Oud 27-11-2016, 13:02
Onzer-
Onzer- is offline
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen + antwoorden die ik moet stellen? Heb alles op google al geprobeerd.

Ik moet in het frans vragen:
Uit welk land iemand komt + Antwoord geven

In welke klas iemand zit + antwoord geven op die vraag

Of iemand dieren heeft + antwoord geven op die vraag (ik heb een kat)

Waar iemand naar op vakantie gaat/wat zijn favoriete bestemming is. + Antwoord geven (Spanje)

Wat zijn favoriete onderwerp is + Antwoord geven

Wat zijn favoriete sport is + antwoord geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2016, 13:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Staat dit niet in je Franse lesboek? Deze dingen zijn pretty Basic. Probeer eens de belangrijkste woorden te vertalen (land, huisdier, onderwerp) en probeer een vraag om dat woord heen te formuleren. Dan kunnen wij je verder helpen en zeggen wat je al goed doet!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2016, 14:07
Onzer-
Onzer- is offline
Dit is wat ik nu heb van wat ik moet hebben, waar streepjes zijn, die moet ik nog (Correct me if I'm wrong):

prénom + nom (Voornaam + Achternaam)


Vraag: Comment tu t'appelles?
Antwoord: Je m’appelle Thomas Verhoeven

Ville/Village (Stad/Dorp)

Vraag: Tu habites où?
Antwoord: J’habite à Heerhugowaard

âge (Leeftijd)

Vraag: Quel âge as-tu?
Antwoord: J’ai quinze ans

frerès/soeurs (Broers/Zussen)

Vraag: Tu as des frères et des soeurs?
Antwoord: J’ai trois frères et sœurs

Nationalité (Nationaliteit)

Vraag: -
Antwoord: -

Classe (Klas)

Vraag: Tu es en quelle classe?
Antwoord: Je suis en h3p

Animeux (Huisdieren)

Vraag: Tu as un animal domestique?
Antwoord: J'ai un chat

Vacances (Vakantie/Lievelingsbestemming)

Vraag: -
Antwoord: -

Matières (Lievelingsvak)

Vraag: -
Antwoord: Ma matière préférée est histoire

Sport

Vraag: -
Antwoord: Je ne fais rien de spécial

Laatst gewijzigd op 27-11-2016 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2016, 14:09
Onzer-
Onzer- is offline
Citaat:
Staat dit niet in je Franse lesboek? Deze dingen zijn pretty Basic. Probeer eens de belangrijkste woorden te vertalen (land, huisdier, onderwerp) en probeer een vraag om dat woord heen te formuleren. Dan kunnen wij je verder helpen en zeggen wat je al goed doet!
Staat helaas niks hierover in ons boek. Tenminste, er is wel een woordenlijst en er staan wat vertalingen van vraag woorden als 'waarom, hoe, wat, etc.' Maar dan weet ik niet of de zinnen ook echt kloppen. Hierboven staat wat ik nu iig al heb maar waar een streepje staat moet ik nog.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2016, 14:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Niet slecht! (Arme Franse persoon die 'heerhugowaard' probeert uit te spreken, trouwens )
Je hebt al een antwoord op de vraag wat je lievelingsvak is: nu is het niet meer zo moeilijk de vraag zelf te formuleren!
Je weet al dat 'mijn lievelingsvak' 'ma matiere preferée' is: nu hoef je er alleen maar 'wat is jouw lievelingsvak' van te maken. Dat is twee woorden ervoor, en 'wat' staat in je boek. Gezien je andere vragen krijg je dat voor elkaar! (Ik moet het ook op die manier doen: mijn frans is niet zo goed, maar ik ben redelijk goed in puzzelen met taal en met een beetje logisch denken en handig googlen kun je in elke taal wel zinnetjes construeren )

Het lijkt er trouwens op dat alle vragen die je nog mist, 'wat' als vraagwoord hebben.
'wat' is quelle, que, quoi, quel, afhankelijk van wat voor 'wat' je precies zoekt. (Dat is een kwestie van even in het woordenboek of op internet het geslacht zoeken van bijvoorbeeld 'schoolvak' of 'vakantiebestemming'.

Je bent echt goed op weg!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2016, 16:37
Onzer-
Onzer- is offline
Citaat:
Niet slecht! (Arme Franse persoon die 'heerhugowaard' probeert uit te spreken, trouwens )
Je hebt al een antwoord op de vraag wat je lievelingsvak is: nu is het niet meer zo moeilijk de vraag zelf te formuleren!
Je weet al dat 'mijn lievelingsvak' 'ma matiere preferée' is: nu hoef je er alleen maar 'wat is jouw lievelingsvak' van te maken. Dat is twee woorden ervoor, en 'wat' staat in je boek. Gezien je andere vragen krijg je dat voor elkaar! (Ik moet het ook op die manier doen: mijn frans is niet zo goed, maar ik ben redelijk goed in puzzelen met taal en met een beetje logisch denken en handig googlen kun je in elke taal wel zinnetjes construeren )

Het lijkt er trouwens op dat alle vragen die je nog mist, 'wat' als vraagwoord hebben.
'wat' is quelle, que, quoi, quel, afhankelijk van wat voor 'wat' je precies zoekt. (Dat is een kwestie van even in het woordenboek of op internet het geslacht zoeken van bijvoorbeeld 'schoolvak' of 'vakantiebestemming'.

Je bent echt goed op weg!
Hartelijk bedankt, ik heb nu alles!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Franse fora
Party_mann
0 12-06-2015 22:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Weet iemand de vertaling van deze [Franse] vragen?
chicksgotmoxie
5 28-05-2009 16:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Paar franse vraagjes(a) Proeftoets étapes 3 en 4
meisjeinnood:P
7 11-05-2009 15:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse Mondeling
Kurk
3 06-06-2006 20:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hulp bij franse brief...!?
mriekske
13 25-04-2004 16:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse vragen controleren
Sanneke1983
12 06-03-2004 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.