Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2007, 20:58
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Hoi!
Ik ben op zoek naar MBO-studenten van de verpleegkundige opleiding niveau 4. Ik ben op zoek naar studenten die hun opleiding volgen op het Zadkine in Rotterdam, Da Vinci College in Dordrecht of op het ID-College in Gouda. Ik zit namelijk zelf op het Albeda College in Rotterdam en wil misschien naar een andere school volgend jaar, vandaar!
Ik hoop dat één van jullie op een die scholen zit, en dezelfde opleiding volgt, zodat jullie mij informatie kunnen geven over:

- wat moet je halen om het jaar over te gaan?
- zijn er leuke mensen in je klas?
- is het een grote klas of juist een kleine?
- zijn de leraren een btje leuk?
- kan je veel verzuimen of moet je altijd aanwezig zijn?
- moet je iedere toets halen, en welk cijfer moet je dan precies halen om een voldoende te staan?
- ben je vaak pas na 16:00 uur uit?

Ik hoor het graag van jullie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2007, 22:04
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik ken alleen iemand die eerst mbo4 deed in Almere, maar na veel en veel gezeik en gedoe door de school 2 jaar is verloren en nu leren werken doet in amstelveen. Het leren werken bevalt veel beter, en is ook beter geregeld.
Als je school je niet bevalt kan je beter leren werken doen ipv aanmodderen met die roc's. Want ik neem aan dat de school niet bevalt als je wilt switchen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 07:58
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 08-03-2007 @ 23:04 :
Ik ken alleen iemand die eerst mbo4 deed in Almere, maar na veel en veel gezeik en gedoe door de school 2 jaar is verloren en nu leren werken doet in amstelveen. Het leren werken bevalt veel beter, en is ook beter geregeld.
Als je school je niet bevalt kan je beter leren werken doen ipv aanmodderen met die roc's. Want ik neem aan dat de school niet bevalt als je wilt switchen?
Ja idd, de school bevalt me niet en me klasgenoten ook niet. Er waren vaak ruzies met mij, dat ging eigenlijk nergens over.
Ik ben deze school gewoon een btje zat!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 12:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
*laf_ya* schreef op 09-03-2007 @ 08:58 :
Ja idd, de school bevalt me niet en me klasgenoten ook niet. Er waren vaak ruzies met mij, dat ging eigenlijk nergens over.
Ik ben deze school gewoon een btje zat!
Je bent waarschijnlijk een beetje jong voor een opleidingsplek binnen een ziekenhuis, maar dat zou ik dan wel echt proberen. In een ziekenhuis heb je geen klassenidee, en je leert meteen in de praktijk. Dus kijk rond op site's van ziekenhuizen in de buurt voor mogelijkheden om daar intern te worden opgeleid. Dat is vaak wel in samenwerking met een ROC maar dan heb je maar 1 dag per week les ofzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 15:25
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 09-03-2007 @ 13:15 :
Je bent waarschijnlijk een beetje jong voor een opleidingsplek binnen een ziekenhuis, maar dat zou ik dan wel echt proberen. In een ziekenhuis heb je geen klassenidee, en je leert meteen in de praktijk. Dus kijk rond op site's van ziekenhuizen in de buurt voor mogelijkheden om daar intern te worden opgeleid. Dat is vaak wel in samenwerking met een ROC maar dan heb je maar 1 dag per week les ofzo.
Tis inderdaad een goed idee, ik heb er ook eerder over nagedacht. Ik heb zoiets van: je kunt nog je hele leven werken, dus waarom zou ik dan al zo vroeg beginnen met werken.
Daarbij is het ook best zwaar, een meisje die eerst bij mij in de zat, is in februari begonnen met die opleiding in een ziekenhuis. Maar eerst moet ze een soort stage doen, en een paar dagen per week naar school, voordat ze pas echt in het ziekenhuis gaat werken. Maar goed dat je met me meedenkt! Ik doe denk toch liever school en stage combineren!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 19:49
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
*laf_ya* schreef op 11-03-2007 @ 16:25 :
Tis inderdaad een goed idee, ik heb er ook eerder over nagedacht. Ik heb zoiets van: je kunt nog je hele leven werken, dus waarom zou ik dan al zo vroeg beginnen met werken.
Dat is wel de juiste insteek! Zorg er gewoon voor dat de school geen gekke dingen doet, zoals fouten met cijfers ed. Dat ze je niet stiekem op 3 zetten door een administratie fout, en al die andere dingen die wel eens fout willen gaan op ROC. Maar als het probleem echt in de klas zit is een switch na de zomervakantie geen slecht idee.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik zou je afraden om naar het ID-college in Gouda te gaan. Volgens mijn nichtje en oud-collega (van stage) die op die school zitten/gezeten hebben is het daar behoorlijk crimineel en er lopen allemaal randdebielen rond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 18:30
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Citaat:
Vice schreef op 11-03-2007 @ 21:29 :
Ik zou je afraden om naar het ID-college in Gouda te gaan. Volgens mijn nichtje en oud-collega (van stage) die op die school zitten/gezeten hebben is het daar behoorlijk crimineel en er lopen allemaal randdebielen rond.
Oke dank je! Dan ga ik daar cker niej heen!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ben ik de enige die dit nogal vreemde selectiecriteria vindt?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 13-03-2007 @ 00:12 :
Ben ik de enige die dit nogal vreemde selectiecriteria vindt?
Hmmja ik had vooral bij deze idd zoiets van "huh " .. ik bedoel.. meestal ga je er toch vanuit dat je zoveel mogelijk haalt en aanwezig bent enzo.. en tis nou echt niet dat ik wat dat betreft een enorme nerd ben
Citaat:
*laf_ya* schreef op 08-03-2007 @ 21:58 :

- kan je veel verzuimen of moet je altijd aanwezig zijn?
- moet je iedere toets halen, en welk cijfer moet je dan precies halen om een voldoende te staan?
- ben je vaak pas na 16:00 uur uit?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 14:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-03-2007 @ 00:12 :
Ben ik de enige die dit nogal vreemde selectiecriteria vindt?
ik vind ze eigenlijk heel erg logsich, het kan heel vervelend zijn om perse ergens heen te gaan alleen omdat het verplicht is. Soms moet het gewoon kunnen om ff school te skippen. En ja het is toch beter dat je kan slagen met een 5,5 dan met een 6 en na 16 uur pas uit zijn is ook wel heel laat. Vaak is dat omdat leerlingen zelf een middag moeten werken ofzo en de leraar optreedt als "google assistent" zoals iemand in de media dat zo mooi verwoorde.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 19:08
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-03-2007 @ 15:31 :
ik vind ze eigenlijk heel erg logsich, het kan heel vervelend zijn om perse ergens heen te gaan alleen omdat het verplicht is. Soms moet het gewoon kunnen om ff school te skippen. En ja het is toch beter dat je kan slagen met een 5,5 dan met een 6 en na 16 uur pas uit zijn is ook wel heel laat. Vaak is dat omdat leerlingen zelf een middag moeten werken ofzo en de leraar optreedt als "google assistent" zoals iemand in de media dat zo mooi verwoorde.
Ik zit dus nu in het eerste jaar van de opleiding. Op maandag en dinsdag loop ik stage in een verpleeghuis. Op woensdag t/m vrijdag ga ik naar school. Meestal roosteren ze lange dagen in van 08:30 tot 16:40 uur. Soms mogen we een halfuur eerder naar huis, maar goed, zit je nog tot 16:00 uur. Maar hebben dan gewoon klasikaal les al die uren van 08:30 tot 16:40 uur.
Ik weet niet hoe dat op andere scholen gaat maar, wij krijgen in ieder geval veel les in de "schoolbanken".
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 22:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dat is inderdaad vervelend, maar volgens mij ontkom je daar niet aan wanneer je veel theoretische vakken volgt. Daarnaast geld bij beroepsopleidingen vaak een 80% aanwezigheid.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Zit jij op hetzelfde intelligentie-niveau als je gezinsleden?
Mara
127 05-03-2016 13:08
Studeren MBO verpleegkundige ?
youszra
4 28-02-2013 14:46
Studeren mbo verpleegkundige in 3 jaar
karelgroen
3 03-03-2012 14:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht
Makaveli
6 24-01-2004 18:27
Algemene schoolzaken Wat ga je studeren?
the tourist
112 19-12-2003 13:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.