Oud 21-01-2005, 15:33
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Ik ben eigenlijk van plan om een eigen weblog te maken, maar dan niet zo'n afgezaagde (ondanks dat weblogs zelf al afgezaagd zijn ). Ik wil een custom weblog, met natuurlijk de mogelijkheid om je verhaaltje erop te droppen en mogelijkheid tot reageren, maaaaaar maar nu wil ik extra features op mn weblog.

Ik wil bijvoobeeld min of meer real time laten zien wat er bv in mn winamp gespeeld wordt, ik denk dat dat het best werkt door iedere keer als er een nieuw nummer begint in winamp een plugin een simpel textbestanje upload met het liefst een timestamp erin. Vanaf de pagina wordt het nummer wat erin staat gewoon op de site gezet, met evt nog de update tijd. Mn vraag is weet iemand of er zo'n plugin bestaat of dat ik het zelf moet maken

Ten tweede, omdat ik veel code, wil ik een stukje waar ik code snippets kan zetten voor als ik bv met een groep werk, heeft iedereen altijd de beschikking over de code. Nu is dit op zich geen probleem, maaaar nu wil ik ook syntax highlighting voor php en c++. Weet iemand een class wat ik hiervoor kan gebruiken?

Verder wil ik nadat dit allemaal gebeurd is en werkend, nog een tweetal dingen die wat ingewikkelder zijn naar mijn idee. Zo wil ik mn soulseek status op die site hebben met mn queue. Nu weet ik haast zeker dat zoiets niet bestaat, en dat ik het zelf moet schrijven, alleen vraag ik me af zijn er API's voor soulseek. Zoja? waar, en zonee is er nog een ander oplossing hiervoor of is het dan onmogelijk.
Ook wil ik mn msn status (online/offline/afwezig of wat dan ook), zijn er hiervoor classes die dus niet vanaf internet chekken of het adres online is, maar die vanaf mijn computer mn status upload naar een file.

En finally, hebben jullie nog meer ideen over wat voor leuke extra feautres ik in kan bouwen?

Alvast bedankt
Dr HenDre

edit:
wat die highlither betreft, het liefst wil ik een highlither die werkt voor zowel php als c++

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 17:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 18:05
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-01-2005 @ 16:33 :
En finally, hebben jullie nog meer ideen over wat voor leuke extra feautres ik in kan bouwen?
Ik heb een "weblog" gemaakt die kon updaten via email..
Email met eventueel een bijlage verzonden naar de mail server.
Cronjob haalt elke dag mail op en verwerkt het.

(Dit omdat ik stage ga lopen er midden [B]op[/op] de oceaan veer van ADSL/kabel ^^
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:07
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Wat die highlight betreft is iets in de schikking als
PHP-code:
<?
highlightfile($string);
?>
voldoende toch?

Ik sla vast de plank mis

Wat ideeën betreft: RSS, een client-achtig iets, een bookmark-systeem naar andere profielen/blog-entries..
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:08
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
plugin bestand al, moet je hem alleen ff uitpluizen denk

bekijk dit eens http://www.audioscrobbler.com/
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:21
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 21-01-2005 @ 19:05 :
[B]Ik heb een "weblog" gemaakt die kon updaten via email..
Email met eventueel een bijlage verzonden naar de mail server.
Cronjob haalt elke dag mail op en verwerkt het.

(Dit omdat ik stage ga lopen er midden op[/op] de oceaan veer van ADSL/kabel ^^
Dit lijkt me een beetje overbodig, toch mooi idee, ik zal t in mn achterhoofd houden

Citaat:
Ulfheðin schreef op 22-01-2005 @ 01:07 :
Wat die highlight betreft is iets in de schikking als
PHP-code:
<?
highlightfile($string);
?>
voldoende toch?

Ik sla vast de plank mis

Wat ideeën betreft: RSS, een client-achtig iets, een bookmark-systeem naar andere profielen/blog-entries..
Hmm, highlitefile() is alleen php . Ik heb nu GeSHi werkend gekregen, die ondersteunt zowel php als c/c++, alleen is het nadeel dat ie heel langzaam is, maar ja dat moet dan maar

Wat rss en bookmarking betreft, goed idee ik voeg t toe aan mn todo lijstje thnx

Citaat:
Chilli Dude schreef op 22-01-2005 @ 01:08 :
plugin bestand al, moet je hem alleen ff uitpluizen denk

bekijk dit eens http://www.audioscrobbler.com/
Winamp plugin heb ik al werkend ik heb een winamp plugin die een bestand upload naar de gewenste ftp en met php kan ik dat dan weer uitlezen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:24
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-01-2005 @ 11:21 :

Winamp plugin heb ik al werkend ik heb een winamp plugin die een bestand upload naar de gewenste ftp en met php kan ik dat dan weer uitlezen
chillend
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:36
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
currently hearing heet t plugin
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:16
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-01-2005 @ 11:36 :
currently hearing heet t plugin
ik gebruik httpQ voor http://mymusic.**********.nl
Stuur via de minibrowser gewoon een URL door, en die URL stel je in op je server..
__________________
[ Caroo.nl ]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:07
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
RSS is inderdaad een vereiste. Bij voorkeur ook Atom. Verder wellicht API-support, de MetaWeblogAPI, atompub, kijk maar, heb je meteen mooie clients. Comments, comment spam maatregelen. Statistiekjes. Enzovoorts. Related posts heb ik zelf, vind ik wel leuk.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:53
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hmm, thnx voor je ideetjes Manuzhai, alleen nog wat vragen. RSS heb ik nu ingeboud (niet zelf prase, maar daar heb ik geen zin in ). Ik heb effe op google gezocht wat atom nu is, maar het is me niet helemaal duidelijk geworden, ook een soort van feed?

Daarnaast snap ik niet wat je bedoeld met API-support.

en nog een vraag aan de rest, kan iemand me iets vertellen mbt mn vragen over soulseek en vooral msn. Hoe ik dus lokaal mn msn status uit kan lezen(uploaden lukt mezelf wel). Ik kan op google alleen maar info vinden over hoe ik code kan injecten in msn of hoe de msn api werkt om eigen messenger clienten te maken
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:56
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
niemand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.