Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 13:52
Dior
Dior is offline
Heej allemaal!
Ik heb over morgen een schriftelijke over horen ( tentamen!) over mijn mondeling duits! alleen ik heb nog niks.. ik ben niet goe din duits en weet echt niet hoe i khet moet gaan doen.. Het moet mijn mondeling houden over vakantie zomer vakantie ofzo ... en dat moet ik eerst schriftelijk maken en vervolgens volgende week mondeling... het is heel belangrijk want is voor een ed cijver
kUNNEN JULLIE MIJ AJB HELPEN!
xxx
Advertentie
Oud 10-04-2006, 13:58
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Misschien is het handig als je eerst nadenkt over wat je precies wilt gaan vertellen. (wat ga je bijvoorbeeld in je vakantie doen) Ook is het handig om te weten hoe lang je mondeling moet zijn. Heb je al wat op papier staan, dan mag je het hier posten. De meeste forummers kijken liever iets na dan dat ze zelf een mondeling verzinnen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 10-04-2006, 14:06
JoV
JoV is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 10-04-2006 @ 14:58 :
Misschien is het handig als je nadenkt
Oud 10-04-2006, 14:10
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
JoV schreef op 10-04-2006 @ 15:06 :
Misschien kun je beter on-topic reageren of anders het topic gewoon negeren?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 10-04-2006, 14:16
Dior
Dior is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 10-04-2006 @ 14:58 :
Misschien is het handig als je eerst nadenkt over wat je precies wilt gaan vertellen. (wat ga je bijvoorbeeld in je vakantie doen) Ook is het handig om te weten hoe lang je mondeling moet zijn. Heb je al wat op papier staan, dan mag je het hier posten. De meeste forummers kijken liever iets na dan dat ze zelf een mondeling verzinnen.

Ich will es gerne haben uber ski urlaubts. Ich gehe meine ganzes leben nach Ostenreich. Nach die platze Hinterthal. Hinterthal lagt 20 min by saalbach hinterclem entfernt. Hinterclem ist eines bekannte Festdorf.

Hinterthat ist ein kleines dorf uns die meiste leute da haben eine hause. wIR HABEN DA ACH EIND HAUSE UND DIE ANDERE VON MEINE FAMILIEN auch.
In hinterthal sinds viele hollandes und auch hollandeses mit einde haus, sie kommen auch jedes jahre zurück..

dat is wat is al heb... meer weet ik echt niet wat ik er bij moet zeggen.... het schriftelijk moet ongeveer 1 a anderhalf ( schrijf) a4tje zijn....vERDR wil ik er bij zetten dat ik over dag skie en in de avond feesten. Het Dat het en mooi ski gebied is. En dat ik iedereen jaar mt kerst en in het voorjaar daar kom. En dat ik deze zomer naar amerika ga en mert vriendinnen naar spanje... dat soort dingen..
Oud 10-04-2006, 14:19
Dior
Dior is offline
Citaat:
JoV schreef op 10-04-2006 @ 15:06 :
wat den kje dat ik doe
Oud 10-04-2006, 14:53
Taquoriaan
Taquoriaan is offline
Wil niet lullig doen... maareh: auw!

Misschien een idee: vertel je verhaal eerst in het Nederlands en vertaal het daarna.

Als ik zie wat je hebt ingeleverd hebt is het doornemen van de elementaire grammatica ook geen overbodige luxe. Naamvallen, werkwoordsvervoeging enzo. Verder zou ik ook wat aan de zinsbouw: als je 'Duits' schrijft in een Nederlandse zinsbouw is dat geen correct Duits.

Beetje de vuistregels: onderwerp van de zin + nw. deel van het gezegde = eerste naamval
Dingen die een bezit aangeven (genitief) = tweede naamval
Meewerkend voorwerp = derde naamval
Lijdend voorwerp = vierde naamval.

Plus de rijtjes voorzetsels
an/auf/etc. = 3e of 4e
trotz/wäherend = 2e
mit/nach/nebst/etc = 3e
durch/für/etc = 4e

Werkwoorden met vaste naamval etc.

Dat soort dingen staat ook wel in je grammaticaboek, dus als je dat op een los blaadje naast je Nederlandse versie legt en het vervolgens vertaalt moet je een eind kunnen komen.

Als je dat nou eens doet en post, kunnen we samen wat aan de uiteindelijke versie sleutelen denk ik.
Oud 10-04-2006, 18:59
Klaas B.
Klaas B. is offline
Hm, misschien is het een idee eerst je Nederlands bij te spijkeren.
Oud 11-04-2006, 07:32
Dior
Dior is offline
Citaat:
Taquoriaan schreef op 10-04-2006 @ 15:53 :
Wil niet lullig doen... maareh: auw!

Misschien een idee: vertel je verhaal eerst in het Nederlands en vertaal het daarna.

Als ik zie wat je hebt ingeleverd hebt is het doornemen van de elementaire grammatica ook geen overbodige luxe. Naamvallen, werkwoordsvervoeging enzo. Verder zou ik ook wat aan de zinsbouw: als je 'Duits' schrijft in een Nederlandse zinsbouw is dat geen correct Duits.

Beetje de vuistregels: onderwerp van de zin + nw. deel van het gezegde = eerste naamval
Dingen die een bezit aangeven (genitief) = tweede naamval
Meewerkend voorwerp = derde naamval
Lijdend voorwerp = vierde naamval.

Plus de rijtjes voorzetsels
an/auf/etc. = 3e of 4e
trotz/wäherend = 2e
mit/nach/nebst/etc = 3e
durch/für/etc = 4e

Werkwoorden met vaste naamval etc.

Dat soort dingen staat ook wel in je grammaticaboek, dus als je dat op een los blaadje naast je Nederlandse versie legt en het vervolgens vertaalt moet je een eind kunnen komen.

Als je dat nou eens doet en post, kunnen we samen wat aan de uiteindelijke versie sleutelen denk ik.
oke, super dank je wel voor je hulp!
Ik ga vandaag er mee beginnen, als ik het af het zal ik het posten
Oud 11-04-2006, 07:36
Dior
Dior is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 10-04-2006 @ 19:59 :
Hm, misschien is het een idee eerst je Nederlands bij te spijkeren.

Als ik commentaar wil over mijn nederlands, had ik daar wel om gevraagd!
Oud 11-04-2006, 10:51
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Dior schreef op 11-04-2006 @ 08:36 :
Als ik commentaar wil over mijn nederlands, had ik daar wel om gevraagd!
hm je vroeg er anders behoorlijk om
Oud 11-04-2006, 13:15
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
De TS vraagt hulp bij een tentamen niet bij het opstellen van haar beginpost. Graag on-topic reageren verder.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 15:26.
Oud 11-04-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 11-04-2006 @ 14:15 :
De TS vraagt hulp bij een tentamen niet bij het opstellen van haar beginpost. Graag on-topic reageren verder.
Oud 27-03-2008, 18:40
Henkkkk
Citaat:
Heej allemaal!
Ik heb over morgen een schriftelijke over horen ( tentamen!) over mijn mondeling duits! alleen ik heb nog niks.. ik ben niet goe din duits en weet echt niet hoe i khet moet gaan doen.. Het moet mijn mondeling houden over vakantie zomer vakantie ofzo ... en dat moet ik eerst schriftelijk maken en vervolgens volgende week mondeling... het is heel belangrijk want is voor een ed cijver
kUNNEN JULLIE MIJ AJB HELPEN!
xxx
Oud 28-03-2008, 12:56
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline


Open een nieuw topic met je mondeling. Het heeft niet zoveel zin een twee jaar oud topic te uppen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.