Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2008, 00:00
Noddy
Noddy is offline
Een paar weken geleden heb ik gesolliciteerd bij de AH. Het gesprek verliep goed. Ik vertelde dat ik een paar weken fulltime wilde werken, achter de kassa vond ik prima want daar heb ik aardig wat ervaring mee. Ik vroeg of ik NA de zomervakantie ook 's avonds kon werken, maar tijdens de vakantie niet.
Dat was geen probleem. Ook was het geen probleem dat ik tussendoor een weekje vrij zal krijgen omdat ik naar Lowlands ga. We spraken af dat ik 21 juli zou beginnen en dan zouden we mijn werktijden bespreken.

Afgelopen weekend zat ik in Parijs, en toen belde de AH mij. Het meisje aan de telefoon sprak met mijn moeder en vroeg of ik misschien afgelopen dinsdag langs kon komen. Dan konden ze een paar uurtjes inwerken. Mijn moeder sprak dat met het meisje af, als ik toch niet kon komen moest ik even bellen.

Ik vond het geen probleem, dus dinsdag stond ik om negen uur voor de deur. Ik ben alleen absoluut niet blij met hoe het gegaan is.
Ik begin bij het begin. Ik moest worden ingewerkt achter de computer en daarna zou ik echt achter de kassa zitten.
Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik achter de kassa zat vroeg een van mijn nieuwe collega's tot hoelaat ik moest werken. Ik wist het niet precies, maar het inwerken zou maar een paar uurtjes duren. Toen kreeg ik opeens te horen dat ik tot zes uur moest werken. Dat zag ik niet zitten, dus dan mocht ik wel om twee uur weg.
Even later kreeg ik een pakketje. Daarin stonden mijn werktijden, dat rooster gaat 21 juli in. Ik was verbaasd dat ik dat kreeg. Ik zou mijn werktijden toch bepreken op de 21e? Dat had ik tenminste afgesproken.
Opzich vond ik dat niet erg, maar ik moet bijna elke week 2 tot 3 keer 's avonds werken. Ook ben ik gewoon ingepland tijdens Lowlands.
Hier was ik niet blij mee, dat heb ik ook meteen duidelijk gemaakt. Vrij krijgen voor Lowlands was geen probleem, maar 's avonds werken moet wel gebeuren. Het duurt namelijk vier dagen om een nieuwe planning te maken, dus ik kan 's avonds geen vrij krijgen.
Nu denk ik meteen: dat is toch niet mijn probleem? Jullie hebben niet naar mij geluisterd, ik heb duidelijk gemaakt wat ik wel en niet wilde. Als dat een probleem was geweest had ik dat graag tijdens de sollicitatie gehoord.

Nou is dit niet het enige wat ik vervelend vind. Ik werd namelijk ingewerkt door een vrouw die daar al een aantal jaren achter de kassa werkt. Ik voelde me heel ongemakkelijk bij haar. Ik weet nog niet zo goed hoe die kassa werkt, ik ben een compleet ander systeem gewend. Ondertussen zegt zij tegen bijna iedere klant: "Ja ach... ze is nieuw. Wij kunnen dat natuurlijk al lang, maar zij weet nog niet hoe het allemaal moet." Dit zei ze letterlijk, maar het toontje waarop ze het zei vond ik vreselijk. Ik voelde me net een kleuter. Veel klanten keken me ook aan alsof ze medelijden met me hadden.

Ik heb ook het gevoel dat ik overal achteraan moet lopen. Niemand heeft mij iets uitgelegd over regels. Ik heb wat regels voorbij zien komen tijdens dat computerprogramma maar that's it. Ik heb aar gevraagd hoe ze dat regelen met pauzes en zo. Niemand vertelt het uit zichzelf.
Ook zo gek: er is nog niet gevraagd naar mijn bankrekeningnummer en ook niks over loonbelasting. Moet ik daar ook zelf achteraan gaan?

Nog iets geks, maar daar kunnen ze op zich niks aan doen. Er is geen kluisje voor mij over. Dit vind ik best vervelend. Ik kan niet mijn tas thuislaten. Ik wil mijn geld en telefoon meenemen, maar dat mag ik tijdens dienst niet op mijn lichaam dragen. Ik wil mijn spullen niet zomaar ergens neerleggen want ik ben bang dat iemand wat meeneemt. Ik ken bijna niemand die daar werkt, dus ik vertrouw ook niemand.

Goed, ik voel me dus absoluut niet serieus genomen. Na een halve dag werken heb ik er al geen zin meer in. Ik ben van plan om maandag te vertellen hoe ik erover denk. Mij moeder zegt dat ik gelijk heb, maar volgens mijn zus stel ik me aan.


Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik ermee wil bereiken. Ik zou wel ergens anders kunnen gaan werken, maar dan mis ik een paar dagen werk en ik heb het geld hard nodig.
Aan de andere kant wil ik ook duidelijk maken dat ik niet over me heen laat lopen. Als het nu al zo begint, wat zullen ze in de toekomst proberen?

Wat vinden jullie? Moet ik gewoon gaan klagen of moet ik het laten rusten? Moet ik hier echt aan de slag gaan of snel wegwezen en iets anders zoeken?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2008, 00:50
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed, ik heb de tijd, dus ik ga voor je antwoorden.

Citaat:
Opzich vond ik dat niet erg, maar ik moet bijna elke week 2 tot 3 keer 's avonds werken.
'Ik vertelde dat ik een paar weken fulltime wilde werken'
Hier zit je eerste fout. Fulltime betekent voor de AH niets meer en niets minder dan dat ze je in kunnen delen zoals zij willen, tenzij jij duidelijk anders vermeldt. Als dit echt een probleem is kan je het waarschijnlijk over langere termijn wel veranderen, en voor die eerste paar dagen collega's vragen het over te nemen.

Citaat:
Ondertussen zegt zij tegen bijna iedere klant: "Ja ach... ze is nieuw. Wij kunnen dat natuurlijk al lang, maar zij weet nog niet hoe het allemaal moet."
Dit is logisch, iets dergelijks is bij mij ook gezegd toen ik kassa begon te leren, en toen werkte ik er al enige tijd zelfs je bent gewoon aanzienlijk trager als nieuweling en het scheelt als de klanten dit weten. Het is misschien vervelend voor jou, maar je kan er niks aan doen en het heeft nu eenmaal nut.

Citaat:
Ik heb ook het gevoel dat ik overal achteraan moet lopen. Niemand heeft mij iets uitgelegd over regels.
In het introductiepakket zaten als het goed is de regels grotendeels. Anders kan je die altijd aan een teamleider vragen. Daarbij word je, zeker in het begin, niet zoveel kwalijk genomen. Pauzes worden op kassa verder door de counter geregeld, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.

Citaat:
Ook zo gek: er is nog niet gevraagd naar mijn bankrekeningnummer en ook niks over loonbelasting. Moet ik daar ook zelf achteraan gaan?
Dit zat, als ik me niet vergis, eveneens in het intropakket. Zo niet wordt dat binnenkort nog geregeld, maar er achteraan gaan kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

Citaat:
Nog iets geks, maar daar kunnen ze op zich niks aan doen. Er is geen kluisje voor mij over.
Je bent nieuw, er is een beperkt aantal kluisjes, you do the math.

Citaat:
Goed, ik voel me dus absoluut niet serieus genomen. Na een halve dag werken heb ik er al geen zin meer in. Ik ben van plan om maandag te vertellen hoe ik erover denk. Mij moeder zegt dat ik gelijk heb, maar volgens mijn zus stel ik me aan.
Zie hierboven mijn antwoord. Ik denk dat je in het algemeen wel een wat luie instelling hebt met 'moet ik dat soms ook zelf regelen'. Als je zo blijft denken krijg je denk ik een zware tijd met werken.

Citaat:
Aan de andere kant wil ik ook duidelijk maken dat ik niet over me heen laat lopen. Als het nu al zo begint, wat zullen ze in de toekomst proberen?
En waar precies wordt er over je heengelopen dan? Oké, ze zijn niet zo netjes met de planning geweest, get used to it, zo zijn bedrijven nu eenmaal wel vaker. Je kan duidelijk maken dat je dat niet zo netjes vindt en dat je bepaalde dingen hebt afgesproken, maar verder stel je je imho een beetje aan. Daarbij; als je wilt blijven werken daar werkt een grote mond alleen maar averechts. Je kunt het beter op een volwassen manier oplossen, je bent zo vervangen.

Succes in ieder geval.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 03:42
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ik denk dat je je wat betreft dingen als bankrekeningnummer, kluisjes, regels en het inwerken inderdaad niet zo druk moet maken. Andere kant kan ik me goed voorstellen dat je je daar aan ergert als je al baalt van je rooster. Dus wat betreft: doe er niet zo moeilijk over, kijk het aan of vraag er naar en stoppen kan altijd nog.

Wat betreft de opmerking van Dark Phoenix over de werktijden ben ik het niet met hem eens. Misschien dat je gezegd hebt dat je fulltime kunt werken, terwijl jij er misschien alleen veel uren mee bedoeld. Maar als je duidelijk aangegeven hebt dat je een bepaalde week niet kunt, 's avonds niet kunt en een afspraak hebt staan om je uren in te delen en zij houden zich daar niet aan, dan is dat hun laksheid en mag je ze daar gerust op aanspreken. Daar zitten zij gewoon fout. Ik zou dat ook vervelend vinden.

Vraag is of het het waard is om dan gelijk maar te stoppen. Ik zou gewoon kijken wat je regelen kunt wat betreft je rooster en verder geen dingen zoeken/je druk maken om kleine dingetjes van tijdelijke aard. Zoals ik eerder zei: stoppen kan altijd nog. Kijk het gewoon even aan.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 07:31
Noddy
Noddy is offline
Jullie hebben wel gelijk wat betreft dat bankrekeningnummer, kluisjes etc. Ik heb een aantal verschillende bijbaantjes gehad waar dit altijd gelijk werd geregeld. Het viel mij gewoon op, en omdat ik mijn eerste werkdag al vreselijk vond, ergerde ik mij hier ook aan. Volgens mij heeft dit niks met luiheid te maken.

En ik heb gezegd dat ik fulltime wilde werken, maar pas na de vakantie 's avonds. Hier was ik best duidelijk in.
Ik heb afgelopen twee jaar avondschool gedaan. Mijn sociale leven stond echt op een laag pitje. Als ik vrij was, werkten mijn vrienden of gingen zij naar school of andersom.
Volgend jaar wil ik naast mijn studie ook werken, en dan moet ik 's avonds werken omdat het niet anders kan. Voor mij is het belangrijk om een tijdje 's avonds vrij te zijn.

Ik snap wel dat het overdreven is om meteen te stoppen. Dat zal ik ook niet doen, maar ik baal gewoon dat ze me zo hebben ingeroosterd en omdat zij een fout maken ben ik daar de dupe van.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 08:59
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Tja het is vervelend, maar je kan verwachten dat bij een bedrijf als de AH (die bij ons in Den Haag van maandag t/m zaterdag van 08:00 - 22:00 open is) ook 's avonds ingedeeld gaat worden. Ik denk dat iedereen wel lekker in de avond vrij zou willen zijn. Ik snap wel waarom jij de avonden vrij wilt hebben, maar dan begrijp ik niet helemaal waarom je dan bij de AH gaat werken.

Ik zou niet gelijk stoppen, want ik vind het verder nog best netjes gaan (ivm bijv de V&D waar ze je 7 dagen inroosteren, 1 dag vrij geven en dan weer 6 dagen inroosteren). Je zou evt voor die avonden kunnen vragen of een collega met je wil ruilen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:05
Verwijderd
Ach ja, supermarkten in het algemeen zijn niet zo handig met het inroosteren van personeel. Mijn broertje hebben ze ook ingeroosterd in de avonduren doordeweeks terwijl hij expliciet, meerdere malen, aangegeven had dan niet te kunnen werken.
Het beste kun je gaan naar degene met wie je destijds hebt gepraat en dit voorleggen. Houdt er ook rekening mee dat jij hebt gezegd fulltime maar daarbij tevens expliciet hebt gezegd (dat maak ik tenminste uit je verhaal op) dat je niet 's avonds kunt en wilt werken. Ergo: Het is hun probleem, dat het 4 dagen kost om roosters te maken is leuk en aardig maar absoluut niet jouw probleem.
Je zou kunnen zeggen dat je nu eenmalig 's avonds werkt, maar de rest van de vakantieperiode gewoon niet meer. Zo laat jij zien dat je ook bereid bent mee te denken aan een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat betreft de opmerking van Dark Phoenix over de werktijden ben ik het niet met hem eens. Misschien dat je gezegd hebt dat je fulltime kunt werken, terwijl jij er misschien alleen veel uren mee bedoeld. Maar als je duidelijk aangegeven hebt dat je een bepaalde week niet kunt, 's avonds niet kunt en een afspraak hebt staan om je uren in te delen en zij houden zich daar niet aan, dan is dat hun laksheid en mag je ze daar gerust op aanspreken. Daar zitten zij gewoon fout. Ik zou dat ook vervelend vinden.
Ik zei al, 'betekent voor de AH niets anders dan'. Dat wil niet zeggen dat het meteen terecht is, maar wel dat de AH het waarschijnlijk zo opvat.
En bij expliciet genoemde dagen heb je natuurlijk sowieso gelijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:22
tonio
tonio is offline
Ik vind eigenlijk dat je je helemaal niet zo erg aanstelt.
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt over je werktijden (niet 's avonds en niet die ene week lowlands), als ze je dan wel 's avonds inplannen is dat gewoon bijdehand. Ze denken waarschijnlijk zo'n nieuweling zegt daar niet zo snel wat van, dus niet geschoten is altijd mis.

De vrouw die je begeleidde achter de kassa bedoelde het misschien niet om jou naar beneden te halen, maar aan de andere kant zien klanten snel of jij nieuw bent of niet en zeker als er iemand achter jou staat om op te letten, hebben ze door dat jij nieuw bent en ingewerkt moet worden. Dan hoeft jouw 'begeleider' niet nog eens tegen iedere klant te zeggen dat jij nieuw bent, waardoor je je nog ongemakkelijker gaat voelen achter de kassa.

Ik vind het ook raar dat je achter dingen aan moet gaan, zoals je bankrekeningnummer, normen en waarden van het bedrijf etc. Dit zijn gewoon dingen die meestal bij je 2de gesprek (miss ook al 1ste) worden geregeld (het intropakket dus). Met dat soort dingen zou ik er uiteraard wel achteraan gaan en vertel ze ook dat ze in het vervolg zulke dingen beter moeten regelen (voor de verdere sollicitanten scheelt het ergernis en voor jou met soortgelijke dingen in de toekomst ook).

Dat over die kluisjes, dat komt een beetje rot uit. Misschien kan je bij collega's informeren of zij allemaal een kluisje hebben, hebben ze dat niet moeten er gewoon nieuwe kluisjes bijgezet worden. Ze verplichten je anders om je mobiele telefoon + portemonnee + evt. sigaretten, die vaak gejat worden bij onze AH, in je jas te laten zitten.

Ik zou ze er duidelijk wijzen op het feit dat er afspraken zijn gemaakt, maar die niet zijn nagekomen. Plus de 'rare' gang van zaken wat betreft bankrekeningnummer, loonbelasting etc.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Ik zei al, 'betekent voor de AH niets anders dan'. Dat wil niet zeggen dat het meteen terecht is, maar wel dat de AH het waarschijnlijk zo opvat.
En bij expliciet genoemde dagen heb je natuurlijk sowieso gelijk.
Kan zijn maar voor zover ik opmaak uit het verhaal van TS heeft zij expliciet aangegeven niet tijdens Lowlands en ook niet 's avonds te kunnen werken. Dat de AH haar dan toch inplant is totaal niet haar probleem.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kan zijn maar voor zover ik opmaak uit het verhaal van TS heeft zij expliciet aangegeven niet tijdens Lowlands en ook niet 's avonds te kunnen werken. Dat de AH haar dan toch inplant is totaal niet haar probleem.
Oh, ik had over het 's avonds stukje heengelezen. Dan zou het nog steeds miscommunicatie kunnen zijn, maar goed.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:58
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik ben het erg eens met Dittrich, en niet eens met de mensen die zeggen dat is de AH zo gaat het daar. Als jij tijdens je sollicitatiegesprekzegt niet s avonds te kunnen werken, dan moeten ze je of niet aannemen, of niet s avonds indelen. Daar mag je best wat van zeggen. Ook heb je gewoon recht op een kluisje, of je moet je spullen bij je dragen tijdens de kassa. Het is niet acceptabel dat zij regels opstellen, maar vervolgens niet de veiligheid van jouw spullen kunnen garanderen.
Toen ik in het ziekenhuis werkte, was er maar 1 uniform voor vakantiewerkers, en op sommige dagen had een andere vakantiewerker dat aan. Ik heb toen in mijn gewone kleding gelopen, want ze kunnen moeilijk verwachten dat ik een uniform ergens vandaan tover.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 12:28
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat je je helemaal niet zo erg aanstelt.
Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt over je werktijden (niet 's avonds en niet die ene week lowlands), als ze je dan wel 's avonds inplannen is dat gewoon bijdehand. Ze denken waarschijnlijk zo'n nieuweling zegt daar niet zo snel wat van, dus niet geschoten is altijd mis.
.
Klopt die mentaliteit heerst er idd... Toen ik heel lang geleden binnenkwam; werd ik al gewaarschuwd door iemand dat ze mij waarschijnlijk in de meivakantie elke avond zouden inplannen; want ze hadden tekort en er werd mij verteld dat ze dachten dat ik toch niet zou weigeren omdat ik net binnenkwam. Nou ik heb netjes aangegeven niet te kunnen werken. Je moet soms echt wel je mond open doen anders lopen ze zo over je heen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 14:08
Verwijderd
Niet jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind dat je je wel een beetje aanstelt. Niet dat je geen gelijk hebt dat het vervelend is om je betuttelend aangesproken te voelen of om achter dingen zelf aan te moeten lopen, maar je kunt ook vast inzien dat het nou eenmaal vaak ongemerkt zo gaat en dat je aan een hele hoop zelf wat kan doen, ipv meteen de handdoek in de ring te willen gooien.



Wat betreft het rooster, dan zou ik naar de persoon gaan met wie je afspraken hebt gemaakt en zeggen 'goh, ik heb gezien dat ik 's avonds ben ingeroosterd, maar bij mijn sollicitatie heb ik aangegeven dat ik 's avonds nooit kan. En ik snap wel dat roosters maken lang duurt, maar ik kan gewoon niet.' Verder niet toelichten waarom je niet kan, het gaat ze niks aan.

Over het inwerken bij de kassa; ergens is het wel begrijpelijk dat ze dat even toelicht. Het lijkt me niet zo zeer juffrouw gedrag richting jou, maar meer geruststellend naar de klanten. Ik vind het best redelijk. Mocht jij dat toch persoonlijk opvatten, dan kun je dat toch zeggen 'hmm ik vind het eigenlijk niet zo prettig de manier waarop je dat zegt. Het voelt zo neerbuigend, ook al bedoel je dat vast niet zo.'

Dat je zelf achter regels ed. aan moet lopen is niet heel netjes, maar ontzettend veel voorkomend, dus zo bijzonder is dat niet. Zoveel moeite is het ook niet om even te vragen hoe laat de pauze is ed.
Je bankrekeningnummer en loonbelasting, zaten die niet bij je contract dan? Daar zou ik wel achteraan gaan ja.

En het kluisje, ik snap niet heel goed waarom je perse een telefoon en geld mee moet nemen. Maar als je er een goede reden voor hebt kun je dat ook uitleggen "Goh, ik moet alleen over dat landweggetje rijden en daarom heb ik altijd mijn telefoon bij me. Maar ik mag hem niet op m'n lichaam dragen en hier zijn geen kluisjes, kunnen jullie kijken of daar iets voor te verzinnen is?"
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 18:25
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Bij de AH wordt er nou eenmaal een groot onderscheid gemaakt tussen vast personeel en tijdelijk personeel (jonge mensen die een bijbaan hebben). En voor hun ben je maar tijdelijk en dus minder waard en dus zullen de vaste medewerkers altijd meer privileges hebben. Hoe scheef dat ook is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 22:58
Noddy
Noddy is offline
Thnx voor de reacties. Ik denk dat ik maandag gewoon even ga praten met degene die mij heeft aangenomen. Ben er nog niet helemaal uit wat ik wel en niet ga zeggen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 14:12
fractuur
fractuur is offline
Ik zou een beetje toegeeflijk zijn maandag. Zeggen dat je niet 's avonds kan, maar wel voorstellen dat je even rondvraagt of je met iemand kan wisselen en dus een keer een extra ochtenddienst draait ofzo. Verder is vast personeel meestal gewoon klote. Zij zien iemand die even langskomt en hun lifetimejob overnemen, daar raak je gefrustreerd van. Dat moet je maar gewoon langs je heen laten gaan. Werktijden opzoeken wanneer veel studenten en scholieren werken is een goede oplossing. Wat betreft je bankzaken: maandag direct even vragen of administratief alles in orde kan worden gebracht.

Ik kwam uit een klein filiaal (waar je alles mocht beslissen en onderling het werk kon verdelen) in een groot filiaal en ik liep tegen dezelfde zaken aan als jij. Opeens werd ik in een structuur geduwd waar je werktijden voor je werden geregeld, je moest vechten voor je pauze en je kluisje. Ik heb toen (op iets minder subtiele wijze, maar gewoon overleggen kan natuurlijk ook ) geeist.. ehm.. gevraagd of ik wat meer mocht doen dan alleen een volgzame cassiere zijn en dat heeft hele goede uitwerkingen gehad. Daarna heb ik een supertijd gehad en had ik behoorlijk zeggenschap over wat ik kon doen en wanneer ik kon werken. Je moet schipperen tussen zelf er wat voor willen doen (een keertje die ene avond werken, voor andere mensen werken als je wilt wisselen, etc) en wat je er dan voor terugkrijgt. Wanneer je maar duidelijk maakt wat je wilt zijn er prima compromissen te vinden.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 15:55
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
gedraag je eens als 19 en toon wat initiatief; laat aan de juiste mensen weten hoe je erover denkt en spreek ze aan als afspraken niet nagekomen worden.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2008, 17:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Even later kreeg ik een pakketje. Daarin stonden mijn werktijden, dat rooster gaat 21 juli in. Ik was verbaasd dat ik dat kreeg. Ik zou mijn werktijden toch bepreken op de 21e? Dat had ik tenminste afgesproken.
Opzich vond ik dat niet erg, maar ik moet bijna elke week 2 tot 3 keer 's avonds werken. Ook ben ik gewoon ingepland tijdens Lowlands.
Jij bent toch degene die dat laat gebeuren? Ik zou de 21e met een stalen gezicht op komen dagen om mijn werktijden in te plannen, en desnoods duizend keer herhalen dat het briefje dat ik erover kreeg duidelijk een vergissing was, die ik dus als niet verzonden beschouwde.


Dat heb ik ook wel eens letterlijker gezegd toen iemand in een bejaardentehuis dacht wel even de vakantiekracht af te beulen door me ongevraagd overal in te plannen.

"Ja, er zijn zieken, en behalve jij hadden we niemand op die dag."
"Correctie, u hebt niemand op die dag."

Works miracles.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 19:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik zou een beetje toegeeflijk zijn maandag. Zeggen dat je niet 's avonds kan, maar wel voorstellen dat je even rondvraagt of je met iemand kan wisselen en dus een keer een extra ochtenddienst draait ofzo.
Jezelf met andermans problemen opzadelen moet je dus juist nooit doen.

De roosterfouten zijn niet jouw problemen en dus ook niet aan jou om op te lossen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 20:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jezelf met andermans problemen opzadelen moet je dus juist nooit doen.

De roosterfouten zijn niet jouw problemen en dus ook niet aan jou om op te lossen.
En word je er ook snel weer uitgeknikkerd, wat me ook niet bepaald de bedoeling lijkt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 21:33
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Jij bent toch degene die dat laat gebeuren? Ik zou de 21e met een stalen gezicht op komen dagen om mijn werktijden in te plannen, en desnoods duizend keer herhalen dat het briefje dat ik erover kreeg duidelijk een vergissing was, die ik dus als niet verzonden beschouwde.


Dat heb ik ook wel eens letterlijker gezegd toen iemand in een bejaardentehuis dacht wel even de vakantiekracht af te beulen door me ongevraagd overal in te plannen.

"Ja, er zijn zieken, en behalve jij hadden we niemand op die dag."
"Correctie, u hebt niemand op die dag."

Works miracles.
Eens.

Ik heb vorig jaar ook bij een supermarkt gewerkt (Jan Linders), en daar hebben ze me soms ook ingeroosterd terwijl ik expliciet had gezegd op vakantie te zijn. Toen belde de "vulploegleider" mij stamelend op na een week en zei me "dat ik maar eens beter op moest schieten te komen". Toen heb ik hem ook gezegd dat ik met hem een afspraak heb gemaakt en dat als hij die afspraak niet nakomt dat ZIJN probleem is. Toen veranderde de toon opeens in een soort betoog dat dit niet de manier was waarop we met elkaar omgaan, daarop heb ik hem geantwoord dat ik het behoorlijk arrogant en brutaal vind dat hij een afspraak die zwart-op-wit staat doodleuk negeert en daarna mij de schuld geeft, en nog gevraagd wat zijn baas daar van zou vinden? Vanaf toen nooit meer problemen gehad met mijn rooster, in tegenstelling tot vele anderen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 14:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Stel je je aan? Ja en Nee, ik geef je op bepaalde punten gelijk. Zonder bankrekeningnummer kunnen ze je nietin het systeem invoeren (behalve op contant maar dan krijg je je geld niet) .

Wat betreft kluisjes dat is vervelend maar kijk eens of je met een collega een kluisje kan delen.

De huisregels zouden in he introductie pakket moeten zitten net als de loonbelastingsverklaring en die zou je samen met je contract moeten krijgen.

Wat betreft bijbaan en echte baan verschil,veel supermarktmanager durven van de mensen die er al heeeeel lang zitten niet hetgeen in de CAO staat te eisen waardoor altijd dezelfde mensen het dupe zijn om bepaalde incourante tijden te werken.

Ik zou gewoon even met je leidinggevende gaan praten over je planning dan komen jullie er vast samen uit. Overigens weet ik niet wat die met zijn/haar tijd doet dat die 4 dagen beig is met een planning
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 14:23
Verwijderd
Citaat:
En word je er ook snel weer uitgeknikkerd, wat me ook niet bepaald de bedoeling lijkt.
Je vergeet alleen dat dat soort dingen ook op redelijke wijze besproken kunnen worden. Dat je je mond opentrekt wil natuurlijk niet zeggen dat je er meteen uitvliegt en is dat wel het geval, ben je sowieso beter af.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 19:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je vergeet alleen dat dat soort dingen ook op redelijke wijze besproken kunnen worden. Dat je je mond opentrekt wil natuurlijk niet zeggen dat je er meteen uitvliegt en is dat wel het geval, ben je sowieso beter af.
Als je in je proefperiode zit word je er wel degelijk tamelijk snel uitgegooid als je moeilijkheden maakt, helaas.

Zo is er bij ons iemand ontslagen wegens 'niet fifo vullen', toen hij daar één keer op betrapt werd (normaal gesproken niet ontslagwaardig) omdat hij van zijn ouders tot uiterlijk 10 uur 's avonds mocht werken, en het vaak wel later werd. En die jongen zat niet eens meer in z'n proefperiode.

Het is absoluut onterecht, maar je bent binnen de AH gewoon vrij makkelijk vervangbaar.

Edit; Maar tuurlijk kun je dingen wel op redelijke wijze bespreken, zeker als er iets oneerlijks wordt gedaan. Maar teveel eisen stellen.. nee, dat niet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2008, 19:26
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Als je in je proefperiode zit word je er wel degelijk tamelijk snel uitgegooid als je moeilijkheden maakt, helaas.
Ik zie niet in waarom vragen om opheldering m.b.t. werktijden en/of regels leidt tot moeilijkheden, maar zal wel aan mij liggen. Hoe dan ook, ik vermijd supermarkten als werkgevers
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Als je in je proefperiode zit word je er wel degelijk tamelijk snel uitgegooid als je moeilijkheden maakt, helaas.

Zo is er bij ons iemand ontslagen wegens 'niet fifo vullen', toen hij daar één keer op betrapt werd (normaal gesproken niet ontslagwaardig) omdat hij van zijn ouders tot uiterlijk 10 uur 's avonds mocht werken, en het vaak wel later werd. En die jongen zat niet eens meer in z'n proefperiode.

Het is absoluut onterecht, maar je bent binnen de AH gewoon vrij makkelijk vervangbaar.

Edit; Maar tuurlijk kun je dingen wel op redelijke wijze bespreken, zeker als er iets oneerlijks wordt gedaan. Maar teveel eisen stellen.. nee, dat niet.
Zoals gezegd: Dan ben je beter af bij een andere werkgever.

Laatst gewijzigd op 20-07-2008 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 19:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
En word je er ook snel weer uitgeknikkerd, wat me ook niet bepaald de bedoeling lijkt.
Op het moment dat een bedrijf zo met je om gaat (haha we roosteren haar lekker in, ze zoekt zelf maar uit hoe ze weer van d'r diensten af komt, nu is het ons probleem niet meer) zou ik zeggen: tabee.

Als ze dit één keer flikken en jij lost het voor hen op, ben je de volgende keer net zo goed de lul. Een goede manager gaat zo niet met zijn personeel om.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 20:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Op het moment dat een bedrijf zo met je om gaat (haha we roosteren haar lekker in, ze zoekt zelf maar uit hoe ze weer van d'r diensten af komt, nu is het ons probleem niet meer) zou ik zeggen: tabee.

Als ze dit één keer flikken en jij lost het voor hen op, ben je de volgende keer net zo goed de lul. Een goede manager gaat zo niet met zijn personeel om.
Tja, ik zie jouw voorstel waarschijnlijk wat te zwart wit. Als nieuwe werknemer bot brengen dat ze fouten hebben gemaakt en of ze dat even heel snel willen herstellen werkt vaak averechts. Wat dat betreft ben ik voor de gulden middenweg, maar misschien bedoel jij dat ook. Ooit heb ik succesvol mijn mond opengetrokken, maar ik heb voldoende mensen zien vertrekken die van frustratie en kwaadheid (en terecht natuurlijk, maar niet tactvol) iets te brutaal werden.

Maar goed, volgens mij snap je wel wat ik bedoel.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 20:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik heb met een dergelijke manier van plannen enorm veel moeite. Om 2 redenen
1. Omdat het vaak alleen op de planning staat en is het maar hopen dat degene er ook is en het gezien heeft.
2. Omdat je op een normale manier met mensen kunt overleggen over hun werktijden.

Helaas weet ik ook uit ervaring dat er managers/teamleiders zijn die zo hun werk doen. (ik ben er tegen om dat op die manier te doen)

Ik zou als ik niet aan je vereiste qua tijden kan voldoen je niet hebben aangenomen of bijvoorbeeld proberen af te spreken dat je bijvoorbeeld wel 1/2 avonden per week zou willen werken en me daar dan ook aan houden, mocht er iets gebeuren zou ik het overleggen. Nogmaals praat eens met je leidinggevende/teamleider hopelijk levert dat wat op. Ik zeg het vaker ik ben tegen die manier omdat ik tevens vind dat het niet goed is voor de naam van het bedrijf waar we toch aan werken dat we multicultureel zijn en een hele sociale werkgever helaas zie ik dat bij sommige filiaalen niet altijd terug qua duidelijkheid e.d.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 20:57
Verwijderd
wat is het probleem nu om in de avond te werken?
ten eerste; het verdiend goed, beter als overdag!
ten tweede; lowlands is opgelost toch? dus daar moetje niet over zeuren meer. vind het nog netjes dat ze hun fout hebben hersteld.
ten derde; waarom heb jij je portemonnee en mobiel dan nodig? laat hem thuis dan gewoon? of je bent met de bus? neem dan de belangrijkste spullen mee die je nodig heb!

je stelt je gewoon aan, ga werken en zeur niet of zoek ander werk.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:02
Verwijderd
Het is irrelevant wat 'het probleem is' om in de avond te werken. Ze heeft aangegeven niet in de avonduren te kunnen of willen werken, de werkgever is daarmee akkoord gegaan en heeft haar dus gewoon niet in te roosteren. Dat is niet zo moeilijk.

Portemonnee en mobiel snap ik wel, die zou ik ook bij me houden als er geen kluisjes zijn. Bovendien wil je ook wel wat eten in je pauzes en als je een keer niks mee neemt, zul je dat ook moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tja, ik zie jouw voorstel waarschijnlijk wat te zwart wit. Als nieuwe werknemer bot brengen dat ze fouten hebben gemaakt en of ze dat even heel snel willen herstellen werkt vaak averechts. Wat dat betreft ben ik voor de gulden middenweg, maar misschien bedoel jij dat ook. Ooit heb ik succesvol mijn mond opengetrokken, maar ik heb voldoende mensen zien vertrekken die van frustratie en kwaadheid (en terecht natuurlijk, maar niet tactvol) iets te brutaal werden.

Maar goed, volgens mij snap je wel wat ik bedoel.
Ach, alles heel bot brengen hoeft natuurlijk niet. Maar hoe dan ook zou ik nooit met het voorstel 'ik kijk wel of ik het kan ruilen' komen. Want dan neem je het probleem direct over. Maar je kan het best op een tactischere manier brengen 'goh, ik heb gezien dat ik vrijdagavond moet werken. Alleen ik kan echt niet 's avonds, die andere avonden dat ik ingeroosterd ben ook niet. Sorry! Maar ik had het eigenlijk ook bij het sollicitatiegesprek al aangegeven, dus er is vast iets mis gegaan'.

Zoiets, maar dan dus ook gewoon stoppen bij die punt en geen oplossing aandragen. Daar komen ze zelf maar mooi mee.

Vergeet ook niet dat een manager een heel stuk meer betaald krijgt, juist om de verantwoordelijkheden en lastige klussen. Ik kreeg als vakkenvuller eens de taak iemand te ontslaan. Ik heb daar toch echt voor bedankt, want als vakkenvuller heb je niet voor niks een minimumloontje; juist omdat je zulke taken niet hoeft te doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 22:08
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Het is irrelevant wat 'het probleem is' om in de avond te werken. Ze heeft aangegeven niet in de avonduren te kunnen of willen werken, de werkgever is daarmee akkoord gegaan en heeft haar dus gewoon niet in te roosteren. Dat is niet zo moeilijk.

Portemonnee en mobiel snap ik wel, die zou ik ook bij me houden als er geen kluisjes zijn. Bovendien wil je ook wel wat eten in je pauzes en als je een keer niks mee neemt, zul je dat ook moeten betalen.
Dit.

Gewoon aan de regels houden, en ze moeten gewoon voor opbergruimte zorgen. Wat een onzin 'waarom heb je het nodig'. Het maakt niet uit of TS dit nodig heeft, ze moeten gewoon voor ruimte zorgen.

Ik ben laatst ook gewoon na 3 keer werken weggelopen toen een bedrijf zich niet aan de regels hield. 1 week later had ik een veel beter vakantiebaantje.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 22:11
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Jij bent toch degene die dat laat gebeuren? Ik zou de 21e met een stalen gezicht op komen dagen om mijn werktijden in te plannen, en desnoods duizend keer herhalen dat het briefje dat ik erover kreeg duidelijk een vergissing was, die ik dus als niet verzonden beschouwde.
Ik weet niet of dat nou een goede modus operandus is. Ten eerste zet je met deze toon ontzettend veel kwaad bloed, ten tweede toont het nou niet direct een proactieve inzet. Als jij zo'n briefje zou hebben gekregen met je werktijden dan zou je beter even contact leggen met degene die jou ingepland heeft in plaats van ijskoud te beweren dat je "de brief als niet verzonden beschouwd". Werken is nog steeds (ook) een sociale aangelegenheid, en het kan dus geen kwaad je collega's niet al te veel tegen je in het harnas te jagen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 22:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dit.

Gewoon aan de regels houden, en ze moeten gewoon voor opbergruimte zorgen. Wat een onzin 'waarom heb je het nodig'. Het maakt niet uit of TS dit nodig heeft, ze moeten gewoon voor ruimte zorgen.
Genoeg werkgevers waarbij je geen kluisje hebt toch? Ik weet niet of ze daar echt voor moeten zorgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2008, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Genoeg werkgevers waarbij je geen kluisje hebt toch? Ik weet niet of ze daar echt voor moeten zorgen.
Als zij van jou eisen dat je het niet bij je mag hebben, lijkt het mij niet meer dan logisch dat zij er zorg voor dragen dat dat soort dingen veilig opgeborgen kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 22:25
Tuta
Tuta is offline
dittrich geeft al antwoord.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 07:09
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
wat is het probleem nu om in de avond te werken?
ten eerste; het verdiend goed, beter als overdag!
.
Als dat zo was was ik alleen maar 's avonds gaan werken! Bij de AH zijn de tarieven voor overdag en 's avonds gelijk. Tenzij je zoveel uur (20 dacht ik?) per week werkt dan krijg je toeslaguren na een bepaalde tijd (als dat nog steeds zo is).
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 09:35
tonio
tonio is offline
Citaat:
Als dat zo was was ik alleen maar 's avonds gaan werken! Bij de AH zijn de tarieven voor overdag en 's avonds gelijk. Tenzij je zoveel uur (20 dacht ik?) per week werkt dan krijg je toeslaguren na een bepaalde tijd (als dat nog steeds zo is).
12 uur per week
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Als dat zo was was ik alleen maar 's avonds gaan werken! Bij de AH zijn de tarieven voor overdag en 's avonds gelijk. Tenzij je zoveel uur (20 dacht ik?) per week werkt dan krijg je toeslaguren na een bepaalde tijd (als dat nog steeds zo is).
krijg je ook al je minder als 20 uur werkt? over het algemeen?
als ik gewoon 3 uur ergens in de avond werk, krijg ik gewoon mijn extra procenten in de weekenden bijv.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 21:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
krijg je ook al je minder als 20 uur werkt? over het algemeen?
als ik gewoon 3 uur ergens in de avond werk, krijg ik gewoon mijn extra procenten in de weekenden bijv.
Je krijgt toeslaguren als je MEER dan 12 uur per week werkt of een contract hiervoor hebt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt toeslaguren als je MEER dan 12 uur per week werkt of een contract hiervoor hebt.
dan zal ik gewoon stoppen, als ik niet meer krijg in de avonduren.
trouwens? heeft AH een eigen cao?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 08:31
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
12 uur per week
Oh echt? Mooi dan krijg ik van vorige week toeslaguren Ik snap niet hoe ik aan 20 uur kom maar dat is wel lekker dat het 12 uur is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 09:46
Verwijderd
Citaat:
dan zal ik gewoon stoppen, als ik niet meer krijg in de avonduren.
trouwens? heeft AH een eigen cao?
Nee, AH heeft geen eigen cao. Ze is gewoon gebonden aan de cao voor supermarkten (hoe die ook moge heten).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 10:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
en heb je al met ze gepraat?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, AH heeft geen eigen cao. Ze is gewoon gebonden aan de cao voor supermarkten (hoe die ook moge heten).
CAO Groothandel in Levensmiddelen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
CAO Groothandel in Levensmiddelen?
Nope de VGL CAO voor personeel van grootwinkelbedrijven in levensmiddelen

AH heeft voor zijn winkelmanagement en staf afdelingen wel apparte CAO's
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 22:54
Noddy
Noddy is offline
Goed, ik dacht dat het allemaal redelijk was opgelost.

Ik ben naar die jongen gestapt die mij heeft aangenomen en ik zei dat ik er niet blij mee was dat ik op verkeerde tijden ben ingeroosterd. Hij zei dat er waarschijnlijk sprake was van miscommunicatie. Goed, kan gebeuren. Heb gezegd dat ik wel een paar keer 's avonds kan werken.

Over de regels gesproken. Ik heb er maandag naar gevraagd en toen zouden ze het me uitleggen. Niet gebeurd. Woensdag heb ik er weer twee keer naar moeten vragen en toen werd het me dan wel uitgelegd.

Vandaag was alleen vreselijk. Ik moest ook 's avonds werken, tot 20:15 uur. Zo staat dat tenminste op mijn rooster.
Ik baalde eerst al van mijn pauzes. Ik begon om 12 uur, had om 14:00 uur koffiepauze. Om 16:00 uur moest ik al avondeten. Verder heb ik geen pauzes gehad. Op zich valt dat best mee.
Om acht uur sloot de winkel. Ik ging met een paar collega's de kassa afdeling schoonmaken. Om kwart over acht was dat nog niet klaar, dus ik maakte het af.
Toen de kassa afdeling klaar was moest ik maar het zuivel gaan spiegelen. Ik en een ander nieuw meisje keken elkaar heel verbaasd aan. Wij wisten van niks.
Tot hoelaat moet ik werken dan? Ja, dat wist mijn collega ook niet. De ene keer is het tot 21:00 uur en anders tot 21:30 ofzo.
Ten eerste: fijn dat dit mij van te voren is verteld! Niet dus!
Ten tweede: waarom niet gewoon ieder zijn eigen afdeling? Bij andere supermarkten waar ik werkte moest ieder zijn eigen afdeling opruimen/klaarmaken oid.

Ik ben maar weer naar die jongen die mij heeft aangenomen gestapt. Hij zei dat het hier gebruikelijk is dat alle werknemers de winkel weer klaarmaken en dan iedereen daarna pas naar huis mag. Hij zei ook dat hij dit in principe bij elk sollicitatiegesprek vertelt. Blijkbaar niet bij die van mij en van dat andere nieuwe meisje. Wij wisten van niks.

Ik mocht vanavond dan wel eerder naar huis, maar de andere avonden dat ik moet werken moet ik gewoon tot het eind blijven.

Sorry hoor, noem mij maar een aansteller, maar ik heb hier geen zin in. Ik ging er sowieso al met tegenzin heen, maar nu hoeft het van mij niet meer zo. Niemand vertelt mij wat! Ik kom steeds weer voor een verassing te staan.

Heb eigenlijk ook geen advies oid meer nodig. Mijn besluit staat vast, morgen ben ik pleite en ga ik meteen op zoek naar iets anders.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 22:59
Verwijderd
Zou ik idd ook doen. Succes met het vinden van een andere bijbaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet wat ik moet doen!!
Steenbokje!x
5 06-10-2016 10:12
Liefde & Relatie Stel ik mij aan?
Salietti
26 30-08-2012 09:24
Liefde & Relatie stel ik mij aan.. of ligt het toch aan hem
Mariska1987
55 12-07-2008 00:22
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #17
snoopy
499 17-10-2005 16:19
Psychologie vol hoofd, aanstellerij? of niet? advies gevraagd!
zeep007
8 12-04-2005 17:45
Psychologie vaak down- wel of niet naar psycholoog?
TinyDancer
5 15-01-2005 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.