Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 18:13
reddragon
reddragon is offline
zou dit kunnen volgens jullie?

en zo ja

Vanaf welk schooljaar moeten de kinderen gratis condooms krijgen?

Is het goed om gratis condooms te verstrekken?

Zal het invloed hebben op het seksgedrag van pubers?

Is het geen geldverspilling?

Hoeveel condooms zou een leerling maximaal kunnen krijgen in een schooljaar?

Kunnen ze niet beter geld uitgeven aan voorlichting dan aan het verstrekken van condooms?

Waarom zullen ze condooms verstrekken aan leerlingen?

Wat is de reactie van de ouders hierop?

Zouden de leerlingen dit zelf wel willen?

Bestaat het al ergens?

weten jullie bronnen?
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:15
Verwijderd
Leuke opdracht.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:22
reddragon
reddragon is offline
het is geen opdracht als het een opdracht was had ik het zo gedaan maar ik was benieuwd hoe andere mensen hier over zouden denken....
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:26
Crunchie
Avatar van Crunchie
Crunchie is offline
Zohee.
Ik zou het nogal vreemd vinden. Een school hoort zich met hele andere dingen bezig te houden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:28
Verwijderd
Ik denk dat het voornamelijk luiheid is dat een condoom 'even' niet gebruikt wordt, wat weer leidt tot zwangerschap en SOA's.

Voorlichting is idd beter dan het verstrekken van condooms, eenmalig zou het niet zo erg zijn, maar om nou constant die condooms op te dringen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 18:29
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
In de school van m'n vriend (hogeschool) deelden ze op valentijnsdag gratis condooms uit. Ik vond dat wel handig want hij had eer een stuk of 10 ofzo dus dat is dan alweer geld en moeite enzo bespaard. Ik vind het wel 'n leuk idee.Enja ik denk wel dat het de jongeren helpt van veilig te vrijen enzo..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:03
Verwijderd
om dat één keer te doen, 1 condoom per kind, vind ik een goed idee... maakt de drempel om ze later zelf te gaan kopen lager. En dan in de tweede of derde, bij de seksuele voorlichting.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-03-2005 @ 20:03 :
om dat één keer te doen, 1 condoom per kind, vind ik een goed idee... maakt de drempel om ze later zelf te gaan kopen lager. En dan in de tweede of derde, bij de seksuele voorlichting.
Dat is op zich geen slecht idee. Maar om dat nou standaard te doen... Ik vind deze maatschappij al veel te beschermend, kinders moeten maar eens leren eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als je al geen condooms durft te kopen moet je al helemaal niet aan seks beginnen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:20
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
In Afrika doen ze zo iets
Geven ze condooms op elke hoek van de straat weg (aldus een vriendin van me, die nu ineens 23 condooms in the pocked heeft )

Verder vind ik 't beter als er gewoon duidelijke voorlichting word gegeven. Condooms gratis weggeven is wel handig voor je portomonnee, maar ik denk dat er met de gratis dingen te veel gekloot word. Dan zie je ze overal door de school slingeren (bij mij hadden ze in de 2e gratis (over datum) condooms gegeven, ineens zag je ze overal hangen, aan deurklinken etc :mrgreen.
Het lijkt me dus niet handig... Het zet de jeugd niet aan de seks, maar denk je nou echt dat de condooms als ze bij voorlichting gegeven worden, dat ze goed gebruikt word? Ik denk nog geen 10%...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:26
saturday
saturday is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-03-2005 @ 19:28 :
Ik denk dat het voornamelijk luiheid is dat een condoom 'even' niet gebruikt wordt, wat weer leidt tot zwangerschap en SOA's.

Voorlichting is idd beter dan het verstrekken van condooms, eenmalig zou het niet zo erg zijn, maar om nou constant die condooms op te dringen.
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:27
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
mja, zou wel handig zijn, ik geef maandelijks een kapitaal aan die dingen uit
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:34
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
Kreator schreef op 01-03-2005 @ 22:27 :
mja, zou wel handig zijn, ik geef maandelijks een kapitaal aan die dingen uit
stond er niet laatst 11 bij jouw naam? zo ja, dan passen die condooms toch niet dus zal ik t maar laten ze te kopen
__________________
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:00
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Antinoniem schreef op 01-03-2005 @ 22:34 :
stond er niet laatst 11 bij jouw naam? zo ja, dan passen die condooms toch niet dus zal ik t maar laten ze te kopen
als je denkt dat ik serieus 11 ben dan moet jij je'ns mentaal laten doorlichten manneke.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:09
computer
computer is offline
Kom maar op met die gratis condooms, schilt weer in de kosten (ik ben blut)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:21
Verwijderd
Meneer de conciërge, twee condooms alstublieft, één met zaaddodend middel alstublieft!

of bedoel je meer een automatenidee
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:32
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
computer schreef op 01-03-2005 @ 23:09 :
Kom maar op met die gratis condooms, schilt weer in de kosten (ik ben blut)
scheelt weer in de kosten!

ontopic: een paar, idd bij seksuele voorlichting in de 2de. ik denk dan wel dat de stap om ze zelf te kopen iets minder groot wordt.

automaten op school vind ik geen slecht idee op zich.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:46
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
ik ben voor
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:48
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
kan je gelijk uittesten op je nieuwe lerares spaans van 27
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 08:44
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik ben absoluut voor, vanaf het 5de middelbaar (3de graad) dus vanaf 16-17 jaar.
In universiteiten en Hogescholen moet het dan weer niet aangezien ik vind dat ze toch wel volwassen genoeg zijn om dan zelf naar de apotheker te stappen.

Het uitdelen van gratis condooms moet gepaard gaan met seksuele voorlichting!

In BelgiË heeft Sensoa een actie opgericht via posters, kaartjes, reclame spots over eerst praten over seks en dan pas de seks zelf!
Overal zie je de posters uithangen:
http://www.sensoa.be/illustraties/pr...en_liggend.jpg

Je hebt ook zo'n homo en lesbo versie.

Wel je ziet ze overal hangen behalve natuurlijk weer op de scholen, zelfs niet bij ons op de hogeschool! Ik heb dan zoiets van wtf? tis toch een maar een poster, wat kan dat nu kwaad het kan alleen maar helpen!

Dus heb ik 30 posters besteld voor op school te hangen .

dan lees je via de site:
Binnen de holebi-horeca en holebiorganisaties verspreiden we twee doelgroepaffiches:

Eum, waarom alleen binnen de holebi-horeca en holebiorganisaties? wandelen er op straat geen holebi's? zijn er in scholen geen holebi's?
En dat hebben ze wel geweten dat ik dat vind .

Een campagne die seksuele voorlichting een duwtje in de rug geeft moet grootschaals aangepakt worden en iedereen moet daar bij helpen ook scholen. Alleen gratis condooms uitdelen helpt niet!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:03
Verwijderd
overigens ga ik zelf seksuele voorlichting geven aan 2 en 3 vmbo, en dan delen we geen condooms uit, maar vertellen we ze wel waar ze die kunnen kopen (rutgersstichtingcondooms! precies hetzelfde als durex topsafe, maar dan 20 ct per stuk; minder als je een grote verpakking koopt)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:16
Verwijderd
Dat lijk me een bijzonder slecht idee, je moet kinderen niet aanmoedigen om seks te hebben vind ik. Ze moeten zelf beslissen of en wanneer ze er zin in hebben. Maar als ze er dan zin in hebben moet het wel makkelijk verkrijgbaar zijn dus ik sluit me bij Sarah aan (voorlichting/adressen enz.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:53
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-03-2005 @ 10:03 :
overigens ga ik zelf seksuele voorlichting geven aan 2 en 3 vmbo, en dan delen we geen condooms uit, maar vertellen we ze wel waar ze die kunnen kopen (rutgersstichtingcondooms! precies hetzelfde als durex topsafe, maar dan 20 ct per stuk; minder als je een grote verpakking koopt)

ga je dat doen voor je opleiding ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 02-03-2005 @ 12:53 :
ga je dat doen voor je opleiding ofzo?
vanuit de opleiding, maar niet er vóór, ik krijg er geen studiepunten voor ofzo... 't is dus eigenlijk vrijwilligerswerk
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:22
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Wat is er mis met de drogist?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 13:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk niet dat dat heel veel zal veranderen. Seksuele voorlichting is wel goed.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:31
Thee
Avatar van Thee
Thee is offline
Citaat:
Crunchie schreef op 01-03-2005 @ 19:26 :
Zohee.
Ik zou het nogal vreemd vinden. Een school hoort zich met hele andere dingen bezig te houden.
Ik vind dat t tijd word dat scholen zich juist met dit soort dingen bezig gaan houden. voorlichting over sex drugs, criminaliteit en dat soort zaken.

Gratis condooms uitdelen zou wel goed zijn, maar 3 kwart zou worden opgeblazen of wat dan ook, maar aan de andere kant gaat n jongen van 14 niet naar zn moeder toe om te vragen mag ik 2 euro om condooms te kopen, dus ze zullen zeker gratis verkrijgbaar moeten zijn voor scholieren.

maar meer voorlichtin is belangrijker, waar condooms goed voor zijn en dat jeje niet hoeft te schamen om condooms te kopen.
__________________
Ik ben het levende bewijs dat de jeugd deugt
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:32
Verwijderd
het lijkt mij trouwens geen probleem als kinderen een condoom gaan opblazen of om de deurknop doen. Nouja, het geeft een zootje, maar ze leren er wel van hoe zo'n condoom in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
computer schreef op 01-03-2005 @ 23:09 :
Kom maar op met die gratis condooms, schilt weer in de kosten (ik ben blut)
Top. Moet je vader alleen niet klagen dat we in dit land altijd zoveel belasting moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:10
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-03-2005 @ 20:08 :
Dat is op zich geen slecht idee. Maar om dat nou standaard te doen... Ik vind deze maatschappij al veel te beschermend, kinders moeten maar eens leren eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als je al geen condooms durft te kopen moet je al helemaal niet aan seks beginnen.
idd gaan die smurfies meteen aan de gang

als ze er aan toe zijn is dat natuurlijk niet zown ramp, maar t wordt dan wel een beetje opgedrongen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:10
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-03-2005 @ 20:08 :
Dat is op zich geen slecht idee. Maar om dat nou standaard te doen... Ik vind deze maatschappij al veel te beschermend, kinders moeten maar eens leren eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als je al geen condooms durft te kopen moet je al helemaal niet aan seks beginnen.
idd gaan die smurfies meteen aan de gang

als ze er aan toe zijn is dat natuurlijk niet zown ramp, maar t wordt dan wel een beetje opgedrongen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:16
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Dan krijg je allemaal giechelende jongetjes die er waterbalonnen van gaan maken enzo.
Ze moeten ze gewoon stukken goedkoper maken .
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 14:35
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Wij moesten ze gaan kopen als huiswerk...was heel erg vet . En de jongens kregen ze mee en ze moesten dat ding omdoen.


(onze school is erg vet hoor...ik lul ook niet uit mijn nek)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 15:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat een kolder. Maandverband is ook niet gratis in de automaat op school. Kids hebben allemaal een baantje en geld genoeg om een pakje condooms te halen. Wat kost een biertje tegenwoordig? Daar heb je twee condooms voor.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:17
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Lijkt mij best slim, dan hebben veel mensen die dingen gewoon in hun portemonnee en dan hebben mensen nooit meer het probleem dat er geen condooms meer zijn, en dat ze het daardoor niet veilig gaan doen..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 02-03-2005 @ 17:16 :
Dan krijg je allemaal giechelende jongetjes die er waterbalonnen van gaan maken enzo.
Ze moeten ze gewoon stukken goedkoper maken .
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:10
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Citaat:
madamelina schreef op 08-03-2005 @ 15:35 :
Wij moesten ze gaan kopen als huiswerk...was heel erg vet . En de jongens kregen ze mee en ze moesten dat ding omdoen.


(onze school is erg vet hoor...ik lul ook niet uit mijn nek)
midden in de les zeker
ff checken of jullie het practicum goed hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:59
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Ik ben voor.
Ik vind ook dat condooms in het ziekenfonds moeten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 18:07
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Baka² schreef op 08-03-2005 @ 22:10 :
midden in de les zeker
ff checken of jullie het practicum goed hebben gedaan
Midden in de les...tuurlijk . Dat hoef ik niet te zien .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:28
Sarscel
Avatar van Sarscel
Sarscel is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2005 @ 16:08 :
Wat een kolder. Maandverband is ook niet gratis in de automaat op school. Kids hebben allemaal een baantje en geld genoeg om een pakje condooms te halen. Wat kost een biertje tegenwoordig? Daar heb je twee condooms voor.
En ik heb met die 2 condooms veel meer plezier dan met 1 biertje ...
__________________
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:09
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Sarscel schreef op 09-03-2005 @ 20:28 :
En ik heb met die 2 condooms veel meer plezier dan met 1 biertje ...
Nou veel plezier dan.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:09
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Bij ons was er zo'n 1malige acties, maar was eigenlijk aan de schoolpoorten, ging uit van de SP.A jongeren ofzo denkik..de kleine jongetjes moeten ze natuurlijk over hun hoofd trekken en opblazen..voor de oudere wel handig
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:16
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Geef mij maar een doos

Eenmalig ok, verder gewoon voorlichting blijven geven zoals het nu is.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 02:16
Verwijderd
Offtopic: Heeft dit toevallig iets met de kwartfinales te maken van 'Op weg naar het Lagerhuis'?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 08:15
Verwijderd
Wat een boutidee. Dan slingeren er binnen no-time overal op school condooms rond, want al die kleuters gaan daar natuurlijk mee zitten spelen. En mensen die willen krikken laten de beslissing wel of geen condoom te gebruiken alleen in diep trieste gevallen afhangen van de prijs van de condooms.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:49
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
reddragon schreef op 01-03-2005 @ 19:13 :
zou dit kunnen volgens jullie?

en zo ja

Vanaf welk schooljaar moeten de kinderen gratis condooms krijgen?

Is het goed om gratis condooms te verstrekken?

Zal het invloed hebben op het seksgedrag van pubers?

Is het geen geldverspilling?

Hoeveel condooms zou een leerling maximaal kunnen krijgen in een schooljaar?

Kunnen ze niet beter geld uitgeven aan voorlichting dan aan het verstrekken van condooms?

Waarom zullen ze condooms verstrekken aan leerlingen?

Wat is de reactie van de ouders hierop?

Zouden de leerlingen dit zelf wel willen?

Bestaat het al ergens?

weten jullie bronnen?
Bij mij op school hebben ze ze uitgedeeld in de 2e maar alleen als je ze wou.. nou de kinderen die "stoer" zijn nemen zoiezo bij mij en dan nog zeggen zo van meneer! u bent mij vergeten!!! Maar ikzelf vind het opzich wel handig.. als je er behoefte aan hebt.. die vent zei ook, ja probeer maar uit ben je later ("voor het echie") niet zo'n onhandige kans en doe je het niet fout.. wil ik het!?!? vooral niet van zo'n ouwe vent.. trouwens (offtopic) is het niet vaag en schaam je je er niet voor om condooms te gaan kopen? Okee, veilig is beter maar toch. Het lijkt me best wel .. eng.. enne, ik heb het dus niet tegen mn oduers gezegd want ik denk dat er weeeer een voorlichtingssactie aan vast zou zitten nou ja.. volgens mij heb ik nu wel de meeste van jou vragen beantwoord Doeidoeii
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:55
Verwijderd
merde
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:02
Kauw
Kauw is offline
schaise,
doerak
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:17
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
als je gratis condooms verstrekt op school en je gaat er een leeftijdsgrens bij trekken... dan krijg je weer die bruggertjes die dan via via een condoompie halen

dus gewoon niet
ik bedoel wij hadden eerst geen maandverband/tamponautomaat omdat ze die met een stunt een keer hadden gemold hihi
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:33
Verwijderd
De overheid deelt toch ook geen gratis helmen uit?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 01-03-2005 @ 20:03 :
om dat één keer te doen, 1 condoom per kind, vind ik een goed idee... maakt de drempel om ze later zelf te gaan kopen lager. En dan in de tweede of derde, bij de seksuele voorlichting.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog
Verwijderd
52 19-11-2003 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.