Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 12:34
biep
Avatar van biep
biep is offline
Ik ben net geslaagd en ga per 1 aug. (voor ca. een jaar) naar Frankrijk om daar te werken.
Nu kreeg ik vandaag zo'n folder van de IB groep (ivm 18 jaar) over recht op geld als je gaat suderen en dan uit huis gaat wonen ed.
nu ga ik dus wel uit huis wonen (loon + kost en inwoning in Frankrijk) maar niet studeren, alleen werken, alleen kan ik daar niets over vinden in die folder.

heb ik nu wel recht op een bedrag van hun omdat ik uit huis ga wonen/ 18 ben, of niet omdat ik niet ga studeren/ in het buitenland zit?
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 12:36
Verwijderd
Gefeliciteerd
Volgens mij krijg je niets, je studeert immers niet.
Als je dan terugkomt en gaat studeren heb je tenminste ook nog voor je volle studietijd stufi.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:38
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 22-06-2004 @ 13:36 :
Gefeliciteerd
Volgens mij krijg je niets, je studeert immers niet.
Als je dan terugkomt en gaat studeren heb je tenminste ook nog voor je volle studietijd stufi.
oke, dankje
het maakt verder ook niet echt uit, ik krijg daar kost en inwoning en gewoon ca. NL's minimum loon erbij, dus heb bijna geen uitgaven maar het was natuurlijk wel mooi geweest
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:20
Rensketje
Rensketje is offline
Hey,

Krijg je als je terugkomt in Nederland dan wel subsidie/geld om te studeren? Of krijg je dat geld dan een jaar minder omdat je een jaar later begint? Dat vraag ik me echt af... want ik wil eigenlijk 1 jaar er tussen uit... iK vraag me af of dat invloed heeft
weten jullie dat??

gr's renske
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:37
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 24-06-2004 @ 15:20 :
Hey,

Krijg je als je terugkomt in Nederland dan wel subsidie/geld om te studeren? Of krijg je dat geld dan een jaar minder omdat je een jaar later begint? Dat vraag ik me echt af... want ik wil eigenlijk 1 jaar er tussen uit... iK vraag me af of dat invloed heeft
weten jullie dat??

gr's renske
ja hoor, je hebt recht op een aantal jaar stufi (ik geloof 4) die kan je dan nog gewoon krijgen, aleen na 10 jaar ofzo neem ik aan dat het dan niet meer kan.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
tot je 30e meen ik. 4 Jaar voor mbo en 4 jaar hbo
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:13
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Je hebt gewoon recht op 4 jaar stu fi (dus 4x 12 maanden) maakt niet uit hoe jij die jaren indeelt, ook al studeer je een jaar dan een jaar niet en dan 3 jaar wel, dat maakt niet uit. Je krijgt gewoon 4 jaar (t/m je 26e of 30e ofzo idd) en dat mag je helemaal zelf bepalen wanneer je die krijgt (alleen als je studeert natuurlijk). Je moet dan wel binnen 10 jaar een diploma halen, anders wordt je stu fi omgezet in een lening en moet je dus alles wat je ooit hebt ontvangen terug gaan betalen (behalve je 1e jaar als je dat hebt gehaald, want dat is dan een gift). Wanneer je dan binnen 10 jaar je diploma haalt, wordt je complete stu fi een gift en hoef je niets te betalen
Beetje duidelijk zo?
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:14
Rensketje
Rensketje is offline
JAAAAAAAAA wauw dankjulliewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.