Oud 20-07-2008, 00:24
*Daantje*
*Daantje* is offline
Heey,
Ik zit er aan te denken om me aan te melden bij de MC donalds...
...twijfel nog wel, want het heeft me nooit echt getrokken om daar te werken...

Maar nu denk ik er dan echt serieus overna. Vooral omdat ik denk hier nog wel wat uren te kunnen maken naast studie (hbo).
Iemand een idee of het redelijk verdient?
En is het leuk?

Please vertel je ervaringen!
Of heeft iemand toevallig een betere optie qua werk?
Het probleem is dus dat ik nog veel lessen moet volgen en voor de rest voor sport 3 avonden train en op zaterdag wedstrijd speel.
Er blijven dus alleen wat avonden over en de zondag. En bij de mc zou je dan in principe denk wel kunnen werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2008, 00:45
Verwijderd
Callcenter, verdient vast beter dan bij de mac.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 10:51
blablatje
blablatje is offline
Je krijgt bij McDonalds betaald volgens de horeca-cao. Dat betekent dat als je net begint en je doet er onopgeleid werk, je ongeveer 110 % van het minimumloon krijgt.
Kijk ook hier eens:
http://www.macdonalds.nl/wps/wcm/con...bij+McDonalds/
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:43
Nyawa
Als hogeropgeleide kun je denk ik wel beter verdienende baantjes krijgen, ook 's avonds. Mac verdient inderdaad weinig en het is relatief hard werken. Callcenter zou idd een goede zijn maar dat moet je wel willen, of misschien horeca (alhoewel je dan vaak wat flexibeler moet zijn, maar je kunt het proberen)?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, het betaald in principe vrij slecht, en het is niet alsof je betaald rustig achterover kunt leunen. Maar goed. Iemand die daar lang werkte vertelde echter dat je al vrij rap met een aantal cursussen heuse diploma's kunt halen.

Nu zal niemand onder de indruk zijn van een diploma hamburgers bakken op je CV, maar daarna betaald de Mac je wel meer.


Wellicht kun je hotels proberen? Ik heb een tijdje 's avonds en 's nachts als portier gewerkt. Talenkennis is een vereiste, maar in de avonduurtjes is het bijna betaald studeren wanneer er geen gasten komen. (wat in het gat waar ik woonde dus vrijwel standaard was na zeven a acht uur 's avonds)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 12:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
AlopiA naamzoek

Ik zou het niet doen als het je al redelijk tegen staat.
Wat wel? Een willekeurig cafe of restaurant kan vaak wel mensen gebruiken 's avonds en op zondag.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 13:22
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ach,het is leuk ,maar als hbo student kan je meer verdienen met minder hard werk.
Heb er 7,5 jaar gewerkt, en elk baantje daarna was veel relaxter en verdiende beter.
Het is echt keihard werken bij de mac,maar wel goed om een beetje ervaring op te doen ofzo, ben op mn 15e begonnen en dan kan je er nog tegen als kind behandelt te worden, later wordt dat echt een stuk lastiger.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 11:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
schoonmaken in de thuiszorg verdient beter, of receptionist bij een verzorgingshuis. Airport Caddy, schoonmaak van kantoren in de avond.
Ik was bij timing schiphol, en die waren desperd op zoek naar iemand die van 6 tot 9 kantoren kon schoonmaken in hoofddorp. Het betaalde 6,40, en dat is meer dat je bij de mac krijgt. Dus zoeits kan je denk ik beter proberen. Wat voor HBO ga je doen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:33
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het is idd hard werken bij de mac, en het verdient niet echt geweldig. Je doet wel veel ervaring op, leert goed werken in teamverband en je wordt er enorm stressbestendig van. En het is gezellig, maar als HBO student kun je toch wel wat beters krijgen denk ik.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 18:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je kunt natuurlijk ook naar het uitzendbureau, momenteel zijn er vrij veel bijbanen beschikbaar, zij kunnen er vast wel een aanwijzen die al beter verdient en aansluit bij jouw mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 00:19
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
doen als je het leuk vind
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 16:37
*Daantje*
*Daantje* is offline
Citaat:
Als hogeropgeleide kun je denk ik wel beter verdienende baantjes krijgen, ook 's avonds. Mac verdient inderdaad weinig en het is relatief hard werken. Callcenter zou idd een goede zijn maar dat moet je wel willen, of misschien horeca (alhoewel je dan vaak wat flexibeler moet zijn, maar je kunt het proberen)?
Callcenter is inderdaad niet mijn ding. Heb al vaker horeca geprobeerd, maar dat werd dan toch niks..door de voetbal.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 16:39
*Daantje*
*Daantje* is offline
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook naar het uitzendbureau, momenteel zijn er vrij veel bijbanen beschikbaar, zij kunnen er vast wel een aanwijzen die al beter verdient en aansluit bij jouw mogelijkheden.
Ik werk deze zomer en vorige zomer ook in bakkerijen, verdient goed. Maar dat is niks om naast studie te doen. Je moet dan fulltime beschikbaar zijn. Nu is dat natuurlijk wel te doen, omdat je vrij bent.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 16:40
*Daantje*
*Daantje* is offline
Citaat:
Het is idd hard werken bij de mac, en het verdient niet echt geweldig. Je doet wel veel ervaring op, leert goed werken in teamverband en je wordt er enorm stressbestendig van. En het is gezellig, maar als HBO student kun je toch wel wat beters krijgen denk ik.
Op zich dus ook wat pluspunten! Ik zal er zeker wat leren. Ik ben er nog niet uit wat ik doe, voorlopig heb ik zat werk te doen. Dus ik maak op dit moment nog geen keuze. Ga er nog even goed over nadenken of ik me aanmeld ja of de nee.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 16:43
*Daantje*
*Daantje* is offline
Citaat:
schoonmaken in de thuiszorg verdient beter, of receptionist bij een verzorgingshuis. Airport Caddy, schoonmaak van kantoren in de avond.
Ik was bij timing schiphol, en die waren desperd op zoek naar iemand die van 6 tot 9 kantoren kon schoonmaken in hoofddorp. Het betaalde 6,40, en dat is meer dat je bij de mac krijgt. Dus zoeits kan je denk ik beter proberen. Wat voor HBO ga je doen?
Ik verdien nu in bakkerij zo'n €6,95 (19jaar). Helaas is dat niet naast studie te doen. Bedrijseconomie
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 19:15
heggggje
heggggje is offline
ik zou het niet doen, ben er nu net 2 maanden weg en geen moment gemist. (heb er 5 jr gewerkt) Het is er hard werken, en je krijgt weinig geld, maar als je er tegen kan vind je bijna elk baantje wel relaxt i think.

Bedenk ook dat je er met mensen met een ander niveau dan hbo werkt, je moet er mee kunnen werken. maar voor maar 8 uurtjes per week is het wel te doen, als ik jou was zou ik dan in een fabriek gaan werken. verdient wel beter en heb je gewoon een productie die af moet, als het bij mac rustig is heb je ook nog de kans dat ze je eerder naar huis sturen omdat ze je niet nodig hebben. Dan verdien je ook niks
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 01:26
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het hangt ook wel een beetje van je filiaal af, hoe close het team is. Bij 'mijn' mac is het team vrij close maar wel open naar nieuwe mensen, het is echt áltijd gezellig. Er werken bij ons ook een hoop mensen die naast hun studie een bijbaan hebben, er werken echt niet alleen maar lager opgeleiden.
Verder ben ik in de 3 jaar dat ik nu bij de mac werk, vrijwel nooit echt eerder naar huis gestuurd. Wel eens een kwartiertje, soms een halfuur, maar nooit echt een paar uur eerder.
Oh, houdt er wel rekening mee dat je bij de mac heel wat minder gaat verdienen dan die 6,95

[edit] ik was er overigens van overtuigd dat dit topic op Onzin stond Ik vond het al zo'n vreemde keus van subforum en ik verbaasde me nogal dat er geen onzinposts tussen stonden
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.