Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2007, 13:34
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Vorig jaar mei heb ik mijn ex uit mijn huis geschopt. Dat heeft een hoop ruzie enzo veroorzaakt want hij wou zich niet uit laten schrijven zodat ik niet voor mijzelf zorgtoeslag aan kon vragen. (we waren fiscaal partners ofzoiets). Uiteindelijk nadat ik met politie heb gedreigd heeft hij zich uit laten schrijven.
Toen heb ik één of ander formulier naar de belastingdienst gestuurd om te zorgen dat ik MIJN zorgtoeslag op MIJN rekening gestort zou krijgen.
Echter in september had ik nog geen zorgtoeslag gekregen. Na een hoop gezeik (lees brieven en telefoontjes) heb ik dan zorgtoeslag van de afgelopen maanden gekregen. (met terugwerkende kracht)
Maar je raad het al; in oktober en november kreeg ik weer geen zorgtoeslag. Een famillielid van mij werkt bij de belastingdienst en ja hoor, mijn ex krijgt MIJN zorgtoeslag. Dit stopt pas als HIJ aangeeft dat wij niet meer samenwonen (hij vindt me niet zo lief meer dus ik denk niet dat dat gebeurd. Maar hij krijgt nu wel 97 euro).
Ik heb in Januari weer een brief gestuurd en daar heb ik niets van gehoord. In mei heb ik weer een brief gestuurd en ook daar heb ik nog niets van gehoord. Ik heb gebeld en geeist dat ik iemand te spreken kreeg en ze zouden me terugbellen, dit is nu al 3weken geleden.
Mijn ex heeft zich nergens ingeschreven dus de belastingdienst kan hem niet vinden.
Ik woon nu samen met iemand anders en ik heb met diegene in april zorgtoeslag aangevraagd. Natuurlijk krijgen we dat nu niet want ik sta nog als fiscaal partner van mijn ex.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik ben ondertussen ten einde raad. Ik krijg maar een wahjong uitkering dus ik heb echt die zorgtoeslag nodig. Ik krijg dus nog zorgtoeslag van de maanden: Oktober, November, December, Januari, Februari, Maart, Mei, April en vanaf mei tot nu samen met mijn vriend.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.

Laatst gewijzigd op 14-07-2007 om 13:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2007, 13:38
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Sorry als dit in het belastingtopic moet maar ik dacht dat het in dit geval nodig was om juridische stappen te ondernemen vandaar dat ik het hier neer heb gezet
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
volgens mij kan je mensen uitschrijven als zijnde hoofdhuurder/bewoner. Mijn vriend had nog een stuk of 5 mensen ingeschreven staan, de gemeente zei dat als hij langskwam met zijn id bewijs ze die gasten er allemaal uit konden schrijven.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:44
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-07-2007 @ 14:43 :
volgens mij kan je mensen uitschrijven als zijnde hoofdhuurder/bewoner. Mijn vriend had nog een stuk of 5 mensen ingeschreven staan, de gemeente zei dat als hij langskwam met zijn id bewijs ze die gasten er allemaal uit konden schrijven.
Dat is dus al gebeurd. Ik ben ondertussen al verhuist. Het probleem is dat hij mijn zorgtoeslag nog krijgt
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 14-07-2007 @ 14:44 :
Dat is dus al gebeurd. Ik ben ondertussen al verhuist. Het probleem is dat hij mijn zorgtoeslag nog krijgt
dan moet je naar de belastingdienst bellen/mailen /schrijven, want hij heeft er geen recht meer op vanaf het moment dat hij is uitgeschreven en verhuisd. Alleen soms luistert de belastingdienst niet. Schrijf een klachtenbrief, waarmee je ze nalatigheid etc verwijt. Mischien hebben ze daar een speciale commissie voor. Als datniet lukt en je de toeslag nog steeds niet terugkrijgt kan je het via de ombudsman proberen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 15:26
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-07-2007 @ 14:53 :
dan moet je naar de belastingdienst bellen/mailen /schrijven, want hij heeft er geen recht meer op vanaf het moment dat hij is uitgeschreven en verhuisd. Alleen soms luistert de belastingdienst niet. Schrijf een klachtenbrief, waarmee je ze nalatigheid etc verwijt. Mischien hebben ze daar een speciale commissie voor. Als datniet lukt en je de toeslag nog steeds niet terugkrijgt kan je het via de ombudsman proberen.
Oke, ik heb nu 2x een brief gestuurd en ze reageren er gewoon niet op. Ik heb 6x een wijzigingsformulier opgestuurd en mischien wel 20x gebeld.
Mischien is ombudsman een idee? Wat houdt dat precies in?
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 18:49
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
De ombudsman kun je inschakelen voor klachten over overheidsinstanties. Volgens mij is wel de voorwaarde dat je alle andere mogelijke klachtenprocedures (zoals bij de belastingdienst zelf) hebt doorlopen.

Heb je überhaupt wel eens een reactie gekregen van de Belastingdienst? Zijn de brieven aangetekend verzonden? Wat vertellen ze aan de telefoon als je ze te spreken krijgt?
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:03
Verwijderd
Precies, verstuur je klacht aangetekend!
Hij kan echt niet zelf zo maar bepalen dat jij zijn fiscale partner blijft wanneer jij dat niet wil.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:17
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Danny schreef op 14-07-2007 @ 19:49 :
De ombudsman kun je inschakelen voor klachten over overheidsinstanties. Volgens mij is wel de voorwaarde dat je alle andere mogelijke klachtenprocedures (zoals bij de belastingdienst zelf) hebt doorlopen.

Heb je überhaupt wel eens een reactie gekregen van de Belastingdienst? Zijn de brieven aangetekend verzonden? Wat vertellen ze aan de telefoon als je ze te spreken krijgt?
Oke. Maar de belastingdienst reageert niet dus ik kan geen procedure volgen :')

Nooit een reactie gehad op mijn brieven. Behalve dat ik 1x geld heb gehad vorig jaar. Ik heb mijn 2e brief aangetekend verzonden. Die mensen van de belastingtelefoon daar kun je gewoon niets mee. Ik heb ook geen ander telefoonnummer. Ik eis dan dat ze me doorverbinden met iemand die mij wel kan helpen maar ik word elke keer afgescheept met: ''wij zitten op een andere locatie dus ik kan u niet doorverbinden. Ik zorg ervoor dat ze u terug bellen.'' Ik schrijf altijd de naam op van degene van de belastingtelefoon maar ja die kunnen er weinig aan doen. Vervolgens word ik gewoon niet terug gebeld.
Ik ben nu echt radeloos. Ik heb even zitten rekenen maar ik krijg gewoon nog 600 euro van ze.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:21
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2007 @ 20:03 :
Precies, verstuur je klacht aangetekend!
Hij kan echt niet zelf zo maar bepalen dat jij zijn fiscale partner blijft wanneer jij dat niet wil.
De belastingdienst heeft wel toegegeven dat de fout bij hun ligt maar dat hij het toch zelf aan moet geven. Er staat ook in het bestand (handig zo'n famillielid ) dat hij de zorgtoeslag die hij teveel heeft gekregen terug moet betalen maar ze kunnen hem niet vinden. Heel fijn maar dat betekent toch niet dat ze mij niet betalen tot dat hij terug betaald.
Het steekt me gewoon het ergst dat hij MIJN geld krijgt. Terwijl ik nu met heel veel moeite mijn zorgverzekering kan betalen.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:32
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Maar wat moet hij aangeven volgens hun dan?

- Jullie wonen niet meer samen;
- Jullie hebben geen/niet meer een geregistreerd partnerschap;
- Logischerwijs is hij ook je (zorg)toeslagpartner niet meer.

Het lijkt me toch dat als één v.d. twee partijen zegt: ik wil geen toeslagpartner meer zijn van [x], dat dat toch voldoende is?

Ik wil er kosteloos wel een brief aan wagen via m'n werk. PM/mail me even.

Groetjes,
Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:37
De Dood
De Dood is offline
Je kan het natuurlijk ook persoonlijk gaan halen bij hem. Ik heb hier nog een paar polen zitten die kijken niet op een klusje meer of minder
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 20:20
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Danny schreef op 14-07-2007 @ 20:32 :
Maar wat moet hij aangeven volgens hun dan?

- Jullie wonen niet meer samen;
- Jullie hebben geen/niet meer een geregistreerd partnerschap;
- Logischerwijs is hij ook je (zorg)toeslagpartner niet meer.

Het lijkt me toch dat als één v.d. twee partijen zegt: ik wil geen toeslagpartner meer zijn van [x], dat dat toch voldoende is?

Ik wil er kosteloos wel een brief aan wagen via m'n werk. PM/mail me even.

Groetjes,
Danny
Je hebt pm



@De Dood: Daar heb ik eerlijk gezegd ook al aan zitten denken maar ja dat is strafbaar en ik ben braaf.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 01:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 14-07-2007 @ 16:26 :
Oke, ik heb nu 2x een brief gestuurd en ze reageren er gewoon niet op. Ik heb 6x een wijzigingsformulier opgestuurd en mischien wel 20x gebeld.
Ze verifiëren jouw verhaal natuurlijk eerst, want voor zover zij weten kun jij ook een wraakzuchtig iemand zijn die een ander een hak probeert te zetten door hem zijn zorgtoeslag af te nemen.

Het goede nieuws is dat zoiets voor zover ik weet met terugwerkende kracht gebeurd, en de belastingdienst dit even hard bij je ex terugvordert als bij jou bijschrijft, omdat de melding tijdig gebeurde, en de foute uitbetalingen aan de Belastingdienst zelf liggen. Of die terugvordering lukt is van geen belang voor jouw recht op uitbetaling van dat geld.

De belastingtelefoon zit inderdaad vol met nozems, maar wat wil je ook, het is meer een helpdesk dan een werkende tak.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:47
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-07-2007 @ 02:00 :
Ze verifiëren jouw verhaal natuurlijk eerst, want voor zover zij weten kun jij ook een wraakzuchtig iemand zijn die een ander een hak probeert te zetten door hem zijn zorgtoeslag af te nemen.

Dat snap ik. Maar ze hebben nu meer als een jaar gehad om het te controleren. Vorig jaar zeiden ze dat ik gelijk had en recht heb op zorgtoeslag. Maar tot heden betalen ze niet uit. Ik krijg dus nog een hoop zorgtoeslag
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 17:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 15-07-2007 @ 15:47 :
Dat snap ik. Maar ze hebben nu meer als een jaar gehad om het te controleren. Vorig jaar zeiden ze dat ik gelijk had en recht heb op zorgtoeslag. Maar tot heden betalen ze niet uit. Ik krijg dus nog een hoop zorgtoeslag
Dat is wel heel bar. Probeer er anders achter te komen welke inspecteur er op jouw zaak zit, persoonlijk contact verloopt altijd sneller. Ik heb het wel meegemaakt dat iemand er zo lang over deed en ging kloten toen hij onder druk werd gezet om fatsoenlijk snel werk te leveren. Aan het eind van de rit kregen we echter wel volle excuses van zijn chef en kreeg die gozer een reprimande in zijn dossier, men hecht dus wel degelijk waarde aan eerlijk zaken doen bij de Belastingdienst, je moet alleen weten hoe hen te benaderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 08:49
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-07-2007 @ 18:02 :
Dat is wel heel bar. Probeer er anders achter te komen welke inspecteur er op jouw zaak zit, persoonlijk contact verloopt altijd sneller. Ik heb het wel meegemaakt dat iemand er zo lang over deed en ging kloten toen hij onder druk werd gezet om fatsoenlijk snel werk te leveren. Aan het eind van de rit kregen we echter wel volle excuses van zijn chef en kreeg die gozer een reprimande in zijn dossier, men hecht dus wel degelijk waarde aan eerlijk zaken doen bij de Belastingdienst, je moet alleen weten hoe hen te benaderen.

Ik heb nu weer een brief gestuurd en dit keer iets minder vriendelijk. Ik weet welke inspecteur er op mijn zaak zit maar omdat ik de baan van mijn famillielid niet in gevaar wil brengen kan ik niet rechtstreeks contact op nemen.

Een paar opmerkingen uit mijn brief:

Citaat:
De medewerker van de belastingtelefoon zei dat ik binnen twee dagen terug gebeld zou worden. Nu weet ik dat jullie erg hard werken, maar zulke lange dagen maken jullie echt niet. De twee werkdagen zijn al bijna twee weken voorbij.
Ik verwacht dan ook niet dat de belastingdienst mij nu nog belt.
Citaat:
Daarom stuur ik u nu deze brief. Als dit niet helpt, zoek ik hulp bij elke de krant, elke tv zender en elke andere instantie die ik kan verzinnen. In ieder geval de Twentsche Courant Tubantia, de Nationale Ombudsman en Kassa! SBS6 is mij voorlopig nog een brug te ver, maar ik sluit niets uit.
Citaat:
Verlos mij van de onmogelijke contacten met uw dienst. Ik wil een doorkiesnummer van iemand die met mij over mijn eigen situatie van gedachten kan wisselen.
Hij of zij moet dan ook nog kennis van de materie te hebben en moet in staat zijn de problemen die ik met uw organisatie heb op te lossen.

Nou ik hoop maar dat dit helpt. Anders maak ik mijn dreigementen echt waar en stap ik naar alle instanties die ik maar bedenken kan.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 10:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De toon is ronduit verkeerd, je dreigt, zonder hen een uitweg te bieden. Als je ergens donder op kunt zeggen dan is het dat je op het bureau van die inspecteur onderaan de stapel bent beland, en als je de verkeerde treft dan saboteerd hij ook gewoon nog wat mogelijk is.

Als je zo iemand onder druk wilt zetten dan noem je je eigen problemen die erdoor ontstaan, appelleer je naar gevoelens als eerlijk zaken doen, en geef je aan dat jouw zaak urgentie heeft vanwege de tijdsduur.

Je was veel beter af geweest door het dreigement eerst waar te maken voordat je ermee gaat dreigen. Een telefoontje van een journalist met de vraag of hij uitleg wil geven over de absurde vertraging werkt veel beter dan dat jij ermee dreigt, waarna dat telefoontje eventueel volgt, want dan gaat degene waarover het gaat in de verdediging.

Maar ja, als zelfs dat niet helpt en je er recht op hebt dan kun je je gaan oriënteren hoe je juridisch betaling van die toeslag af kunt dwingen. Als je goed bent ingelezen over welke wetsartikelen relevant zijn, en je hebt een sterke zaak, dan zijn dergelijke processen vaak zonder advocaat te voeren, en kost het je slechts de leges. Iets van een rechtswinkel kan je daar een heel eind in helpen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2007, 10:08
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-07-2007 @ 11:01 :
De toon is ronduit verkeerd, je dreigt, zonder hen een uitweg te bieden. Als je ergens donder op kunt zeggen dan is het dat je op het bureau van die inspecteur onderaan de stapel bent beland, en als je de verkeerde treft dan saboteerd hij ook gewoon nog wat mogelijk is.

Als je zo iemand onder druk wilt zetten dan noem je je eigen problemen die erdoor ontstaan, appelleer je naar gevoelens als eerlijk zaken doen, en geef je aan dat jouw zaak urgentie heeft vanwege de tijdsduur.

Je was veel beter af geweest door het dreigement eerst waar te maken voordat je ermee gaat dreigen. Een telefoontje van een journalist met de vraag of hij uitleg wil geven over de absurde vertraging werkt veel beter dan dat jij ermee dreigt, waarna dat telefoontje eventueel volgt.

Maar ja, als zelfs dat niet helpt en je er recht op hebt dan kun je je gaan oriënteren hoe je juridisch betaling van die toeslag af kunt dwingen. Als je goed bent ingelezen over welke wetsartikelen relevant zijn, en je hebt een sterke zaak, dan zijn dergelijke processen vaak zonder advocaat te voeren, en kost het je slechts de leges. Iets van een rechtswinkel kan je daar een heel eind in helpen.
Ik heb deze brief gemaakt samen met degene die bij de belastingdienst werkt. Die handelt dagelijks klachten af en ik neem aan dat diegene weet hoe deze brief eruit moest zien. Ik bied hun wel een uitweg. Mijn zorgtoeslag eindelijk aan mij toekennen en het bij mijn ex terug vorderen. Dat vind ik een hele mooie uitweg. Ik heb nu gewoon geen geduld meer. Ik heb nu 3 brieven aangetekend verstuurd (ik heb er nog meer gestuurd maar ik heb het nu alleen over deze 3); daarin heb ik precies uitgelegd waarom ik dat geld zo hard nodig heb. Ze reageren niet op mijn aardige brieven nou dan stuur ik wel een boze brief. Laat ze maar saboteren. Zoals ik in de brief ook zeg: Dan stap ik naar alle instanties die ik maar bedenken kan.
Ik ben een meisje van 21 jaar met een wahjong uitkering en ben chronisch ziek. Mijn zorgverzekering is dus zeker niet goedkoop. Ik heb mijn zorgtoeslag nodig en snel ook. En het kan me niet meer schelen hoe ik het nu krijg al moet ik ermee naar de rechter.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.

Laatst gewijzigd op 16-07-2007 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:12
Verwijderd
Ik wil je wel een vergoeding bieden voor het uitvoeren van bepaalde diensten..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Kijk maar eens rond op de site van de ombudsman, ze zijn er voor dit soort zaken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 16-07-2007 @ 11:08 :
Ik bied hun wel een uitweg. Mijn zorgtoeslag eindelijk aan mij toekennen en het bij mijn ex terug vorderen. Dat vind ik een hele mooie uitweg.
Maar bekijk het eens vanuit de ontvanger. Dat is de eerste stap om iemand te kunnen manipuleren tot het doen van wat jij wilt. (niet negatief bedoelt, maar jij wil gewoon die toeslag, zo snel mogelijk)

Laten we er vanuit gaan dat hij een luie donder van een ambtenaar is die elke dag om klokslag vijf panisch alles uit zijn handen laat vallen en naar huis rent.
Hoezeer dergelijk functioneren geen werk te noemen is, zijn dergelijke figuren heel territoriaal over hun 'werk'. Als jij een brief stuurt met vaststaande verwijten gaan de hakken in het zand.
Zelfs als je gelijk hebt ondervind je dan meer weerstand als je je gelijk gaat halen. Komt zoiets voor een meerdere, en ligt er een brief met godverdomme dit en godverdomme dat, plus het verhaal van die inspecteur, dan kom jij minder redelijk over. Dat terwijl je subiet gelijk krijgt als je hen langzaam maar zeker bewerkt, en slechts kwaad spreekt over hun falen in de taak in plaats van als dienst of persoon. (die meerdere identificeerd zich immers ook met de organisatie de Belastingdienst)

Je kunt ze beter eerst bewerken zoals ik schreef, en ze gaandeweg confronteren met de negatieve gevolgen. Een al gepubliceerde krantenkop "Chronisch zieke totaal genegeerd door Belastingdienst" is een betere motivator dan een brief waarin daarmee gedreigt wordt.

Bewaar als dit achter de rug is overigens de gegevens van die belastinginspecteur. Ik heb na een dergelijke affaire waarbij een klant tenonder ging aan belastingfraude en leugens over zijn financiële positie er een soortemet direct contact met een inspecteur in kantoor Hilversum aan overgehouden. Meermalen sindsdien al dat die 'hotline' met een beetje vriendelijk benaderen en relaties warm houden nu al zijn nut heeft bewezen.

Met honing vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn, zelfs als het gaat om luie strontvliegen die nog geen brief beantwoorden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 16-07-2007 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:13
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik weet niet hoor.
Er zijn bedrijven waar je zelfs bij het callcenter aangeleerd krijgt:

Zijn ze agressief? Meteen helpen.
Zijn ze rustig? Dan hebben ze dus ook meer geduld.


Mijn vriend werkt zelf ook bij de belastingdienst en deelt de mening van stoepkrijtje en degene die haar geholpen heeft. Aan de balie is de regel, je wordt niet eerder geholpen voor je rustig bent, maar bij brieven is dat wat anders. Het heeft in die brief ook geen zin om met honing te gaan strooien. Je hebt een klacht en je wil geholpen worden, niet de aardigste klant van het jaar. Want als je denkt dat je dan sneller geholpen wordt, dream on.

(en daarmee wil ik niet zeggen dat je maar overal agressief moet reageren, alleen soms werkt het nu eenmaal op deze manier.)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 17-07-2007 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:51
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Precies. Ik vind dat ik lang genoeg vriendelijk ben geweest.

En kennelijk heeft het geholpen. Ik word morgen eindelijk terug gebeld over mijn klacht.
Ik laat weten hoe het verder gaat.

In ieder geval alvast bedankt voor alle reacties.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:57
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Fijn dat het geholpen lijkt te hebben Hopelijk gaat het nu allemaal iets voorspoediger!
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2007, 21:53
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Bij ons heeft het bijna een jaar geduurd voordat alles goed was (eerst te weinig ontvangen, toen teveel, toen weer teveel, toen weer teveel, enz. enz.). Aan de telefoon konden ze niet echt helpen en de wijzigingsformulieren hielpen ook niet echt.

Ik heb toen uit pure wanhoop maar dit formulier ingevuld:
http://download.belastingdienst.nl/b...al0501z4pl.pdf

Dat hielp, na 3-4 weken ongeveer kreeg ik bericht en werd alles in orde gemaakt. Het heeft toen nog wel een week of 6 geduurd voordat alle wijzigingen waren verwerkt, maar op een gegeven moment lagen er op 1 dag wel 6 enveloppen van Belastingdienst Toeslagen in de bus en was alles eindelijk geregeld . Mocht het trouwens niet goed gaan, had ik een direct doorkiesnummer gekregen van de persoon die mijn klacht behandeld heeft.

Mocht een klachtformulier ook niet helpen, dan kun je het via de Nationale Ombudsman regelen (maar voordat je dat doet, moet je eerst een klacht hebben ingediend bij de belastingdienst).

Maarreh, ik hoop voor je dat ze je vandaag gebeld hebben en dat alles geregeld is!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:06
Verwijderd
De belastingdienst heeft kennelijk moeite om wijzigingen binnen hun termijn door te voeren. Ze zeggen 8 weken, maar bij ons duurde het ook een half jaar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 23:00
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ben benieuwd of ze je nu eindelijk hebben teruggebeld en of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 08:52
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ze hebben me gister teruggebeld. Ik had iemand aan de telefoon die over de klacht ging. Mijn aanvraag word weer door iemand anders opgelost.
Het komt er op neer dat ze nooit wat van mij hebben ontvangen .
Ze gingen kijken of ik recht had op zorgtoeslag en daarna word het allemaal zo snel mogelijk geregeld.
Ik ben heel benieuwd mischien krijg ik dan toch eindelijk na een jaar mijn zorgtoeslag ....

Bedankt allemaal
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 08:54
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 19-07-2007 @ 22:53 :
*Knip*

Dat klachtenformulier heb ik ook ingevuld. Met een klacht erbij in die brief. Waarschijnlijk hielp het ook wel dat mijn brief boos klonk. En ik dreigde met instanties.
In ieder geval ze konden me ''ineens'' binnen 2dagen terug bellen.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 11:40
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 20-07-2007 @ 09:54 :
Dat klachtenformulier heb ik ook ingevuld. Met een klacht erbij in die brief. Waarschijnlijk hielp het ook wel dat mijn brief boos klonk. En ik dreigde met instanties.
In ieder geval ze konden me ''ineens'' binnen 2dagen terug bellen.
Ja, raar is dat altijd. Ik stuur altijd eerst hele beleefde brieven, en dan hoor je niets van ze. Dan volgt er een boze brief, en ineens kan alles zo opgelost worden. Ik vind het altijd wel leuk om te merken dat mensen dan ineens voor je gaan werken, achteraf kreeg ik ook een excuusbrief enzo, dat voelde toch vrij gaaf
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 13:51
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2007 @ 12:40 :
Ja, raar is dat altijd. Ik stuur altijd eerst hele beleefde brieven, en dan hoor je niets van ze. Dan volgt er een boze brief, en ineens kan alles zo opgelost worden. Ik vind het altijd wel leuk om te merken dat mensen dan ineens voor je gaan werken, achteraf kreeg ik ook een excuusbrief enzo, dat voelde toch vrij gaaf
Ik krijg rente

En mijn ex mag alles terugbetalen; inclusief rente. Ik geloof dat dat nog het gaafst voelt. De wetenschap dat zijn bankrekening aardig gaat krimpen
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 13:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens, vanwege de trage verwerking kan je voor een klacht wellicht hier terecht:
www.overbelasting.com
Prima initiatief van de VVD om alle klachten over de falende reorganisatie onder dit kabinet te bundelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 14:02
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-07-2007 @ 14:10 :
Overigens, vanwege de trage verwerking kan je voor een klacht wellicht hier terecht:
www.overbelasting.com
Prima initiatief van de VVD om alle klachten over de falende reorganisatie onder dit kabinet te bundelen.
Dat ga ik zeker invullen ja
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 06:59
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
bij mij duurde het welgeteld 8 maanden om het op te lossen. mijn ex kreeg ook mijn zorgtoeslag, of eigenlijk, er werd dubbel zorgtoeslag uitbetaald. uiteindelijk kwam er een leuke naheffing waarbij het een en ander natuurlijk terugbetaald moest worden. op een gegeven moment werd mijn zorgtoeslag weer stopgezet of niet automatisch verlengd en toen duurde het welgeteld weer 8 maanden voor ik weer zorgtoeslag op mijn rekening zag verschijnen.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 08:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is eigenlijk wel vreemd dat hier en masse dingen voorbij komen, terwijl je als boekhouder (mits je gelijk hebt) maar met je vuist op tafel hoeft te slaan of ze vliegen voor je. Het kan ook liggen aan welk kantoor het verwerkt, maar ik vind het frappant.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2007, 08:39
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
dext0r schreef op 24-07-2007 @ 07:59 :
bij mij duurde het welgeteld 8 maanden om het op te lossen. mijn ex kreeg ook mijn zorgtoeslag, of eigenlijk, er werd dubbel zorgtoeslag uitbetaald. uiteindelijk kwam er een leuke naheffing waarbij het een en ander natuurlijk terugbetaald moest worden. op een gegeven moment werd mijn zorgtoeslag weer stopgezet of niet automatisch verlengd en toen duurde het welgeteld weer 8 maanden voor ik weer zorgtoeslag op mijn rekening zag verschijnen.
Ik hoop toch niet dat het bij mij nog 8 maanden gaat duren. Ik wacht nu al anderhalf jaar. Aan de andere kant hoe langer wachten hoe meer geld en rente. Nee onzin het moet nu gewoon opgelost worden. En er is mij in ieder geval al beloofd dat als ik recht heb (want dat hadden ze nog niet uitgezocht) ik het dan nog van alle maanden dat ik er recht op had zou krijgen.
Zeiden ze bij jou ook dat je ex moest aangeven dat hij alleenstaand was?

Er is hier in Hengelo een vrouw waarvan de man is overleden. Ze probeert al 5 maanden om de zorgtoeslag stop te zetten maar dat lukt niet omdat haar man het wijzigingsformulier in moet vullen. Dat is toch niet te geloven? Ze heeft laatst een keer een hele dag met een spandoek voor het belastingkantoor gestaan.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.