Oud 07-11-2017, 13:20
Master Of LOLz
Master Of LOLz is offline
Ik en een klasgenoot hadden net een ruzie, hij zei dat vrouwen over het algemeen minder betaald worden op werk. Ik zei dat dat zo was omdat mannen langer werken, gevaarlijker werk doen en meer overuren maken over het algemeen. Hij zei dat dat niet zo was en dat het bewezen was door meerdere Nederlandse onderzoeken. In de VS is het in ieder geval wel zo, maar in Nederland weet ik het niet. Kan iemand mij vertellen of deze "loonkloof" echy bestaat in Nederland?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2017, 13:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je hier zelf op internet al naar gezocht?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 15:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het was vorige week nog in het nieuws:

Nederland keldert op ranglijst gelijkheid tussen man en vrouw - http://nos.nl/l/2200896
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 18:32
Verwijderd
Dit heet het glazen plafond, niet de loonkloof.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 19:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het schijnt wel zo te zijn, gemiddeld dan. Een van de redenen die daarvoor genoemd wordt is dat vrouwen vaker parttime gaan werken of stoppen met werken als er kinderen geboren worden. Hierdoor word hun beklimming van de loonladder geremd. Maar er zijn heel veel verklaringen voor te vinden en de ene verklaring sluit de andere niet uit.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 20:44
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het schijnt wel zo te zijn, gemiddeld dan. Een van de redenen die daarvoor genoemd wordt is dat vrouwen vaker parttime gaan werken of stoppen met werken als er kinderen geboren worden. Hierdoor word hun beklimming van de loonladder geremd. Maar er zijn heel veel verklaringen voor te vinden en de ene verklaring sluit de andere niet uit.
Dit inderdaad. Daarnaast zijn jonge vrouwen tegenwoordig hoger opgeleid dan jonge mannen waardoor ze meer verdienen. Alleen halen mannen dat later in door o.a. de bovenstaande redenen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Dit inderdaad. Daarnaast zijn jonge vrouwen tegenwoordig hoger opgeleid dan jonge mannen waardoor ze meer verdienen. Alleen halen mannen dat later in door o.a. de bovenstaande redenen.
Dat is niet het hele verhaal. Zelfs na compensatie voor deze factoren is er een verschil van ongeveer 4%.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.