Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 09:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik probeer het minimumloon te bereken via deze site: http://www.berekenhet.nl/modules/wer...nimumloon.html

Er wordt gevraagd naar een "Normale werkweek bij uw werkgever". Maar ik vind het een beetje lastig dat te berekenen.

We zijn 4 dagen van 9 tot 18.00 geopend en 1 dag van 9.30 tot 17.00. Dat is 43.5.
Maar in de zomer zijn we nog 3 uur langer geopend (koopavond), dus dan worden het er 46.5.

Toch weet ik één fulltime college die elke dag een half uur later begint. Van de andere collega's weet ik niet zo goed hoe laat die beginnen, maar ik dacht dat zij juist weer eerder naar huis mogen. Maar m'n baas blijft dan juist weer echt heel de dag en heeft 1 dag in de twee weken vrij.

En dan nog pauzes: doordeweeks heeft iedereen een uur pauze, maar vaak houdt men zich daar niet aan. De dag in het weekend heeft niemand pauze, maar officieel hoort dat wel en dus vraag ik me af of ik die pauze er ook vanaf mag trekken.

Iemand nu nog enig idee hoe ik dat minimumloon kan berekenen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 09:55
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Kun je niet gewoon aan je baas of een collega die fulltime werkt, vragen hoeveel uur fulltime is?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 10:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lente schreef op 17-09-2006 @ 10:55 :
Kun je niet gewoon aan je baas of een collega die fulltime werkt, vragen hoeveel uur fulltime is?
Maar dat verschilt dus per werknemer volgens mij

En ik denk dat m'n baas het niet leuk vindt als ie hoort dat ik dat uitzoek om te kijken of ik niet wat meer geld kan krijgen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 10:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Is dat aantal uur niet gewoon per branche/CAO vastgesteld?
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 10:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik vermoed dat er geen fuck klopt van die site, want als je 1 uur werk per week invult dan kom je op een wettelijk minimumloon van ergens in de € 250.

"normale werkweek" heeft een hele rare invloed op die berekening.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 10:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-09-2006 @ 11:42 :
Ik vermoed dat er geen fuck klopt van die site, want als je 1 uur werk per week invult dan kom je op een wettelijk minimumloon van ergens in de € 250.

"normale werkweek" heeft een hele rare invloed op die berekening.


@miracle: bij een CAO gaan ze toch altijd uit van een fulltime functie?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 12:09
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-09-2006 @ 10:32 :
We zijn 4 dagen van 9 tot 18.00 geopend en 1 dag van 9.30 tot 17.00. Dat is 43.5.
Maar in de zomer zijn we nog 3 uur langer geopend (koopavond), dus dan worden het er 46.5.

En dan nog pauzes: doordeweeks heeft iedereen een uur pauze, maar vaak houdt men zich daar niet aan. De dag in het weekend heeft niemand pauze, maar officieel hoort dat wel en dus vraag ik me af of ik die pauze er ook vanaf mag trekken.
Ik denk dat je uiteindelijk uitkomt op een 40 urige werkweek. Want dat uur pauze dat je officieel hebt, maar niet neemt telt toch niet mee in je werkuren en op de dag van 9.30 tot 17.00 zal er waarschijnlijk officieel een pauze van een half uur zijn, waardoor je uitkomt op 5*8 uur.
Maar als je baas 1 dag in de 2 weken vrijneemt, zou het betekenen dat het eigenlijk een werkweek van 36 uur is, maar dat hij die uren opspaart tot een hele dag vrij.

Je kunt beter eens navragen wat een normale werkweek is, want openingstijden zeggen niet altijd iets over wat de werktijden zijn. Ik werkte bijv. op een kantoor dat open was van 8 tot 6, maar mijn werktijden waren van half 9 tot 5 en een fulltime functie was daar 36 uur.
__________________
♪ VNV Nation ♪
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 12:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 17-09-2006 @ 13:09 :
Ik denk dat je uiteindelijk uitkomt op een 40 urige werkweek. Want dat uur pauze dat je officieel hebt, maar niet neemt telt toch niet mee in je werkuren en op de dag van 9.30 tot 17.00 zal er waarschijnlijk officieel een pauze van een half uur zijn, waardoor je uitkomt op 5*8 uur.
Maar als je baas 1 dag in de 2 weken vrijneemt, zou het betekenen dat het eigenlijk een werkweek van 36 uur is, maar dat hij die uren opspaart tot een hele dag vrij.

Je kunt beter eens navragen wat een normale werkweek is, want openingstijden zeggen niet altijd iets over wat de werktijden zijn. Ik werkte bijv. op een kantoor dat open was van 8 tot 6, maar mijn werktijden waren van half 9 tot 5 en een fulltime functie was daar 36 uur.
Juh, toch maar vragen dan.
Maar kan het zo zijn dat verschillende fulltime medewerkers een verschillend aantal uren hebben? Want ik versta onder fulltime eigenlijk gewoon mensen die 5 dagen per week werken maar ik weet helemaal niet of zij dan ook echt evenveel werken..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:09
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-09-2006 @ 13:50 :
Juh, toch maar vragen dan.
Maar kan het zo zijn dat verschillende fulltime medewerkers een verschillend aantal uren hebben? Want ik versta onder fulltime eigenlijk gewoon mensen die 5 dagen per week werken maar ik weet helemaal niet of zij dan ook echt evenveel werken..
Volgens mij kan dat wel. Bij ons moeten fulltimers 35 uur per week werken, maar omdat wij dagen van 8 uur hebben, betekent dat dus 4,5 dag per week of ene week 5 dagen andere 4. Zo doen sommigen het, maar anderen werken gewoon 5 dagen per week, sparen veel overuren op en nemen daar extra vakantie van.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-09-2006 @ 13:50 :
Juh, toch maar vragen dan.
Maar kan het zo zijn dat verschillende fulltime medewerkers een verschillend aantal uren hebben? Want ik versta onder fulltime eigenlijk gewoon mensen die 5 dagen per week werken maar ik weet helemaal niet of zij dan ook echt evenveel werken..
Bij ons (Albert Heijn) ben je fulltimer bij een werkweek 32 uur of meer.

Wat verdien je nu? Want het vershcilt zouwiezo nooit veel, het is meestal alleen intressant als je tegen minimumloon aan zit.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-09-2006 @ 18:32 :
Bij ons (Albert Heijn) ben je fulltimer bij een werkweek 32 uur of meer.

Wat verdien je nu? Want het vershcilt zouwiezo nooit veel, het is meestal alleen intressant als je tegen minimumloon aan zit.
Ik moet op dit moment maar afwachten wat ik verdien, want ik heb nog geen contract (m'n vorige is afgelopen en m'n nieuwe heb ik nog niet). Maar aangezien m'n baas binnenkort met een nieuw contract op de proppen zal komen wil ik weten wat het minimum is wat ik hoor te verdienen. Ik verdien nu 5 euro maar word over 3 weken 21. Op je 21ste is 5 euro voor een aantal uren wél onder het minimum en voor een aantal niet. Dus het is bij mij wel interessant. Dan kan ik tenminste meteen een contract afwijzen als hij besluit me hetzelfde te blijven betalen als afgelopen jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-09-2006 @ 19:45 :
Ik moet op dit moment maar afwachten wat ik verdien, want ik heb nog geen contract (m'n vorige is afgelopen en m'n nieuwe heb ik nog niet). Maar aangezien m'n baas binnenkort met een nieuw contract op de proppen zal komen wil ik weten wat het minimum is wat ik hoor te verdienen. Ik verdien nu 5 euro maar word over 3 weken 21. Op je 21ste is 5 euro voor een aantal uren wél onder het minimum en voor een aantal niet. Dus het is bij mij wel interessant. Dan kan ik tenminste meteen een contract afwijzen als hij besluit me hetzelfde te blijven betalen als afgelopen jaar.
Ik kom op minder dan 5 euro uit, in het voordeligste geval.
Maar minimumloon of niet, jouw salaris blijft ultralaag, dus het ligt aan jou of je het leuk genoeg vind om er te blijven werken. Ik zou in ieder geval proberen te onderhandelen. Niet geschoten is altijd mis en als je werkgever niet akkoord gaat kun je altijd nog genoegen nemen met je oude loon. Bovendien is onderhandelen over loon heel gebruikelijk en kun je er zowiezo wat meer uitkrijgen vanwege ervaring en vooruitgang. Als 21-jarige is een loon van 8 euro per uur volgens mij een gemiddeld salaris (kweetniet of dat erin zit maar dan kun je eens vergelijken).

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 01:04.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 08:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 19-09-2006 @ 02:02 :
Ik kom op minder dan 5 euro uit, in het voordeligste geval.
Maar minimumloon of niet, jouw salaris blijft ultralaag, dus het ligt aan jou of je het leuk genoeg vind om er te blijven werken. Ik zou in ieder geval proberen te onderhandelen. Niet geschoten is altijd mis en als je werkgever niet akkoord gaat kun je altijd nog genoegen nemen met je oude loon. Bovendien is onderhandelen over loon heel gebruikelijk en kun je er zowiezo wat meer uitkrijgen vanwege ervaring en vooruitgang. Als 21-jarige is een loon van 8 euro per uur volgens mij een gemiddeld salaris (kweetniet of dat erin zit maar dan kun je eens vergelijken).
Ik heb ook andere baantjes en daar is mijn salaris idd een stuk hoger, dus ik weet dat het behoorlijk laag is. Overigens is dit mijn loon voor een 20-jarige hè? Ik weet dus nog niet wat het wordt voor 21.
Echt onderhandelen is niet mogelijk, het bedrijf gaat erg slecht en bezuinigt op alles wat maar kan, waaronder werknemers (er zijn al 2 vaste krachten ontslagen). Maar ik ga er wel vanuit dat er wel íets bij komt als ik straks 21 ben. Anders ga ik er inderdaad toch wat van zeggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht voor of tegenstander van het minimumloon?
Verwijderd
25 07-09-2011 06:41
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie minimumloon
MaHo
2 26-12-2004 08:29
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie vragen over ARTIKEL minimumloon...
Nebel
3 23-12-2004 21:59
Werk, Geld & Recht proefperiode en minimumloon
MightyMarcel
13 30-01-2004 17:37
Werk, Geld & Recht minimumloon
OsoNke
9 07-01-2003 15:10
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Minimumloon.. Help ons
Eek the Cat
2 05-03-2002 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.