Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 13:41
GozerT
GozerT is offline
eej
ik werk nu in een supermarkt waar ik 4,76 krijg, 8 uurtjes per week, wil niet meer omdat t kut werk is... nu gesoliciteerd @ slijterij waar ik dan maar 3,90 krijg, ben 18 overigens, maar lijkt me wel veel leuker werk om te doen en kan er donderdags, vrijdags en zaterdags werken... wat zouden jullie ivm dat uurloon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 14:03
Verwijderd
Slijterij. Leuk werk gaat boven een iets hoger salaris, plus dat vakkenvullen meer iets is voor 16 jarigen die niets anders kunnen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 14:23
Go
Avatar van Go
Go is offline
Slijterij ook. Je verdient bij elkaar meer, en die andere uren besteed je toch maar aan tv-kijken of computeren en die dingen. Zo te zien zit je niet meer op school. Dat klopt?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 15:10
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Slijterij! Leuk werk gaat boven beter loon, zeker als je daar meer uur kunt werken waardoor je uiteindelijk meer verdient.

Deze keus is mij heel bekend: ik werk namelijk elke zomer een maand of twee op een laboratorium waar ik 9,57 (netto) per uur verdien.
Maar ik ben druk bezig met het vinden van een baan voor het hele jaar door. Als ik niet zou solliciteren op baantjes waar ik minder verdien, dan zou ik niet eens meer moeite hoeven te doen om iets te vinden, is er toch niet.
Als ik ergens de kans krijg om aangenomen te worden voor het hele jaar door, dan ga ik dat doen, zelfs voor het minimumloon..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 16:15
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
slijterij is veel prettigere omgeving

Ik weet niet wat je gaat doen in de slijterij maar ik zou het iig doen. Je kunt nog altijd loonsverhoging vragen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 16:53
Experiment
Experiment is offline
Naar de slijterij en ondertussen evt. verder zoeken naar een even leuk baantje dat meer verdient.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
GozerT schreef op 16-02-2006 @ 14:41 :
eej
ik werk nu in een supermarkt waar ik 4,76 krijg, 8 uurtjes per week, wil niet meer omdat t kut werk is... nu gesoliciteerd @ slijterij waar ik dan maar 3,90 krijg, ben 18 overigens, maar lijkt me wel veel leuker werk om te doen en kan er donderdags, vrijdags en zaterdags werken... wat zouden jullie ivm dat uurloon
Je kan altijd als je er weerkt om loonsverhoging vragen natuurlijk.
Leuk werk is belangrijk, alleen het moet natuurlijk ook wel een beetje verdienen. Maar aangezien je ook meer kan gaan werken zou ik het wel doen lijkt me
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:25
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik denk dat ik voor de slijterij zou gaan. Ik denk dat de prettige werkomgeving het iets lagere loon wel compenseert.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:56
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou geen lol hebben in werken voor 3,90 per uur als ik 18 zou zijn.

Bij je huidige baan blijven en verder zoeken.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:59
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou in de supermarkt blijven werken. Ook zou ik met m'n chef in overleg gaan om te kijken wat jullie er met z'n allen (het hele team dus, niet alleen jij en de chef maar ook de rest) aan kunnen doen om de sfeer te verbeteren.

Ik vind overigens ook dat er hier wel erg minderwaardig wordt gedaan over vakkenvullen. Het is tegenwoordig echt niet meer zo simpel als je denkt. Tevens wordt je in de meeste supermarkten tegenwoordig ook niet meer aangenomen als vakkenvuller maar als winkelmedewerker en dat is een groot verschil.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:35
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
wammus schreef op 17-02-2006 @ 00:59 :
Ik vind overigens ook dat er hier wel erg minderwaardig wordt gedaan over vakkenvullen. Het is tegenwoordig echt niet meer zo simpel als je denkt. Tevens wordt je in de meeste supermarkten tegenwoordig ook niet meer aangenomen als vakkenvuller maar als winkelmedewerker en dat is een groot verschil.

Ik vind het zelf geen minderwaardig werk, maar het betaalt vreselijk slecht, net zoals werken bij Mc Donalds. Toen ik 17 was, verdiende ik 8,60 euro per uur, oke dat is best veel, maar 3,90 vind ik wel belachelijk weinig voor iemand van 18 en zeker in een winkel waar je face to face met klanten moet werken..
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 17:09
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
wammus schreef op 17-02-2006 @ 00:59 :
Ik zou in de supermarkt blijven werken. Ook zou ik met m'n chef in overleg gaan om te kijken wat jullie er met z'n allen (het hele team dus, niet alleen jij en de chef maar ook de rest) aan kunnen doen om de sfeer te verbeteren.

Ik vind overigens ook dat er hier wel erg minderwaardig wordt gedaan over vakkenvullen. Het is tegenwoordig echt niet meer zo simpel als je denkt. Tevens wordt je in de meeste supermarkten tegenwoordig ook niet meer aangenomen als vakkenvuller maar als winkelmedewerker en dat is een groot verschil.
Jah precies.
Heel laag wat hierboven wordt gezegt, dat vakkenvullen is voor 16 jarigen die niks anders kunnen vinden.
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 17:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 17-02-2006 @ 12:35 :
Ik vind het zelf geen minderwaardig werk, maar het betaalt vreselijk slecht, net zoals werken bij Mc Donalds. Toen ik 17 was, verdiende ik 8,60 euro per uur, oke dat is best veel, maar 3,90 vind ik wel belachelijk weinig voor iemand van 18 en zeker in een winkel waar je face to face met klanten moet werken..
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar 8.60 euro is wel een belachelijk hoog loon voor iemand van 17.
Dat verdien ik nu nog niet eens!
Volgens mij is 3.50 euro het minimumloon voor een 17-jarige.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 18:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 17-02-2006 @ 18:09 :
Jah precies.
Heel laag wat hierboven wordt gezegt, dat vakkenvullen is voor 16 jarigen die niks anders kunnen vinden.
Dat soort uitspraken van mensen negeer ik dan ook gewoon hoor

Maar jah als je meer kan werken ergens ander waardoor je uiteindelijk meer verdiend, ja je zou het kunnen doen als je die tijd toc hhebt, je zou evt ook bij de supermarkt kunnen blijven werken en daarnaast gaan werken bij de slijterij.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-02-2006 @ 19:53 :
Dat soort uitspraken van mensen negeer ik dan ook gewoon hoor
Wat ik met die uitspraak bedoelde, is dat vakkenvullen veel punten tegen zich heeft: het werk is eentonig, de werkomgeving (de supermarkt) heeft vaak een kille uitstraling en het salaris staat daar, vind ik, niet tot in verhouding. Als je door kunt groeien naar vulploegleider of een ander soort leidinggevende is dat natuurlijk mooi, maar als dat niet zo is dan zijn er op zijn leeftijd veel leukere baantjes beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 11:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 18-02-2006 @ 12:30 :
Wat ik met die uitspraak bedoelde, is dat vakkenvullen veel punten tegen zich heeft: het werk is eentonig, de werkomgeving (de supermarkt) heeft vaak een kille uitstraling en het salaris staat daar, vind ik, niet tot in verhouding. Als je door kunt groeien naar vulploegleider of een ander soort leidinggevende is dat natuurlijk mooi, maar als dat niet zo is dan zijn er op zijn leeftijd veel leukere baantjes beschikbaar.
Iedereen zeurt meestal dat het uurloon zo laag is in een supermarkt of dat het loon in het algemeen hee laag is. Dan moet je dus kiezen wat je wilt beter salaris per uur of minder goed salaris, ik zou kijken of ik het naast elkaar kan kombineren denk ik omdat je dan beide hebt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-02-2006 @ 12:37 :
Iedereen zeurt meestal dat het uurloon zo laag is in een supermarkt of dat het loon in het algemeen hee laag is. Dan moet je dus kiezen wat je wilt beter salaris per uur of minder goed salaris, ik zou kijken of ik het naast elkaar kan kombineren denk ik omdat je dan beide hebt
Ok, maar dan zit TS alsnog aan de supermarkt vast, terwijl hij aangaf dat hij er door het werk mee wilde stoppen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 13:43
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Laurens schreef op 18-02-2006 @ 12:30 :
Wat ik met die uitspraak bedoelde, is dat vakkenvullen veel punten tegen zich heeft: het werk is eentonig, de werkomgeving (de supermarkt) heeft vaak een kille uitstraling en het salaris staat daar, vind ik, niet tot in verhouding. Als je door kunt groeien naar vulploegleider of een ander soort leidinggevende is dat natuurlijk mooi, maar als dat niet zo is dan zijn er op zijn leeftijd veel leukere baantjes beschikbaar.

Hier verschillen de meningen dan over.

Ik vond het toen ik 16 was juist leuk om in een supermarkt te werken (nogmaals je wordt tegenwoordig bijna nergens meer als vakkenvuller maar als winkelmedewerker aangenomen wat een veschil is). Lekker frisdrank vullen en een beetje ouwehoeren. Prima te doen en het betaald nog redelijk ook (ok toegegeven het kan beter maar zo slecht is het niet).

Het is alleen wel zo dat je je er een beetje voor moet inzetten en dat schijnt voor een hele hoop mensen toch een probleem te zijn (vat dit niet persoonlijk op ofzo want zo bedoel ik het niet).
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 17-02-2006 @ 18:09 :
Jah precies.
Heel laag wat hierboven wordt gezegt gezegd, dat vakkenvullen is voor 16 jarigen die niks anders kunnen vinden.
Nou, erg intellectueel werk is het niet, dus iedereen kan het (leren) in principe.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-02-2006 @ 18:59 :
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar 8.60 euro is wel een belachelijk hoog loon voor iemand van 17.
Dat verdien ik nu nog niet eens!
Volgens mij is 3.50 euro het minimumloon voor een 17-jarige.
Das drie rond dacht ik.
Ik zou het werk doen dat je leuk vindt..
En je baas gaat misschien wel meer betalen als je er een paar maanden werkt?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 22:29
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 18-02-2006 @ 14:43 :
Hier verschillen de meningen dan over.

Ik vond het toen ik 16 was juist leuk om in een supermarkt te werken (nogmaals je wordt tegenwoordig bijna nergens meer als vakkenvuller maar als winkelmedewerker aangenomen wat een veschil is). Lekker frisdrank vullen en een beetje ouwehoeren. Prima te doen en het betaald nog redelijk ook (ok toegegeven het kan beter maar zo slecht is het niet).

Het is alleen wel zo dat je je er een beetje voor moet inzetten en dat schijnt voor een hele hoop mensen toch een probleem te zijn (vat dit niet persoonlijk op ofzo want zo bedoel ik het niet).
Wat ik me van mijn tijd als vakkenvuller kan herinneren is dat ik het werk ontzettend eentonig vond en de werkomgeving saai. Natuurlijk maken je collega's een hoop goed, maar dat was voor mij niet genoeg om het tot een 'leuk' baantje te maken. Ik vind werk pas leuk worden als je én leuke collega's hebt én een leuke werkomgeving
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 09:10
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Nou ik heb twee baantjes en bij de een verdien ik minder dan bij de ander, maar omdat ik het werk toch liever doe zie ik dat als mijn echte bijbaantje. Als ik opeens echt veel vrije dagen heb of wat dan ook dan wil ik die andere nog weleens bellen of ze wat voor me hebben, maar mn voorkeur gaat toch uit voor die andere. Ik werk gewoon liever 10 uur daar dan 7 uur voor die stomme. Tijd gaat ook sneller als je het leuk hebt.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:26
mvh
mvh is offline
Citaat:
wammus schreef op 17-02-2006 @ 00:59 :
Ik zou in de supermarkt blijven werken. Ook zou ik met m'n chef in overleg gaan om te kijken wat jullie er met z'n allen (het hele team dus, niet alleen jij en de chef maar ook de rest) aan kunnen doen om de sfeer te verbeteren.

Ik vind overigens ook dat er hier wel erg minderwaardig wordt gedaan over vakkenvullen. Het is tegenwoordig echt niet meer zo simpel als je denkt. Tevens wordt je in de meeste supermarkten tegenwoordig ook niet meer aangenomen als vakkenvuller maar als winkelmedewerker en dat is een groot verschil.

Denk je nou echt dat er met het huidige grote aanbod van scholiertjes die in de supermarkt willen werken, men gaat luisteren naar de specifieke eisen van elk werknemertje?? rot toch op
__________________
yoooo wazzap
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mvh schreef op 22-02-2006 @ 09:26 :
Denk je nou echt dat er met het huidige grote aanbod van scholiertjes die in de supermarkt willen werken, men gaat luisteren naar de specifieke eisen van elk werknemertje?? rot toch op
Als je een beetje goede baas hebt wel.
Verder zijn we bij ons eindelijk na meer dan een jaar met onderbezetting terug op niveau. Dus zo goed is het allemaal niet wat je zegt 50% wil niet in een supermarkt werken. Van deze 50% die het wel wil is zo'n 20% te jong om na 19:00 uur te werken. En weer zo'n 50% te oud.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 08:44.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:15
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-02-2006 @ 09:41 :
Als je een beetje goede baas hebt wel.
Verder zijn we bij ons eindelijk na meer dan een jaar met onderbezetting terug op niveau. Dus zo goed is het allemaal niet wat je zegt 50% wil niet in een supermarkt werken. Van deze 50% die het wel wil is zo'n 20% te jong om na 19:00 uur te werken. En weer zo'n 50% te oud.
Een goede baas heeft maar één doel: zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk uitgaven... Denk je dat zijn inkomsten stijgen als die aardig gaat doen tegen zo'n 16-jarig machteloos kloteventje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2006, 15:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
trouser schreef op 22-02-2006 @ 16:15 :
Een goede baas heeft maar één doel: zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk uitgaven... Denk je dat zijn inkomsten stijgen als die aardig gaat doen tegen zo'n 16-jarig machteloos kloteventje?
Dan heb jij toch een enorm verkeerd beeld van een manager/baas.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
trouser schreef op 22-02-2006 @ 16:15 :
Een goede baas heeft maar één doel: zoveel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk uitgaven... Denk je dat zijn inkomsten stijgen als die aardig gaat doen tegen zo'n 16-jarig machteloos kloteventje?
Ik denk dat zijn inkomsten zeker wel stijgen als er een goede sfeer onder de werknemers is. Meerdere mensen die ik ken boycotten een supermarkt omdat ze de vakkenvullers daar te chagrijnig vinden, en het is niet goed voor je inkomsten als mensen je winkel boycotten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:18
mvh
mvh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-02-2006 @ 16:40 :
Ik denk dat zijn inkomsten zeker wel stijgen als er een goede sfeer onder de werknemers is. Meerdere mensen die ik ken boycotten een supermarkt omdat ze de vakkenvullers daar te chagrijnig vinden, en het is niet goed voor je inkomsten als mensen je winkel boycotten.
Klinkt niet als praktijkervaring, maar als een achterkamer-professor napraten... zo niet, dan discussieer ik graag met je verder
__________________
yoooo wazzap
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
mvh schreef op 22-02-2006 @ 17:18 :
Klinkt niet als praktijkervaring, maar als een achterkamer-professor napraten... zo niet, dan discussieer ik graag met je verder
Moet je alles persoonlijk meegemaakt hebben om erover mee te kunnen praten?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:33
Verwijderd
Nee, misschien niet, want dan zou niemand over zelfmoord kunnen praten en zou je geen jonge maagden kunnen vragen over wat ze vinden van sax onder de 14 jaar, kunnen non-smokers niets zeggen over de gevaren van tabak, kunnen oude zakken niets te zeuren hebben over al die moderene computerdingen, kun je niet praten over het sterven van je oma, kun je niet praten over de naabing der naabs om het zo maar simpel uit te drukken zonder aan te geven waarop ik nu eigenlijk doel, gebruik geen smilies als je er niet over kunt praten/niet weet wat ze betkeenen!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:36
Go
Avatar van Go
Go is offline
Gebruik ik smiles?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mvh schreef op 22-02-2006 @ 17:18 :
Klinkt niet als praktijkervaring, maar als een achterkamer-professor napraten... zo niet, dan discussieer ik graag met je verder
Jammer dat het inderdaad de waarheid is.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 22:47
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Als jij het niet naar je zin hebt in die supermarkt moet je er weggaan of als het probleem oplosbaar is, erover praten met je leiding gevende.
Ik werk vanaf mijn 15e in de supermarkt begonnen als vakkenvuller na een tijdje ook op zaterdag achter de kassa en sinds mijn 18e fulltime aan het werk en volg er een opleiding voor assistent bedrijfsleider.
Wat ik nu doe is heel afwisselend maar ik kan me voorstellen dat je van alleen vakkenvullen of kassa draaien gek word....
succes met een keuze maken.
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 09:11
Verwijderd
Citaat:
mvh schreef op 22-02-2006 @ 17:18 :
Klinkt niet als praktijkervaring, maar als een achterkamer-professor napraten... zo niet, dan discussieer ik graag met je verder
'meerdere mensen die ik ken boycotten een winkel omdat het personeel chagrijnig is' klinkt niet als een achterkamer-professor (wat is dat eigenlijk) napraten . Dus een of andere professor kent die mensen en ik niet en ik doe alsof ik die mensen wel ken en als een professor die mensen kent dan telt het niet, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:57
mvh
mvh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-02-2006 @ 10:11 :
'meerdere mensen die ik ken boycotten een winkel omdat het personeel chagrijnig is' klinkt niet als een achterkamer-professor (wat is dat eigenlijk) napraten . Dus een of andere professor kent die mensen en ik niet en ik doe alsof ik die mensen wel ken en als een professor die mensen kent dan telt het niet, ofzo?
Leg het mij eerst maar eens beter uit... of nog beter, begrijp het eerst zelf!
__________________
yoooo wazzap
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-02-2006 @ 17:37 :
Jammer dat het inderdaad de waarheid is.
Wutwutwut? Het napraten van de achterkamer-PIMPME-professor? Get a life
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2006, 16:01
Verwijderd
Citaat:
mvh schreef op 23-02-2006 @ 16:57 :
Leg het mij eerst maar eens beter uit... of nog beter, begrijp het eerst zelf!
Ja jij blijft er maar weer lekker omheen draaien he, ga jij maar eens zelf pimpin' argumenteren ipv beetje anderen af te kraken op niet-relevante dingen. '*weuwueueuueuue check mij ik ben da playa*

kerel, doe eens normaal
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
mvh schreef op 23-02-2006 @ 16:57 :
Leg het mij eerst maar eens beter uit... of nog beter, begrijp het eerst zelf!
Ik begrijp mijn eigen redenering uitstekend, dankje . Maar omdat ik zo behulpzaam ben zal ik het ook op jouw niveau uitleggen.
Mensen houden er van als andere mensen vriendelijk tegen ze doen.
Daarom zijn mensen graag in een winkel waar ze vriendelijk geholpen worden.
Als er een slechte sfeer onder de medewerkers is, worden ze minder vriendelijk.
Daarom gaan mensen niet meer graag naar die winkel.
Als mensen niet graag naar een winkel gaan, gaan ze naar een andere winkel.
Als mensen naar een andere winkel gaan, krijgt de oorspronkelijke winkel minder klanten.
Als een winkel minder klanten krijgt, verkoopt de winkel niet zo veel meer.
Als een winkel niet zo veel meer verkoopt, maakt de winkel niet meer zo veel winst.
Als de winkel niet meer zo veel winst maakt, heeft de bedrijfsleider (dat is de meneer of mevrouw van wie de winkel is) niet meer zo veel inkomen.

Een andere mogelijkheid is dat de winst naar een grote organisatie gaat.
Dan krijgt de bedrijfsleider een vast maandloon van die grote organisatie.
Als die grote organisatie merkt dat een winkel niet zo veel winst meer maakt, denken de mensen van die organisatie dat dit aan de bedrijfsleider ligt.
Ze denken dan, dat ze beter een andere bedrijfsleider kunnen aannemen.
Het contract van de bedrijfsleider wordt dan niet meer verlengd.
Dan heeft de bedrijfsleider helemaal geen inkomen meer.

Heb ik een stap overgeslagen?

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
trouser schreef op 23-02-2006 @ 16:58 :
Wutwutwut? Het napraten van de achterkamer-PIMPME-professor? Get a life
Als je je wat meer verdiept had in mij had je geweten dat ik in een supermarkt werk, en ik de wel degelijk ERVARING heb hiermee.

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-02-2006 @ 20:19 :
Ik begrijp mijn eigen redenering uitstekend, dankje . Maar omdat ik zo behulpzaam ben zal ik het ook op jouw niveau uitleggen.
Mensen houden er van als andere mensen vriendelijk tegen ze doen.
Daarom zijn mensen graag in een winkel waar ze vriendelijk geholpen worden.
Als er een slechte sfeer onder de medewerkers is, worden ze minder vriendelijk.
Daarom gaan mensen niet meer graag naar die winkel.
Als mensen niet graag naar een winkel gaan, gaan ze naar een andere winkel.
Als mensen naar een andere winkel gaan, krijgt de oorspronkelijke winkel minder klanten.
Als een winkel minder klanten krijgt, verkoopt de winkel niet zo veel meer.
Als een winkel niet zo veel meer verkoopt, maakt de winkel niet meer zo veel winst.
Als de winkel niet meer zo veel winst maakt, heeft de bedrijfsleider (dat is de meneer of mevrouw van wie de winkel is) niet meer zo veel inkomen.

Een andere mogelijkheid is dat de winst naar een grote organisatie gaat.
Dan krijgt de bedrijfsleider een vast maandloon van die grote organisatie.
Als die grote organisatie merkt dat een winkel niet zo veel winst meer maakt, denken de mensen van die organisatie dat dit aan de bedrijfsleider ligt.
Ze denken dan, dat ze beter een andere bedrijfsleider kunnen aannemen.
Het contract van de bedrijfsleider wordt dan niet meer verlengd.
Dan heeft de bedrijfsleider helemaal geen inkomen meer.

Heb ik een stap overgeslagen?
Hopelijk is het duidelijk voor hem het si idd een goed laag niveau maar dat had hij blijkbaar nodig
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:43
amerie
amerie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-02-2006 @ 16:10 :
Slijterij! Leuk werk gaat boven beter loon, zeker als je daar meer uur kunt werken waardoor je uiteindelijk meer verdient.

Deze keus is mij heel bekend: ik werk namelijk elke zomer een maand of twee op een laboratorium waar ik 9,57 (netto) per uur verdien.
Maar ik ben druk bezig met het vinden van een baan voor het hele jaar door. Als ik niet zou solliciteren op baantjes waar ik minder verdien, dan zou ik niet eens meer moeite hoeven te doen om iets te vinden, is er toch niet.
Als ik ergens de kans krijg om aangenomen te worden voor het hele jaar door, dan ga ik dat doen, zelfs voor het minimumloon..
Hoe kom je aan dat bijbaantje en wat voor werk moet je doen? Ik zoek ook werk in een laboratorium, maar ze nemen je niet als je geen diploma hebt (tweedejaars, HLO).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
mvh schreef op 22-02-2006 @ 09:26 :
Denk je nou echt dat er met het huidige grote aanbod van scholiertjes die in de supermarkt willen werken, men gaat luisteren naar de specifieke eisen van elk werknemertje?? rot toch op
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het brengt. Als je het net zoals jij met een grote bek en een hoop gescheld brengt dan wordt je totaal niet serieus genomen en verdien je het wat mij betreft om per direct ontslagen te worden. (waarom ik hier eigenlijk serieus op in ga weet ik ook niet. Dit zal aan jou veel te laagdrempelig denkende hersentjes waarschijnlijk niet besteed zijn maar dat terzijde)

Als je het echter op een normale, constructieve, opbouwende, goed beargumenteerde manier brengt dan zal je een stuk serieuzer genomen worden.

In de praktijk komt het er dan op neer dat je naar je chef toestapt en tegen hem zegt dat er aan de sfeer op de werkvloer een hoop punten te verbeteren vallen. Vervolgens leg je uit dat je de sfeer die nu op de werkvloer heerst niet bepaald aangenaam vind en geef je er een aantal voorbeelden bij.

Daarna kom je met je vooraf bedachte plan om dit aan te pakken en te verbeteren. Moet jij eens opletten hoe snel mensen dan bereid zijn naar je te luisteren.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
trouser schreef op 23-02-2006 @ 17:01 :
kerel, doe eens normaal
Zou je dat dan alsjeblieft ook op jezelf willen toepassen? Bij jou is het veel belediging, weinig wol
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 09:30
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Discussie is prima, maar wel even serieus houden he? Ik heb geen zin in flames hier
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 19:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
amerie schreef op 23-02-2006 @ 23:43 :
Hoe kom je aan dat bijbaantje en wat voor werk moet je doen? Ik zoek ook werk in een laboratorium, maar ze nemen je niet als je geen diploma hebt (tweedejaars, HLO).
Ik heb gewoon geluk gehad, ben ervoor gevraagd door een buurvrouw. Had zelf niet eens scheikunde in mn pakket ofzo, maar ik pik heel erg snel dingen op, dus durfden ze het wel aan. Ook wel makkelijk als iemand dingen doet zoals je het ze leert, niet anders aangewend door een opleiding. Ik doe daar gewoon zelfstandig de 'makkelijkere' onderzoeken, en ik assisteer laboranten bij grotere onderzoeken.
En het is ook echt alleen maar in de zomer als ze op vakantie gaan, de rest van het jaar kan het gewoon niet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 18:05
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Het lijkt mij wel praktisch om iets te doen wat je leuk vind, als dat inhoud dat je iets minder verdiend (per uur) lijkt het me nog een verstandige zet.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blaren, wel of niet doorprikken
Verwijderd
9 22-11-2010 21:39
Liefde & Relatie Wel of niet stoppen
_anoniem_
24 22-08-2008 15:03
Software & Hardware [Notebook] Garantie verlengen - doen of niet?
Chloe Siere
11 03-06-2006 15:09
Verhalen & Gedichten Geloof is alles of niets / Aisha
*~SaBoTaGe~*
21 30-06-2004 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.