Oud 16-06-2004, 00:11
aap777
aap777 is offline
Ik studeer op het MBO voor ICT Beheer.
Ik loop stage op een middelbare school en mij werd gevraagd wat ik een redelijke vergoeding per dag vindt. Maar ik zou het echt niet weten. Ik ben 20 jaar momenteel.
Ik werk ongeveer 8 uur per dag daar. Wat is redelijk om te vragen per dag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 21:08
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik liep drie maanden stage en ik kreeg 208 euro per maand stagevergoeding.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:08
PV
PV is offline
Ik liep drie maanden stage en kreeg per maand 272 euro, dat lijkt me wel redelijk Het was bedoeld om een eventuele kamer mee te betalen, maar ik zat sowieso al op kamers dus bij mij was het extra inkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:39
aap777
aap777 is offline
Het is geregeld, ik krijg 4 euro per uur. Vind ik op zich wel oké.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:28
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
webjunk schreef op 16-06-2004 @ 01:11 :
Ik studeer op het MBO voor ICT Beheer.
Ik loop stage op een middelbare school en mij werd gevraagd wat ik een redelijke vergoeding per dag vindt. Maar ik zou het echt niet weten. Ik ben 20 jaar momenteel.
Ik werk ongeveer 8 uur per dag daar. Wat is redelijk om te vragen per dag?
Recent heb ik iemand gehad op kantoor die dezelfde opleiding deed.
Hij kreeg van mij 250 Euro per maand stagevergoeding. Dat is enigszins aan de hoge kant, gemiddelde ligt rond de 150 heb ik vernomen. Maar aangezien hij productief was voor het bedrijf deed ik niet zo moeilijk over die 250 Euro.
Weeg het eens af tegen je toegevoegde waarde voor de organisatie, dan komen jullie er vast wel uit.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:58
Verwijderd
Ik heb nog nooit wat gehad, is normaal in 'onderwijsland'. Volgend jaar krijg ik wel, voor het eerst, reiskostenvergoeding. En dat terwijl ik een OV-jaarkaart heb, toch leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 14:58 :
Ik heb nog nooit wat gehad, is normaal in 'onderwijsland'. Volgend jaar krijg ik wel, voor het eerst, reiskostenvergoeding. En dat terwijl ik een OV-jaarkaart heb, toch leuk.
Hopen dat ze niet om de treinkaartjes gaan vragen, dan ben je zuur.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 24-06-2004 @ 15:26 :
Hopen dat ze niet om de treinkaartjes gaan vragen, dan ben je zuur.
Ik heb ze gezegd dat ik een OV-jaarkaart had, zo eerlijk ben ik wel. Maar dat maakte dus niet uit, zeiden ze, ik mocht de strippen rekenen die ik kwijt zou zijn geweest als ik geen OV had.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:38
Daanoontje
Avatar van Daanoontje
Daanoontje is offline
Citaat:
Apezzz schreef op 24-02-2004 @ 18:36 :
Ik weet niet of dit hier hoort, of bij School & Studie, maargoed...

Ik moet aan het einde van dit schooljaar 10 weken stage lopen, in een verpleeghuis. Nou vroeg ik me af of ik recht heb op een stage vergoeding, of reiskostenvergoeding?

Kregen jullie bij stages betaald? En hoeveel?
Als het goed is krijg je wel een stagevergoeding, dat is de laatste jaren verplicht. Het zal niet veel zijn, maar beter iets dan niets. Succes en veel plezier met je stage!
__________________
http://pretflat.daaniejelluh.nl
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Daanoontje schreef op 25-06-2004 @ 10:38 :
Als het goed is krijg je wel een stagevergoeding, dat is de laatste jaren verplicht.
In het algemeen of bij verpleeghuizen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
never mind schreef op 24-02-2004 @ 18:41 :
volgens mij kreeg je op HBO en universiteit een (kleine) vergoeding voor het werk dat je verricht.

Hoe het zit met reiskosten en dergelijke weet ik niet
hoeft niet. Ik ken iemand die echt een halfjaar ofzo op een school heeft stagegelopen en uiteindelijk een cadeaubon kreeg van 20 euro ofzo. Echt heel triest.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-06-2004 @ 11:48 :
hoeft niet. Ik ken iemand die echt een halfjaar ofzo op een school heeft stagegelopen en uiteindelijk een cadeaubon kreeg van 20 euro ofzo. Echt heel triest.
Als het goed is, maak je aan het begin van je stage afspraken en weet je dus van te voren waar je aan begint. Maak je geen afspraken, mjah, dan vind ik dat een beetje dom (niet van de instelling, maar van degene die stage gaat lopen)...maar goed.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:51
Verwijderd
Dat vind ik ook. Een stageperiode is gewoon een overeenkomst waarbij vantevoren wordt afgesproken wat je gaat verdienen. Je verdient vaak niet veel, inderdaad, maar je hebt wel zelf de keuze om het al dan niet te doen. Je gaat ook niet naar een school zonder vooraf te informeren hoeveel het collegegeld is.

Bovendien, veel mensen hier schijnen stage te beschouwen als een soort verkapte gewone baan. Het is bedoeld om te leren, dus je mag jezelf gelukkig prijzen als je er überhaupt nog iets voor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:57
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2004 @ 11:51 :
Dat vind ik ook. Een stageperiode is gewoon een overeenkomst waarbij vantevoren wordt afgesproken wat je gaat verdienen. Je verdient vaak niet veel, inderdaad, maar je hebt wel zelf de keuze om het al dan niet te doen. Je gaat ook niet naar een school zonder vooraf te informeren hoeveel het collegegeld is.

Bovendien, veel mensen hier schijnen stage te beschouwen als een soort verkapte gewone baan. Het is bedoeld om te leren, dus je mag jezelf gelukkig prijzen als je er überhaupt nog iets voor krijgt.
Het motiveert wel ietsje meer
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2004 @ 11:50 :
Als het goed is, maak je aan het begin van je stage afspraken en weet je dus van te voren waar je aan begint. Maak je geen afspraken, mjah, dan vind ik dat een beetje dom (niet van de instelling, maar van degene die stage gaat lopen)...maar goed.
Neej hoor, mijn vriend krijgt een bedrag tussen de 150 en 500 euro aan de hand van wat ie presteert. Dus niks wat vast staat.

En trouwens, als je op t laatste nippertje een stage kunt regelen ben je allang blij dat je er 1 hebt.

Zoals nare man zegt: je mag blij zijn met een vergoeding. Maar ik vond een cadeaubon van 20 euro wel gierig. Ze zijn niks verplicht, maar je neemt wel een hoop werk uit handen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-06-2004 @ 11:57 :
Het motiveert wel ietsje meer
Wel als je stage niet verplicht is ja

Het gevaarlijke is wel dat er bedrijven of instellingen zijn die (vooral bij HBO'ers) weten dat een langere stageperiode van enkele maanden verplicht is voor die opleiding. Die maken dan misbruik daarvan, door stagiaires gewoon allerlei kutklusjes te laten opknappen waar ze niks van leren. Wat dat betreft zou er een soort richtlijn stagevergoedingen moeten zijn, die het minimumloon vaststelt op een euro per uur, of negentig eurocent per uur ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-06-2004 @ 12:09 :
Neej hoor, mijn vriend krijgt een bedrag tussen de 150 en 500 euro aan de hand van wat ie presteert. Dus niks wat vast staat.
Dan zal hij hebben afgesproken dat het op die manier gebeurd en dat staat dan dus wel vast.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 13:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2004 @ 12:43 :
Dan zal hij hebben afgesproken dat het op die manier gebeurd en dat staat dan dus wel vast.
Neej dat heeft ie niet afgesproken, dat zijn hun regels waar ie later pas achter kwam.

Maar ik heb nog mensen horen zeggen dat bij hun keuze van hun stage meetelt hoeveel ze krijgen.

Ik vind dus ook dat het wel zo netjes is om deze mensen een vergoeding te geven (1 euro per uur is toch een aardig bedragje en t kost de werkgever in principe niets) omdat zo'n stagiaire toch op z'n minst het werk doet van een vakantiekracht.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-06-2004 @ 14:15 :
Neej dat heeft ie niet afgesproken, dat zijn hun regels waar ie later pas achter kwam.
Dan is dat dus niet slim van hem. Daar moet je afspraken over maken voordat je stage gaat lopen, zodat je weet waar je aan toe bent. Doe je dat niet...tja, dan is dat je eigen 'fout', zoals ik in een eerdere post ook al min of meer aangaf.

Deze post dus:
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2004 @ 11:50 :
Als het goed is, maak je aan het begin van je stage afspraken en weet je dus van te voren waar je aan begint. Maak je geen afspraken, mjah, dan vind ik dat een beetje dom (niet van de instelling, maar van degene die stage gaat lopen)...maar goed.
die blijft dus gelden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:53
Verwijderd
Ik ben allang blij als ik een stageplek überhaupt kan vinden. Als ze dan nog iets willen betalen is dat alleen maar mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:02
Verwijderd
Ik ben het voor de verandering eens volledig met Leonoor eens. Als je aan een stageperiode begint, moet je duidelijke afspraken maken. Bij een beetje fatsoenlijke stageverlenende instelling krijg je vantevoren uit hunner beweging al alle informatie die je nodig hebt. Als je die niet krijgt moet je zelf op onderzoek uitgaan. Kom je later tot de ontdekking dat dingen anders zijn, dan ben je gewoon niet assertief genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stage vergoeding te laag?
pietervdb
49 04-07-2008 00:18
Werk, Geld & Recht Bruto stage vergoeding, hoeveel blijft er netto over?
Osmoian
4 29-11-2007 17:49
Werk, Geld & Recht mijn geld?
readingmanx
51 10-12-2006 16:47
Algemene schoolzaken Hoe heb jij je stage gefinancieerd?
Dionysus
4 22-03-2006 14:54
Werk, Geld & Recht vrijwillig = geen stagevergoeding
Marinka
53 15-08-2005 09:48
Algemene schoolzaken Stage lopen in Duitsland?
Megadeth
8 29-08-2003 00:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.