Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2006, 21:14
LisLiL
LisLiL is offline



Wat houdt de no-claim in de zorgverzekering in?




Antwoord:


De no-claim houdt in dat u maximaal 255 euro na afloop van het verzekeringsjaar van uw zorgverzekeraar terug kunt krijgen als u geen beroep (claim) op vergoeding van uw zorgkosten in dat verzekeringsjaar bij uw zorgverzekeraar heeft gedaan. Doet u wel een beroep op vergoeding van uw zorgkosten, maar minder dan 255 euro, dan krijgt u het overgebleven no-claim bedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug.

Kosten voor de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg tellen niet mee voor de no-claim. Voor kinderen onder de 18 geldt geen no-claimteruggave.



Okey en dan nu mijn situatie ; ik voldoe aan bovenstaande eisen geloof ik, vorig jaar was ik gewoon verzekerd bij de fbto via een studentenverzekering , ik heb verder nooit in t ziekenhuis gelegen of echt kosten gemaakt enzo . Ik heb alleen misschien 1x een consult gehad bij de huisarts en dingen als De Pil natuurlijk. Nu is mijn vraag , krijg ik die 255 euro of geldt dit niet voor mensen die een studentenverzekering hadden en verder niets aanvullends ( heette dat toen ook al zo??) .

En wanneer is ook een leuke vraag .

groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2006, 21:40
Ivo
Ivo is offline
Waarschijnlijk, als je de rest van de informatie leest waar dit artikel bijhoort, kom je er achter dat dit alleen van toepassing is op de NIEUWE zorgverzekeringen die per 1 januari 2006 zijn ingegaan.
Over 2005 en alle eerdere jaren is dit dus totaal niet van toepassing.

Soms moet je dingen in een context lezen......
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 21:42
Gumby
Avatar van Gumby
Gumby is offline
Hi,

Volgens mij krijgen mensen met een particuliere verzekering geen no-claim, omdat je met een particuliere rekening je "eigen risico" zelf kon bepalen. Wat bij ziekenfonds niet zo is. Geloof ik ". Ik had namelijk ook een studentenverzekering .

Mensen met een ziekenfonds verzekering, krijgen het rond maart gestort.

Groetjes
__________________
If you leave me, can i come with you?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 22:04
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Volgens mij krijg je het wel over 2005 hoor..
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 23:01
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Ivo schreef op 24-02-2006 @ 22:40 :
Waarschijnlijk, als je de rest van de informatie leest waar dit artikel bijhoort, kom je er achter dat dit alleen van toepassing is op de NIEUWE zorgverzekeringen die per 1 januari 2006 zijn ingegaan.
Over 2005 en alle eerdere jaren is dit dus totaal niet van toepassing.

Soms moet je dingen in een context lezen......
Volgens jij moet jij dingen in context lezen, want de no-claim regeling bestond al voordat het nieuwe zorgstelsel werd ingevoerd. Maar goed, dat even terzijde...

De TS krijgt die 255 euro gewoon terug minus de kosten van consult. De pil is aanvullende verzekering volgens mij, en daar geldt de no-claim niet voor...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 23:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorig jaar was de no-claimregeling er alleen voor mensen die ziekenfonds verzekerd waren. Als je in dat geval minder dan 255 euro aan zorgkosten maakte kreeg je het verschil terug. Nu heb nieuwe zorgstelsel er is geldt die no-claimregeling voor iedereen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 10:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-02-2006 @ 00:09 :
Vorig jaar was de no-claimregeling er alleen voor mensen die ziekenfonds verzekerd waren. Als je in dat geval minder dan 255 euro aan zorgkosten maakte kreeg je het verschil terug. Nu heb nieuwe zorgstelsel er is geldt die no-claimregeling voor iedereen.
Dit is de enige goede uitleg inderdaad
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 19:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Is er iemand die al geld heeft gekregen van dat no-claim gebeuren? Mijn vriend iig nog niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:30
Hayden
Hayden is offline
De no-claim over 2005 wordt uiterlijk 31 maart 2006 uitbetaald door alle zorgverzekeringen.
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:12
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ok, bedankt voor de info.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hayden schreef op 27-02-2006 @ 13:30 :
De no-claim over 2005 wordt uiterlijk 31 maart 2006 uitbetaald door alle zorgverzekeringen.
Ik krijg dit jaar niks uitbetaald, en waarschijnlijk volgend jaar ook niet!

Pantazol en Ulcagon zijn dure medicijnen, die ik ook nog eens lang moet blijven gebruiken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #17
Konijn
500 06-04-2007 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het regeerakkoord
T_ID
244 03-03-2007 00:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 20:26
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (en basisverzekering) Deel 2
Chaucus
135 18-06-2006 02:39
Lichaam & Gezondheid Pijn in rug
Gothic
42 08-02-2006 21:23
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 08:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.