vertellen volgens mij schrikt het in mijn geval heel erg af
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
McMotion schreef op 14-04-2003 @ 22:33:
tja... niet alleen ontwijken maar ook bijvoorbeeld per ongeluk over haar heen struikelen, niks zeggen en met een strak gezicht verder lopen

ja okee >geeft toe< dat wekt wel een vreemde indruk... misschien toch proberen sorry ofzo te zeggen, al klinkt het heel ongeinteresseerd en niet gemeend, het is een begin



tja, ik denk toch niet dat het uberhaupt iets kan worden want ze is ten eerste nog een stuk jonger, en ten tweede is ze niet echt een type voor mij... alleen hoe maak ik dat mijn onderbewustzijn duidelijk


Ja okee das ind een probleem.. > maar leeftijd is niet altijd een probleem (mijn ouders scheelden 24 jaar, maar ok die leerden elkaar kennen toen mn moeder 26 ofzo was, als je jonger bent is wel anders, maar tkan wel, hoorde een keer van een meisje van 16 die een vriend had van 26 ofzo, en dat ging gewoon heel goed)... maar als jij dat leeftijdsverschil een probleem vindt... dan is t wat anders. maar misschien gebruik je het stiekum ook wel als excuus, zodat je geen actie hoeft te ondernemen, net zoals dat niet mijn type verhaal > je bent toch verliefd? dan moet ze toch iets hebben wat wel jouw type is


(kspreek hier uit ervaring, zoek altijd een excuus om vooral niet toe te hoeven geven dat ik verliefd ben)


en verlegen kan inderdaad wel schattig zijn maar niet in die ernstige gevallen bij mij, dat kan ik je wel vertellen volgens mij schrikt het in mijn geval heel erg af
tja kweet natuurlijk niet hoe erg t bij jou is, maar ik hoop dat je ongelijk hebt, anders heb ik ook een probleem. (tzou wel een hoop verklaren btw )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 22:14
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
sublime schreef op 14-04-2003 @ 22:41:
Ja okee das ind een probleem.. > maar leeftijd is niet altijd een probleem (mijn ouders scheelden 24 jaar, maar ok die leerden elkaar kennen toen mn moeder 26 ofzo was, als je jonger bent is wel anders, maar tkan wel, hoorde een keer van een meisje van 16 die een vriend had van 26 ofzo, en dat ging gewoon heel goed)... maar als jij dat leeftijdsverschil een probleem vindt... dan is t wat anders.
nee het leeftijdsverschil kan in dit geval nog wel hoor, maar sinds ik haar leuk vind heeft ze in ieder geval al 2 andere vriendjes gehad... ik heb het gevoel dat ze het nog niet allemaal even serieus neemt als ik... en ik geef haar geen ongelijk

Citaat:

maar misschien gebruik je het stiekum ook wel als excuus, zodat je geen actie hoeft te ondernemen, net zoals dat niet mijn type verhaal > je bent toch verliefd? dan moet ze toch iets hebben wat wel jouw type is
yep dat zou wel typisch een actie van mij zijn maar ach ik denk eigenlijk dat ik het in dit geval al verpest heb ik moet gewoon maar vanaf het begin goed beginnen de volgende keer, want nu word ik juist extra tomaat omdat ze al merkt dat er iets raars aan de hand is... een cirkel waar ik in dit geval nooit meer uit kom
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verlegenheid
Verwijderd
58 13-02-2010 19:42
Psychologie Verlegenheid!
DarkE
19 18-10-2004 19:52
Levensbeschouwing & Filosofie Functie van verlegenheid?
Bloedpropje
38 10-05-2004 17:37
Psychologie verlegenheid
BabyGirL-M
10 11-02-2004 20:02
Liefde & Relatie Verlegenheid....
blueeyes_jochie
3 18-06-2003 18:52
Liefde & Relatie Verlegenheid
Outdated Spirit
17 07-01-2003 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.