Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2010, 23:46
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik ga bij streetwise werken, maar voor dat het zover is mag ik eerst een proefdag doen..
Deze proefdag wordt niet uitbetaald, ook kan ik geen permanente loonsverhoging krijgen als ik mn target haal op die proefdag, omdat ik al op het maximum loon zit vanwege mijn leeftijd.
Is dit normaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2010, 09:25
Verwijderd
Ik denk dat je loonsverhoging sowieso pas ingaat, op het moment dat je er ook echt komt te werken.
Maar een proefdag draaien, zonder betaald te worden, kan voor hún wel normaal zijn, en sommige andere bedrijven komen ook op die manier lekker weg, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Werken is betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 10:53
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Proefdagen zijn over het algemeen onbetaald. Het is voor beide partijen een goede indicatie. Pas jij ook wel daadwerkelijk in het team. En spreken de werkzaamheden jou ook nog aan na een dag mee te draaien.
Maar op zo'n proefdag targets stellen gaat voor mij net iets te ver. Het is de bedoeling dat je op een proefdag meekijkt bij anderen die dit werk doen en het dan eens probeert. Je bent nog niet in dienst dus hoef je nog niet al die klinkende euro's voor Streetwise binnen te halen.
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 14:49
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik vind het niet meer dan normaal dat je op een proefdag gewoon uitbetaald krijgt. Jij investeert inmmers ook een hele dag om in te werken die je anders aan iets anders zou kunne besteden. Als het nou een rondleiding van een uurtje zou zijn oke, maar dit vind ik wel heel wat anders, zeker als jij ook al targets krijgt.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 16:54
Verwijderd
Ik heb inderdaad ook een proefdag gedaan, maar dan mag je inderdaad wel gewoon "meedoen", beter bekend als: gewoon werken. Ik kreeg dat ook niet uitbetaald, maar heb me er verder niet zo druk over gemaakt.

Verder zeg je ook dat je op het maximumloon voor je leeftijd zit, maar volgens mij bestaat er niet echt zoiets als een maximumloon. Bedoel je misschien het maximum wat Streetwise aanhoudt? Of bedoel je de grens waarna je bijvoorbeeld geen recht meer hebt op stufi of iets dergelijks? (als dat bestaat, want dat weet ik eigenlijk niet.)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 06:02
Verwijderd
Ik denk dat het er van afhangt of je die dag ook echt moet wérken. Ik heb ooit voor een baantje in een productiebedrijf een proefdag gedraaid waar ik ook gewoon mee moest produceren, en dat kreeg ik wel betaald, maar voor mijn huidige baan had ik een proefdag die onbetaald was, maar daarbij keek ik alleen mee. Als je die dag targets moet halen, vind ik dat je ook betaald moet krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Corris fondsenwerving
prulleke
6 13-10-2005 17:01
Werk, Geld & Recht proefperiode en minimumloon
MightyMarcel
13 30-01-2004 17:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.