Oud 28-02-2006, 16:04
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
thuiswerk, het klinkt zo makkelijk. maar is dat het ook?. overal waar ik zoek vind ik sites en nummers waar ik geld moet gaan betalen om voor hun dingen in te gaan pakken. volgens mij kun je er goed aan verdienen, maar vind maar eens de juiste site en een site waar je geen euro's voor onzin moet betalen. heeft iemand ervaring met thuiswerk, ik zou dit nl graag naast mijn studie doen.
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 16:18
Go
Avatar van Go
Go is offline
Betaal dus nooit voor een informatiepakket en bel ook geen betaalde nummers om een gratis informatiepakket of iets dergelijks aan te vragen. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met het thuiswerk dat jij waarschijnlijk zoekt omdat er gigantisch veel mensen zijn die dat wel zouden willen doen. Misschien is telewerken een optie; het werk wat je op kantoor doet kun je vaak ook wel thuis doen. Maar daar moet je meestal wel eerst een baan bij die werkgever hebben, ik hoor niet vaak dat men opzoek is naar telewerkers. Maar ik heb het idee dat je op dit moment helemaal geen baan hebt en telewerken dus niet zo realistisch is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb alleen nog maar negatieve verhalen ervan gehoord. Je moet het echt treffen denk ik.

Wel kun je met Nipo thuis werken, heb ik ook gedaan. Je moet dan minstens 6 uur per week beschikbaar zijn en je kunt vanaf thuis enquêteren. Je kunt zelf (min of meer) je dagdelen inplannen en werkt 3 uur per dagdeel (maximaal 2 dagdelen per dag). Dit is ook 's avonds. Overdag bel je meestal bedrijven, 's avonds meestal particulieren. Heel soms werken ze op zaterdag, maar toen ik er werkte iig niet vaak.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Beviel dat wat, bij NIPO? En qua verdiensten?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-02-2006 @ 17:25 :
Beviel dat wat, bij NIPO? En qua verdiensten?
Ik vond het wel relaxed werk, ja. Lekker vanuit huis, met je eigen theetje, wc, enzovoorts. Alleen ja, het is wel heel simpel werk. Na een paar maanden was ik het wel zat. Ik vond het op zich wel leuk om te doen, hoewel er wel veel saaie onderzoeken (over banken en de tevredenheid van klanten enzo) tussen zaten. Maar ook wel wat leuke onderzoeken gehad. Hoe langer je er werkt, hoe moeilijker (en leuker denk ik) onderzoeken je krijgt.

Volgens mij verdiende ik iets van 7,30 euro per uur. Is 2 jaar geleden ofzo, dus misschien zijn ze wat omhoog gegaan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:48
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik zie op hun site dat je ABN moet spreken. Is een licht accent acceptabel? Ik ben zelf niet geïntereseerd, maar ik ken wel iemand die het eventueel wel zou willen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-02-2006 @ 17:48 :
Ik zie op hun site dat je ABN moet spreken. Is een licht accent acceptabel? Ik ben zelf niet geïntereseerd, maar ik ken wel iemand die het eventueel wel zou willen.
Ik heb echt geen idee. Ik zou het gewoon proberen (ik heb wel eens hele domme mensen aan de lijn gehad die echt slecht te verstaan waren, dus wat dat betreft denk ik van wel... als hij/zij maar wel goed Nederlands spreekt grammaticaal enzo). Ze bellen voor een sollicitatiegesprek per telefoon als ze je willen hebben, dan hoort hij/zij vanzelf of de stem goed genoeg is of niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb nog nooit iets betrouwbaars gezien qua thuiswerk. Zou het zelf ook graag willen doen, maar vind het maar eens..

@ekki: enqueteer je dan mensen die daarvoor ingeschreven staan ofzo, of moet je 'zomaar' mensen bellen?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 22:16
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Ik weet niet waar je woont, maar op het industrietterrein van Hasselst zit het bedrijf Octopuss. En die doet ook aan thuiswerk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 01:13
Verwijderd
Ik ken iemand die werkte voor een of andere sms tekst chat. Je moet dan een chatbox een beetje op orde houden en je moet wat gaan praten met mensen daar om ze aan het sms-en te houden. Je kunt het doen vanaf je computer thuis. Je krijgt geloof ik ook provisie over het aantal smsjes dat ze aan je sturen (naar je computer).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 09:53
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Konijn schreef op 28-02-2006 @ 20:27 :
@ekki: enqueteer je dan mensen die daarvoor ingeschreven staan ofzo, of moet je 'zomaar' mensen bellen?
Je moet 'zomaar' mensen bellen. De computer van het Nipo doet dat voor je. Het gebeurt dus 'regelmatig' dat je een geheim nummer belt. De computer 'verzint' namelijk gewoon de nummers en probeert dan te bellen.

Soms daardoor dus boze mensen, ja. Weten zij veel dat het voor onderzoek via de telefoon en televerkoopdingen geen reet uitmaakt of ze een geheim nummer hebben of niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.