Oud 18-05-2009, 20:46
janosch
janosch is offline
Hai

ik zit sinds een paar dagen te denken om misschien politicologie gaan studeren.
maar: ik hou niet van leren en ik ben bang dat ik het daardoor verpest en snel weer opgeef

maar wat ik eigenlijk wilde vragen: bevat deze studie veel meer presentaties en projecten vergeleken met andere studies? En is het vereist dat je een goede spreker bent?
En als master zou ik dan misschien iets met Ruimte & verdeling (of hoe heet dat?) willen, als dat bestaat.

Het liefst zou ik sterrenkunde gaan doen maar helaas moet ik daar 3 jaar enorm veel geld voor betalen om natuurkunde en wiskunde enzo in te halen en je moet er ook nog eens heel goed in zijn, dus helaas...

en eerst wilde ik rockacademie, maar ik besloot toen om nog geen demo's in te sturen maar ik zou eerst een jaar naar londen gaan (dit komende jaar) als au pair en dan daar veel muzieklessen nemen etc en dan thuis demo's maken en opsturen en auditie doen.
maar ik ga denk ik toch maar niet naar londen, omdat je ervaring moet hebben als oppas en dat heb ik niet en ik heb geen zin om nu nog even snel ergens te gaan oppassen en een reference te regelen.
maar ik ben bang dat ik geen toekomst heb met de rockacademie of dat ik niet word aangenomen.
toen dacht ik mss mbo omdat iets met je handen, dat vind ik leuker om te doen dan universiteit.
maar misschien moet ik het gewoon proberen?

Heeft iemand nog alternatieven? Ik heb geen zin om een jaar te werken, ik wil in ieder geval weg en op mezelf wonen of reizen en gewoon iets nuttigs doen of een of andere cursus / opleiding. Kapperopleiding leek me ook heel leuk, maar later krijg je reuma en het is ook weer erg duur, als je dat wilt moet het je droom zijn zegmaar en ik twijfel nogal veel

ik doe nu eindexamen vwo cultuur & maatschappij + kcv

Iemand suggesties of ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 09:54
Anna17J
Anna17J is offline
Ik wil je aanraden om eerst eens met je decaan te gaan praten. Waar liggen je ambities/ Wil je een WO studie doen, of een HBO studie, of zelfs MBO (persoonlijk vind ik dat een klein beetje "zonde" van je VWO-diploma, maar ieder persoon is natuurlijk anders!). Kijk vervolgens eens welke opleidingen aansluiten bij jouw profiel (de vakken die je dus hebt gehad). En ga dán eens kijken wat je aanspreekt en waarom, de plus- en minpunten noteren.
Bezoek open dagen, voorlichtingsdagen en meeloopdagen van studies. Probeer in contact te komen met studenten via internet of bezoek de scholen zelf!

Persoonlijk denk ik dat je niet moet kijken naar "krijg je er reuma van of niet". Je moet eerst eens een studie uitkiezen die je LEUK vindt. Kijk gewoon even niet naar wat je precies wordt, hoeveel te verdient en of je daar überhaupt iets mee kan. Als je zoveel twijfelt zijn dat zeker niet de juiste criteria. Je kunt later altijd nog een andere studie / master doen dat beter bij je past etcetera.

Hopelijk kun je hier iets mee! Veel succes en ook veel succes met jouw eindexamen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 18:58
janosch
janosch is offline
Ja daar heb je wel gelijk in, alleen vind ik bijna geen enkele studie leuk. En ik heb iets tegen de 'studentensfeer' ik wil liever met gewoon normale mensen omgaan en niet met zoveel kakkers om me heen. Oke misschien is dat een vooroordeel maar het begrip universiteit trekt me in zn geheel gewoon niet, snapje?
En idd zou het 'zonde' zijn, maar dat vind ik niet, want als het aan mij had gelegen had ik eigenlijk gewoon vmbo gedaan dan was ik nu van die #$%#^*()#school af want ik ben het echt zat.
Ik heb vorige jaren al zoveel open dagen en meeloopdingen en weet ik wat bezocht dat ik er een beetje genoeg van had omdat ik toch niks 'echt leuk vond, snapje. Ik wil iets hebben wat ik echt leuk vind.
Dat is er ook wel: astrologie, maar daar is geen studie van, iig niet meer.
Dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken en ja sterrenkunde, maar dat is te moeilijk voor mij, daar moet je een natuurkundige aanleg enzo voor hebben.
Voor de rest weet ik het niet want ik verander heel vaak van gedachten en als ik de ene keer iets leuk vind is het over een week wel weer anders, meestal
Ik denk bij alles: dat wil ik niet voor de rest van mijn leven doen. Behalve sterrenkunde en astrologie dat zou ik wel heel mijn leven willen doen.
De rockacademie trekt me ook maar ik denk dat ik daar geen toekomst mee heb of niet goed genoeg, ik wil liever zekerheid.

Maarja, misschien heb je gelijk en kan ik dit beter bespreken op school en met mensen die mij goed kennen. Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mensen helpen
Verwijderd
19 09-02-2009 02:25
Verhalen & Gedichten [VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende
flyaway
11 22-01-2006 12:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] kansberekening
wanhoopje
2 12-11-2004 13:54
Psychologie Helpen
Nomen Est Omen
4 22-06-2004 12:00
Software & Hardware Help! help! help! help! help! help! help! help!!!!!!!!!!!
Opiate
6 19-01-2002 18:56
Verhalen & Gedichten You need help
A loved one
7 02-12-2001 09:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.