Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 15:03
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Hey allemaal

Ik werk nu al ruim 4 jaar bij Bartsmit, leuke baan, verdient best als zaterdag en donderdag avond baantje.

Nu ben ik gestopt met m'n opleiding en begin in augustus weer met een nieuwe, dus wil ik tot die tijd extra gaan werken. Nu kan dit echter niet met zekerheid bij m'n huidige werkgever (Bartsmit) want daar kunnen ze me alleen af en toe een extra vrijdag gebruiken.

Ik heb dus nu een afspraak gemaakt voor solicitatie aankomende maandag voor callcenter agent. Dit zie ik zitten, helemaal omdat je van veel mensen hoort dat 't redelijk goed betaalt. Ik lul toch wel een end weg en zit daar niet om vriendjes te maken met de klanten Dus dat zit wel goed.

Mijn vraag was dus; Mocht ik deze twee naast elkaar houden (Do (avond) en Za bij de Bart. En door de weeks extra bij dat callcenter. ) Hoe zit dat met de belasting? Ik sta bij bart ingeschreven als oproepkracht, dus heb geen vast maandloon en geen recht op vrije dagen en ziektewet. Wel bouw ik vakantie geld op. Ik verdien daar nu 4,27 per uur schoon.

Alvast bedankt!

-Jeff.
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2006, 15:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Houd in de gaten dat je maar bij één bedrijf loonheffingskorting mag laten toepassen. Ik zou dat doen bij het bedrijf waar ik het meest werk. (Er vanuitgaande dat je je Bart Smit bijbaan ernaast houdt)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:13
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
super Dankje.
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:15
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 02-03-2006 @ 16:03 :
Hey allemaal

Ik werk nu al ruim 4 jaar bij Bartsmit, leuke baan, verdient best als zaterdag en donderdag avond baantje.

Nu ben ik gestopt met m'n opleiding en begin in augustus weer met een nieuwe, dus wil ik tot die tijd extra gaan werken. Nu kan dit echter niet met zekerheid bij m'n huidige werkgever (Bartsmit) want daar kunnen ze me alleen af en toe een extra vrijdag gebruiken.

Ik heb dus nu een afspraak gemaakt voor solicitatie aankomende maandag voor callcenter agent. Dit zie ik zitten, helemaal omdat je van veel mensen hoort dat 't redelijk goed betaalt. Ik lul toch wel een end weg en zit daar niet om vriendjes te maken met de klanten Dus dat zit wel goed.

Mijn vraag was dus; Mocht ik deze twee naast elkaar houden (Do (avond) en Za bij de Bart. En door de weeks extra bij dat callcenter. ) Hoe zit dat met de belasting? Ik sta bij bart ingeschreven als oproepkracht, dus heb geen vast maandloon en geen recht op vrije dagen en ziektewet. Wel bouw ik vakantie geld op. Ik verdien daar nu 4,27 per uur schoon.

Alvast bedankt!

-Jeff.
Ja, je mag je 2 banen tegelijk hebben.
Belasting is geen probleem, die wordt geweoon berekend over wat je verdient.
Ziektewet doen we op dit gebied niet meer aan nu he? Basisverzekering enzo...
Hoe dat met stufi enzo zit weet ik zo eigenlijk niet. In principe mag je ongeveer 10.000 euro bijverdienen, maar hoe dat gaat als je tijdelijk stopt met je studie...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:17
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Ik heb wel vrijstelling van leerplicht gekregen omdat ik nog wel via instanties bezig ben op m'n oude school. Ik sta ingeschreven in een zogeheten 0 klas. Dus ik zit 'op papier' nog op school.
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je moet er inderdaad aan denken dat je maar bi j1 baantje loonheffingskorting mag opgeven (anders kan je voor nare verrassingen komen te staan zoals een naheffing).
Je kan idd hem toepassen bij degene waar je het meeste salaris krijgt maar je kan het oo kzo laten zoals het nu is, je kan het aan het eind van het jaar terug vragen namelijk. En het scheelt je een hoop rompslomp omdat het maar voor een paar maanden is.

Je bent 17 (wanneer word je 18?) en je ouders ontvangen nog kinderbijslag. Dit betekend dat je maximaal 1000 euro per kwartaal mag verdienen (in juli,augustus en september nog eens 1000 euro extra). Wat voor opleiding doe je ik neem aan MBO omdat je over kinderbijslag praat.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.